سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما
12

 

جلسه هماهنگی اجرای طرح نهضت قرآن آموزی در شش ماهه دوم سال در اردکان

جلسه هماهنگی اجرای طرح نهضت قرآن آموزی در شش ماهه دوم سال جاری در محل اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به منظور هماهنگی بیشتر در زمینه برگزاری طرح نهضت قرآن آموزی جلسه ای با حضور مربیان و متولین برگزاری این طرح در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این جلسه که در روز شنبه 24 مهر  ماه برپا شد مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان کلیات اجرایی این طرح را به سمع حاضرین رسانید.

ایشان به برگزاری قریب به 100 کلاس آموزش قرآن در قالب طرح های مختلف قرآنی در سال جاری اشاره نمود و ابراز امید واری کرد که کیفیت آموزش در این کلاسها به نحو مطلوبی ارتقاء یابد.

این جلسه به منظور اطلاع موسسات قرآنی و مربیان آنها از نحوه برگزاری دوره های جدید قرآن در شش ماهه دوم سال جاری برگزار شد که در این جلسه مقرر گردید کلیه موسسات و مربیان قرآنی به برگزاری کلاسهای تخصصی در زمینه حفظ ، قرائت و مفاهیم و تفسیر قرآن کریم توجه بیشتری داشته باشند.


13

آغاز دوره آموزشی حفظ موضوعی قرآن کریم در اردکان

جلسه افتتاحیه برگزاری دوره آموزشی حفظ موضوعی قرآن کریم یکشنبه این هفته در محل موسسه قرآنی نور الزهرا(سبرگزار شد.

از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای برگزاری طرح های آموزش قرآن کریم یک دوره آموزش حفظ موضوعی قرآن کریم   در محل موسسه قرآنی نور الزهرا(س) آغاز شد .

در مراسم افتتاحیه این دوره مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن تبریک به شرکت کنندگان در این دوره به خاطر توفیق شرکت در این دوره هدف از برگزاری این دوره را ترویج و آموزش قرآن کریم اعلام نمود.

ایشان در ادامه به برگزاری این دوره در طی 45 جلسه آموزشی اشاره کرد .

قابل ذکر است در این دوره مخاطبین با کلیات تجوید و حفظ موضوعی آیات در زمینه های اخلاقی و اجتماعی آشنا می شوند.

ثبت نام از متقاضیان این دوره همچنان ادامه دارد .


14

برگزاری دوره تربیت آموزشیار قرآن جهت روستاهای اردکان

یک دوره تربیت آموزشیار قرآن به صورت متمرکز در عقدا برای تامین مربی قرآن روستاهای اردکان برگزار می شود.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور تامین نیروی متخصص آموزش قران کریم و به جهت تقویت خانه های قرآنی روستاها , یک دوره تربیت آموزشیار قران کریم به صورت متمرکز در محل کانون فرهنگی قرآنی عقدا برگزار می شود.

بنا به اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با هماهنگی خانه های قرآن روستاهای منطقه عقدا هر یک از خانه های قرآن اقدام به معرفی افراد واجد شرایط نموده و با برگزاری آزمون ورودی این دوره در محل بخشداری عقدا برگزار می شود.

مراحل اولیه ثبت نام این دوره از ابتدای آبان ماه   از سوی روحانی مستقر عقدا آغاز خواهد شد.


11

جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) در موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان

مراسم جشنی به مناسبت سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) در موسسه قرآنی نور الزهرا(س) برگزار شد.

ازسوی موسسه قرآنی نور الزهرا(سو به منظور گرامی داشت ایام ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) مراسم جشنی صبح روز سه شنبه در محل این موسسه  برگزار شد.

در این مراسم جشن مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به ایراد سخن پرداختند و ضمن بیان احادیثی از امام رضا(ع) ائمه معصومین را حجج خداوند در زمین معرفی نمود.

اجرای مراسم مولودی خوانی و اجرای مسابقات حضوری از جمله برنامه های این جشن بود.

 

نشست اساتید گفتمانهای دینی اردکان

اساتید گفتمانهای دینی اردکان در نشستی روند برگزاری گفتمانهای دینی را مورد بررسی قرار دادند.

