سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

مسابقات قرآنی پرسنل و خانواده اداره بهزیستی اردکان در رشته های حفظ و مفاهیم و قرائت قرآن کریم برگزارشد.

با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان مسابقات قرآنی پرسنل و خانواده بهزیستی اردکان در محل اداره بهزیستی اردکان برگزار شد.

در این مسابقات که در رشته های قرائت قرآن ، پیامهای قرآنی ، قرائت و ترجمه نماز  و اذان برگزار شد بیش از 30 نفر از پرسنل و خانواده اداره بهزیستی اردکان برگزار شد.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در مراسم آغازین این مسابقات با اشاره به لزوم انس با قرآن کریم به ویژه در بین کارکنان دولت و خدمتگزاران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزاری مسابقات قرآنی را زمینه ای برای فراگیری  علوم قرآنی  دانست .

پس از برگزاری این مسابقات ممتازین برای شرکت در مسابقات استانی معرفی می شوند.


در حال حاضر 4 کتابخانه شبستان مسجد در اردکان وجود دارد.

 

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با هدف تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی سومین و چهارمین کتابخانه شبستان مسجد در مساجد موسی ابن جعفر(ع) و بقیه الله (عج) اردکان راه اندازی شد.

در طرح کتابخانه  شبستان مساجد که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اجرا می شود با اعطای تجهیزات و کتاب به مساجد کتابخانه ای در شبستان اصلی مسجد و در دسترس نمازگزاران راه انداز ی می شود  و با معرفی یک نفر کتابدار شبستان مسجد کار ارائه کتاب به نمازگزاران علاقمند پیگیری می شود.

در این طرح با اعطای کتب جدید به این کتابخانه ها کتابخانه های بسیار غنی در مساجد تشکیل می شود که امید است مورد استفاده بهینه نمازگزاران قرار گیرد.


 هماهنگی های لازم برای اجرای هر چه بهتر طرح سحاب رحمت بین آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی اردکان صورت گرفت.

 

در راستای اجرای طرح سحاب رحمت  جلسات هماهنگی بین اداره تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش اردکان تشکیل شد .

هدف از اجرای این طرح تقویت رابطه دانش اموزان با مساجد است که در این راستا در این جلسات مدارسی که در نزدیکی مساجد قرار دارند شناسایی شدند.

این طرح در 9 مدرسه و مسجد اردکان برگزار می شود  و طی آن برنامه های فرهنگی و دینی خاصی در مساجد برای دانش آموزان اجرا می گردد.


طلاب و روحانیون شهرستان اردکان در همایشی که به منظور بررسی راهکارهای تبلیغ برگزار شد شرکت نمودند.

 

به دعوت اداره تبلیغات اسلامی اردکان همایشی با عنوان راهکارهای تبلیغ در مساجد و مدارس با حضور طلاب و روحانیون شهرستان اردکان برگزار شد.

در این همایش که در محل سالن امام علی(ع)  اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد حجت الاسلام حاجی اسماعیلی بزرگداشت ایام مذهبی را یکی از شیوه های  تبلیغی موثر در مساجد اعلام نمود.

ایشان با اشاره به در پیش داشتن میلاد مسعود حضرت امام رضا (ع) بر برگزاری برنامه های فرهنگی و شاد و متنوع در  مساجد تاکید نمود.

سرهنگ جاهدی فرماندهی سپاه ناحیه اردکان از دیگر سخنرانان این همایش بود که سخنان خود را پیرامون فسادهای اخلاقی گریبان گیر جامعه ما پیگیری نمود.

سرهنگ جاهدی در بخشی از سخنانش با اشاره به اخبار و اطلاعاتی در خصوص باندهای فساد و فحشا در شهر مذهبیمان   ، روی آوردن مردم به مساجد را برترین درمان و پیشگیری از فسادهای اجتماعی دانست.


اولین شماره خبر نامه حکمت با ارائه اخبار فرهنگی و دینی ویژه طلاب و روحانیون اردکان منتشر شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان  خبر نامه حکمت با رویکرد ارائه اخبار فرهنگی و دینی منتشر می شود.

در اولین شماره از این خبر نامه اخبار فرهنگی و دینی از وضعیت شیعیان در اسلام ارائه شده است .

اخبار مربوط به فعالیتهای ضد شیعی و ضد اسلامی در جهان امروز ، فعالیتهای گروهکهای منحرف ، توصیه های بزرگان دین در خصوص شیوه های تبلیغ از جمله مواردی است که در این خبرنامه به چشم می خورد.

این خبرنامه در بین روحانیون و طلاب شهرستان اردکان توزیع گردید.


اعضای شورای هیئات مذهبی اردکان در همایش استانی مسئولین هیئات مذهبی شرکت نمودند.

صبح روز جمعه 25 آبانماه همایی با حضور  شورای هیئات مذهبی سراسر استان یزد در محل سالن اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار گردید.

