سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

 

استقبال بی نظیر مردم اردکان از محفل نور

مراسم قرآن و تجلیل از پیشکسوتان عرصه آموزش قرآن کریم عصر روز سیزدهم اردیبهشت در قالب محفل نور به مناسبت هفته معلم در محل مصلای اردکان و با حضور بی نظیر مردم این شهرستان برگزار شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به مناسبت گرامی داشت سالروز شهادت استادشهید مرتضی مطهری و هفته گرامی داشت معلم ، محفل نورانی قرآن کریم با حضور نابغه قرآنی جهان محمد تقی خان از طلاب جامعه المصطفی العالمیه ، عصر روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه در محل مصلای اردکان برگزارشد.

در ابتدای این مراسم نورانی استادمحمد فتوحی از قاریان برجسته شهرستان آیاتی از کلام الله مجید تلاوت نمودند و در ادامه حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان پیرامون فعالیتهای قرآنی شهرستان مطالبی عنوان کرد.

تجلیل از ده نفر از پیشکسوتان عرصه آموزش و ترویج قرآن کریم برنامه بعدی بود که این بزرگواران از دست امام جمعه و فرماندار ودیگر مسئولین حاضر لوح تقدیرو هدایایی دریافت نمودند.

ادامه مراسم با هنر نمایی نابغه قرآنی جهان اسلام (محمد تقی خان ) همراه بود که ایشان با شیوه های بسیارجذاب ابتکاری آیات کلام الله مجید رابه صورت حفظ تلاوت نمودند.

از نکات مهم این محفل نورانی حضوربی نظیر مردم قرآن دوست شهرستان اردکان بود که جا دارد بر این همت والای آنها احسنت گفت.

 

درهفته معلم : ده نفر از اساتید پیشکسوت قرآنی اردکان تجلیل شدند

در مراسمی که در محل مصلای اردکان برگزار شد ده نفر از اساتید پیشکسوت قرآنی اردکان به مناسبت هفته معلم موردتجلیل واقع شدند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به مناسبت گرامی داشت سالروز شهادت استادشهید مرتضی مطهری و هفته گرامی داشت معلم ، ده نفر از پیشکسوتان و فعالین عرصه آموزش و ترویج قرآن کریم مورد تجلیل واقع شدند.

در این مراسم که روز 13 اردیبشهت ماه برگزارشد حجت الاسلام حاجی اسماعیلی آموزش و ترویج قرآن کریم را موهبتی ازجانب خداوند سبحان دانستندکه نصیب هرکسی نخواهدشد.

ایشان بالاترین مقام برای برای معلمین و اساتید قرآنی در دنیا و آخرت دانسته و برای کلیه کسانی که در مسیر ترویج قرآن کریم گام برمیدارندآرزوی توفیق و سربلندی نمود.

ده نفر از فعالین و پیشکسوتان قرآنی اردکان در این مراسم جوایزی دریافت نمودند.

 

بازدید نابغه قرآنی جهان از موزه اردکان

محمد تقی خان ،حافظ قرآن کریم و نابغه قرآنی جهان ، از موزه اردکان بازدید به عمل آورد.

با هماهنگی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و مدیریت گنجینه مردم شناسی اردکان جمعی از فعالین قرآنی اردکان به همراه نابغه قرآنی جهان محمد تقی خان ، چهارشنبه شب از موزه مردم شناسی اردکان بازدید به عمل آورند.

در این بازدید یک ساعته ، فعالین قرآنی تاریخ گذشته اردکان را با مشاهده اسناد و اشیاءباقی مانده ازدوران قدیم مورد بررسی قرار دادند.

بازدید از قرآنیهای خطی و آشنایی باعلما و اساتیدقرآنی قدیم شهرستان از عمده مواردی بودکه مورد توجه بازدید کنندگان واقع شد.

 

جشنواره قرآنی بهزیستی اردکان

کارکنان و خانواده بهزیستی و جمعی از معلولین اردکانی د رجشنواره قرآنی بهزیستی شرکت نمودند.

از سوی بهزیستی و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، جشنواره قرآنی

خانواده و کارکنان بهزیستی و معلولین جسمی و حرکتی اردکان در رشته های مختلف قرآنی برگزار شد.

در این سری از مسابقات که در رشته های قرائت به روش تحقیق و تدویر ، روخوانی و روانخوانی ، حفظ و ترجمه و اذان برگزار شد. شرکت کنندگان در 4 روز به رقابت بایکدیگر پرداختند.

