سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

بیش از 30 کلاس طرح بزرگ بینات در اردکان

از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ماه مبارک رمضان تاکنون  30 کلاس آموزش تفسیر قرآن کریم سوره ابراهیم (ع) در مساجد و مراکز دینی این شهرستان تشکیل شده است.

در این دوره ها که همه روزه در اغلب مساجد اردکان برگزار می گردد بیش از 3500 نفر شرکت دارند که با مفاهیم و مبانی سوره ابراهیم (ع) آشنا می شوند.

روحانیون و ائمه جماعات مساجد اساتید این کلاسها می باشند که قرار است تفسیر سوره ابراهیم (ع) را برای مخاطبین بیان نمایند.

از متن تفسیر این سوره 50 سئوال نیز بین نمازگزاران مساجد سطح شهرستان توزیع  می گردد  که در پایان طرح عموم شرکت کنندگان و دیگر نمازگزاران میتوانند درمسابقه بزرگ طرح بینات  که به صورت کتبی و حضوری برگزار می شود ، شرکت نمایند.

جزء خوانی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) اردکان

مراسم جز خوانی توسط قاریان برجسته اردکان همه روزه در ماه مبارک رمضان در مسجد رضوان و مصلای امام خمینی(ره) و مسجد اهل البیت (ع) اردکان برگزار می شود.

در این برنامه های قرآنی قاریان ممتاز اردکانی با تلاوت قرآن کریم حضاررابه فیض می رسانند.

برنامه جز خوانی مسجد رضوان همه روزه 1 ساعت به افطار و در مصلای اردکان همه روزه بعد از نماز عصر برگزار می شود.

اساتیدقرآنی آقایان کریمی ، نیک ، فتوحی و شیری و معصومی  قاریان این محافل می باشند .همچنین بیان نکات تفسیری ازدیگر برنامه ای این محافل است.

توزیع لوح فشرده تفسیر نمونه در بین اساتید برگزار کننده طرح بینات در اردکان

از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان لوح فشرده تفسیر نمونه قرآن کریم   در بین  اساتید کلاسهای طرح بینات توزیع شد. لوح فشرده مذکور شامل متن کامل تفسیر نمونه ، نرم افزارگل نرگس و شرح طرح بینات می باشد .

رمضان و 35 جلسه تفسیر قرآن کریم در شهرستان اردکان

بیش از 35 جلسه تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در مساجد شهرستان اردکان برپاست .

بر اساس اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ماه مبارک رمضان همزمان با برپایی برنامه های دینی و قرآنی در اماکن مذهبی بیش از 35جلسه بیان تفسیر قرآن کریم در 35 مسجد و مکان مذهبی شهرستان اردکان برپا می باشد.

در این جلسات از سوی روحانیون و ائمه جماعات مساجد مذکور آیات کریمه وحی مورد تفسیر و تشرح قرار می گیرد و عموم مردم از مفاهیم عالیه قرآن کریم بهره مند می شوند.

این جلسات از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت .

140 جلسه ختم قرآن کریم در اردکان

ایام  ماه مبارک رمضان در بیش از 140مکان در شهر اردکان جلسات ختم قرآن کریم دایر می باشد.

بر اساس اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ماه مبارک رمضان همزمان با برپایی برنامه های دینی و قرآنی در اماکن مذهبی جلسات ختم قرآن کریم هر روزه  برگزار می شود.

گفتنی است در بیش از 140 مکان در شهر اردکان جلسات ختم قرآن کریم برپا می باشد که در مجموع بیش از 7000 نفر در این جلسات شرکت دارند.

غالب این جلسات همراه با بیان مفاهیمی از قرآن کریم نیز می باشد.

آموزش روخوانی قرآن کریم ، رفع نواقص قرائت قرآن شرکت کنندگان ، قرائت دعای افتتاح از دیگر برنامه های این جلسات قرآنی می باشد.

گردهمایی اساتید دوره های طرح بینات 14 در اردکان

اساتید کلاسهای طرح بینات صبح روز یکشنبه 9 مرداد ماه در جلسه ای به بررسی جوانب اجرایی این طرح پرداختند.

از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان و با همکاری  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان صبح روز یکشنبه 9 مرداد ماه جلسه ای با حضور جمعی از روحانیون و اساتید تفسیر قرآن کریم در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این جلسه مسئول موسسه قرآنی بینات ضمن شرح و توضیح مقدمات اجرایی طرح بینات 14 خواستار هماهنگی بیشتر اساتید در اجرای این طرح به صورت همزمان در سطح شهرستان شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این جلسه ضمن اعلام این موضوع که دینداری و افکار عمومی مردم در دست روحانیت می باشد تاکید کرد : روحانیون می توانند با جا انداختن مباحث تفسیر در ماه مبارک رمضان مومنین و روزه داران را به دستورات قرآن کریم آشنا نمایند.

