سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما
 

یکی از روحانیون خوش ذوق کشورمان ، فناوری جدید را برای رونق سنت ازدواج و آشنایی شرعی کسانی که قصد ازدواج دارند ، بکار گرفته است .

به گزارش « فردا »، حجت الاسلام ساوالان پور اردبیلی برای این منظور وب سایتی به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی کرده و به گفته خودش با این روش از اینترنت به عنوان ابزاری برای کمک به کسانی استفاده می کند که قصد ازدواج دارند.

وی انگیزه خود را از راه اندازی این وب سایت چنین بیان می کند : در گذشته زن در خیابان نبود و اکنون زنی را که در خیابان می رود ، نمی توان با یک زن خیابانی از هم تشخیص داد بنابراین یک دختر و پسر خوب برای یافتن همسر به کجا می توانند مراجعه کنند؟ آنها نیاز به جایی برای ایجاد ارتباط همراه با احترام به سنت دارند.

ساوالان پور در باره نحوه استفاده از این وب سایت می گوید : علاقه مندان از طریق اینترنت برگه پرسشنامه ای را پر می کنند که در آن باید به سوالاتی در مورد خود پاسخ بدهند . همچنین یک قطعه عکس پرسنلی و یک عکس تمام قد ، همراه با 30 هزار تومان فیش ثبت ارسال کنند.

وی می افزاید : متقاضیان پس از ثبت نام در یکی از 36 گروه سنی ، تحصیلاتی قرار داده و به آنان 5 زوج بالقوه پیشنهاد می شود . پس از انتخاب از روی فیش ها ، عکس ها مبادله می شود و اگر هر دو موافق باشند ، روز ملاقات فرا می رسد .

وی برای ملاقات هایش یک سالن کوچک در کنار دفترش ترتیب داده و برای این منظور از همکاری همسر و دخترش استفاده می کند و یکی از این سه نفر در جلسه ملاقات حضور دارند .

سایت وی فضای شاد و پرطراوتی دارد.

 http://www.ardabili.com 


حجت الاسلام والمسلمین فاضل از اعضای دفتر  آیت الله العظمی وحید خراسانی در جمع طلاب و و روحانیون و مسئولین هیئات مذهبی اردکان حضور یافت.

به دعوت اداره تبلیغات اسلامی اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین فاضل نماینده دفتر مرجع تقلید حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در جمع طلاب و روحانیون و مسئولین هیئات مذهبی اردکان حضور یافت.

ایشان در سخنانی که در گردهمایی طلاب و روحانیون  داشت به فعالیتهای گروههای ضد شیعی در جهان اشاره نمود و هدف اصلی این گروههارا که از سوی استکبار تغذیه میشوند ؛ ایجاد خدشه در اعتقادات راستین شیعیان اعلام نمود.

حجت الاسلام والمسلمین  فاضل در ادامه سخنانش با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت امام صادق(ع) این امام بزرگوار را زنده کننده مذهب  حقه شیعه معرفی نمود و گرامی داشت این امام همام را از وظایف اصلی ما شیعیان در راستای ترویج و احیای فرهنگی شیعه دانست.


گردهمایی ائمه جماعات مساجد و مدارس اردکان در محل حوزه علمیه اردکان برگزار شد.

در آستانه  ایام شهادت رئیس مذهب تشیع حضرت امام صادق(ع) ، ائمه جماعات مدارس و مساجد اردکان  به دعوت اداره تبلیغات اسلامی اردکان در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) اردکان گرد هم آمدند و راهکارهای بهتر برگزار نمودن مراسم شهادت آن بزرگوار را بررسی نمودند.

در این جلسه رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان برپایی مراسم سوگواری و عزاداری در مساجد ، سیاه پوش نمودن معابر منتهی به مسجد ،‌برپایی ایستگاههای صلواتی ، برگزاری مسابقات فرهنگی در این موضوع ، راه اندازی دستجات سینه زنی با حضور نمازگزاران مساجد ، ... را از جمله برنامه های پیشنهادی به مساجد ارائه نمود.

در این گردهمایی که با همکاری دفتر امام جمعه اردکان نیز اجرا گردیده بودامام جمعه اردکان بر پاسداشت مقام شامخ رئیس مذهب تشیع تاکید نمود.

 حجت الاسلام والمسلمین فاضل نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بود که  به پاره ای از فعالیتهای ضد شیعی در جهان اشاره نمود.

قابل ذکر است ؛ این جلسه شنبه شب بعد از نماز عشا در محل حوزه علمیه اردکان برگزار گردید.


در همایشی که با حضور مسئولین هیئات مذهبی اردکان تشکیل شد بر فعالسازی دستجات عزاداری در روز شهادت امام صادق(ع) تاکید شد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان گردهمایی مسئولین هیئات مذهبی و مسئولین فرهنگی شهر اردکان شنبه شب در محل سالن شهدای حوزه علیمه اردکان تشکیل شد دراین جلسه امام جمعه اردکان حجت الاسلام والمسلمین دیداری به نقش هیئات مذهبی دربیداری مردم در امور مذهبی اشاره نمود و بر برگزاری دستجات سینه زنی در روز شهادت امام صادق(ع) تاکید کرد.

