سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

برگزاری کارگاه آموزشی روشهای القای مفاهیم قرآنی به نونهالان در اردکان

یک دوره کارگاه آموزشی با موضوع روشهای القای مفاهیم قرآنی به نونهالان با شرکت مربیان ممتاز موسسات قرآنی اردکان برگزار شد.

ازسوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری موسسات قرآنی نورالزهرا(س) و بینات اردکان ، یک دوره کارگاه آموزشی یک روزه با هدف ارتقاء سطح دانش و مهارت مربیان قرآنی وبا موضوع روشهای القای مفاهیم قرآنی به نونهالان برگزارشد.

دراین کارگاه آموزشی که در محل سالن آموزشهای تخصصی موسسه قرآنی نورالزهرا(س)اردکان برگزار شد،سرکار خانم چمنی از اساتید آموزش قرآن و معارف اسلامی از استان البرز ، به بیان راهکارههای آموزشی و شیوه های تدریس ویژه نونهالان پرداخت.

روشهای آموزش و بیان مفاهیم قرآنی مثل، توحید ، معاد جمسانی و روحانی ، صفات پروردگار و دیگر مفاهیم عالیه از جمله مواردی بود که دراین کارگاه آموزشی به بحث وتبادل نظر گذاشته شد.

گفتنی است 15 نفر از برترین مربیان قرآنی موسسات قرآنی اردکان جهت شرکت دراین دوره گزینش شده اند.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با حضور در جمع شرکت کنندگان این کارگاه آموزشی ، ضمن مشارکت در بحثهای مطرح شده ، القای مفاهیم عالیه قرآنی به صورت ریشه ای و ماندگار را از اهداف اصلی آموزش های قرآنی موسسات قرآنی اعلام کرد و افزود : مربیان قرآنی بایستی آموزشهای خود را به گونه ای ارائه نماینده که شرکت کنندگان در کلاسهای فعلی در آینده صاحب اعتقاداتی قوی و استوار باشند.

قابل ذکر است ، این کارگاه آموزشی در روز پنجشنبه 30 شهریور ماه سال جاری در محل موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان برگزار شد.

راهپیمایی مردم اردکان در محکومیت فیلم موهن آمریکایی

ظهر جمعه بعد از نماز جمعه این هفته مردم شهر اردکان همراه با مردم دیگر شهرهای ایران اسلامی بعد از نماز جمعه، اعتراض خود را به انتشار فیلم موهن آمریکایی و صهیونیستی اعلام کردند.

در پی اهانت نفرت‌انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم (ص)، ملت بزرگ ایران اسلامی پشت صحنه این حرکت را سیاست‌های خصمانه صهیونیسم، آمریکا و دیگر سران استکبار جهانی خواندند و خواستار مجازات عاملان آن شدند.

مردم شهرستان اردکان در محکومیت تولید این فیلم موهن درباره پیامبر اسلام (ص) راهپیمایی کردند و از همه مسلمانان جهان خواستند تا مجازات عاملان تهیه، تولید و تکثیر این فیلم را در سرلوحه برنامه ‏های خود قرار دهند.

راهپیمایان نمازگزار اردکانی در اعتراض به فیلم موهن آمریکایی که علیه پیامبر مکرم اسلام (ص) ساخته شده است، در روز جمعه و بعد از اقامه فریضه عصر از محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تا میدان امام (ره) فریادهای اعتراض خود را بر سر غربی‏ها کشیدند.

آغاز دوره های آموزش ترتیل خوانی قرآن در اردکان

یک دوره آموزش ترتیل خوانی ویژه برادران در موسسه قرآنی بینات اردکان آغازشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، در راستای طرح های آموزشی قرآن کریم ، یک دوره آموزشی ترتیل خوانی قرآن ویژه برادران بالای 20 سال در محل موسسه قرآنی بینات اردکان آغازشد.

دراین دوره آموزشی، مبانی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به صورت عملی آموزش داده می شود و قرار است شرکت کنندگان با روش ترتیل خوانی قرآن آشنا شوند.

کلاسهای این دوره از یکشنبه 26شهریور 91 آغاز شده است.