در این جلسه کلیات اجرایی این طرح اعلام و بنا شد در اسرع وقت نسبت به ثبت نام از متقاضیان در هر منطقه اقدام گردد.

قرار است اجرای کلاسهای تفسیر سوره مبارکه ابراهیم (ع) در قالب طرح بینات 14 در مساجد اردکان و قبل از افطار به صورت جدی از سوی روحانیون مساجد پیگیری شود.


پایان دوره کلاسهای طرح قرآنی 1445در اردکان

شرکت کنندگان در کلاسهای طرح قرآنی 1445 در آزمونهای پایانی این کلاسها شرکت نمودند.

به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان آزمونهای پایانی 2 مورد از کلاسهای طرح قرآنی 1445 برگزار شد.

در جشن پایانی این کلاسها که در محل مرکز فرهنگی قائم  شهرستان اردکان برگزار شد مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن تقدیر از دست اندرکاران این طرح با اشاره به برگزاری همزمان طرح قرآنی 1445 در سطح کشور و استقبال گسترده مردم از این طرح ، به آموزش حضوری بیش از 50  نفر در شهر اردکان در این طرح اشاره نمود .

قابل ذکر است بر اساس سهمیه واگذاری به شهر اردکان تنها 2 کلاس حضوری این طرح برگزار شده است.

برنامه پایانی این کلاسها با همکاری موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان صبح روز یکشنبه 9 مرداد ماه برگزار شد و در این برنامه از 4 نفر از ممتازین تقدیر به عمل آمد. در این طرح آموزش روخوانی و روانخوانی سوره مبارکه انفال در دستور کار بوده است.

 بررسی کلاسهای تابستانی موسسه قرآنی نور الزهرا اردکان

طی جلسه ای که صبح روز دوشنبه 10 مرداد ماه  در مؤسسه نورالزهرا(س) برگزار شد به بررسی کلاسهای تابستانی قرآن پرداخته شد.

تابستان خود را چگونه گذرانده اید؟! به کلاس شنا،اسکیت،موسیقی یا قرآن می روید ؛کدام یک در اولویت است وچرا؟! و...  این ها سؤالاتی است که ازاهداف برپایی یک جلسه مهم بود.

با حضور تمام مسؤلین مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س)ومسؤل کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان جلسه ای در این مکان برپاشدکه درآن به نحوه ی عملکرد،آماروارقام وجمع بندی هزینه ها،میزان پیشرفت وجذابیت کلاسهای قرآنی در تابستان امسال پرداخته شد.

در این جلسه همچنین تحلیل و بررسی برنامه های تفریحی وآموزشی کلاسها محوریت خاصی داشت.

 

طرح بیمه فعالان قرآنی در اردکان

بر اساس ابلاغیه اتحادیه موسسات قرآنی ، طرح بیمه فعالان قرآنی در کشور اجرا می شود . همزمان با این طرح کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان نیز طی اطلاع رسانی از طریق پیامک و اطلاعیه در موسسات قرآنی ، اقدام به این طرح نموده است.

طبق توافقات بین اتحادیه قرآنی کشوری و وزارت ارشاد و بیمه تامین اجتماعی قرار است 2000 نفر از فعالین قرآنی در دوره اول بیمه شوند.

در این طرح قاریان ، حافظان و اساتید و مربیان قرآنی و دست اندرکاران موسسات قرآنی شامل بیمه می شوند که بخشی عمده ای از حق بیمه آنها توسط دولت پرداخت می شود.

جلسات تمرینی گروه تواشیح مبین اردکان از سر گرفته شد

همزمان با فرا رسیدن ماه بهار قرآن ، جلسات تمرینی گروه تواشیح مبین اردکان ، از سر گرفته شد.

گروه تواشیح مبین اردکان از سال 1380 کار خود را آغاز و به دلیل برخی مشکلات ، از 1386 تاکنون برنامه های خود را متوقف نمود. در شب اول ماه مبارک رمضان امسال به یمن ماه بهار قرآن جلسات تمرینی این گروه کار خود را آغاز نمود.

این گروه شامل 9 نفر از جوانان و قاریان قرآن اردکان می باشد که زیر نظر موسسه قرآنی بینات اردکان قرار دارد.

اولین برنامه کاری این گروه ارائه همخوانی و تواشیح در نماز عید فطر امسال خواهد بود.