در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان پیشنهاداتی در خصوص گرامی داشت این روز ارائه نمود.

برپایی دستجات عزاداری و سینه زنی ، سیاه پوش نمودن تکایا و خیابانها ، برپایی ایستگاههای صلواتی  و ... از جمله برنامه هایی بود که به هیئات مذهبی پیشنهادداده شد.

در این مراسم از مسئولین ادارات نیز در خواست شد تا نسبت به سیاه پوش نمودن سر در ادارات اقدام نمایند.

نماینده دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز در این جلسه ضمن  ابلاغ تاکید مراجع عظام بر گرامی داشت ایام  مذهبی توصیه هایی در این خصوص بیان نمود.


 
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه بزرگ کتاب شهرستان یزد با حضور فقیه خراسانی معاون استاندار و جمعی از مسئولین استان یزد افتتاح شد

 در این نمایشگاه 9000 عنوان کتاب در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.
بنابر این گزارش ، در این نمایشگاه 200 ناشر کشوری حضور دارند که کتاب ها را با 40 درصد تخفیف ارائه می دهند.

این نمایشگاه تا 25 آبان ماه در حسینیه آیت ا... خامنه ای برپا است.


جلسه  قرآنی خانوادگی سادات با عنوان بیت السادات در اردکان آغاز به کار کرد.

بیت السادات نام تشکل قرآنی جدید التاسیس در اردکان است که  در حال حاضر به تشکیل جلسات آموزش قرآن کریم در بین خانواده های سادات اقدام نموده است.

جلسات آموزشی قرآن کریم  بیت السادات همه هفته پنجشنبه شبها  به صورت سیار در بین خانواده سادات برگزار می شود.

در این جلسات ضمن آموزش مبانی روخوانی قرآن کریم  مباحث  تجوید قرآن کریم نیز آموزش داده می شود.

 بیش از 40 نفر از سادات در این جلسات شرکت می نمایند.


شرکت کنندکان در دوره تربیت معلم روخوانی قرآن کریم در آزمونهای تجدید این دوره شرکت می کنند.

به دنبال برگزاری  یک دوره تربیت معلم روخوانی قرآن کریم کسانی که موفق به قبولی درآزمونهای نهایی این دوره نشدند در فرصتی دیگر با شرکت در آزمونهای تجدیدی برای قبولی دراین دوره ها تلاش می کنند.

آزمونهای تجدیدی این دوره از 8 آبانماه آغاز و تا 16 آبانماه ادامه خواهد داشت.

این آزمونها همه روزه از ساعت 3 تا 5 عصر در محل سالن امام علی (ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار می شود.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جلساتی مشکلات فرهنگی و مذهبی روستاهای بخش عقدا را مورد بررسی قرار داد.

روز پنجشنبه 10 آبانماه حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اردکان با حضور در روستاهای سروسفلی ، هفتادر ، عقدا و ...  و شرکت در جلساتی  با حضور جمعی از مسئولین محلی و  خیرین هر روستا به بررسی مشکلات فرهنگی و مذهبی این روستاها پرداخت.

دراین جلسات ضمن  اختصاص بودجه ای برای برنامه های تبلیغی و مذهبی در این روستاها بر تشکیل کلاسهای آموزش قرآن کریم و راه اندازی مراکز فعال قرآنی در هر روستا تاکید شد.

 


نیمه دوم آبانماه جشنواره فرهنگی هنری نشاط در استان یزد برگزار می شود.

جشنواره فرهنگی هنری نشاط شامل  مسابقات برترین نشریات ‌، روزنامه دیواری ، مقالات ، عکس ، ... از فعالتیهای انجمن های اسلامی و کانونهای فرهنگی قرآنی است که از سوی امور تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار می شود.

این جشنواره در نیمه دوم آبانماه و با هدف تقویت فعالیتهای فرهنگی تشکلهای دینی برپا خواهد شد.


از سوی مسئولین محلی روستای هفتادر از توابع اردکان زمینی برای ساخت خانه عالم اختصاص یافت.

باتوجه به نبود مکان مناسب برای استقرار روحانی در روستای هفتادر اردکان  این روستا در غالب اوقات سال از داشتن روحانی محروم می باشد .

به همت اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همکاری مسئولین محلی و مردم شریف این روستا زمینی برای ساخت خانه عالم دراین روستا  اختصاص یافت.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان ساخت خانه عالم در روستاها را بر عهده دارد که امید است کار ساخت خانه عالم روستای هفتادر نیز به زودی شروع شود.

در حال حاضر روستاهای رباط پشت بادام ، عقدا ، مزرعه نو ، شمس آباد و سرو سفلی دارای خانه عالم می باشند.

 


<      1   2   3   4   5   >>   >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.