سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

دوره‌های تربیت ممتحن قرآن کریم با شرکت 11 نفر از اردکان به صورت استانی در یزد برگزار شد.

در دوره تربیت ممتحن قرآن کریم که از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد، 9 نفر از بانوان و دو نفر از آقایان از اساتید قرآنی شهرستان اردکان در این دوره‌ها شرکت کردند.

این دوره‌ها که از سوی دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد و با حضور رمضانی‌فرد، مدیر بخش آموزش‌های تخصصی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد، با هدف تربیت ممتحن دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم و بازآموزی ممتحنان دوره‌های قبل بود.

در این دوره‌ها اساتید قرآنی و مدرسان دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم شرکت کردند. نحوه امتیازدهی به تدریس قرآن کریم و قرائت‌های کاروزی دوره‌های تخصصی از جمله برنامه‌های این دوره بود.

یادآور می‌شود، این دوره‌ها روزهای چهارشنبه تا جمعه 17 تا 19 آبان‌ماه در محل سالن آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد اجرا شد.

دوره آموزشی مفاهیم قرآن کریم در مؤسسه قرآنی بینات اردکان درحال برگزاری است

طرح آموزش مقدماتی مفاهیم قرآن کریم در محل مؤسسه بینات با هدف تعمیق مبانی عالیه قرآنی در بین جوانان و نوجوانان درحال برگزاری است.

در این دوره به آموزش کتاب‌های مفاهیم قرآن کریم تألیف مسعود وکیل می‌پردازد. همچنین در این طرح بالغ ‌بر 120 نفر از نوجوانان قرآن‌پژوه در شش گروه 20 نفره شرکت دارند.

دوره‌های مذکور روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود که هدف از برگزاری آن نشر و گسترش آموزه‌های قرآنی و به تبع آن عمل به آن تعالیم است.

یادآور می‌شود، طرح‌های قرآنی این مؤسسه زیر نظر کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان اجرا و گواهینامه قبولشدگان نیز از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان صادر خواهد شد.

برگزاری آزمون تربیت معلم قرآن در اردکان

  آزمون‌های ورودی دوره تربیت معلم قرآن یکشنبه، 30 آبان‌ماه در راستای تربیت نیروی متخصص در آموزش قرآن کریم برگزار می‌شود.

از سوی مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س) و بینات اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای تربیت نیروی متخصص در آموزش قرآن کریم و پس از اعلام و ثبت نام از متقاضیان، آزمون‌های ورودی دوره تربیت معلم قرآن کریم در اواخر آبان‌ماه برگزار می‌شود.

همچنین تاکنون 45 نفر از بانوان و 20 نفر از آقایان برای این دوره‌ها متقاضی شده‌اند که 22 نفر از آنها در قالب دوره آموزشی تربیت معلم قرآن در سطح روخوانی و روانخوانی و 22 نفر در قالب دوره تربیت معلم تجوید، پذیرفته خواهند شد.

یادآور می‌شود، آزمون‌های کتبی 30 آبان‌ماه ساعت 15 و آزمون‌های شفاهی طبق برنامه زمان‌بندی شده طی سه روز برگزار می‌شود. دوره‌های مذکور از ابتدای آذرماه سال جاری آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مسابقه قرآنی «نورالهدی 5» در اردکان برگزار شد

مسابقه قرآنی «نورالهدی 5» روز جمعه، 19 آبان‌ماه در شهرستان اردکان برگزار شد.

 همزمان با سراسر کشور، مسابقه تفسیری قرآن کریم با عنوان «نورالهدی 5» صبح روز جمعه، 19 آبان‌ماه از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در محل مصلای این شهرستان برگزار شد.

مسابقه نورالهدی همه‌ساله از سوی سازمان دارالقرآن کریم با هدف نشر و ترویج مفاهیم و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود و در این سری از مسابقات، شرکت‌کنندگان به سؤالات تفسیری از اجزاء 15 و 16 و 17 قرآن کریم پاسخ دادند.

همچنین، در این سری از مسابقات نورالهدی، 32 نفر از آقایان و بانوان اردکانی از قبل به صورت اینترنتی برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کرده بودند.

