سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

کمیته قرآن ستاد دهه فجر اردکان تشکیل جلسه داد

در جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر اردکان کلیات اجرای طرحهای قرآنی در دهه فجر امسال به تصویب رسید.

در این جلسه رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول ، انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی عنوان کرد.

 ایشان در ادامه صحبتهایشان به روحیه انقلابی بسیار بالای برخی دوستداران انقلاب در خارج از کشور اشاره داشت و برترویج فرهنگ انقلاب تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی اسماعیلی دبیر ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اردکان،  با اشاره به این جمله تاریخی حضرت امام(ره) که فرمودند: "کتاب انقلاب ما قرآن مجید است "،محور قرار دادن قرآن در برنامه های دهه فجر را ضروری دانست.

در ادامه این جلسه شعبانعلی قانعی اردکانی مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر اردکان با یادآوری برنامه های قرآنی دهه فجر سال گذشته ، 6 مورد از برنامه های متمرکز و شهرستانی ، پیشنهادی اداره تبلیغات اسلامی اردکان را بدین شرح اعلام کرد.

برگزاری 4 مورد محفل قرآنی روستایی – محفل قرآنی با حضور قاری بین المللی در شهر – جشنواره قرآنی نونهالان مهد کودکها و پیش دبستانیها – جشنواره وبلاگ نویسی با موضوع قرآن و انقلاب – همایش قرآن و انقلاب – همایش تجلیل از خیرین قرآنی .

در ادامه حاضرین در جلسه برنامه های داخلی ادارات خود را معرفی وپیرامون برنامه های متمرکز پیشنهادی به بحث و تبادل نظر پرداختند .

قابل ذکر است این جلسه در روز یکشنبه 24دی ماه سال جاری در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

 

اندرزگاه قرآنی مبین در ندامتگاه اردکان به زودی راه اندازی می شود

فعالیتهای قرآنی ویژه نادمین در قالب اندرزگاه مبین در ندامتگاه اردکان به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

حجت الاسلام مهدی شیری مسئول فرهنگی ندامتگاه اردکان ، در گفتگو با مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، توضیحاتی در خصوص راه اندازی اندرزگاه قرآنی مبین در این ندامتگاه ارائه کرد.

گفتنی است اندرزگاه قرآنی ندامتگاه اردکان با هدف اجرای طرح های آموزشی و ترویجی در موضوع قرآن کریم در بین نادمین این ندامتگاه راه اندازی خواهد شد.

اجرای طرح های آموزش روخوانی ، روانخوانی ، مفاهیم ، تفسیر و حفظ قرآن کریم و اجرای محافل و مسابقات قرآنی از عمده برنامه های این اندرزگاه خواهد بود.

به گفته مسئول فرهنگی ندامتگاه اردکان ، قرار است در هفته قوه قضاییه این اندرزگاه با حضور مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی به طور رسمی افتتاح شود و کلیه نادمینی که در فعالیتهای قرآنی پیشرفتهایی داشته اند به این اندرزگاه منتقل خواهند شد.

قابل ذکر است اعتبارات لازم برای ساخت و تجهیز این اندرزگاه از محل کمک های خیرین تامین شده است.

 

ویژه نامه و مسابقه فجر 91 در اردکان توزیع می شود

یکی از برنامه های در دست اجرای کمیته قرآن ستاد دهه فجر اردکان چاپ و توزیع ویژه نامه فجر قرآنی 91 می باشد.

بر اساس مصوبات کمیته قرآن ستاد دهه فجر اردکان ، نشریه ویژه نامه فجر 91همراه با مسابقه فرهنگی در بین مدارس و اماکن دولتی و مذهبی توزیع خواهد شد.

قابل ذکر است مجری اصلی این طرح کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان بوده و قرار است این ویژه نامه در موضوعات قرآن و انقلاب آماده توزیع شود.

در این ویژه نامه ، ماهیت انقلاب اسلامی بر اساس مبنایی معرفی شده و به آسیب های انقلاب نیز پرداخته شده است. روزشمار انقلاب اسلامی سال 57 اردکان و خاطراتی از شهید انقلاب اردکان از دیگر مطالب این نشریه است.

مسابقه فرهنگی قرآنی فجر 91 نیز در این نشریه گنجانده شده است.

بر اساس اعلام در این نشریه ، متقاضیان شرکت می توانند جواب سئوالات را تا 30  بهمن ماه به اداره تبلیغات اسلامی اردکان ارسال دارند.

 

جشنواره وبلاگ نویسی با موضوع قرآن و دهه فجر در اردکان

جمله تاریخی امام (ره) : "کتاب انقلاب ما قرآن مجید است " به عنوان موضوع این جشنواره وبلاگ نویسی انتخاب شده است.

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی مسابقه وبلاگ نویسی با موضوعات ، انقلاب اسلامی و قرآن کریم  با عنوان " کتاب انقلاب ما قرآن مجید است " ، از سوی کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اردکان اجرا می شود.

برای این منظور وبلاگی با نشانی : WWW.FAJREARDAKAN.BLOGFA.COM طراحی شده و عزیزان شرکت کننده می توانند برای شرکت و ثبت نام در این جشنواره به این نشانی مراجعه نمایند.

این طرح از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان طراحی و اجرا می شود و قرار است وبلاگهای ثبت شده قرآنی به عنوان منابع راه اندازی سایت جامع قرآنی اردکان به کار گیری شود.

زمان اجرا از ابتدای تا انتهای دهه فجر اعلام شده است.

 

امدادگران اردکان؛ نفرات برتر مسابقات قرآنی

امدادگران هلال احمر اردکان رتبه برتر مسابقات قرآنی را از آن خود کردند.

در مرحله استانی مسابقات قرآنی با عنوان ندای آسمانی امداد که در جمعیت هلال احمر استان یزد برگزار شد امدادگران هلال احمر اردکان با کسب رتبه نخست در دو رشته مفاهیم و حفظ قرآن راهی مرحله کشوری مسابقات شدند. آقای محمدرضا نیک در رشته حفظ جزء سی ام و آقایان: وحید سیفی و امید چهرآزاد در رشته مفاهیم نفرات برتر این دوره از مسابقات شدند.

 


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.