سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما
مهدیه مهدیزاده
فاطمه کاظم پور
احمد زارعشاهی
زینب میرجانی
سکینه شاکر
افسر ابوطالبی
سکینه علیزاده
رضا رنجغانی
جلال فتوحی
مرتضی کمالیفر
سعیده عربی
لیلا رحمانی زاده
طاهره صداقت
نرگس رجبی
مهدی طالبی 

16 تا 21 فروردین ماه 91 اردکان میزبان دانشجویان ممتاز قرآنی منطقه 4 کشوری است . قرار است جشنواره قرآنی دانشجویان کشور در اوایل سال آینده به همت وزارت آموزش عالی در محل مراکز آموزش عالی اردکان برگزار شود.
مرکز آموزش عالی شهرستان اردکان به عنوان متولی برگزاری این جشنواره قرآنی آمادگی کامل در خصوص برگزاری این اتفاق پربرکت قرآنی در شهرستان اردکان را کسب نموده و انشاء الله پذیرای 280 تا 300 نفر از دانشجویان ممتاز دانشگاههای کشور می باشد.
سال گذشته این جشنواره در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شده است .
  در جلسه ای که به منظور هماهنگی برگزاری این جشنواره در محل فرمانداری اردکان برگزار شد ، دبیر برگزاری این جشنواره آقای غفوری از زحمات اقای دکتر خواجه سروی در انتخاب اردکان به عنوان محل برگزاری این جشنواره تشکر و قدر دانی نمود.
قرار است افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره در محل تالار فرهنگ اردکان برگزار و مسابقات خواهران در فرهنگسرای خاتمی و مسابقات برادران در سالن اجتماعات دانشکده منابع طبیعی برگزار گردد/
در این جشنواره دانشجویان در رشته های مختلف قرآنی اعم از قرائت ، حفظ ، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.
در این راستا بنا به پیشنهاد اداره تبلیغات اسلامی اردکان : برپایی محافل قرآنی در مساجد و مصلای اردکان ، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهرستان ، برپایی کلاسهای تخصصی با حضور اساتید برای قاریان شهرستان از جمله برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود.
قرار است دانشجویان مهمان به صورت ویژه از اماکن تاریخی اردکان دیدن نموده و هدایا و سوغات اردکان به جهت معرفی این شهرستان به آنها اعطا شود.


از ابتدای آذر ماه 1390 دراردکان 3 دوره تربیت معلم قرآن کریم باشرکت 50 نفر خواهر و 20 نفر برادر ازسوی موسسات قرآنی اردکان آغاز شده بود .
کلاسهای مهارتهای تدریس قران کریم ، اخلاق معملی ، رسم المحصف ، روانشناسی تدریس ، شیوه های جذاب سازی کلاسهای قرآن ، احکام جلسات قرآنی و اداب تلاوت قرآن ، ... از جمله مواردی بود که در این دوره ها تشکیل گردید و شرکت کنندگان در این کلاسها پس از پایان یک دوره 3 ماهه در آزمونهای کتبی و شفاهی این دوره شرکت نمودند. آزمونهای شفاهی شامل تدریس عملی قرآن کریم و کارورزی آموزش قرآئت به 3 روش بود.
دراین دوره ها 9 نفر ازبرادران و 25 نفر از خواهران در مرحله اول و با معدل های بالای 17 قبولشده اند و مابقی به عنوان تجدید از دوره پس از گذراندن یک دوره کوتاه تقویتی در اردیبهشت ماه سال آینده مجددا در آزمونهای شفاهی شرکت نموده و انشاء الله موفقبه قبولی در این دوره ها خواهند شد.
قبولشدگان در این دوره ها مدرک معلمی قرآن کریم ازسازمان دار القرآن الکریم کشور دریافت می نمایند


شب گذشته مراسم نورانی محفل انس باقرآن کریم در محل حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) خواهران اردکان برگزار شد.
دراین مراسم نورانی چند تن از خواهران قاری و حافظ قرآن کریم به اجرای برنامه های قرآنی پرداختند.
در ادامه سخنران مراسم به بحث و ایراد سخن در موضوع انس با قرآن و لزوم پیاده سازی فرامین قرآنی در جامعه اسلامی پرداخت.
اجرای سرود شهدا و تواشیح توسط گروه تواشیح مبین اردکان از دیگر برنامه های این محفل نورانی بود.
این مراسم با حضور جمعی از خواهران طلبه و فارغ التحصیلان این حوزه و خانواده های آنها برگزار شد.


 

بسم الله النور

بیانیه فعالین قرآنی و موسسات قرآنی مردمی اردکان در دعوت ازآحاد مردم 

جهت شرکت درانتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی

"بدون تردید در 33 سال گذشته انتخابات شاخص و علم نظام جمهوری اسلامی و یک پرچم افتخار در مسیر مردم سالاری دینی بوده است.

