سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

افتتاحیه دوره های تربیت معلم قرآن کریم در اردکان    

کلاسهای آموزشی3  دوره تربیت معلم  قرآن کریم در اردکان آغاز شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری موسسه قرآنی نور الزهرا(س) این شهرستان و به دنبال برگزاری آزمونهای ورودی3  دوره تربیت معلم  قرآن کریم با حضور 75 نفر از قبولشدگان آغاز شد.

در مراسم آغازین این دوره که در سالن امام علی(ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان با بیان انواع علوم به علم قرآن کریم و شاخه های مختلف آن اشاره کرد و خیر و سعادت دنیا و آخرت را در گرو انس با قرآن و فراگیری علوم قرآنی دانست ، ایشان در ادامه تربیت کادر متخصص در جهت هماهنگ سازی آموزش قرآن در سطح کشور را از اهداف برگزاری این دوره ها اعلام نمود.

 قانعی مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان  با اشاره به اهمیت فراگیری و آموزش قرآن کریم در سطح جامعه اسلامی توفیق خدمت در آستان قرآن کریم را توفیق الهی دانست.

ایشان در ادامه با بیان احادیث و روایاتی شان و مقام والای مربی قرآن را تشریح و به توضیح خصوصیات دوره پرداخت.

این دوره ها به مدت 120  ساعت آموزشی ادامه خواهد داشت و امید است تا نیمه اسفند ماه به اتمام رسد.

شرکت کنندگان در این دوره که شامل 50 نفر از خواهران و 25 نفر از برادران می باشند،  پس از گذاران کلاسهایی شامل قرائت , تجوید , روش تدریس روخوانی , تفسیر و احکام و آداب تلاوت قرآن کریم ، روش ها و فنون علمی و عملی تدریس ، رسم المصحف ، اخلاق معلمی  و قبولی در آزمونهای پایانی موفق به دریافت گواهینامه تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم می شوند .

 

جلسه فرهنگی ستاد اقامه نماز اردکان

برگزاری طرح های فرهنگی و ترویجی در خصوص نماز از مصوبات این جلسه بود.

در جلسه ای که به دعوت ستاد اقامه نماز شهرستان اردکان در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد ، کلیات طرح های ترویجی و تبلیغی در موضوع نماز به تصویب رسید.

برگزاری 6 مورد نشست خانواده ونماز ، برگزاری 10 موردنشست دانش آموزی نماز ، اجرای طرح آموزشی مروجان فرهنگ نماز ، اجرای طرح آموزشی شایستگان نماز ، برگزاری مسابقات کتاب خوانی و تالیف نماز از جمله طرح های مورد بررسی دراین جلسه بود.

اداره تبلیغات اسلامی ، آموزش و پرورش ،بهزستی و کمیته امداد همکاران ستاد اقامه نماز در اجرای طرح های فوق اعلام شدند.

طرح های ترویجی و تبلیغی نماز از ابتدای دی ماه تا پایان بهمن امسال در سطح شهرستان اردکان اجراخواهد شد.

دغدغه های اصحاب مطبوعات از فعالیتهای فرهنگی شهرداری و شورای شهر اردکان

در نشست خبری شهردار و شورای شهراردکان اغلب خبرنگاران و اصحاب مطبوعات در موضوع فعالیتهای فرهنگی سئوالاتی مطرح نمودند.

پنجشنبه شب گذشته در جلسه ای 4 ساعته باعنوان نشست خبری ، اصحاب مطبوعات ، خبرنگاران و نویسندگان رسانه های مجازی شهرستان اردکان ، مهمان شهردار ورئیس شورای شهرستان اردکان بودند.

در این نشست خبری علاوه بر سئوالات و مطالبی پیرامون فعالیتهای عمرانی و خدماتی شهرداری اردکان ، خبرنگاران و اصحاب رسانه ، پیرامون فعالیتهای فرهنگی شهرداری و شورای شهر نیز سئوالاتی مطرح نمودند.

در دغدغه های فرهنگی اصحاب رسانه نشان از اهمیت این موضوع در شهر علم و ادب و فرهنگ دارد.

قابل ذکر است شهردار اردکان در پاسخ به مطالبات و دغدغه های فرهنگی مهمانان فعالیتهای در دست اقدام شهرداری را به شرح زیر خلاصه نمود.

تصویب و راه اندازی نهاد فرهنگی در کنار روابط عمومی در شهرداری - طراحی و ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی و ورزشی در محل کارگاه فعلی واقع در ابتدای خیابان شهید باهنر – هماهنگی در برگزاری نمایشگاههای کتاب در محل پارک شهر در مناسبتهای مختلف – تبلیغات میدانی به مناسبتهای مختلف و گرامیداشت مناسبتها - طراحی و ساخت باغ زیتون به عنوان بزرگترین بوستان اردکان به نام 420 شهید اردکان – در دستورکار بودن فعالیتهای فرهنگی که به زودی از سوی روابط عمومی شهرداری اردکان اعلام می شود.