صبح روز سه شنبه 27 مهر ماه جمعی از اساتید گفتمانهای دینی در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان در نشستی ابعاد اجرایی طرح گفتمانهای دینی را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

در این نشست حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن اعلام اهداف اصلی این طرح ، گفتمانهای دینی را شیوه تبلیغ پیامبران وائمه اعلام نمود.

ایشان در ادامه خواستار بهره مندی بیشتر طلاب و اساتید از مطالعات به بروز و مفید شد.

در ادامه قانعی اردکانی مسئول برگزاری گفتمانهای دینی اداره تبلیغات اسلامی اردکان به تشریح شیوه اجرایی گفتمانهای مدارس ، مساجد و دانشگاههای پرداخت و مقرر شد گفتمانهای مدارس و دانشگاهها تنها با حضور یک استاد برگزار نشود و حضور 2 یا 3 استاد با عث در یک جلسه گفتمان باعث جذابیت و بالارفتن کیفیت این طرح خواهد شد.

در پایان از اساتیدی که سال گذشته و شش ماهه اول سال در برگزاری گفتمانها همکاری داشتند تجلیل به عمل آمد.
9

در سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) ، اردکان غرق نور و سرور

در شب میلاد حضرت امام رضا (ع) مراسم جشن و سرور در مساجدو تکایای اردکان برپاشد.

همزمان با شب میلاد حضرت امام رضا (ع)   باهمکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان مراسم جشن و میلاد آن امام همام در مساجد و تکایای و اماکن مذهبی اردکان برگزار شد.

در مراسمی که در همین راستا در مسجد امام رضا(ع) اردکان برگزار شد مداحان اهل بیت به مداحی و مدیحه سرایی پرداختند در مراسم جشن این مسجد مسابقه حضوری با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد و به ممتازین هدایایی اعطا شد.

برپایی مراسم جشن در کانون های فرهنگی و قرآنی و دیگر مساجد نیز از برنامه های این مناسبت بود.

مسابقه کرامت نیز به مناسبت همین ایام از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار گردید. 


10

حمایت از برگزار کنندگان جشن های خیابانی میلاد امام رضا(ع) در اردکان

اداره تبلیغات اسلامی اردکان از برگزار کنندگان جشنهای خیابانی در سالروز میلاد امام رضا(ع) حمایت کرد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان بسته های فرهنگی شامل اقلام تبلیغی و سی دی و نوار های مولودی در اختیار برگزار کنندگان جشنهای میلاد حضرت ثامن الحجج قرار گرفت.

بنا به اعلام اداره تبلیغات اسلامی اردکان 5 مورد مراسم جشن خیابانی در شب و روز میلاد حضرت امام رضا (ع) در سطح شهر اردکان برنامه های فرهنگی بسیار مناسبی اجرا نمودند که مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفتند.

مسابقه کرامت از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این جشن ها برگزار شد.

اجرای مولودی ، پخش شیرینی وشربت ، توزیع بروشورهای حاوی معرفی امام رضا(س) و کرامات ایشان ، اجرای نمایشهای خیابانی ، برگزاری مسابقات فرهنگی ، چراغانانی و آذین بندی و سخنرانی وعاظ از جمله برنامه های این جشن ها بود.


8

آغاز ثبت نام دوره های تربیت آموزشیار قرآن کریم ویژه خواهران در اردکان

ثبت نام از خواهران متقاضی دوره های تربیت آموزشیار قرآن کریم در اردکان آغاز شد.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با همکاری موسسه قرآنی نورالزهرا(س) طی اطلاعیه آغاز ثبت نام از متقاضیان خواهر دوره های تربیت آموزشیار قرآن کریم را اعلام نمود.

آزمونهای ورودی این دوره ها اوایل آذر ماه در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اردکان برگزار خواهد شد.

قرار است از سوی کانون قران اداره تبلیغات اسلامی اردکان علاوه بر برگزاری یک دوره تربیت آموزشیار قرآن ویژه خواهران دوره ای نیز ویژه برادران به طور همزمان برگزار گردد.

