سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما
استاندار یزد در اطلاعیه‌ای ضمن گرامیداشت نوزدهمین سالگرد رحلت آیت‌الله " سید روح‌الله خاتمی " نماینده سابق ولی‌فقیه و امام جمعه فقید یزد نوشت:
تاریخ یزد هرگز نام این بزرگ مرد را فراموش نخواهد کرد.

" محمد رضا فلاح زاده " در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن روز یکشنبه به ایرنا ارسال شد، افزوده است: آیت‌الله صدوقی و آیت‌الله خاتمی منشاء تحولات اجتماعی و انسانی بزرگی بودند که تاریخ هرگز نام این بزرگان فضیلت را فراموش نمی‌کند.

وی ، از آیت‌الله خاتمی بعنوان عارف و سالک راه حق و روشنفکر متدین و مجتهد یاد کرده و آورده‌است: تاریخ کهنسال یزد نشان داده که‌این خطه همواره با روحانیت و معنویت اداره شده است.

استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: نسل امروز با مطالعه و دقت در زندگی شرافتمندانه این اسوه‌های معنویت و تقوا کوله بار زندگی خویش را از زادراه فضل علمای ربانی پر سازند.

آیت‌الله روح‌الله خاتمی در سال ‪ ۱۳۲۴‬هجری قمری در خانواده‌ای روحانی در اردکان یزد متولد شد و در پنجم آبان ماه سال ‪ ۶۷‬به دیار باقی شتافت.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از طرف حضرت امام (ره) بعنوان امام جمعه اردکان و پس از شهادت سومین شهید محراب درسال ‪ ۶۱‬بعنوان نماینده حضرت امام و امام جمعه یزد منصوب شد.

از آیت‌الله خاتمی دو اثر یکی " روزه راستین " که شرح دعای روزهای ماه مبارک رمضان است و دیگری "آینه مکارم" که شرح دعای مکارم‌الاخلاق امام سجاد (ع) است، به چاپ رسیده‌است.
مراسم بزرگداشت نوزدهمین سال درگذشت معلم اخلاق و عارف زاهد حضرت آیت الله سید روح الله خاتمی پنج‌شنبه 10 آبان، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد کوشکنو اردکان برگزار می‌شود.
آیت الله سید روح الله خاتمی اولین امام جمعه شهرستان اردکان بود که پس از شهادت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی در تیر ماه 1361 از سوی امام خمینی (ره) به سمت نماینده ایشان در استان و امام جمعه یزد منصوب شد.
موسسه فرهنگی “خانه‌ فرهنگ خاتمی“ با صدور اطلاعیه‌ای یادآور شده است: پنج آبان برابر است با نوزدهمین سالگرد درگذشت معلم اخلاق، مرحوم آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی، مردی که بنیانگذار جمهوری اسلامی وی را ”یکی از چهره‌های تقوا، خلوص و ایمان” توصیف کرد.
این فقید عالیقدر در مدت حیات پربارش، به ترویج اخلاق، قسط و عدل و آزادی پرداخت و شاگردان و مستمعان ایشان همه فضایل نیکوی انسانی را نه تنها از زبان وی که از منش و رفتار آن بزرگوار درک کردند. وی شامگاه دوشنبه 10 رمضان سال 1324 قمری در اردکان دیده به جهان گشود و با همنشینی پدر و مادر خود توانست عربی را به خوبی بیاموزد و از سیزده سالگی نیز به عنوان طلبه، مجدانه به آموختن علوم دینی در زادگاه خود تحت نظر پدر پرداخت.
مرحوم خاتمی تحصیلات تکمیلی خود را در حوزه علمیه اصفهان به سرانجام رسانید و از آیت الله فشارکی اجازه اجتهاد گرفت و ”حاج میرزا علی آقای شیرازی”، ”شیخ محمد خوانساری”، ”سید محمد نجف‌آبادی” و ”حاج رحیم ارباب” از جمله استادان او بودند.
وی در اردکان، در فضایی مملو از اختناق ضد دینی دولت رضاخان به فعالیت‌های مذهبی و روشنگرانه پرداخت و در کنار آن، هیچگاه از مبارزه با تحجر و مقدس مآبی غافل نشد. هنگامی که نخستین جرقه‌های انقلاب اسلامی با سخنان امام خمینی (ره) در سال 1341 شمسی شعله‌ور شد، به سرعت به ندای حضرت امام(ره) لبیک گفت و فعالیت سیاسی خود را شدت بخشید و یکی از ارکان انقلاب اسلامی را در یزد و اردکان پی افکند.
پس از پیروزی انقلاب، وی با حکم حضرت امام(ره) به عنوان امام جمعه اردکان و پس از شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی به سمت امام جمعه یزد و نماینده‌ی امام(ره) در آن دیار منصوب شد.
آیت‌الله سیدروح الله خاتمی سرانجام پس از عمری مجاهدت در پنجم آبان ماه 1367 شمسی در بیمارستان شهدای تجریش تهران به لقاءالله پیوست.
از مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی دو اثر، یکی ”روزه‌ی راستین” شرح دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دیگری ”آینه مکارم” شرح دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه‌السلام، به چاپ رسیده است.
همچنین چند کتاب درباره احوال و آثار وی از جمله ”یادنامه خاتمی” به قلم محمدتقی فاضل میبدی منتشر شده است. آخرین این آثار کتابی با عنوان ”تندیس دینداری و فرزانگی” است.


ثبت نام از خواهران متضاقی دوره های تربیت معلم قرآن کریم در اردکان آغاز شد.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان طی اطلاعیه آغاز ثبت نام از متقاضیان خواهر  دوره های تربیت معلم قرآن کریم  را اعلام نمود.

