سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

 

بازدید امام جمعه اردکان از موسسه قرآنی نور  الزهرا(س  )

امام جمعه اردکان حضرت حجت الاسلام  والمسلمین حسینی در جمع اعضای موسسه قرآنی  نور الزهرا (س) اردکان با اشاره به فرهنگ والای مردم اردکان زمینه های فعالیتهای  قرآنی را وسیع دانست و جایگاه توسعه فعالیتهای قرآنی در اردکان را کمتر از حد  انتظار اعلام نمود  .

 

در این بازدید که عصر روز دوشنبه 20 تیر ماه برگزار شد ،  مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی    شهرستان اردکان به ارائه گزارشی از فعالیتهای قرآنی موسسه قرآنی نورالزهرا (س  ) پرداخت  .

اجرای سالانه 70 کلاس آموزش قرآن کریم ، 45 طرح ترویجی و تبلیغی قرآنی ، اجرای  طرح همایشها و محافل و جلسات و مسابقات قرآنی و دیگر فعالیتها در راستای ترویج قرآن  کریم از جمله برنامه های قرآنی این موسسه است  .

امام جمعه محترم اردکان در  جمع مربیان نخبه این موسسه ضمن برشمردن اهمیت تعلیم  و تدریس قرآن کریم نیت خالصانه در امور قرآنی را لازمه کار فعالین قرآنی اعلام  نمود  .

ایشان ضمن ابراز امیدواری در خصوص رفع مشکلات موجود این موسسه قول مساعد همکاری  و پیگیری رفع نیاز های موسسه از جمله مشکل مکان موسسه را داد  .

 

کارگاه باز آموزی مهارتهای تدریس قرآن کریم در  اردکان

30 نفر از مربیان نخبه قرآن کریم  در یک دوره بازآموزی مهارتهای تدریس قرآن کریم  که به مدت یک هفته در محل موسسه قرآنی نو رالزهرا(س) برگزار می شود شرکت می نمایند  . در این دوره که با همکاری موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار می شود شرکت کنندگان با  شیوه های جذاب سازی کلاسهای قرآنی و شیوه های نوین ارائه مطلب در کلاس بر اساس  آموزش مهارت محور اشنا خواهند شد. این مربیان قرار است آموزه های خود را در کلاسهای  قرآنی سطح شهر به کار گیرند  .

همایش قرآن و عفاف با حضور قرآن آموزان در پارک آزادی اردکان

قرآن آموزان اردکانی در محل پارک آزادی اردکان در همایشی تحت عنوان قرآن و عفاف شرکت نمودند.

در راستای برنامه های طرح نهضت قرآن آموزی ، همایشی تحت عنوان " قرآن و عفاف " صبح سه شنبه 21 تیر ماه  در محل پارک آزادی اردکان برگزار شد.

در این برنامه که به همت موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و با همکاری   کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار گردید ، تعدادی از قرآن آموزان کلاسهای  موسسات قرآنی اردکان با حجاب اسلامی و دینی در محل پارک حضور یافتند و یکی از روحانیون نیز در این طرح در جمع قرآن آموزان به ایراد سخنانی پیرامون دستورات قرآن در بحث حجاب پرداخت.

رقابت قرآنی بین ممتازین کلاسهای نهضت قرآن آموزی در اردکان

ممتازین کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی در قالب جشنواره قرآنی به رقابت قرآنی خواهند پرداخت.

بنا به اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان هفته دوم مرداد ماه جشنواره طرح نهضت قرآن آموزی برگزار خواهد شد.

ممتازین کلاسهای آموزش قرآن کریم شرکت کنندگان در این جشنواره خواهند بود که در رشته های روخوانی – روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم به رقابت با یکدیگر می پردازند.

برندگان این جشنواره به عنوان ممتازین قرآنی این طرح لوح تقدیر و هدایایی دریافت خواهند نمود.

شرکت بیش از 700 نفر اردکانی در طرحهای آموزش قرآن

در تابستان امسال بیش از 700 نفر در طرحهای مختلف آموزش قرآن کریم در شهرستان اردکان شرکت نمودند.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع مربیان قرآنی با اشاره به این نکته برگزاری طرح های قرآنی در تابستان امسال را موفقیت‌آمیز اعلام نمود و افزود در تابستان امسال بیش از 40 کلاس آموزش قرآن در رشته های روخوانی – روانخوانی – مفاهیم – پیش دبستانی برگزار شده که در این کلاسهای جمعا 700 نفر تحت پوشش آموزشهای قرآن کریم قرار گرفته اند.

تداوم طرح نهضت قرآن آموزی ، آموزش های قرآنی کارکنان دولت ، تربیت معلم قرآن کریم ، طرح بینات ونسیم حیات ازبرنامه های آموزشی است که کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ادامه سال جاری در دست اقدام دارد.

سهمیه طرح های قرآنی اردکان کمتر از یک چهارم کلاسهای در حال برگزاری است

در جلسه ای با حضور مجریان و مربیان کلاسهای طرح های قرآنی برنامه های جانبی کلاسهای قرآنی اردکان اعلام شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان جلسه ای با حضور مجریان و مربیان کلاسهای طرح های قرآنی برگزار شد در این جلسه  مسئول کانون قرآن اداره اردکان ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه، ارزیابی مختصری از کلاسهای قرآنی برگزار شده در تابستان سال جاری راارائه نمود.