پیام فرماندار اردکان بمناسبت حلول ماه مبارک رمضان

رمضان  ماه بهار قرآن،موسم کمال و بالندگی و فرصت ناب بندگی ست .

لحظه های لبریز از دعا و نیایش این ماه زنگار گناه و معصیت از دل می زداید و ابواب رحمت خدا را به روی بندگان حق جویش می گشاید .

خداوند عالم در این ماه خروار معنویات را در اختیار انسان می گذارد تا مشتی از آن برگیرد و اندرون خالی از طعام را به نور معرفت روشن سازد .پنجره روزه را به رویش وامی کند تا لطف و مهربانی و ایمان رادر قلب خود جای دهد و بقیه را هرچه هست بیرون بریزد .

در این ماه عزیز سحاب سینه بندگان از صاعقه لطف پروردگار بارور می شود و باران عشق برشوره زار سینه ها فرو مبارد .

پس آمدنش را به انتظار می نشینیم تا برایمان از عبادت ارمغان آورد و شجره معرفت را در قلبهایمان بکارد .

در آستانه ماه بهار قرآن ،کمال بندگی را برای شهروندان عزیز اردکانی آرزو نموده و فرج آقا امام زمان (عج)را از درگاه حضرتش طلب می نمایم .

انتشار جزوه اوقات شرعی رمضان به افق اردکان

اوقات شرعی ماه مبارک رمضان به افق اردکان منتشر شد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان جزوه ای حاوی اوقات شرعی ماه مبارک رمضان به افق شهر اردکان منتشر    , و از روز گذشته در بین مساجد تو زیع شد.

این جزوه در بین مساجد ، مراکز اداری و آموزشی توزیع می شود.

رعایت اوقات شرعی بر اساس افق هر شهرستان از مواردی است که می بایست در مساجد و اماکن مذهبی به طور خاص رعایت شود در این جزوه از مردم شریف اردکان خواسته شده تا با رعایت این اوقات به نماز اوقل وقت نیز اهمیت ویژه ای بدهند.

اعزام 90 مبلغ دینی در نقاط مختلف اردکان در ماه رمضان

در آستانه ماه مبارک رمضان بیش از 90نفر از مبلغین دینی در نقاط مختلف شهرستان اردکان به امر تبلیغ و برپایی مراسم دینی مشغول خواهند شد.

ماه مبارک رمضان ماه انس با مساجد و قرآن است . در این راستا اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اعزام بیش از 90 نفر از روحانیون مجرب به مساجد و اماکن مذهبی   امر تبلیغ دینی مبین اسلام را به اجرا در خواهد آورد.

روحانیون اعزامی ضمن بهره مندی از تجارت تبلیغی خود و بنیه علمی بسیار عالی به برپایی جلسات تفسیر قرآن کریم ، کلاسهای آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ، جلسات پرسش و پاسخ مذهبی ، برپایی جلسات احکام و معارف اسلامی ، گرامی داشت مناسبتها می پردازند.

اقامه جماعت سه وقت ، ارتباط موثر با اهالی در هر محل ، برپایی مراسم دینی از جمله فعالیتهای مبلغین در ماه مبارک رمضان می باشد.

روز گذشته و درآستانه ماه مبارک رمضان اغلب این روحانیون به محلات تبلیغی خود اعزام شدند و هماهنگی های لازم برای استقرار و فعالیتهای تبلیغی آنها انجام گردید.

اختتامیه کلاسهای اوقات فراغت در روستای ترک آباد

جشن پایانی کلاسهای قرآنی و معارف اسلامی در روستای ترک آباد برگزار شد.

از سوی      خانه قرآن ترک آباد و با همکاری  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان    مراسم اختتامیه کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی و بوستانهای معرفت در محل خانه قرآنی طه  برگزار شد.

دراین مراسم مسئول خانه قرآنی ترک آباد و روحانی این محل  در سخنانی به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت به ویژه به تشکیل کلاسهای قرآنی اشاره نمود و از خدمات اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این روستا تقدیر کرد.

در ادامه یکی از مربیان این طرح به ارائه گزارشی در این زمینه پرداخت.

اجرای مسابقات فرهنگی و مداحی از دیگر برنامه های این محفل بود.

در این مراسم از مربیان کلاسهای قرآنی تقدیر به عمل آ مد.

این مراسم پنجشنبه 6 مرداد ماه در محل خانه قرآنی طه ترک آباد برگزار گردید .


 رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان:تمامی مساجد اردکان غبارروبی می شوند

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان گفت:با توجه به فرا رسیدن دهه غبارروبی مساجد تمامی مساجد این شهرستان غبارروبی می شوند .حجت الاسلام محمد حسین حاجی اسماعیلی به مناسبت دهه غبارروبی مساجد اظهار داشت در دهه غبارروبی وبهداشت مساجد که در کشور ما در یکی دو دهه گذشته به عنوان یک سنت حسنه در آمده است مومنین وخیرین با محوریت ائمه جماعات به برطرف نمودن کمبودها ونواقص وهمچنین نظافت وبهداشت مساجد می پردازند تا خانه خدا برای پذیرش میهمانان پروردگار مهیا شود.وی ادامه داد به همین منظور بنرهایی در این خصوص جهت اطلاع رسانی عموم مردم تهیه و در سطح شهر نصب گردیده است.

 برگزاری گردهمایی خادمین مساجد اردکان

به مناسبت دهه غباروبی و نزدیک شدن ماه مبارک رمضان گردهمایی خادمین مساجد اردکان در سه شنبه شب 4/5/1389 در حسینیه حماسه سازان اردکان برگزار می شود. قرار است  دراین جلسه مسئول اداره تبلیغات اسلامی اردکان و امام جمعه اردکان مطالبی در خصوص مباحث مساجد ارائه نمایند.

 گردهمایی دختران با موضوع حجاب و قرآن فردا در پارک شهر اردکان

بنا به دعوت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، گردهمایی دختران و بانوان اردکانی با موضوع حجاب و قرآن و به منظور اعلام مواضع قاطع دختران و بانوان اردکانی در حمایت از حجاب برتر ، فردا صبح از ساعت 8 در محل پارک شهر اردکان برگزار خواهد شد. از کلیه بانوان و دختران و شرکت کنندگان در کلاسهای اوقات فراغت سطح شهرستان دعوت به شرکت در این مراسم شده است.

قرار است امام جمعه و فرماندار و تنی چند از مسئولین در این گردهمایی شرکت نمایند.

مجری این برنامه موسسات قرآنی نور الزهرا(س) و بینات ،  وابسته به اداره تبلیغات اسلامی اردکان می باشند.

 حضور امام جمعه در اردوی بوستانهای معرفت اردکان

به دنبال برگزاری اردو های طرح اوقات فراغت ، در روز یکشنبه جمعی از اعضای بوستانهای معرفت شهرستان اردکان در اردوی یک روزه در محل اردوگاه امام صادق(ع) منشاد حضور داشتند و از برنامه های فرهنگی و تفریحی این اردو بهره مند بودند. دراین روز امام جمعه اردکان حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیز مهمان ویژه این اردوگاه بود . ایشان در جمع اعضای بوستانهای معرفت ضمن بازدید از برنامه های فرهنگی این اردو ، در سخنانی ضمن تقدیر از مربیان و دست اندکاران ، برگزاری این طرح را موجب تقویت رابطه نوجوانان با مساجد دانست و از مربیان طرح خواست تا مبانی اصیل شیعی رادر این کلاسها تقویت نمایند.

 اعضای بوستان معرفت محمد رسول الله(ص) اردکان به پارک شادی اعزام شدند

به منظور ایجاد تنوع و شادابی در بین اعضای بوستان های معرفت ، شب گذشته ( دوشنبه شب3 مرداد ماه ) 25 نفر از اعضای بوستان معرفت از مسجد محمد رسول الله(ص) اردکان در برنامه تفریحی که در محل پارک شادی یزد برگزار شد شرکت نمودند.

این دسته از نوجوانان ضمن بهره مندی از برنامه های تفریحی پارک باشرکت در نماز جماعت در یکی از امامزاده های شهر یزد از سخنرانی روحانی محترم حجت الاسلام فتاحی بهره برده و در مسابقه فرهنگی برگزار شده نیز شرکت نمودند.

این اردوی نیم روزه از ساعت 5 عصر تا نیمه شب ادامه داشت. موسسه بینات اردکان مجری طرح اوقات فراغت اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار کننده این برنامه می باشد که تا کنون 5 دوره آن برگزار و همچنان ادامه دارد.

 اردوی یک روزه اعضای هسته جوان مسجد زینب(س) اردکان

شرکت کنندگان در هسته فرهنگی مسجد حضرت زینب(س) اردکان ، صبح روز سه شنبه 4 مرداد ماه  به یک دوره اردوی یک روزه کهدر محل روستای سرسبز هامانه از توابع اردکان برگزار می شود اعزام شدند.

دراین اردو که 25 نفر از خواهران هسته فرهنگی جوان شرکت دارند ، حجت الاسلام داد آفرین از روحانیون اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی قم ، خواهران را همراهی می نماید.