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان  در سخنانی نقش بسیار مهم هیئات مذهبی در ترویج فرهنگ تشیع را مورد تاکید قرار داد و لزوم بهر ه مندی مسئولین شوراهای هیئات مذهبی از اطلاعات روز در خصوص وضعیت شیعه در جهان را مورد اشاره قرار داد.

در این جلسه توصیه هایی به مسئولین شوراهای سطح استان ارائه شد.

 


کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد یادواره شهدای اردکان با مسئولیت اداره تبلیغات اسلامی اردکان تشکیل شد.

 

به دنبال برگزاری اولین جلسه ستاد یادواره شهدای اردکان و لزوم تخصصی سازی فعالیتهای این ستاد کمیته های فرعی این ستاد تشکیل شد و در این راستا کمیته فرهنگی و تبلیغی متشکیل از ادارات و نهادهای فرهنگی با مسئولین اداره تبلیغات اسلامی اردکان در محل این اداره تشکیل و در اولین جلسه از این کمیته رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان مسئول کانون قرآن این اداره را به عنوان مسئول این کمیته معرفی نمود.

در اولین جلسه از این کمیته کلیات اجرای طرحهای فرهنگی از جمله چاپ کتاب ، بروشور و بنر های تبلیغاتی و اجرای مسابقات فرهنگی و نمایشگاهها در مساجد و محلات به تصویب رسید.


بروشور میلاد ثامن الحجج (ع)  در سطح مساجد و مراکز آموزشی اردکان در حال توزیع است.

 

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ویژه نامه میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه السلام حاوی معرفی فضائل اخلاقی آن امام همام در منتشر و در حال توزیع است.

در بخشهایی از جزوه امام رضا (ع) از زبان یارانش معرفی شده است ، دانستنهای آستان قدس رضوی ، توصیه های اخلاقی و بهداشتی حضرت امام رضا (ع) ، امامت آن بزرگوار و ... از جمله مواردی است که در این بروشور آمده است.

این بروشور در بین طلاب و روحانیون توزیع شده و قرار است در سطح مدارس و مساجد اردکان نیز توزیع گردد.


ممتازین جلسات قرآن کریم مسجد حاجی مرتضی به اردوی دوروزه قم و جمکران اعزام شدند.

 

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با هدف تشویق شرکت کنندگان در طرحهای قرآنی یک دوره اردوی فرهنگی  - سیاحتی به قم و جمکران با حضور ممتازین جلسات و کلاسهای قرآنی مسجد حاجی مرتضی برگزار شد.

در این اردوی دو روزه  20 نفر از خواهران در مقاطع سنی بالای 15 سال شرکت داشتند که از برنامه  های این اردو اعم از زیارت امامزاده های مسیر قم و حرم حضرت معصومه(س) بهره بردند.

شرکت در مراسم معنوی مسجد مقدس جمکران از دیگر برنامه هایی بود که مورد استقبال این عزیزان قرار گرفت.

گفتمان دینی پیرامون نقش قرآن در پیشبرد اهداف علمی  کشور از دیگر برنامه هایی بود که در محل بیت النور با شرکت  ممتازین قرآنی و یکی از طلاب جوان قم برگزار گردید.


هفتمین گردهمایی مدیران ادارات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی استان یزد در سال جاری برگزار شد.

دراین گردهمایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با گرامیداشت سال اتحادملی وانسجام اسلامی ، میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) را به حاضران تبریک گفت .

حجه الاسلام حسینی کوهستانی درادامه به تشریح برنامه های نیمه دوم سال جاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد پرداخت وافزود : با توجه به استقبال نسل جوان از گفتمان دینی و لزوم برگزاری این برنامه ، امسال تعداد 150 گفتمان دینی با موضوعات مختلف و مورد نیاز جوانان باحضور اساتید حوزه ودانشگاه در مساجد ، مراکز آموزشی و دانشگاه های سراسر استان یزد برگزار خواهد شد .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد درادامه ازچاپ و انتشارکتاب های عدالت خواهی ایرانیان و تبلیغ در سیره پیامبر اعظم (ص) از سوی این اداره کل خبرداد وگفت : یکی از برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد حمایت از مؤلفین و پایان نامه های دینی است و دراین راستا ، باتوجه به فراخوان مقاله و برگزاری همایش تبلیغ در سیره پیامبر اعظم (ص) در سال قبل ، کتاب های مذکور تدوین و بزودی منتشر خواهد شد .

وی از مدیران و همکاران ادارات تبلیغات اسلامی استان درزمینه برگزاری برنامه های فرهنگی وقرآنی بویژه مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و همچنین طرح اوقات فراغت و نیز اجرای جشنواره های فرهنگی جوان و نشاط تقدیر و تشکر کرد .


   1   2   3   4   5   >>   >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.