شرکت کنندگان که اعم از خواهران وبرادران بودند با تلاوت آیات قرآن کریم رقابت نموده و قرار است ممتازین به مسابقات استانی اعزام شوند.

این مسابقه از روز اوایل هفته آغاز و آخرین شرکت کنندگان تلاوتهای خود را در روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه انجام دادند.

 

 

معرفی  پیشکسوتان و فعالین عرصه آموزش و ترویج قرآن کریم شهرستان اردکان

به مناسبت هفته معلم و به منظور گرامی داشت مقام شامخ معلمین قرآن کریم از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان اسامی و مشخصات ده نفر از پیشکسوتان و فعالین عرصه آموز ش ترویج قرآن کریم اعلام و از این عزیزان تجلیل شد.

الف) پیشکسوتان آموزش سنتی قرآن کریم( اساتید و معلمین سنتی قرآن کریم ) ( عزیزانی که بیشترین کلاسها و جلسات سنتی قرآن کریم را در سطح شهرستان داشته اند و بیشترین نفرات راتحت آموزش قرآن کریم قرار داده اند.)

حاج عباس ابومحمدی ( قاری و استاد برجسته سنتی قرآن کریم و بیش از 60 سال فعالیت در زمینه آموزش و ترویج قرآن کریم )

حاج محمد رضا صلواتی( استاد سنتی قرآن کریم و برپا کننده جلسات قرآنی در مساجد مرکز شهر در بیش از 60 سال فعالیت در زمینه آموزش و ترویج قرآن کریم )

حاج صادق سرکارگر(پدر شهید و استاد سنتی قرآن کریم و بیش از 50 سال فعالیت درزمینه آموزش و ترویج قرآن کریم )

حاج مهدی شاکر ( استاد سنتی قرآن کریم و بیش از 50 سال فعالیت در زمینه آموزش و ترویج قرآن کریم )

عباس سعیدی پناه ( معلم و فرهنگی پرتلاش و بیش از 40 سال فعالیت در زمینه آموزش و ترویج قرآن کریم )

ب) پیشکسوتان آموزش صوت و لحن قرآن کریم ( اساتید و معلمین قرائت قرآن کریم ) ( عزیزانی که بیشترین تلاش رادر برپایی جلسات صوت و لحن قرآن کریم در شهرستان داشته اند وبیشتری قاریان قرآنی راتربیت نموده اند)

 علی محمد شیری ( استاد و قاری و داور قرآن کریم ، با بیش از 30 سال فعالیت درعرصه ترویج و آموزش قرآن و با تشکیل بیش از35 جلسه قرائت قرآن کریم قاریان جوان و نوجوان بسیاری را تربیت نموده اند)

غلامرضا معصومی ( معلم و فرهنگی باز نشسته و استاد وقاری و داور برجسته قرآن کریم با بیش از 40 سال فعالیت درعرصه آموزش و ترویج قرآن در شهرستان ، بیش از 25 جلسه راه اندازی و تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان از محضر ایشان قرآن کریم قرائت آن رافراگرفته اند.)

ج)پیشکسوت و فعال عرصه حفظ قرآن کریم

حجت الاسلام محمد حسین ثقفی ( حافظ و استاد حفظ و تفسیر قرآن کریم ) بیش از 15 سال فعال درعرصه آموزش حفظ قرآن کریم ، در محضر ایشان بیش از20 نفر حافظ کل قرآن کریم تربیت شده اند ، بیش از 70 نفر در حال حفظ کل قرآن کریم در حال حاضردر محضر ایشان مشغول به آموزش می باشند.)

د) پیشکسوت و فعالین عرضه تفسیر و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم

حجت الاسلام سیدعلی حسینی پور( معلم واستاد بازنشسته حوزه علمیه ، امام جمعه موقت ، استاد تفسیرقرآن کریم ، بیش از50 سال دربرپایی جلسات تفیسیر قرآن کریم در شهرستان اردکان فعالیت داشته و از مبلغین برجسته دینی شهرستان محسوب می شود که غالب منابر و جلسات سخنرانی خود را اختصاص به بیان تفسیر آیات قرآن کریم و نشر و ترویج این صحیفه الهی پرداخته اند.)

 حجت الاسلام سلمان حاجی اسماعیلی( حافظ کل قرآن کریم ، استاد برجسته تفسیر قرآن و از شاگردان ممتاز آیت آلله جوادی آملی می باشند . ایشان 10 سالی است که در عرصه آموزش تفسیر قرآن کریم فعالیت شایسته ای داشته و در برپایی جلسات تفسیر و مفاهیم قرآن کریم در شهرستان همت درخور تقدیری دارند.)

 


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.