برگزاری گفتمان دینی باموضوعات اخلاقی ، برپایی مسابقات فرهنگی و تفریحی ، نماز جماعت و قرائت ادعیه شعبانیه ، تمرینات حفظ قرآن کریم و کوهنوردی و گردش درطبیعت از جمله برنامه های این اردوی یک روزه می باشد.

موسسه قرآنی بینات اردکان مجری این اردو بوده و این برنامه را در روزهای آتی برای هسته های فرهنگی جوان صاحب الزمان(عج) و فاطمیه ترک آباد نیز برگزار خواهد نمود.

 اطلاعات جلسات قرآنی اردکان به روز می شود

در جلسه ای که عصر روز گذشته  در  موسسه قرآنی نور الزهرا(س)  اردکان برگزار شد ، مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان درجمع تنی چند از فعالین قرآنی اردکان اعلام کرد: به منظور برگزاری همایش بزرگ فعالین قرآنی اردکان در اوایل رمضان المبارک ، ضمن تماس با تمامی اساتید قرآنی شهرستان ، اطلاعات جلسات قرآنی اردکان به روز می شود.

در حال حاضر بر اساس آمار موجود بیش از116 جلسه دائمی قرائت قرآن کریم و 170 جلسه قرائت در ماه مبارک رمضان درسطح شهر اردکان برپا می باشد.

 انتشار جزوه  گلواژه های مسجد دراردکان

به مناسبت دهه غباروبی و نزدیک شدن ماه مبارک رمضان  از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان جزوه ای باعنوان " گلواژه های مسجد" منتشر شد. قراراست این جزوه در گردهمایی خادمین و روحانیون مساجد توزیع شود.

ثواب ساختن مسجد ، تکریم و بهداشت مسجد ، ثواب حضور و اقامه نمازدر مسجد ، تاریخ چه مساجد مهم دنیا از جمله مواردی است که دراین جزوه درج شده است.

این جزوه در گردهمایی روزهای سه شنبه و چهارشنبه متولیان مساجد در اردکان توزیع خواهد شد.

 برگزاری گردهمایی خادمین مساجد اردکان

به مناسبت دهه غباروبی و نزدیک شدن ماه مبارک رمضان گردهمایی خادمین مساجد اردکان در سه شنبه شب 4/5/1389 در حسینیه حماسه سازان اردکان برگزار می شود. قرار است  دراین جلسه مسئول اداره تبلیغات اسلامی اردکان و امام جمعه اردکان مطالبی در خصوص مباحث مساجد ارائه نمایند.

فرهنگیان اردکان در جلسات مفاهیم قران کریم شرکت کردند

معاون پرورشی آموزش و پرورش اردکان روز گذشته در جمع فرهنگیان در محل آموزش و پرورش اردکان  اعلام کرد، قریب به 630 نفر از فرهنگیان این شهرستان در برنامه قرآنی ارائه شده در مرکز دارالقران امام خمینی شرکت نموده اند. سید حسین مهدیزاده گفت : به منظور آشنایی و بکارگیری مفاهیم متعالی قرآن کریم ،سلسله بحث های قرآنی با موضوعات :مقایسه قرآن و تورات و انجیل ، اعجاز عددی و نظم ریاضی در قرآن ، اعجاز علمی ، آیات شگفت انگیز علمی ، آیات اندیشه ساز و خانواده در قران توسط استاد کمال صحرایی مطرح گردید . وی با اظهار اینکه این برنامه مورد استقبال همکاران قرار گرفته ، اضافه کرد بعد از ماه مبارک رمضان این برنامه با همکاری مرکز تحقیقات فرهنگیان ادامه خواهد یافت.

 


اعلام ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در اردکان

در جلسه ای برنامه های ماه مبارک رمضان اعلام شد.

در جلسه ای که در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان تشکیل شد برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان اعلام شد.

اجرای طرح های آموزش قرآن کریم در قالب بینات ،‌نسیم حیات و طرح نهضت قرآن آموزی

حمایت از جلسات قرآنی و پشتیبانی از این جلسات - اجرای مسابقات اذان و ترتیل قرآن کریم   - برگزاری جشنواره طرح نهضت قرآن آموزی   - برپایی مسابقه بزرگ بینات - اعزام مبلغ و برپایی جلسات تفسیر قرآن - برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن و کتب قرآنی.

از جمله برنامه هایی است که اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ماه مبارک رمضان اجرا می نماید.

پیش بینی می شود بیش از 110 مبلغ دینی و استاد قرآنی در این امر با این اداره همکاری داشته باشند. 

