سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

گردهمایی مادران نونهالان مهدکودک قرآنی اردکان

مادران نونهالان مهدکودک قرآن اردکان باشیوه های برخوردبانونهالان آشنا شدند.

در جلسه ای که به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در محل سالن امام علی(ع) برگزار شد ، مادران نونهالان مهد کودک قرآنی مصباح الهدی باشیوه های تربیت دینی کودک خود آشنا شدند.

دراین جلسه مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اشاره به الگوگیری ازتعالیم قرآن کریم در زندگی ، بهره مندی از دستورات این کتاب الهی را انسان ساز دانست و نمونه هایی از آموزها ی قرآن کریم در زندگی و تربیت فرزندان را بیان نمود.

در ادامه یکی از کارشناسان امور تربیتی کودکان به ارائه راهکارهای برخورد با کودک پرداخت.

 

 

اعطای جوایز مسابقه سراسر نور الهدی در اردکان

2 نفر از برندگان مسابقه نور الهدی2 در اردکان جوایز خود را دریافت نمودند.

به دنبال برگزاری مسابقه سراسری ترجمه و تفسیر 3 جزء 6و7و8 قرآن کریم در سطح کشور سرکار خانم معصومه صداقت و سرکار خانم صنمبررضایی به عنوان برندگان این مسابقه از شهر اردکان مورد تقدیر واقع شدند.

جوایز این عزیزان به همراه گواهینامه شرکت دراین مسابقه  در مراسمی که عصر روز دو شنبه در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد اعطا گردید.

 

 

آغاز ساخت بنای جدید مسجد البنی ابراهیم آباد اردکان

خیر اردکانی کلیه هزینه های ساخت بنای جدید مسجد النبی ابراهیم آباد اردکان را بر عهده گرفته است.<\/h1>

همزمان با آغاز ماه ربیع الاول و در آستانه میلاد با سعات حضرت ختمی مرتبت محمد ابن عبدالله (ص) بنای قدیمی مسجد النبی ابراهیم آباد واقع در خیابان شهید باهنر اردکان تخریب و انشاء الله کار ساخت بنای جدید این مسجد در روز 17 ربیع الاول آغاز خواهد شد.

این مسجد که دارای وسعت ناچیز بود و از بنای آن زمان زیادی گذشته بود به پیشنهاد فردی خیر قرار است مسجد با وسعت بیشتر و در دو طبقه همراه با مرکز فرهنگی و قرآنی و کتابخانه تجدید

 بنا شود.پیش بینی می شود کار تجدید بنای این مسجد 2 سال به طول بینجامد.

 

 

درقالب طرح نهضت قرآن آموزی برگزارشد

110کلاس روخوانی و روانخوانی قرآن کریم توسط تشکلهای قرآنی اردکان در سال88

110 کلاس روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در مراکز و موسسات قرآنی وابسته به کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در قالب طرح نهضت قرآن آموزی برگزارشد.

110 کلاس روخوانی و روانخوانی قرآن در سطوح مختلف در مراکز قرآنی وابسته به کانون قرآن اداره تبلیغات اردکان برگزار شد.

این اداره در سال جاری با همکاری موسسات و مراکز قرآنی تحت پوشش خود اقدام به برگزاری 110 کلاس آموزش قرائت قرآن در سطوح 1 الی 4 نموده است.

در این دوره های آموزشی تعداد 1100 قرآن پژوه با گذراندن موفقیت آمیز آزمون های پایان دوره ، گواهینامه دریافت نمودند.

هم اکنون تعداد 3 موسسه و مرکز قرآنی مردمی در اردکان  با 120 استادمجرب قرآن کریم اعم از خواهر و برادر تحت نظارت این کانون قرآن اداره فعالیت های قرآنی خود را انجام می دهند .

گفتنی است این دوره های آموزشی از ابتدای سال تاکنون برگزار شده است.

 

 

 

نشست ستاد اسکان مسافران نوروزی در اردکان

با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی اردکان نشست ستاد اسکان و تسهیلات مسافران نوروزی برگزار شد.

در این نشست  معون فرمانداری اردکان به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد نوروزی سال گذشته و نقاط ضعف و قوت آن پرداخت.

وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم امسال مسافران نوروزی با خاطره ای خوش از شهر ما به شهر خود بازگردند، بنابراین باید همه دست به دست هم دهیم تا تسهیلات لازم فراهم شود.

در ادامه حجت الاسلام حاجی اسماعیلی مسئول اداره تبلیغات اسلامی اردکان گفت: ایام نوروز فرصتی است برای تفکر درآفرینش و تقویت اعتقادات دینی. و در ادامه به فعالیتهای تبلیغی و قرآنی در ایام نوروز که شامل برپایی اولین نماز جماعت در مساجددر سال جدید ، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی ، مسابقه های نوروزی ، اعزام مبلغ ، برپایی محافل قرآنی و ... می باشد ؛ پرداخت.

 

 

نفرات برتر مسابقات شعر ولایت در اردکان معرفی شدند

نفرات برتر مسابقات شعر ولایت دراردکان در  روزدوشنبه معرفی شدند.

به دنبال اعلام قبلی اداره تبلیغات اسلامی اردکان در زمینه ارائه اشعار و متون ادبی به مناسبت سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان یزد ، روز گذشته با نظر هیئت داوران اشعار ارسالی به اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این زمینه مورد بازبینی قرار گرفته و نفرات اولتا سوم این مسابقات معین شدند.

