سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

نوزدهمین سالگرد ارتحال عالم ربانی و امام جمعه فقید یزد و اردکان برگزار شد.

با حضور بیت معظم آیت الله سید روح الله خاتمی و جمعی از مسئولین استان و کشوری مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال  این عالم ربانی پنجشنبه  10 آبانماه برگزار شد.

عصر پنجشنبه مراسم فاتحه خوانی بر سر تربت پاکش در گلزار شهدای اردکان و پنجشنبه شب در محل مسجد کوشکنو اردکان.

در این مراسم   یکی از روحانیون  بااشاره به ماندگاری نام علمای اسلام در تاریخ بر فضائل  آیت الله سید روح الله خاتمی اشاره کرد و ایشان را نمونه کامل استاد اخلاق معرفی نمود.

در این مراسم خاطراتی از آن عالم بزرگوار بیان شد.


ناظرین دفترشورای نگهبان در اردکان عصر پنجشنبه 10 آبانماه در همایش فصلی ناظرین شرکت نمودند.

گردهمایی فصلی ناظرین شورای نگهبان با هدف ارتقاء سطح آگاهی سیاسی و اجتماعی این عزیزان پنجشنبه 10 آبانماه در محل سالن شهید مدرس اردکان برگزار شد.

در این جلسه جناب آقای هژبری از آزادگان سرافراز استان یزد به ایراد سخنانی پیرامون اوضاع سیاسی و فرهنگی ایران پرداخت.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی مسئول دفتر شورای نگهبان اردکان نیز ضمن خیر مقدم به حضار سالگرد ارتحال آیت الله سید روح الله خاتمی را تسلیت گفت.


قاریان ممتاز اردکانی برای آمادگی بیشتر در مسابقات استانی بسته های آموزشی در یافت نمودند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان بسته های آموزشی حاوی لوح فشرده آموزش صوت و لحت استاد شاه میوه ، لوح فشرده آموزش تجوید استاد موسوی بلده ، لوح فشرده آموزش وقف و ابتدای استاد مستفید و کتاب نسیم حیات به قاریان ممتاز شهرستان اعطا شد.

آقایان مهدی نیک محمود محمودی علی حسینی پور در رده سنی زیر 16 سال و آقایان مصطفی کریمی محمد فتوحی و علی حیدری در رده سنی بالای 16 سال و  خواهران  قاری ممتاز اردکان کسانی بودند که بسته ای آموزشی را در یافت نمودند.

قرار است این عزیزان در مسابقات استانی که در روز 18 آبانماه در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می شود شرکت نمایند.


پنجشنبه شب 10 آبانماه اولین جلسه مرکزی قاریان قرآن اردکان در مسجد امیر المومنین(ع) اردکان آغاز شد.

به منظور تقویت قاریان قرآن شهرستان اردکان  اولین جلسه مرکزی آموزش تجوید و صورت و لحن قرآن کریم با حضور استاد حاج کاظم میرزازاده  پنجشنبه شب 10‌ابانماه در محل مسجد امیر المومنین (ع)  تشکیل شد.

در این جلسه که قاریان و منتخبین جلسات قرآنی سطح شهر اردکان شرکت داشتند استاد جلسه آموزش مبانی تجوید را آغاز نمود.

این جلسه هر هفته بعد از نماز عشا برگزار خواهد شد.


بنا به اعلام مسئو ل کمیته امداد امام خمینی (ره) اردکان  از ابتدای سال جاری تا کنون مبلغ 300 میلیون ریال زکات از روستاییان شهرستان اردکان جمع آوری شده است.

گفتنی است بر اساس قوانین  کشوری مبالغ جمع آوری زکات در اختیار دهیاری ها قرار می گیرد تا به مصرف عمران  و آبادی و مصارف عمومی در همان روستاهای جمع آوری کننده زکات برسد.

 


پنجمین جلسه ستاد احیای زکات شهرستان اردکان با حضور امام جمعه و دیگر اعضای ستاد در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) اردکان تشکیل شد.

دراین جلسه مسئول کمیته امداد اردکان به ارائه گزارشی از فعالیتهای این نهاد مقدس پرداخت.

در ادامه ایشان با اشاره به جمع آوری زکات در روستاها و مناطق مختلف شهر بر ترویج فرهنگ زکات در بین اقشار مختلف تاکید کرد.

در این جلسه کلیات تشکیل ستاد احیای زکات با حضور مسئولین شهرستان در محل روستای رباط پشت بادام که  اهالی آن روستا صاحب گله های شتر می باشند که زکات بر آن تعلق می گیرد ، به تصویب رسید.