 

کارکنان ادارات اردکان در دروه آموزشی مهدویت شرکت خواهند کرد

دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان دولت با عنوان مهدویت وحکومت مهدوی از اواسط دیماه آغاز خواهدشد.

بنا به اعلام اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، ثبت نام از متقاضیان دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان دولت با موضوع مهدویت وحکومت مهدوی ، از ابتدای دیماه آغاز خواهد شد.

قرار است دروه آموزشی فوق از نیمه دیماه آغاز وطی 20 جلسه ادامه داشته باشد.

این دوره قرار است ازنیمه دی ماه همه روزه از ساعت 13 تا 5/14 در محل سالن نماز خانه فرمانداری اردکان برگزار شود.

این دوره از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزاری می شود و شرکت در آن منوط به معرفی از سوی ادارات و نهادهای دولتی شهرستان بوده و شرکت کنندگان دراین دوره در صورت قبولی در آژمون پایانی موفق به دریافت گواهینامه 20 ساعت آموزش کارکنان دولت می شوند.

معرفی جلسات قرآنی اردکان برای درج در سایت تلاوت

40 مورد از جلسات فعال و تخصصی قرآنی اردکان برای معرفی و درج در سایت تلاوت معرفی شدند.

در راستای نشر و ترویج قرآن کریم و معرفی جلسات تخصصی و فعال قرآن کریم در سراسر کشور ، اسامی و مشخصات 40 مورد از جلسات قرآنی تخصصی و فعال اردکان برای درج مشخصات آنها در سایت تلاوت ارسال شد.

قابل ذکراست جلسات معرفی شده در زمینه ها ی قرائت ، تفسیر و حفظ قرآن کریم فعال می باشند.

علاقمندان به شرکت در برنامه های تخصصی قرآن کریم می توانند با مراجعه به سایت سازمان دارالقرآن الکریم کشور به نشانی (www.telavat.com  ) از مشخصات و زمان و مکان برگزاری این جلسات مطلع شوند.

قابل ذکر است بیش از 140 جلسه قرائت ، تفسیر وحفظ قرآن کریم در اردکان به صورت هفتگی برگزارمی شود که تنها 40 مورد از آنها به صورت تخصصی به فعالیت مشغولند.

 


با توجه  به ماه‌گرفتگی شامگاه شنبه 19 آذر ماه ، تمام افرادی که از ماه‌گرفتگی اطلاع پیدا ‌کنند اگر در منطقه‌ای باشند که آن ماه‌گرفتگی قابل رؤیت است، نماز آیات بر آنها واجب می‌شود.

وقت خواندن این نماز از زمان شروع ماه‌گرفتگی تا نقطه باز‌شدن ماه‌گرفتگی می باشد. از زمانی که ماه‌گرفتگی شروع می‌شود تا زمانی که به نهایت می‌رسد‌، ‌این نماز باید با نیت ادا خوانده شود؛ اما از هنگامی که ماه گرفتگی شروع به بازشدن می‌کند تا پایان‌ماه گرفتگی نماز آیات باید با نیت مافی‌الذمه خوانده شود و پس از ماه گرفتگی باید با نیت قضا خوانده شود.

نماز آ‌یات همچون نماز صبح دو رکعت است با این تفاوت که در نماز آیات پنج رکوع در رکعت اول و پنج رکوع در رکعت دوم خوانده می‌شود که در بین رکوع‌ها هم می‌توان پنج حمد و پنج سوره خوانده شود و هم می‌توان به شیوه مختصر، سوره‌ای از قرآن را بدون ‌‌قرائت حمد‌،‌ به پنج بخش تقسیم کرد؛ البته نباید سوره سجده دار ‌قرائت شود.

 طبق نظر مرجع تقلید شیعیان جهان  حضرت امام خامنه ای : گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» برای رفتن به رکوع کفایت نمی‌کند؛ بنابر‌این باید برای اولین رکوع و یا ششمین رکوع، بخشی از سوره نیز قرائت شود.

قابل ذکر است ،  این نماز اذان و اقامه ندارد؛ اما پیش از رکوع دوم، چهارم، ششم، هشتم و دهم؛ خواندن قنوت مستحب است؛ همچنین مستحب است انسان ‌این نماز را طولانی اقامه کند و تا پایان ماه‌گرفتگی نیز به ذکر و دعا مشغول شود.

مستحب است این نماز به جماعت خوانده شود که مأمومین باید غیر از حمد و سوره بقیه اذکار را قرائت کنند.

گفتنی است، گرفت کلی ماه در ساعت 18 و 27 دقیقه و 24 ثانیه و گرفتگی جزئی در ساعت 19 و 47 دقیقه و 58 ثانیه پایان می‌باید.

مطالب فوق خلاصه ای از مصاحبه حجت الاسلام فلاح زاده با سایت بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت می باشد.


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.