شرکت 650 نفر از قرآن آموزان اردکانی در اردوی درون استانی

بیش از 650 نفر از قرآن آموزان کلاسهای قرآنی  در اردکان در اردوی یک شبانه روزی در مناطق مختلف شرکت نمودند.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به منظور تشویق قرآن آموزان اقدام به برگزاری اردوهای درون استانی نمود که این اردوها   200 نفر در 2 دوره یک روزه در روزهای 1و2 مرداد ماه  در محل اردوگاه امام صادق(ع) روستای منشاد از توابع استان یزد و 450 نفر در 5 دوره یک روزه در روزهای27و 28 و29 تیر ماه برگزار و در روزهای 3و4 مرداد ماه در روستاهای هامانه و خواستکوه شرکت می نمایند.

در هر دوره بیش از 100 نفر از برنامه های فرهنگی و قرآنی این اردوها بهره مند شدند.

اجرای مسابقات قرآنی 1445 – قرآن بخوانید جایزه بگیرید – مسابقه احکام – مفاهیم قرآن کریم – مسابقات ورزشی و تفریحی و ... از جمله برنامه هایی بود که قرآن آموزان از آن بهره مند می شدند.

بهره مندی از برنامه های شاد و مفرح ، شرکت در جنگ های شاد ، اجرای برنامه های هنری و نمایشی ، بازدید از نمایشگاه آثار هنری ، کوهنوردی و گردش در طبیعت از دیگر برنامه های این اردوها  بود.

آزمون پایانی کلاسهای تابستانی طرح های قرآنی در اردکان

شرکت کنندگان در کلاسهای قرآنی  از 5 تا 15 مرداد ماه در آزمونهای پایانی این کلاسها شرکت می نمایند.

به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و موسسه بینات اردکان  با اعزام ممتحن به کلاسهای قرآنی  آزمونهای پایانی این کلاسها از 5 تا 15 مرداد ماه ادامه خواهد داشت .

در این آزمونها که در رشته های قرائت سطح 1و2و3 ، مفاهیم سطح 1و 2و3 و حفظ قرآن کریم برگزارمی شود به هر یک از قبولشدگان گواهینامه اعطا خواهد شد.

عرضه قرآن و کتب قرآنی در اردکان

قرآن و کتب قرآنی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان عرضه می شود.

همزمان با بهار قرآن ماه مبارک و پرفیض رمضان و به منظور تامین قرآن و کتب قرآنی و دینی مورد نیاز مومنین و روزه داران اداره تبلیغات اسلامی اردکان اقدام به عرضه این اقلام با تخفیف ویژه نموده است .

متقاضیان می توانند از 3مرداد ماه به مدت 10 روز  با مراجعه به مرکز عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی واقع در جنب این اداره نسبت به تهیه اقلام قرآنی مورد نیاز اقدام نمایند. بیش از 150 عنوان کتب قرآنی و ادعیه همراه با 25 نوع چاپ قرآن کریم در این راستا عرضه می شود.

 برگزاری آزمون های قرآنی در فاطمیه اردکان

آزمونهای پایانی کلاسهای قرآنی فاطمیه خیابان شهید باهنر اردکان با شرکت 40 نفر از برگزیدگان کلاسهای قرآنی این مرکز برگزار شد.

از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان آزمونهای نهایی کلاسهای قرآنی مرکز فرهنگی فاطمیه خیابان شهید باهنر اردکان برگزار شد .

به دنبال برگزاری کلاسهای قرآن کریم در قالب طرح نهضت قرآن آموزی و طرح قرآنی 1445 در این محل و به منظور ارزیابی از این کلاسها آزمونهای پایانی دوره های مختلف قرآنی شامل قرائت 1 و 2 و مفاهیم 1 و حفظ قرآن کریم در محل این مرکز برگزار شد.

در این ازمونها که صبح روز سه شنبه 4 مرداد ماه از ساعت 8 تا 11 صبح به طول انجامید ، بیش از 80 نفر از قرآن آموزان کلاسهای قرآنی شرکت داشتند. قرار است از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به قبولشدگان این آزمونها گواهینامه قرآنی اعطا شود.

 

برگزاری جلسات هماهنگی طرح بینات 14 دراردکان

جلسه برنامه ریزی اجرای طرح بینات 14 با حضور مسئولین و امام جمعه اردکان برگزار شد.

بنا به دعوت اداره تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه اردکان روز گذشته  جلسه ای در محل دفتر امام جمعه اردکان برگزار شد که در این جلسه کلیات برگزاری طرح بزرگ بینات 14 در ماه مبارک رمضان به تصویب رسید.

