سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

تاکید امام جمعه اردکان در آستانه ماه میهمانی خدا
مردم برای تکریم و بهداشت مساجد بسیج عمومی تشکیل دهند

"حجت الاسلام حسینی " در جلسه روز شنبه ستاد تکریم و بهداشت مساجد که در محل دفتر ایشان برگزار شد با گرامیداشت پیشاپیش ماه رمضان و فرارسیدن هفته پایانی ماه شعبان بعنوان هفته بهداشت مساجد با تاکید بر رسیدگی ویژه به وضعیت عمران ،آبادانی و بهداشت مساجد گفت: لازم است در این هفته مردم با تشکیل بسیج عمومی برای تکریم و بهداشت مساجد به استقبال ماه ضیافت الله رفته وفضاهای معنوی مساجد و مصلاها را برای حضور گسترده مومنین روزه دار از هر حیث مهیا نمایند .
     امام جمعه اردکان با ابراز خرسندی از میانه خوب مردم این شهرستان با مسجد و نماز جماعت افزود :طبعا در ماه مبارک رمضان بدلیل فیوضات ویژه ای که بر روز و شب این ماه مترتب می باشد حضور مردم در مساجد بیشتر خواهد بود به همین جهت علاوه برآمادگی فضای ظاهری وپاکیزگی محیط مسجد لازم است برای انجام فعالیتهای فرهنگی وقرآنی در مساجد نیز برنامه ریزی خوبی صورت پذیرد.
     رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان با مد نظر قرار دادن فعالیتهای قرآنی بعنوان محور برنامه های فرهنگی مساجد در ماه خدا افزود :جلسات قرآن در این ماه نباید تنها به روخوانی و روانخوانی خلاصه شود بلکه باید ترجمه و تفسیر قرآن نیز مورد توجه برگزار کنندگان جلسات قرار گیرد .
     در ادامه "حجت الاسلام حاج اسماعیلی "رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان با ارائه گزارشی از فعالیتهای فرهنگی صورت گرفته در سالهای گذشته از اجرای چهاردهمین دوره طرح بینات در مساجد شهرستان اردکان خبر داد و گفت :این طرح که با آغاز ماه مبارک رمضان در 27مسجد فعال شهرستان همزمان با سراسر استان اجرا خواهد شد بصورت تخصصی از طریق ثبت نام افراد علاقمند و برگزاری کلاس تفسیر موضوعی که امسال به سوره ابراهیم اختصاص یافته است کار خود را دنبال نموده و در پایان از طریق برگزاری مسابقه حضوری و غیر حضوری به تعدادی از برگزیدگان هدایایی اهدا خواهد نمود .
     حاج اسماعیلی افزود :پیش بینی می شود در صورت برگزاری حداقل 20دوره از این طرح بالغ بر 1500نفر در کلاسهای حضوری ،1800نفر در مسابقه حضوری و3000نفر در مسابقه غیر حضوری این طرح شرکت نموده و از معارف معنوی قرآن کریم بهرمند گردند .

ممنوعیت استفاده از قلیان در پارکها و اماکن عمومی اردکان

"احمد کمالی "صبح دیروز در جلسه شورای بهداشت شهرستان اردکان با اعلام این خبر گفت :در راستای منع استعمال دخانیات و در ادامه اقدامات قبلی برای حذف قلیان در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و رستورانهای بین راهی با هدف تامین سلامت فردی و اجتماعی در این مرحله با تصویب شورای بهداشت ممنوعیت استفاده از قلیان در پارکها و اماکن عمومی در دستور کار قرار خواهد گرفت .
رییس شورای بهداشت و فرماندار شهرستان از شهرداریها خواست تا با اطلاع رسانی شهری مناسب و نصب تابلوهای هشدار دهنده در پارکها و اماکن عمومی در این خصوص آگاهی بخشی نماید و اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی نیز با همکاری مرکز بهداشت با افراد متخلف برخورد قانونی بعمل آورد .
در ادامه این جلسه رییس شبکه بهداشت کنترل بیمارهایی که از طریق آب و غذا منتقل می شوندرا بعنوان یکی از دستور کارهای مهم نشست حاضر عنوان نمود و گفت :برای تحقق این مهم بصورت کامل نیاز به یک همکاری گسترده بین بخشی داریم .
"دکتر پور هاشمی" بخشی ازوظایف و اقدامات مراکز بهداشت شهری و خانه بهداشت های روستایی را در خصوص نظارت بر سلامت آب و مواد غذایی متذکر گردید و افزود :اندازه گیری میزان سختی آب و انجام آزمایشات میکروبی بصورت روزانه در چند نوبت توسط پایگاه های نمونه برداری سنجش سلامت صورت می گیرد .وی در زمینه ساماندهی وضعیت آب انبارها با اشاره به مصوبات جلسه قبلی گفت :مسئولیت عمران وحفظ ساختمان آب انبارها برعهده میراث فرهنگی گذاشته شده است؛ اداره آبفا مسئولیت تامین آب آشامیدنی سالم برای آب انبارها را برعهده گرفته ،نظافت و حصار کشی این اماکن بر عهده شهرداریهاست و نظارت بر سلامت آب نیز توسط مراکز بهداشت در شهر وخانه بهداشت در روستاها انجام می شود .
"اعلایی "رییس مرکز بهداشت اردکان نیز در زمینه منع استفاده از سفیده تخم مرغ معمولی در صنعت حلوا ارده شهرستان و استفاده از سفیده تخم مرغ پاستوریزه توضیحاتی ارائه داد و گفت :مراکز تولید حلوار ارده موظفند برای تامین سلامت این ماده غذایی سفیده تخم مرغ پاستوریزه را جایگزین تخم مرغ معمولی نمایند .
در خاتمه این جلسه نیز "دکتر مجاهدی "روانپزشک مدعو از مرکز استان راهکارهایی را در خصوص پیشگیری از معظل اعتیاد در اجتماع عنوان نمود .
وی پیشگیری از اعتیاد را نیازمند یک کار فرا بخشی منسجم دانست که همه افراد جامعه بایستی خود را در مقابل آن مسئول بدانند .
مجاهدی روند حرکت جامعه به سمت پیشگیری از اعتیاد را در 15سال اخیررو به پیشرفت ارزیابی نمود ولی ادامه این مسیر به همین منوال را در مقابل شیوع روز افزون انواع مواد مخدر صنعتی وقرصهای روانگردان کند و بطئی دانست و گفت :پیشگیری یک فرآیند بلند مدت است که نخستین مرحله آن از خانواده و نوع تربیت افراد شروع می شود در ادامه آموزش و پرورش نقش بزرگی دراین مقوله ایفا می کند و سایر مراکز اجتماعی نظیر دانشگاه ها نیز بایستی دراین راستا متعهدانه و مسئولانه عمل نمایند .
وی از افسردگی بعنوان مهمترین عامل گرایش به مواد مخدر نام برد واستان یزد را بدلیل شرایط ویژه اقلیمی از این حیث مساعد دانست و گفت :همین مسئله ضرورت کار بیشتر در زمینه پیشگیری از معظل اعتیاد را در استان مشخص می نماید .


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.