همچنین قرار شد اداره تبلیغات اسلامی مقدماتی فراهم نماید تا مبلغین اعزامی به روستاها و مناطق شهری و ائمه جماعت نسبت به اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ زکات اقدام نمایند.

 

 


اعضای ستاد احیای زکات اردکان جهت برنامه ریزی فعالیتهای تبلیغی در موضوع زکات گردهم آمدند.

پنجمین جلسه ستاد احیای زکات شهرستان اردکان با حضور امام جمعه و دیگر اعضای ستاد در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) اردکان تشکیل شد.

دراین جلسه مسئول کمیته امداد اردکان به ارائه گزارشی از فعالیتهای این نهاد مقدس پرداخت.

در ادامه ایشان با اشاره به جمع آوری زکات در روستاها و مناطق مختلف شهر بر ترویج فرهنگ زکات در بین اقشار مختلف تاکید کرد.

در این جلسه کلیات تشکیل ستاد احیای زکات با حضور مسئولین شهرستان در محل روستای رباط پشت بادام که  اهالی آن روستا صاحب گله های شتر می باشند که زکات بر آن تعلق می گیرد ، به تصویب رسید.

همچنین قرار شد اداره تبلیغات اسلامی مقدماتی فراهم نماید تا مبلغین اعزامی به روستاها و مناطق شهری و ائمه جماعت نسبت به اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ زکات اقدام نمایند.


مجله خبری الکترونیکی جهت انعکاس اخبار فرهنگی و قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اردکان راه اندازی شد.

به جهت انعکاس اخبار فرهنگی و قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با توجه به استقبال از برنامه های  فرهنگی در اینترنت اداره تبلیغات اسلامی اردکان وبلاگ خبری خود را با دو نشانی زیر راه اندازی نمود که امید است مورد توجه علاقمندان قرار گیرد.

نشانی های وبلاگ :

http://www.ardakan.runs.it

http://www.besharat.parsiblog.com

 


                                

یا مهدی

لوگو


محمود احمدی‌نژاد با ابلاغ 20 راهکار ارتقای فکری و محتوایی مجالس عزاداری بر ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی تاکید کرد.

دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد: رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، این سیاست‌ها را که مشتمل بر یک مقدمه و دو فصل در ششصد و سومین جلسه این شورا تصویب شده، برای اجرا به سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ نمود.

طبق فصل اول این ابلاغیه که به سیاست‌ها و خط مشی‌های اجرایی اختصاص دارد به منظور غنابخشی فکری و محتوایی مجالس و مراسم سوگواری درجهت ارتقاء و تعمیق بصیرت و معرفت اقشار و آحاد جامعه درباره فلسفه، عمق و ابعاد و تعلیمات و تبعات حماسه حسینی (ع) و مقابله با تحریفات و اکاذیب پدید آمده در این زمینه، بر اهتمام بیشتر به توسعه اندیشه‌ها و نظرات امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و متفکران بزرگ از جمله استاد شهید مرتضی مطهری درباره محرم و آیین های عزاداری سالار شهیدان، تهیه برنامه‌های منظم و منسجم رسانه‌ای برای نقد و بررسی شعر و مداحی و تعزیه‌خوانی و همچنین مناظره فکری فقهی توسط متخصصان، ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی برای تدوین و ترویج برنامه‌ها و مراسم سوگواری مناسب در بیرون از مرزهای کشور و تبیین و تشریح فلسفه و ضرورت و نقش تاریخی قیام عاشورا و ارائه تحلیل های مناسب از فرآیند شکل‌گیری نهضت حسینی و نفی تحلیل های ناصواب غیرمنطبق با واقعه عاشورا و شعائر حسینی از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما تاکید شده است.

همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ضرورت صیانت از روش‌های اصیل و سنتی عزاداری و بررسی راهکارهای تقویت و توسعه آن متناسب با روح حماسی عاشورا و ذوق، سلیقه و گرایش‌های نسل امروز، بر اتخاذ روش‌هایی چون اصلاح و صیانت تعزیه خوانی و آموزش گروههای تعزیه خوان، معرفی سبک‌ها، آداب و اشعار و روش‌های اصیل و صحیح عزاداری وتجلیل از پیشکسوتان و مجالس نمونه،‌ نوآوری و تبلیغ سبک‌های جدید متناسب با شئون مراسم سوگواری و‌ برنامه‌ریزی به منظور ارتقاء کیفیت مداحی و آشناسازی مداحان با سیره زندگانی و مراثی و مقاتل ائمه معصومین(ع) تاکید کرده است.