طرح بینات 14 شامل برگزاری جلسات آموزشی تفسیر سوره مبارکه ابراهیم  در هر روز از ماه مبارک رمضان 1 ساعت مانده به اذان مغرب در کلیه مساجد اردکان به همراه برگزاری مسابقه بزرگ بینات می باشد که در این طرح مشارکت کلیه ارگانهای فرهنگی لازم می باشد.

در این جلسه رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن بیان اهمیت پرداختن به موضوع تفسیر و مبانی عالیه قرآن کریم برگزاری جلسات قرآنی را از اهم برنامه های موسسه قرآنی بینات وابسته به این اداره اعلام نمود.

در این جلسه امام جمعه اردکان حجت الاسلام حسینی بر لزوم بسط فعالیتهای قرآنی در زمینه تفسیر و مفاهیم تاکید کرد و ابراز امید واری نمود این حرکت عظیم در سطح شهر در ایام ماه مبارک رمضان مقدمه ای باشد برای آشنایی همشهریان با دستورات قرآن کریم و به کاربستن آن.

قرار است در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 30دوره کلاس آموزشی تفسیر طرح بینات  از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار شود.

موسسه قرآنی بینات اردکان مجری برگزاری این طرح می باشد.

بازدید امام جمعه اردکان از اردوی قرآن آموزان موسسه قرآنی نور الزهرا(س)

امام جمعه اردکان از روند اجرایی اردوی قرآن آموزان موسسه قرآنی نور الزهرا(س) بازدید نمود.

صبح روز یک شنبه امام جمعه اردکان حجت الاسلام والمسلمین  حسینی  طی بازدیدی از روند اردوی قرآن آموزان موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان بازدید به عمل آورد.

در این برنامه که در محل اردوگاه امام صادق(ع) منشاد برپا بود ، امام جمعه اردکان در جمع قرآن آموزان شرکت کننده در این اردو  و در هنگام نماز جماعت ظهر و عصر ، به لزوم پایبندی دختران جوان به حجاب و عفاف تاکید کرد،ایشان با اشاره به فروع دین و اصول عبادی مذهب تشییع ، تقید و اخلاص درامور عبادی را شرط رستگاری دانست.


تاکید امام جمعه اردکان در آستانه ماه میهمانی خدا
مردم برای تکریم و بهداشت مساجد بسیج عمومی تشکیل دهند

"حجت الاسلام حسینی " در جلسه روز شنبه ستاد تکریم و بهداشت مساجد که در محل دفتر ایشان برگزار شد با گرامیداشت پیشاپیش ماه رمضان و فرارسیدن هفته پایانی ماه شعبان بعنوان هفته بهداشت مساجد با تاکید بر رسیدگی ویژه به وضعیت عمران ،آبادانی و بهداشت مساجد گفت: لازم است در این هفته مردم با تشکیل بسیج عمومی برای تکریم و بهداشت مساجد به استقبال ماه ضیافت الله رفته وفضاهای معنوی مساجد و مصلاها را برای حضور گسترده مومنین روزه دار از هر حیث مهیا نمایند .
     امام جمعه اردکان با ابراز خرسندی از میانه خوب مردم این شهرستان با مسجد و نماز جماعت افزود :طبعا در ماه مبارک رمضان بدلیل فیوضات ویژه ای که بر روز و شب این ماه مترتب می باشد حضور مردم در مساجد بیشتر خواهد بود به همین جهت علاوه برآمادگی فضای ظاهری وپاکیزگی محیط مسجد لازم است برای انجام فعالیتهای فرهنگی وقرآنی در مساجد نیز برنامه ریزی خوبی صورت پذیرد.
     رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان با مد نظر قرار دادن فعالیتهای قرآنی بعنوان محور برنامه های فرهنگی مساجد در ماه خدا افزود :جلسات قرآن در این ماه نباید تنها به روخوانی و روانخوانی خلاصه شود بلکه باید ترجمه و تفسیر قرآن نیز مورد توجه برگزار کنندگان جلسات قرار گیرد .
     در ادامه "حجت الاسلام حاج اسماعیلی "رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان با ارائه گزارشی از فعالیتهای فرهنگی صورت گرفته در سالهای گذشته از اجرای چهاردهمین دوره طرح بینات در مساجد شهرستان اردکان خبر داد و گفت :این طرح که با آغاز ماه مبارک رمضان در 27مسجد فعال شهرستان همزمان با سراسر استان اجرا خواهد شد بصورت تخصصی از طریق ثبت نام افراد علاقمند و برگزاری کلاس تفسیر موضوعی که امسال به سوره ابراهیم اختصاص یافته است کار خود را دنبال نموده و در پایان از طریق برگزاری مسابقه حضوری و غیر حضوری به تعدادی از برگزیدگان هدایایی اهدا خواهد نمود .
     حاج اسماعیلی افزود :پیش بینی می شود در صورت برگزاری حداقل 20دوره از این طرح بالغ بر 1500نفر در کلاسهای حضوری ،1800نفر در مسابقه حضوری و3000نفر در مسابقه غیر حضوری این طرح شرکت نموده و از معارف معنوی قرآن کریم بهرمند گردند .

