سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

راهاندازیدفترفرهنگیدرروستایتوتاز توابع اردکان

دفتر فرهنگی و دینی با حضور نماینده اداره تبلیغات اسلامی اردکان در محل روستای توت راه اندازی شد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همزمان با برگزاری برنامه های ویژه آخر ماه صفر در حسینیه روستای توت دفتر فرهنگی و دینی و محل پاسخگویی به مسائل شرعی در محل این حسینیه راه اندازی شد.

گفتنی است در ایام آخر ماه صفر المظفر بنابر رسم دیرینه مردم مذهبی اردکان خیل عظیم عزاداران اهل بیت (ع) به این روستا عزیمت می کنند و بابرپایی تعزیه و شبیه خوانی و مراسم سینه زنی به عزاداری می پردازند.

روستای توت در فاصله 70 کیلومتری شمال اردکان در مسیر اردکان – چوپانان واقع است و در سه روز آخر ماه صفر قریب به 25هزار نفر از مردم مومن و مذهبی اردکان دربرنامه های مذهبی این روستا شرکت می کنند.

توزیع ویژه نامه دهه آخر ماه صفر در اردکان

ویژهنامههای رحلت حضرت رسول اکرم (ص) ، شهادتحضرتامامحسن (ع) وحضرتامامحسین (ع) درشهراردکانتوزیعشد.

از سویکانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همزمان با فرارسیدن ایام  رحلت رسول معظم اسلام حضرت محمد ابن عبدالله (ع) ، شهادت حضرت امام حسن (ع) و حضرت امام رضا (ع) ویژه نامه هایی به همین منظور چاپ و در بین مردم این شهرستان توزیع شد.

در این ویژه نامه ها ضمن معرفی اجمالیپیامبر اعظم (ص) و  این دو امام همام به بررسی اوضاع سیاسی اجتماعی زمان زندگانی آنها پرداخته است.

قابل ذکر است این ویژه نامه در بین نمازگزاران مساجد و در تمامی مراکز آموزشی توزیع شده است.

مسابقه فرهنگی ویژه عزاداران حسینیه روستای توت از توابع اردکان

عزاداران حسینیه روستای توت در مسابقه ای فرهنگی که در ویژه نامه روستای توت گنجانده شده است شرکت می نمایند.

از سوی  مرکز قرآنی مسجد علی مراد اردکان ویژه نامه ایام آخر ماه صفر  در روزهای آخر ماه صفر دربین عزادارانی که در روستای توت مستقرمی شوند توزیعشد.

دراین ویژه نامه ضمن اشاره به مناسبتهای ایام آخر ماه صفر به بیان پاره ای ازمسانل شرعی پرداخته شده بود.

در این ویژه نامه مسابقه ای قرار داده شده است که عزادارانی که در این چند روز به این روستا عزیمت می کنند میتوانند دراین مسابقه شرکت نمایند.

قابل ذکر است نظیر همین ویژه نامه از سوی پایگاه بسیج حوزه 4 اردکان نیز توزیع شد.

اعزام و استقرار روحانی در روستای توت اردکان

درایامتبلیغیآخرماهصفریکنفرروحانیبهروستایتوتاعزامشد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور برگزاری برنامه های دینی درایام آخر ماه صفر یک نفر روحانی به روستای توت اعزام شد.

برگزاری نماز جماعت سه وقت , برپایی مراسم سخنرانی و روضه خوانی , پاسخگویی به مسائل شرعی , اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی قرائت زیارات از جمله برنامه هایی است که از سوی روحانی اعزامی اجرا  شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن مختاری ، روحانی اعزامی به روستای توت در جمع عزاداران این حسینیه ، با اشاره به عظمت وجود مقدس پیامبر اعظم(ص) به عنوان رحمه للعالمین ، بر پیروی از سیره آن بزرگوار تاکید کرد.

پیرغلام حسینیه توت اردکان تجلیل شد

مراسم تجلیل از پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) روستای توت با حضور شهردار محترم اردکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اردکان ، در این مراسم با شکوه که خیل عظیم عزادارن حسینی در روز وفات پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) گرد هم آمده بودند از تلاش ها و خدمات ارزنده 23 ساله پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) حاج مهدی بهجتی تجلیل به عمل آمد. شهردار اردکان در سخنانی مراتب سپاس وقدردانی خود و اعضای محترم شورای شهر را از تلاش های این پیرغلام اباعبدالله و هیئات امناء حسینیه توت به خاطر برپایی هر ساله این مراسم با شکوه ابراز کرد. شایان ذکر است این مراسم در ایام سوگواری حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و دو سلاله پاکش امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) با حضور پر شکوه مردم استان در روستای توت که در 60 کیلومتری شهرستان اردکان قرار دارد برگزار می شود.

 مراسم شهادت امام رضا (ع)  در امامزاده میرشمس الحق(ع) اردکان

مراسم سوگواری حضرت امام رضا(ع) با حضور انبوه سوگواران اردکانی در امامزاده میر شمس الحق برگزار گردید.
آقای خادمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان در این باره گفت  : حدود 10000 هزار نفر در این مراسم شرکت کردند . در این مراسم که روز شنبه 23 دی ماه 91 مصادف با 29 ماه صفر المظفر روز شهادت امام رضا(ع) و همزمان با سومین روز از هفته وقف و با سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین نقویان استاد حوزه و دانشگاه  که از محل کمک های خیرین 10000 نفر اطعام شدند.

لازم به ذکر است در کنار این مراسم نمایشگاه ایستگاه همه واقف باشیم نیز برپا شد.گفتنی است امامزاده میر شمس الحق(ع) بر بالای تپه های اطراف روستای ارجنان و در نزدیکی پادگان آموزشی حضرت ولی عصر(عج) شهرستان اردکان واقع گردیده و از نوادگان حضرت امام موسی کاظم(ع) می باشند.


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.