«زدودن خرافات و انحرافات پدید آمده و رفتارهای موهن و خلاف موازین در زمینه مراسم و برنامه‌های سوگواری» محور سوم سیاست‌ها و خط مشی‌های اجرائی این ابلاغیه است که بر اساس آن سازمان تبلیغات اسلامی بایستی با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ضمن بررسی و انجام مطالعات پیرامون خرافات و بدعت‌ها در نحوه شکل گیری و چگونگی نفوذ آن در مراسم و مجالس سوگواری و راههای مقابله و رفع آن نسبت به برگزاری جلسات کارشناسی و کارگاههای آموزشی مستمر با مداحان، روضه‌خوانان و مسئولان هیأت‌های مذهبی اقدام نماید.

شناسایی و مقابله ریشه‌ای با عناصر و جریانهای سازمان یافته و منحرف تأثیرگذار در مراسم سوگواری ائمه معصومین به ویژه سالار شهیدان محور چهارم این سیاست‌ها است که طبق آن بر ضرورت شناسایی عناصر منحرف و برنامه ریزی برای مواجهه مناسب و قانونی با آنان و خطوط فکری جریانهای سازمان یافته و هدایت شده و مقابله سنجیده مؤثر با آنها با همکاری دستگاههای مسئول قضایی و امنیتی کشور، استفاده از ظرفیت اعزام مبلغ درجهت روشنگری و بدعت زدایی،‌ ایجاد ساز و کارهای مناسب جهت ساماندهی و تقویت هیأتهای مذهبی، مداحان، مدیحه سرایان و نهادهای متصدی امر عزاداری، تجلیل از خادمان فرهنگ عاشورایی اعم از سخنرانان، مداحان، شاعران، نویسندگان و مسئولین هیأت های مذهبی، انتشار نشریه تخصصی به صورت مستمر ویژه هیأتهای مذهبی به منظور تقویت ارتباط و انتقال مفاهیم و موضوعات لازم و نیز متون و مقاتل معتبر و پشتیبانی و تغذیه فکری مبلغین و سخنرانان مذهبی تاکید شده است.

بر اساس فصل دوم این ابلاغیه سازمان تبلیغات اسلامی موظف است با همکاری دستگاههای دولتی و غیردولتی به ویژه سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها نسبت به اجرای سیاست ها و خطوط مشی فوق اقدام و گزارش آن را سالانه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نماید.

همچنین ادارات کل استانی سازمان تبلیغات اسلامی موظفند سالانه، گزارش برنامه های خود را در جهت تحقق ساماندهی شئون فرهنگی مراسم سوگواری تهیه و برای بررسی و تصمیم‌گیری متناسب با منطقه در چارچوب این طرح به شورای فرهنگ عمومی استان ارائه نمایند.سازمان تبلیغات اسلامی نیز مکلّف گزارش کلان کشوری را به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت بررسی و تصمیم گیری های تکمیلی و روزآمد ارائه نماید.

طبق مقدمه ابلاغیه این سیاستها، آفات و انحرافات در زمینه مراسم تعزیت و مجالس سوگواری مایه وهن حماسه عظیم عاشورا است و موجب نگرانی علماء، فرهیختگان و ارادتمندان سیدالشهداء(ع) گشته است وپدیده های ناشایست و ناخوشایندی از قبیل ارتکاب حرکات خلاف موازین شرعی و مخالف جوهر دینی و قدسی حماسه عاشورا، تظاهر به رفتارهای موهن و غیرمعقول و نامناسب با روح عقلانی و حماسی نهضت حسینی(ع) همچون «قمه زنی» استفاده از تصاویر، شمایل و نشانه های غیرواقعی ائمه و اولیاء(ع) و چاپ گسترده آنها که خلاف قداست و حرمت معصومین و شأن عزاداری آنها است و ذکر اکاذیب و نسبت مطالب خلاف واقع به ساحت اهل بیت پیامبر اعظم(ص) و به ویژه یاران و خاندان حضرت سیدالشهداء و خواندن نوحه ها و آوازها و اجراء موسیقی های مبتذل و خلاف شئون که باعث مخدوش شدن فضای فکری حماسی و جنبه های حزن‌انگیزی و عبرت آموزی محرم شده دلیل تعیین سیاستهای سامان‌دهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی بوده است.
<      1   2   3   4   5   >>   >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.