گفتنی است، استاد معصومی ازاستاد پیشکسوت و برترشهرستان اردکان برنامه های آموزشی این طرح را اجرا خواهد نمود.

استقرار روحانی در روستای هفتادراردکان

در مراسمی حجت الاسلام تقوی زاده به عنوانی روحانی مستقر روستای هفتادر از توابع اردکان معارفه شد.

 درراستای طرح استقرار دائمی روحانیون و مبلغین دینی در روستاها، جمعه شب گذشته طی مراسمی با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، روحانی مستقر جدید روستای هفتادر از توابع اردکان معرفی شد.

دراین مراسم حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان بااشاره به لزوم بهره مندی مردم در اقصی نقاط ایران اسلامی از حضور روحانی و مبلغ دینی، بر استفاده بهینه از فضای های ایجاد شده فرهنگی و تبلیغی دراین روستاها تاکیدکرد.

وی ادامه داد، با توجه به نبود خانه عالم در این روستا، مردم این منطقه از نعمت روحانی مستقر دائمی بهره مند نبودند و به حمد الله با بهره گیری از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و همیاری مردم و مسئولان محلی ، خانه عالم روستای هفتادر به بهره برداری رسیده و همزمان باآن روحانی مستقردائمی نیز در این روستا استقرار می یابد.

دراین مراسم که در محل مسجد جامع روستای هفتادر برگزار شد، حجت الاسلام تقوی زاده به عنوان روحانی مستقر این روستا معارفه شد.

قابل ذکر است، بهره برداری رسمی از خانه عالم روستای هفتادر و مراسم معارفه روحانی مستقراین روستا جمعه شب 24 شهریور ماه برگزار شد.

اعزام مبلغ به روستاهای هامانه و مزرعه آقا ازتوابع اردکان

مبلغین دینی در روز جمعه با حضور در روستاهای هامانه و مزرعه آقا فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی اجرا کردند.

مبلغین اعزامی از اداره تبلیغات اسلامی اردکان با حضور در روستاهای هامانه و مزرعه آقا و در فراخوانی از مردم و مسافرین حاضر دراین روستاها به اجرای برنامه های تبلیغی و فرهنگی پرداختند.

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مذهبی، برپایی جلسات انس با قرآن کریم ،مشاوره مذهبی و دینی و اقامه نماز جماعت از جمله برنامه های یک روز تبلیغی در این روستاها بود.

در روستای هامانه، گروههای اردویی بهزیستی اردکان نیز از حضور مبلغ دینی اعزامی بهره مند شدند.

قابل ذکراست، این طرح در روز جمعه 24 شهریور 91برگزار شد.

سخنرانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در محکومیت فیلم موهن آمریکایی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان : اگر مرجع اصلی اطلاعات مردم، منابع اسلامی باشد، اینگونه حرکات موهن در افکار آنها تاثیری نخواهد داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع نمازگران مسجد جامع هفتادر در سخنانی با اشاره به پخش فیلم موهن در اساعه به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) گفت: مردم نیاز به اطلاعات دارند و رسانه ها و منابر تامین کننده اطلاعات مردم خواهند بود، اگر مردم از منابع اصلی یعنی منابر و رسانه های اسلامی اطلاعات واقعی کسب نمایند، آن وقت منابع موهن و هدف دار نمی توانند هیچ تاثیری در اعتقادات و مبانی فکری آنها داشته باشند.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی در محکوم کردن حرکت صهیونیسیتی آمریکایی، پخش فیلمی در توهین به پیامبر اسلام(ص) ادامه داد: یکی از اهداف استکبار جهانی، کم رنگ کردن و حذف مقدساتی است که روز به روز در جهان و حتی در بین غیر مسلمانان در حال گسترش و ترویج است ولی به لطف خدای سبحان این دسیسه ها همگی برعکس عمل خواهد کرد و نور پرفروغ پیامبر خاتم بیش از پیش در حال گسترش است و محبوبیت این انسانی آسمانی در قلوب همه زمینیان رو به افزایش است.

