سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

 

فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اردکان تشریح شد
مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان را در سال جدید تشریح کرد.
مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در گفتگو با خبرگزاری قرآنی کشور (ایکنا) به منظور اطلاع و آگاهی همشهریان در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی که در چند هفته آینده قرار است برگزار شود به تشریح این فعالیت‌ها پرداخت.

وی عنوان کرد: همایش قرآنی به مناسبت گرامیداشت ایام شهادت استاد شهید مطهری و گرامیداشت مقام شامخ معلم همراه با تجلیل از پیشکسوتان امر آموزش قرآن کریم در شهرستان و تجلیل از معلمان قرآنی نمونه شهرستان اردکان برگزار خواهد شد. این برنامه انشاءالله با حضور نابغه قرآنی، محمد تقی‌خان در محل مصلای اردکان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین انجمن اسلامی بازار اردکان به زودی راه‌اندازی خواهد شد . این انجمن اسلامی به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی در موضوعات، بازار اسلامی در اردکان، اخلاق حسنه در اصناف، مشتری مداری از نگاه اسلام، ترویج نماز اول وقت در بین اصناف و بازاریان و اجرای فعالیت‌های فرهنگی ـ دینی برای اصناف و بازاریان راه‌اندازی می‌شود. برگزاری دوره‌های آموزشی دینی و قرآنی برای اصناف نیز از برنامه‌های این انجمن خواهد بود.

این مقام مسئول در ادامه تشریح اخبار اردکان بیان کرد: جشنواره قرآنی خانواده بر اساس طرح ترویج قرآن در خانواده‌های اردکانی که قرار است این جشنواره با محوریت شرکت اعضای خانواده‌ها در این طرح و با موضوعات قرائت، حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن کریم در جمع اعضای خانواده در سطح شهر اردکان برگزار شود که جزئیات این طرح را می‌توانید از واحد قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان جویا شوید.

وی تأکید کرد: علمیات اجرایی ساخت بنای شعبه امام حسن مجتبی(ع) مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س) وابسته به اداره تبلیغات اسلامی اردکان آغاز شده است. این مؤسسه در اطلاعیه‌ای از همشهریان گرانقدر در خواست کرده است که در صورت تمایل به مشارکت در این امر خیر می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب جام شماره 1578135596 واریز کنند. ساخت شعبه این مؤسسه در جوار مسجد امام حسن مجتبی(ع) شروع شده است. مکان فعلی مؤسسه واقع در خیابان امام خامنه‌ای، روبروی حسینیه بازارنو است.

قانعی‌ اردکانی بیان کرد: مسئولان و اعضای فعال هیئت‌های مذهبی اردکان در دوره‌های تخصصی معارف اسلامی و قرآن کریم شرکت خواهند کرد. در طرحی فرهنگی ـ آموزشی که از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان به اجرا در خواهد آمد، قرار است مسئولان هیئت‌های مذهبی و 4 نفر از جوانان فعال از هر هئیت در این طرج شرکت کرده و از آموزش‌های معارف اسلامی و آموزش‌های تخصصی قرآن کریم بهره‌مند شوند. برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن کریم در بین فعالان هیئت‌های مذهبی نیز از دیگر برنامه‌های این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کلیات طرح آموزش غیرحضوری اساتید و مسئولان جلسات سنتی قرآن کریم شهرستان اردکان از سوی واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اردکان تهیه و آماده اجرا است. در این طرح برنامه آموزش مسئولان و اساتید تجربی جلسات قرآنی سنتی اعم از جلسات خانگی، هیئت‌ها، مساجد و مراکز عمومی در زمینه شیوه‌های آموزش قرآن کریم، شیوه‌های کلاس‌د‌اری و جلسه‌گردانی، شیوه‌های جذب مخاطب، روانشناسی مخاطب، شیوه‌های جذاب‌سازی آموزش قرآن کریم و روش‌های نوین تدریس قرآن کریم در دستور کار قرار خواهد گرفت. در حال حاضر در بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی شهرستان اردکان نام 98 نفر از اساتید تجربی قرآن کریم ثبت شده و مشخصات 147 جلسه قرآنی در اردکان نیز درج شده است.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان عنوان کرد: کلاس آموزش‌های تخصصی تجوید قرآن کریم ویژه معلمان قرآنی مؤسسات قرآنی اردکان از اواسط اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد. در این طرح معلمان قرآنی مؤسسات قرآنی اردکان در دوره‌ای فشرده با مبانی تئوری و کاربردی تجوید سطح 3 و 4 آشنا خواهد شد. این کلاس قرار است از 15 اردیبهشت‌ماه در محل مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان برگزار شود.

وی در پایان تصریح کرد: دوره تخصصی مهارت‌های 10 گانه زندگی از سوی مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان با همکاری شبکه فعالان ازدواج برگزار خواهد شد. طبق اعلام مؤسسه قرآنی، متقاضیان شرکت در این دوره تخصصی باید تا 20 اردیبهشت‌ماه با مراجعه حضوری نسبت به ثبت نام اقدام کنند. این دوره در مرحله اول ویژه بانوان خانه‌دار بین 18 تا 40 ساله برگزار خواهد شد. آموزش‌های تخصصی مهارت‌های ده‌گانه زندگی بر اساس موازین دینی و قرآنی در دستور کار این دوره قرار دارد.

 


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.