یادآور می‌شود، این مسابقه از ساعت 9 روز جمعه، 19 آبا‌ن‌ماه در محل مصلای اردکان آغاز و به مدت 40 دقیقه برای شرکت‌کنندگان جزء 15و به مدت 100 دقیقه برای شرکت‌کنندگان اجزاء 15 تا 17 ادامه داشت.

طرح آموزش تفسیر ترتیبی قرآن در اردکان اجرا می‌شود

طرح آموزش تفسیر ترتیبی قرآن کریم در مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س) شهرستان اردکان اجرا می‌شود.

طرح آموزش تفسیر ترتیبی قرآن کریم که به ابتکار استاد شایق از سوی مؤسسه قرآنی ثقلین ارائه شده است، در مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان اجرا خواهد شد.

بنا به اعلام مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س) شهرستان اردکان، کار ثبت نام از متقاضیان شرکت در دوره‌های تفسیر ترتیبی قرآن کریم از ابتدای آبان‌ماه آغاز و تا پایان این ماه نیز ادامه خواهد داشت.

طرح تفسیر ترتیبی قرآن کریم از طرح‌های ابتکاری استاد شایق است که از سوی مؤسسه قرآنی ثقلین یزد ارائه می‌شود. در این طرح شرکت‌کنندگان از جزوات و نرم‌افزارهای تهیه شده در فراگیری تفسیر قرآن کریم به صورت ترتیبی بهره‌مند می‌شود.

یادآور می‌شود، قرار است این طرح با حضور استاد شایق به صورت نیمه حضوری در سطح شهرستان اردکان اجرا شود و مهلت ثبت نام در این طرح نیز تا پایان آبان‌ماه جاری است که کلاس‌های این طرح از نیمه دوم آذرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

ستاد ساماندهی امور مذهبی اردکان تشکیل جلسه داد

جلسه ای پیرامون راه اندازی مراسم سینه زنی عمومی در عصر تاسوعای حسینی با حضور اعضا ی ستاد ساماندهی امورمذهبی در اداره تبلیغات اسلامی اردکان تشکیل گردید .

در این جلسه رییس اداره تبلیغات اسلامی اردکان بر برگزاری مراسمی ویژه در عصر تاسوعا تاکید نمود.

ایشان با اشاره به اینکه در عصر تاسوعا در سالهای گذشته مراسمی در سطح شهر وجود ندارد لازم دانست که محفلی درخور شان این مناسبت برپا شود وخواستار هماهنگی اعضا ومسئولین شهر وهیئات در این خصوص شد .

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مواردی به شرح زیر مصوب شد.

1- مراسم عزاداری ساعت 3 بعد از ظهر تاسوعا در میدان بسیج برگزار گردد.

2- مسئولیت صوت بر عهده شورای هیئات مذهبی اردکان باشد.

3- مسئولیت مداح با کانون مداحان اردکان باشد.

4- بستن جایگاه با حماسه سازان هماهنگ شود.

5- تبلیغات عمومی با پیامک وتبلیغ توسط شهرداری انجام شود.

6- نظم توسط نیروی انتظامی تامین شود.

7- دعوت از هیئات توسط سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود.

این جلسه صبح روز یکشنبه 21 آبانماه سال جاری درمحل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

جلسه داخلی کارکنان اداره تبلیغات اسلامی اردکان

رئیس و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جلسه ای جزییات اجرایی برنامه های هفته جاری را مورد بررسی قرار دادند.

در جلسه داخلی کارکنان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، پیرامون برنامه ها و طرحهای جاری و در دست اقدام این هفته بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

برگزاری گردهمایی مسئولین هیئات مذهبی ، برپایی جلسات هفتگی روحانیون ، همکاری در برگزاری همایش روز خانواده ، اعزام مسئولین هیئات مذهبی و روحانیون به همایش استانی از جمله برنامه هایی بود که جزییات اجرایی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این جلسه بر کیفی برگزار شدن گردهمایی ها تاکید نمود.

این جلسه در روز یکشنبه 21 آبانماه سال جاری در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.