قابل ذکر است، این سخنرانی جمعه شب 24 شهریور سال جاری در محل مسجد جامع هفتادر و در جمع نمازگزاران این مسجد برگزار شد.

برگزاری مسابقه رضوان درهیأت حسینی بازارنو اردکان

مسابقه فرهنگی رضوان با موضوع هفته کرامت در سطح شهرستان اردکان اجرا می شود.

در ایام هفته کرامت و در آستانه میلاد پرنور امام رضا (ع) از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری هیأت حسینی بازارنو اردکان مسابقه ای با طرح 10 سئوال به صورت کتبی و غیر حضوری برگزار می شود .

توزیع 2000 برگ سئوال این مسابقه از اواسط هفته جاری آغاز می شود.

بنا به اعلام اداره تبلیغات اسلامی اردکان، تعداد 20 جایزه ازجمله کمک هزینه سفر مشهد مقدس برای برندگان نهایی این مسابقه در نظر گرفته شده است.

زمان قرعه کشی این مسابقه همزمان با میلاد امام رضا(ع) می باشد.

اعطای کتاب نگین سرخ به مداحان اردکانی

کتاب نگین سرخ ( منتخب اشعار دومین کنکره شعر عاشورایی) بین مداحان و تشکلهای دینی اردکان توزیع شد.

کانون مداحان اردکان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، در راستای تغذیه فکری مداحان و فعالین تشکلهای مذهبی، تعداد 40 جلد کتاب نگین سرخ را در بین مداحان و مسئولان هیئات مذهبی اردکان توزیع کرد.

این کتاب با محتوای منتخب اشعار دومین کنگره شعر عاشورایی با هدف آشنایی بیشتر مداحان با اشعار حماسی و اصیل شیعی توزیع شده است.

نشست اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اردکان

اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اردکان با هدف برنامه ریزی های لازم در آستانه سال تحصیلی جدید در نشستی تصمیماتی اتخاذ کردند.

نشست ماهیانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردکان روز گذشته در محل دفتر امام جمعه اردکان برگزار شد.

در این جلسه راهکارهای لازم در موضوع حجاب و عفاف، جلوگیری از القاء فرهنگ نامناسب برخی دانشجویان بر فرهنگ مردم اردکان، عدم اختلاط دانش آموزان دختر و پسر در هنگام تعطیلی مدارس همجوار مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در سخنانی در این نشست با اشاره به راه اندازی طرح تذکر لسانی در شهرستان گفت: این طرح برای اولین بار در شهرستان اردکان به صورت نمونه اجرا می شود که مقدمات آن فراهم شد و از اوایل مهرماه اجرایی خواهد شد.

تظاهرات طلاب و روحانیون اردکانی در اعتراض به ساخت فیلم موهن آمریکایی

طلاب حوزه های علمیه و روحانیون شهرستان اردکان در اعتراض به هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) تظاهرات کردند.

در این مراسم که در محل خیابان منتهی به ورودی حوزه علمیه امام صادق(ع) اردکان برگزار شد، طلاب و روحانیون اردکانی، خشم و انزاجار خود نسبت به هتک حرمت به ساحت پیامبر گرامی اسلامی را به نمایش گذاشتند.

طلاب و روحانیون اردکانی با اهتزاز پرچم سیاه و تعطیلی کلاسهای حوزی برای دفاع از ساحت مقدس نبی اکرم (ص)، ساخت فیلم موهن آمریکایی – اسرائیلی را محکوم کردند.

در این مراسم، شرکت کنندگان ضمن اعلام انزاجار از ساخت فیلم موهن، تهیه و تولید آن را یک حرکت امپریالیستی و صهیونیستی برای مقابله با ارزشهای ناب اسلامی عنوان کرده اند.

طلاب و روحانیون با پوشیدن رخت عزا، تولید فیلم موهن را بخشی از پروژه اسلام هراسی بیان و خواهان مجازات عاملان و حامیان تولید فیلم موهن شدند.

رئیس وکارکنان اداره تبلیغات اسلامی اردکان نیز دراین تجمع شرکت کردند.

قابل ذکر است این تجمع صبح روز یکشنبه 26 شهریور سال جاری برگزار شد.


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.