گفتنی است در هر دوره 25 نفر پذیرفته خواهند شد که پس از طی این دوره ها و قبولی در آزمونهای نهایی به عنوان مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به فعالیتهای آموزش قرآن اهتمام خواهند ورزید.


7

از نخبگان قرآنی اردکان تقدیر شد

65 نفر از ممتازین قرآنی اردکان در روز 26 مهر ماه جوایز خود را دریافت نمودند.

همزمان با اتمام مسابقات جشنواره قرآن کریم در زمینه های قرائت , مفاهیم , حفظ و آثار هنری قرآنی که از سوی  موسسه قرآنی بینات اردکان   و با استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان برگزار شده بود . جوایز برندگان این سری از مسابقات در روز 26 مهر ماه توزیع شد.

در این مسابقات بیش از 320 نفر شرکت نموده بودند که در هر رشته قرآنی 5 نفر به عنوان ممتاز معرفی و به آنها لوح تقدیر و جوایزی اعطا شد.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در مراسم اهدا جوایز ممتازین جشنواره قرآنی , هدف از برگزاری این جشنواره را تشویق و ترغیب نوجوانان به فعالیتهای قرآنی اعلام نمود.


6

توزیع جوایز برندگان مسابقه بینات در اردکان

برندگان مسابقه قرآنی بینات معرفی و مورد تقدیر واقع شدند.

مسابقات قرآنی بینات باشرکت بیش از 3000 نفر در سطح شهرستان اردکان برگزار شد و برندگان این سری از مسابقات معرفی شدند.

در مراسمی  که در شب ولادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) در محل سالن آمفی تئاتر شهید مدرس اردکان برگزار شد رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن بیان اهمیت آموزش مبانی دینی و اعتقادی به نسل جوان برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی را زمینه ای برای ارتقاء سطح معلومات دینی قشر جوان دانست و بر تقویت فعالیتهای آموزشی در این زمینه تاکید نمود.

گفتنی است مسابقه قرآنی بینات  با موضوع تفسیر سوره مبارکه شوری که طی طرح بزرگ بینات در قالب 34کلاس در ماه رمضان برگزار شده بود  با حضور بیش از 3000 نفر برپا و 102 نفر دراین مسابقات حائز نمرات عالی شدند که در این مراسم به هر کدام از این 102 نفر جوایزی اعطا شد.

در این مراسم که با حضور مسئولین شهرستان اردکان برپا گردید مراسم قرعه کشی 3 مورد جایزه کمک هزینه عتبات عالیات و 3 مورد جایزه کمک هزینه سفر مشهد مقدس نیز برگزار شد که به شش نفر از برندگان این مسابقه تعلق گرفت.

گفتنی است طرح بزرگ بینات که از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار شد بیش از 34 کلاس تفسیر با شرکت 7000 نفر  و مسابقه بزرگ بینات با شرکت 3000 نفر را در بر می گرفت که این طرح با همکاری اداره تبلیغات اسلامی ، دفتر امام جمعه ، فرمانداری ، شهرداری ، کمیته امداد امام خمینی (ره) اردکان و با هزینه ای بالغ بر 80000000 ریال برگزار شد.


5

گردهمایی مادران نونهالان قرآنی اردکان

مادران نونهالان  قرآنی موسسات قرآنی اردکان در همایشی راهکارهای آموزش قرآن کریم به فرزندان خود را فرا گرفتند.

در همایشی که عصر روز 1شنبه 25 مهر ماه در محل سالن امام علی (ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد ، جمعی از مادران نونهالان مراکز قرآنی شهرستان اردکان گرد هم آمدند تا با مراحل آموزش کریم با فرزندان خود آشنا شوند.

در این جلسه که 110  نفر از مادران حضور داشتند شیوه های کار در منزل در زمینه آموزش حفظ قرآن کریم ، حفظ آیات موضوعی و شعر های قرآنی مطرح شد.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان دراین همایش با برشمردن حقوق والدین و فرزندان ، همگان را به تربیت قرآنی نسلآینده فراخواند .

ایشان در ادامه سخنانش انس با قرآن را تنها را بهره مندی از زندگی شاد و مقدس در دنیا و آخرت اعلام نمود.

 

 


   1   2   3      >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.