در شرایط فعلی که موج عظیم بیداری اسلامی و هم گرایی ملت های مسلمان و در مقابل، ضعف و شکست های پی درپی نظام سلطه و حکام وابسته آنها در منطقه، لحظه های حساس و سرنوشت سازی را برای دنیای اسلام و تاریخ بشریت پیش رو نهاده است، گذر موفق از این پیچ بزرگ تاریخی، بیش از پیش نیازمند تلاش، از خودگذشتگی و بصیرت ملت سرافراز ایران اسلامی به عنوان بیرق دار و الگوی این حرکت است.

بدون تردید صحنه انتخابات مجلس نهم یکی از گردنه های پراهمیت در گذر از این مسیر سرنوشت ساز است.

بدینوسیله اعضای  موسسات بهمراه فعالان قرآنی شهرستان اردکان ضمن دعوت از همه گروه ها و جریانات به حفظ وحدت حول مبانی نظام جمهوری اسلامی، آرمان های امام راحل و مطالبات مقام معظم رهبری ضمن تأکید بر انتخاب نماینده ای : متدین ، متخلق به اخلاق قرآنی ، متخصص و وفادار به نظام و انقلاب اسلامی ، جامعه قرآنی شهرستان ، استان و  کشور و همه ملت شریف ایران را، در راستای تداوم مسیر عزت، شرف و پیشرفت همه جانبه این سرزمین پربرکت ، به حضوری پرشور و آگاهانه در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوازدهم اسفند ماه سال هزار و سیصد نود فرا می خوانیم."

فعالان قرآنی و موسسات قرآنی مردمی شهرستان اردکان

موسسه قرآنی بینات اردکان   - موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان

 


 مسابقات قرآنی دانش آموزان بسیجی اردکان

 روز گذشته مسابقات قرآنی بسیج دانش آموزی در محل حسینیه حماسه سازان اردکان برگزار شددر این سری از مسابقات که به همت بسیج دانش آموزی  و آموزش وپرورش و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد، دانش آموزان بسیجی در رشته های حفظ، مفاهیم و قرائت قرآن کریم به رقابت بایکدیگر پرداختند.مسابقات قرآنی پسران صبح روز یکشنبه 30 بهمن ماه و مسابقات دختران در روز 1 اسفند ماه برگزار شد.از هر رشته قرآنی یک نفر به عنوان ممتاز به مسابقات استانی اعزام خواهد شد.تعداد 40 نفر از دانش آموزان پسر و 60 نفر ازدختران در این مسابقات شرکت داشتند.

 اعزام متسابقین قرآنی نیروی انتظامی اردکان به مسابقات استانی

روز گذشته مسابقات قرآنی مرحله استانی نیروی انتظامی برگزار شد و در این راستا ممتازین مسابقات شهرستانی این نیرو با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان به مسابقات استانی اعزام شدند.شایان ذکر است مرحله شهرستانی این مسابقات نیز چند هفته قبل اجرا شده بود.

 آزمونهای پایانی و کتبی دوره های تربیت معلم قرآن کریم در اردکانبه دنبال اتمام 3 دوره تربیت معلم قرآن کریم دراردکان ، آزمونهای پایانی این دوره در قالب 4 آزمون کتبی در موضوعات "مهارتهای تدریس ، رسم المصحف، اخلاق معلمی ، احکام و آداب جلسات قرآن" به مدت 4 روز در حال برگزاری است . این آزمونها از 29 بهمن ماه تا 2 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار کننده این آزمونها می باشد و دوره های مذکور از سوی موسسات قرآنی بینات و نور الزهرا(س) اردکان برگزار شده است.تعداد 50 نفر از خواهر و 21 نفر از برادران دراین آزمونها شرکت دارند.آزمونهای تربیت معلم قرآن کریم همه روزه ساعت 4 تا 6 عصر در محل سالن امراللهی دبیرستان نمونه اردکان برگزار می گردد.قرار است شرکت کنندگان در هفته های آتی در 2 آزمون شفاهی این دوره که شامل تدریس قرآن و قرائت به سه روش می باشد نیز شرکت نمایند.قبولشدگان در این دوره ها به عنوان معلم قرآن کریم در رشته های روخوانی و روانخوانی و مفاهیم سطح 1 گواهینامه معتبر معلمی قرآن دریافت می دارند.

 محفل قرآنی با حضورنابغه قرآنی دراردکان برگزار می شود

 عصر روز چهارشنبه 3 اسفند ماه محفل نور با حضور قاری و حافظ و نابغه قرآنی محمدتقی خان از طلاب ودانشجویان جامعه المصطفی العالمیه در محل حسینیه حماسه سازان اردکان برگزار می شود.این محفل نورانی راس ساعت 30/3 آغاز خواهد شد.اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی نیز در این محفل گنجانده شده است.نظیر همین برنامه بعد از نماز مغرب و عشا در شهر میبد برگزار خواهدشد.