ممنوعیت استفاده از قلیان در پارکها و اماکن عمومی اردکان

"احمد کمالی "صبح دیروز در جلسه شورای بهداشت شهرستان اردکان با اعلام این خبر گفت :در راستای منع استعمال دخانیات و در ادامه اقدامات قبلی برای حذف قلیان در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و رستورانهای بین راهی با هدف تامین سلامت فردی و اجتماعی در این مرحله با تصویب شورای بهداشت ممنوعیت استفاده از قلیان در پارکها و اماکن عمومی در دستور کار قرار خواهد گرفت .
رییس شورای بهداشت و فرماندار شهرستان از شهرداریها خواست تا با اطلاع رسانی شهری مناسب و نصب تابلوهای هشدار دهنده در پارکها و اماکن عمومی در این خصوص آگاهی بخشی نماید و اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی نیز با همکاری مرکز بهداشت با افراد متخلف برخورد قانونی بعمل آورد .
در ادامه این جلسه رییس شبکه بهداشت کنترل بیمارهایی که از طریق آب و غذا منتقل می شوندرا بعنوان یکی از دستور کارهای مهم نشست حاضر عنوان نمود و گفت :برای تحقق این مهم بصورت کامل نیاز به یک همکاری گسترده بین بخشی داریم .
"دکتر پور هاشمی" بخشی ازوظایف و اقدامات مراکز بهداشت شهری و خانه بهداشت های روستایی را در خصوص نظارت بر سلامت آب و مواد غذایی متذکر گردید و افزود :اندازه گیری میزان سختی آب و انجام آزمایشات میکروبی بصورت روزانه در چند نوبت توسط پایگاه های نمونه برداری سنجش سلامت صورت می گیرد .وی در زمینه ساماندهی وضعیت آب انبارها با اشاره به مصوبات جلسه قبلی گفت :مسئولیت عمران وحفظ ساختمان آب انبارها برعهده میراث فرهنگی گذاشته شده است؛ اداره آبفا مسئولیت تامین آب آشامیدنی سالم برای آب انبارها را برعهده گرفته ،نظافت و حصار کشی این اماکن بر عهده شهرداریهاست و نظارت بر سلامت آب نیز توسط مراکز بهداشت در شهر وخانه بهداشت در روستاها انجام می شود .
"اعلایی "رییس مرکز بهداشت اردکان نیز در زمینه منع استفاده از سفیده تخم مرغ معمولی در صنعت حلوا ارده شهرستان و استفاده از سفیده تخم مرغ پاستوریزه توضیحاتی ارائه داد و گفت :مراکز تولید حلوار ارده موظفند برای تامین سلامت این ماده غذایی سفیده تخم مرغ پاستوریزه را جایگزین تخم مرغ معمولی نمایند .
در خاتمه این جلسه نیز "دکتر مجاهدی "روانپزشک مدعو از مرکز استان راهکارهایی را در خصوص پیشگیری از معظل اعتیاد در اجتماع عنوان نمود .
وی پیشگیری از اعتیاد را نیازمند یک کار فرا بخشی منسجم دانست که همه افراد جامعه بایستی خود را در مقابل آن مسئول بدانند .
مجاهدی روند حرکت جامعه به سمت پیشگیری از اعتیاد را در 15سال اخیررو به پیشرفت ارزیابی نمود ولی ادامه این مسیر به همین منوال را در مقابل شیوع روز افزون انواع مواد مخدر صنعتی وقرصهای روانگردان کند و بطئی دانست و گفت :پیشگیری یک فرآیند بلند مدت است که نخستین مرحله آن از خانواده و نوع تربیت افراد شروع می شود در ادامه آموزش و پرورش نقش بزرگی دراین مقوله ایفا می کند و سایر مراکز اجتماعی نظیر دانشگاه ها نیز بایستی دراین راستا متعهدانه و مسئولانه عمل نمایند .
وی از افسردگی بعنوان مهمترین عامل گرایش به مواد مخدر نام برد واستان یزد را بدلیل شرایط ویژه اقلیمی از این حیث مساعد دانست و گفت :همین مسئله ضرورت کار بیشتر در زمینه پیشگیری از معظل اعتیاد را در استان مشخص می نماید .


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.