ایشان یاد آور شد در حالی که سهمیه اختصاص یافته به اردکان جهت تشکیل کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی تا پایان شش ماهه اول سال فقط 10 کلاس می باشد ، تنها در تابستان امسال بیش از 40 کلاس این طرح در حال برگزار ی است.

در ادامه برنامه های جانبی کلاسهای قرآنی نیز بدین شرح اعلام شد:

بازدید از موزه مردم شناسی اردکان – فعالیتهای ورزشی هفتگی برای قرآن آموزان – استخر شنا برای برادران – اردوی دروه استانی که در هفته اول شهریور ماه برگزار خواهدشد – جشنواره قرآنی که در هفته دوم مردادماه در رشته های مختلف قرآنی برگزار خواهد شد.

برپایی بیش از 40 کلاس طرح نهضت قرآن آموزی در اردکان

در تابستان امسال بیش از 40 کلاس طرح نهضت قرآن آموزی در شهرستان اردکان تشکیل شده است.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در تابستان امسال در قالب طرح نهضت قرآن آموزی اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش قرآن در زمینه های قرائت سطح 1 تا 3 ، مفاهیم سطح 1 تا 3 و آموزش قرآن پیش دبستانی نموده است در مجموع بیش از40 کلاس آموزش قرآن در موضوعات فوق با شرکت بیش از 700 نفر قرآن آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

گفتنی است کلاسهای آموزش قرآن از اول تیرماه آغاز و تا ماه شعبان ادامه خواهد داشت.

موسسات ومراکز قرآنی تحت پوشش این اداره مسئولیت برگزاری این دوره ها را دارند.

همایش گفتمان دینی با موضوع مهارتهای زندگی در اردکان

عصر دو شنبه 20 تیر ماه همایش گفتمان دینی با موضوع مهارتهای زندگی در محل مسجد زینب(س)  شهرستان اردکان برگزار شد.

در این همایش مبلغه خواهر فتوحی به شیوه های اسلامی زیستن اشاراتی داشت و راههای کسب معنویت در زندگی را برشمرد.

ایشان بهره مندی از فرامین قرآن در رسیدن به قله های رفیع رستگاری در زندگی را از اساسی ترین لازمه های انسان کامل دانست و انسان پویا را انسانی معرفی کرد که در حال پیشرفت و تعالی به سوی معبود است.

در ادامه این همایش استاد جلسه به پرسش های مطرح شده پاسخ گفتند.

جشن های میلاد شعبانیه در موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان

مراسم جشنی به مناسبت سالروز ولادت با سعادت ائمه هدی  در موسسه قرآنی نور الزهرا(س) برگزار شد.

ازسوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و به منظور گرامی داشت ایام ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) – حضرت ابالفضل(ع) و حضرت امام سجاد(ع) و اولین روز از ماه پربرکت شعبان المعظم مراسم جشنی عصر روز 5شنبه  16 تیر ماه  در محل این موسسه برگزار شد.

در این مراسم جشن یکی از روحانیون   به ایراد سخن پرداختند و ضمن بیان احادیثی ائمه معصومین را حجج خداوند در زمین معرفی نمود.

اجرای مراسم مولودی خوانی و اجرای مسابقات حضوری از جمله برنامه های این جشن بود.

کلاسهای  آموزش حفظ قرآن در اردکان

موسسه قرآنی بینات  وابسته به کانون قرآن اداره  تبلیغات اسلامی اردکان برنامه های آموزش حفظ قرآن را از ابتدای تابستان امسال آغاز کرده است.

یکی از برنامه هایی که از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان در دست اجراست برگزاری کلاسهای حفظ قرآن کریم در سطوح مختلف و با شرکت اقشار مختلف سنی می باشد.

کلاسهای حفظ قرآن از ابتدای تیر ماه سال جاری از سوی این مرکز دایر گردیده است.

بر اساس گزارش این موسسه در حال حاضر 4 کلاس آموزش حفظ قرآن کریم در سطوح حفظ جزء آخر بر اساس دستور العمل آموزشی سازمان دار القرآن کریم و 3 کلاس حفظ از ابتدای قرآن کریم در سطح شهرستان اردکان در حال اجراست. که جمعا 48 نفر در این کلاسها مشغول فراگیری آیات قرآن کریم می باشند.

جلسه مربیان قرآنی شهرستان اردکان

مربیان قرآنی شهرستان اردکان صبح روز دو شنبه 20 تیر ماه در جلسه ای راهکارهای جذب نوجوانان به کلاسهای قرآنی را بررسی نمودند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور هماهنگی بیشتر برای بالا بردن کیفیت کلاسهای قرآنی سطح شهرستان جلسه ای با حضور مربیان و دست اندرکاران کلاسهای قرآنی صبح روز دوشنبه 20 تیر ماه در محل موسسه بینات  اردکان برگزار شد.

در این جلسه مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اشاره به لزوم بهره مندی مربیان قرآنی از شیوه های جذاب در آموزش قرآن کریم ، راههای جذب نوجوانان و جوانان به کلاسهای قرآنی را تشریح نمود.

ایشان در ادامه سخنانش در به کارگیری جدید ترین و زیباترین روشها در تبلیغ کلاسهای قرآنی تاکید کرد و تبلیغ چهره به چهره و استفاده از ممتازین کلاسهای سال گذشته را بهترین راه کار برای معرفی کلاسهای قرآنی دانست.


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.