 نمایشگاه معیار های انتخاب  در مساجد اردکان

به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و باهمکاری فرمانداری اردکان مجموعه نمایشگاهی معیارهای انتخاب در موضوع جلب مشارکت حداکثری در انتخابات در پیش رو در مساجد اردکان به صورت سیار در حال برپایی است .در این مجموعه نمایشگاهی گزیده هایی از بیانات امام راحل (ره) و بیانات مقام معظم رهبری در معرض دید بازدید کنندگان قرار دارد.

واگذاری یک قطعه زمین توسط خیر اردکانی به موسسه قرآنی نورالزهرا(س)

خیر اردکانی ": آقای شریفی نیا" یک قطعه زمین در محله قطب آباد جنب مسجد امام حسن مجتبی (ع) به مساحت 200 متر مربع رابه موسسه قرآنی نور الزهرا(س) واگذار نمود.قرار است شعبه ای از موسسه قرآنی نور الزهرا(س) به همت و همکاری همین خیر گرانقدر و دیگر خیرین محلی و باهمکاری مهندس امر اللهی یکی از اعضای شورای شهر اردکان دراین محل احداث شود.موسسه قرآنی نور الزهرا(س) وابسته به اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، از سال 1387 فعالیتهای رسمی قرآنی خود را در زمینه های آموزشی و ترویجی قرآن کریم آغاز نموده و سالیانه بااجرای طرحهای متعدد قرآنی زمینه های نشر و ترویج مفاهیم عالیه قرآن کریم رادر سطح شهر ایجاد نموده است.این موسسه از خیرین و بانیان خیر که علاقمندند در طرح های قرآنی مشارکت داشته باشند دعوت به همکاری نموده است.

مسابقات راه روشن 19 اسفند ماه در مصلای اردکان

بنا به اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، مسابقات مفاهیم قرآن و نهج البلاغه در روز 19 اسفند ماه در محل مصلای اردکان برگزار می شود.در همین راستا پوستر های اطلاع رسانی این مسابقات باردیگر به کلیه ادارات و ارگانها و مدارس و مراکز آموزش عالی اردکان ارسال شد.مسابقه مفاهیم قرآن ازکتاب تدبردرقرآن کریم در ساعت 8 صبح و مسابقات مفاهیم نهج البلاغه ازکتاب راه روشن از ساعت 10 صبح روز جمعه 19 اسفند ماه برپا خواهد بود.علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند جهت تهیه کتاب و ثبت نام به کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان مراجعه نمایند.

جلسات تخصصی قرآن در موسسه حضرت رقیه (س) اردکان

به همت موسسه فرهنگی حضرت رقیه (س) اردکان ، جلسات تخصصی قرائت و تفسیر قرآن کریم پنجشنبه هر هفته بعداز نماز عشاء در محل تالار میثاق اردکان برگزارمی شود.در این سری از جلسات حاضرین از کلاسهای تخصصی قرائت استاد سلیمی از مرکزاستان بهره مند می شوند.جلسات تفسیر نیز با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار می شود.از علاقمندان به ویژه قاریان و حافظان قرآن دعوت به شرکت دراین طرح می شود.

اختتامیه طرح نور الرحمن 2 در اردکان

به دنبال برگزاری طرح قرآنی نو رالرحمن 2 در محل موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان ، عصر روز گذشته با اعلام نتایج آزمون پایانی این طرح ، اختتامیه این طرح نیز برگزار شد.دراین طرح 70 نفر از فعالین قرآنی شهرستان اردکان به گزیده هایی از مباحث تخصصی تفسیری دو نیم جزء دوم قرآن کریم آشنا شدند.کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار کننده این طرح بود ه است .

گزارشی از روند اجرایی طرح کرسی تلاوت دراردکان

به دنبال برگزاری جلسات کرسی تلاوت در محل مسجد امام سجاد(ع) شهرک ولیعصر(عج) شهرستان اردکان ، از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، به جهت بازبینی و بررسی کم و کیف این طرح ، گزارش اجرای 5 ماهه این طرح جمع بندی و موردبررسی واقع گردید.قابل ذکراست ، جلسات اجرایی این طرح شنبه شبها در محل این مسجد برگزار می شود. قرائت آیات منتخب قرآن کریم به همراه بیان مفاهیم و تفسیر آن آیات و اجرای مسابقه از متن طرح از جمله برنامه های این فعالیت قرآنی می باشد.قرار است اجرای این طرح تا سال آینده نیزادامه داشته باشد.موسسه قرآنی بینات اردکان باهمکاری واحدفرهنگی مسجدامام سجاد(س) اجرای این طرح رابر عهده دارند.


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.