سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

جشن تکلیف در کانون مدرس اردکان

دانش آموزان سال سوم ابتدایی تعدادی از مدارس اردکان همزمان با دهه فجر و هفته وحدت ورود به سن تکلیف خود را جشن گرفتند

صبح روز چهارشنبه 20 بهمن ماه مراسمی تحت عنوان جشن تکلیف در محل کانون مدرس اردکان اجرا شد.

در این مراسم معنوی که همراه با مسابقات فرهنگی و قرآنی بود ، تعداد 180 نفر از دانش آموزان مقطع سوم ابتدایی برخی از مدارس اردکان جشن تکلیف خود را برگزار نمودند.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان که به عنوان مجری این برنامه ایفای نقش می کرد ، در حین اجرای برنامه توصیه های قرآن کریم در موضوعات حجاب و رعایت موازین شرعی را به زبان کودکانه و در قالب اشعار و مسابقات فرهنگی به حاضرین القا نمود.

توصیه به تلاوت قر آن کریم و انس با این صحیفه الهی از دیگر مواردی بود که بر آن تاکید شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش اردکان ، آقای نوریان نیز در سخنانی   ضمن تبریک ایام و مناسبتهای در پیش رو ، تقارن هفته وحدت ، دهه فجر و جشن تکلیف دختران حاضر را  به فال نیک گرفت و از دختران خواست تا با اقتدا به خون پاک شهیدان انقلاب اسلامی ، در رعایت حجاب و موازین شرعی بر اساس آموزه های دینی توجه ویژه داشته باشند.

اجرای سرود ، شمع افروزی و نمایش فرشته ها ، مراسم چادر به سر گزاری ، مراسم اجرای نمادین نماز و اهدای جوایز از جمله برنامه های این محفل بود.

 

جشن فجر قرآن در دبستان 7 تیر اردکان

دانش آموزان دبستان 7 تیر اردکان در مراسم جشن فجر قرآن و انقلاب شرکت کردند.

صبح روز سه شنبه 19 بهمن ماه با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان جشن فجر قرآن و انقلاب در محل سالن نماز خانه دبستان 7 تیر برگزار شد.

در این مراسم قرانی و فرهنگی دانش آموزان دبستانی به اجرای برنامه های فرهنگی خود پرداختند.

قرائت همخوانی سوره های قرآنی از جمله برنامه های قرآنی این مراسم بود.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این مراسم توصیه هایی در خصوص انس با قرآن کریم بیان داشتند. ایشان با اشاره به اینکه به فرموده امام راحل کتاب انقلاب ما قرآن کریم است ، برخی توصیه های مقام عظامای ولایت حضرت امام خامنه ای در باب توجه به مفاهیم قرآنی را ارائه نمودند.

برگزاری مسابقات حضوری و سرود خوانی از جمله برنامه های این مراسم بود.

به 10 نفر از برندگان مسابقات حضوری این مراسم جوایزی اهدا شد.

گفتنی است نظیر همین مراسم در دبستان پسرانه شهید کمالی اردکان نیز برگزار شد.

 

 

جشن قرآنی وحدت و انقلاب در دبستان دکتر نصیری اردکان

هفته وحدت و دهه فجر در مراسم جشنی با محتوای قرآنی در دبستان دکتر نصیری اردکان گرامی داشته شد.

ظهر روز چهارشنبه 20 بهمن ماه  دانش آموزان دبستان دکتر نصیری اردکان در جشنی با محتوای قرآنی دهه فجر و هفته وحدت را گرامی داشتند.

مجری و سخنران این مراسم مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان بود. در این محفل نورانی دانش آموزان برنامه های خود را از قبیل قرائت قرآن کریم به صورت همخوانی سوره فجر ، سرود ، نمایشنامه اجرا نمودند.

اجرای تواشیح و همخوانی صلوات به مناسبت میلاد حضرت رسول خاتم ، اجرای مسابقات فرهنگی و قرآنی با موضوعات دهه فجر و هفته وحدت ، اجرای بازیهای شاد کودکانه با صبغه قرآنی و مذهبی از جمله برنامه های این مراسم بود.

 

محفل انس با قرآن در دهه فجر انقلاب اسلامی در دبیرستان شاهد اردکان


همزمان با دهه فجر انقلاب     اسلامی محفل انس با قرآن در دبیرستان سیدالشهدا برگزار شد    .

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش،در این مراسم که با حضور مسئولین شهرستان، دانش آموزان و فرهنگیان برگزار شد، دانش آموزان قاری با تلاوت آیات قرآن محفل را نورانی نمودند.

در این مراسم ،حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان با اشاره به عدم تحریف در قرآن از زمان نزول آن گفت :خود خدا حفظ قرآن و عدم تغییر و تحریف در آن را ضمانت کرده است.وی افزود :در دوره قبل از انقلاب افراد با مدرک تحصیلی بالا حتی توانایی قرائت یک آیه را نداشتند، ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی در مهدهای کودک ما ،خردسالان به آسانی قرآن را تلاوت و یا حفظ می کنند.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین درباره جایگاه و مرتبه حافظان قرآن در بهشت ،تقویت حافظه و برکت در زندگی را از دیگر اثرات حفظ و تلاوت قرآن دانستند.

گفتنی است نزدیک به 2سال است که طرح انس با قرآن در دبیرستان سیدالشهدا اجرا می گردد و دانش آموزان به کمک مربیان خود در این طرح شرکت می کنند.

شعرخوانی ، برگزاری مسابقه قرآنی و اهدای جایزه به دانش آموز مصطفی صحرایی حافظ 8جزء قرآن کریم و دیگر دانش اموزان قاری و تجلیل از مربیان مجری طرح انس با قرآن از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

برگزاری نماز جماعت دانش آموزان مدرسه شهید رجایی با حضور امام     جمعه


دانش آموزان مدرسه شهید رجایی نماز جماعت را با امامت امام جمعه اقامه     کردند    .

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش اردکان ، حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان اردکان با حضور در نماز جماعت دانش آموزان مدرسه راهنمایی شهید رجایی ضمن توصیه دانش آموزان بر نماز اول وقت و انس با مسجد و قرآن ،گفت :امروز برنامه های دینی به برکت انقلاب اسلامی در سطح گسترده در جامعه اجرا می شود.

حجت الاسلام حسینی افزود : نوجوانان در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی تاثیرگذار بوده و در همه صحنه ها حضور داشتند به گونه ای که شعار نویسی بر روی دیوارها در زمان انقلاب و تشکیل گردان قاسم بن حسن در زمان جنگ از جمله اقداماتی بود که توسط نوجوانان انجام شد.

در پایان این مراسم نیز دانش آموزان برتر مسابقات علمی،فرهنگی و ورزشی مدرسه راهنمایی رجایی جوایز خود را از مسئولین دریافت کردند.

 


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.