آقای عباسی و خانم میرجلیلی مشترکا اول ، آقای شفاهی دوم و خانم شفاهی به عنوان رتبه سوم این مسابقه معرفی و قرار است در جشن ولادت پیامبر اسلام به این عزیزان لوح تقدیر و جوایزی اعطا گردد.

 

 

مساجد و اماکن مذهبی اردکان در سوگ شهادت امام حسن عسکری(ع)

همزمان با 8 ربیع الاول مراسم عزاداری و سوگواری یازدهمین امام شیعیان در مساجد و مراکز دینی اردکان برگزار شد.

همزمان با برگزاری مراسم سوگواری حضرت امام حسن عسکری (ع) ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان با حضور در مراسم یکی از مساجد اردکان طی سخنانی  در خصوص ویژگی‌های امام حسن عسگری گفت:در اثر فشارهای سیاسی و اختناق شدیدی که از سوی حکمرانان عباسی اعمال می‌شد موضوع جانشینی بعد از حضرت امام پازدهم در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

مراسم سوگواری حضرت امام حسن عسکری (ع) در مساجد و مراکز دینی اردکان برگزار شد که در این مراسم شیعیان به نوحه سرایی وسینه زنی پرداختند.

 

 

 

دوره حفظ قرآن‌کریم در شهرستان اردکان

موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان دوره های حفظ قرآن کریم برگزار می کند.

در راستای نشر و ترویج قرآن کریم و به دنبال استقبال جمعی از علاقمندان به حفظ قرآن کریم ، موسسه قرآنی نور الزهرا(س) شهرستان اردکان ضمن ثبت نام از متقاضیان شرکت در دروه های بلند مدت حفظ قرآن کریم اقدام به برگزاری این طرح در دروه های 3 و 5 ساله می نماید.

قرار است کلاسهای این دوره ها از ابتدای سال جاری در مرکز آموزشی این موسسه واقع در حسینیه علی اصعر(ع) واقع در خیابان امام (ره) برگزار شود.

موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان وابسته به کانون قّرآن اداره تبلیغات اسلامی می باشد که مجری طرح های قرآنی ویژه بانوان در اردکان است.

 

 

جشن میلاد پیامبر اکرم (ص)  و مراسم اعطا جوایز مسابقات قرآنی در مسجد صدر آباد اردکان برگزار خواهد شد

در شب 17 ربیع الاول ، جشن با شکوهی همراه با اعطای جوایز مسابقات فرهنگی و قرآنی  در مسجدصدر آباد اردکان برگزارمی شود.

بنا به اعلام قبلی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور گرامی داشت ایام میلاد با سعادت حضرت نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) و به جهت تجمیع مراسم اهدای جوایز مسابقات مختلف فرهنگی و قرآنی مراسم جشنی در شب 17 ربیع الاول در محل مسجد امام صادق(ع) صدر آباد اردکان برگزار می شود.

قرار است در این مراسم جشن که با همکاری واحد فرهنگی این مسجد برگزار خواهد شد از حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت و گروههای تواشیخ و همخوانی قرآن کریم استفاده شود.

 

 

 

مراسم آغاز امامت امام زمان(عج) دراردکان برگزار می شود

مراسم گرامی داشت سالروز آغاز امامت و زعامت حضرت ولیعصر(عج) در اردکان برگزار می شود.

همزمان با فرارسیدن 9 ربیع الاول سالروز آغاز امامت و زعامت حضرت مهدی (عج) برنامه های ویژه ای در مساجد ولیعصر(عج) – صاحب الزمان بلوار و علی بیک برگزار خواهدشد.

قرار است درایم مراسم سخنران به ابعاد امامت این امام غایب اشارتی داشته باشند و در کنار آن مداحان به مناجات با امام زمان بپردازند.

زنگ انتظار در مدارس ، توزیع بروشور انتظار، مسابقه فرهنگی مهدویت وگفتمان دینی در 3 مرکز فرهنگی ازدیگر برنامه های این مناسبت می باشد.

ساخت خانه عالم در روستای حاجی آباد اردکان<\/h1>

کار ساخت  خانه عالم روستای حاجی آباد 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.<\/h2>

در پی درخواستهای مکرر اهالی روستای حاجی آباد از توابع اردکان ، و بنابه پیگیری های متعدد اداره تبلیغات اسلامی اردکان و دهیاری روستا حاجی آباد ، کار ساخت بنای خانه عالم این روستا آغاز و تاکنون بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است.

بنا به اعلام دهیاری این روستا  این خانه عالم از ابتدای سال جدید قابل بهره برداری می باشد که انشاء الله با استقرار روحانی دائمی مشکل این روستا در این زمینه نیز مرتفع گردد.

 

 

برگزاری مسابقه فرهنگی بصیرت دراردکان <\/h1>

مهلت ارسال جواب مسابقه بصیرت تا 10 اسفند ماه تمدید شد.<\/h2>

ازسوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان ویژه نامه بصیرت در ایام آخر ماه صفر و درراهپیمایی روز 22 بهمن در بین مردم اردکان توزیع شد در این ویژه نامه مطالبی پیرامون وقایع اخیر در ایران همچنین مطالبی در خصوص ائمه معصومین آمده است .

مسابقه بصیرت در این نشریه با استقبال خوبی از سوی همشهریان روبرو بوده که قرار است تا 10 اسفند ماه متقاضیان جواب مسابقه را به اداره تبلیغات اسلامی اردکان ارسال نمایند.

قرار است به 31 نفر ازممتازین این مسابقه در جشن روز 17 ربیع الاول جوایزی اعطا شود.

 

 

 


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.