                در این اطلاعیه  که مهلت ثبت نام را تا پایان آبان ماه اعلام نموده است شرط شرکت در این دوره ها را دارا بودن سن 18 تا 45 سال اعلام نموده است.

آزمونهای ورودی این دوره ها 3 آذر ماه  در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اردکان برگزار خواهد شد.

قرار است از سوی کانون قران اداره تبلیغات اسلامی اردکان علاوه بر برگزاری یک دوره تربیت معلم قرآن ویژه خواهران دوره ای نیز ویژه برادران به طور همزمان برگزار گردد.

گفتنی است در هر دوره 22 نفر پذیرفته خواهند شد که پس از طی این دوره ها و قبولی در آزمونهای نهایی به عنوان معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به فعالیتهای آموزش قرآن اهتمام خواهند ورزید.


تاکنون 12 کلاس آموزش قرآن در سطح نهضت قرآن آموزی در سطح شهر اردکان برپا گردیده است.

در راستای اجرای طرح ملی نهضت قرآن آموزی  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در شش ماه دوم سال جاری و پس از ماه مبارک رمضان تاکنون 12 کلاس آموزش قرآن در رشته ای روخوانی ، روانخوانی و مفاهیم 1 و 2 برپا نموده است.

استقبال این این کلاسها در سطح محلات  و مساجد اردکان ادامه دارد.

 


طرح معنوی سحاب رحمت با هدف انس دانش آموزان با مسجد در 9 مسجد و مدرسه اردکان برگزار می شود.

از سوی امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد طرح سحاب رحمت در مدارس و مساجدی که نزدیک به هم می باشند  برگزار می شود.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان این طرح را در 9 مدرسه و مسجد نزدیک به هم  اجرا خواهد نمود.

د راین طرح که با همکاری مربی پرورشی ، امام جماعت مدرسه و مسجد ، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی برگزار می شود زمینه های اجرای برنامه های معنوی و فرهنگی جذاب در مساجد برای دانش آموزان فراهم خواهد شد.

اجرای برنامه های محفل انس با قرآن و اهل بیت ، برپایی جشن های تکلیف ، اجرای مسابقات قرآنی و فرهنگی از جمله برنامه های این طرح فرهنگی می باشد.


در کلاسهای حفظ قرآن مرکز مصباح الهدی هر هفته یک صفحه از قرآن کریم آموزش داده می شود.

بر اساس برنامه زمانبندی شده آموزش حفظ قرآن کریم که از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به مرکز قرآنی مصباح الهدی ابلاغ گردیده است  مربیان این مرکز هر هفته یک صفحه از قرآن کریم را به قرآن‌آموزان کلاسهای حفظ آموزش می دهند.

در این مرکز 3 کلاس آموزش حفظ قرآن کریم با 80  قرآن آموز در مقاطع سنی 3 تا 6 سال به یادگیری قرآن کریم مشغول می باشند.


ممتازین جلسات قرآن کریم مسجد عمار یاسر به یک اردوی دوروزه قم و جمکران اعزام شدند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با هدف تشویق شرکت کنندگان در طرحهای قرآنی یک دوره اردوی فرهنگی  - سیاحتی به قم و جمکران با حضور ممتازین جلسات و کلاسهای قرآنی مسجد عمار یاسر برگزار شد.

در این اردوی دو روزه  20 نفر از برادران در مقاطع سنی بالای 15 سال شرکت داشتند که از برنامه  های این اردو اعم از زیارت امامزاده های مسیر قم و حرم حضرت معصومه(س) بهره بردند.

شرکت در مراسم معنوی مسجد مقدس جمکران از دیگر برنامه هایی بود که مورد استقبال این عزیزان قرار گرفت.

گفتمان دینی پیرامون نقش قرآن در پیشبرد اهداف علمی  کشور از دیگر برنامه هایی بود که در محل بیت النور با شرکت  ممتازین قرآنی و یکی از طلاب جوان قم برگزار گردید.


در مدرسه ابتدایی افشار  3دوره آموزش قرآن برای سنین مختلف دبستانی برگزار می شود.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری اولیاء آموزشگاه افشار کلاسهای آموزش قرآن کریم در رشته های روخوانی ، روانخوانی و مفاهیم سطح 1 و 2 از ابتدای آبانماه در این آموزشگاه برگزار می شود.

80 دانش آموز این آموزشگاه در این کلاسها ثبت نام نموده اند و قرار است در دروه های آموزش قرآن کریم شرکت نمایند.

گفتنی است این آموزشگاه در خیابان صدر آباد اردکان  واقع شده و در تابستان امسال نیز  2 دوره آموزش قرآن کریم در  بین دانش آموزان برگزار شده است .


کلاسهای آموزش قرآن کریم در ندامتگاه اردکان برگزار می شود.

از سوی واحد فرهنگی ندامتگاه اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان کلاسهای آموزش قرآن کریم در رشته های روخوانی ، روانخوانی و حفظ  برگزار می شود.

نادمین ندامتگاه اردکان ضمن شرکت در این کلاسها و بهر مندی از مزایای آموزش قرآن کریم از مزایای تشویقی نیز بهره می برند.

تاکنون بیش از 60 نفر از شرکت کنندگان دراین کلاسها توانسته اند دوره های برگزار شده را پشت سر بگذراند.


مسئولین کانون های فرهنگی شهرستان اردکان عصر شنبه 5 آبانماه در جلسه ای فعالیتهای قابل ارائه در نمایشگاه فرهنگی را جمع آوری نمودند.

در این جلسه که با حضور مسئولین انجمن های اسلامی و کانونهای فرهنگی قرآنی وابسته به مساجد و محلات شهرستان اردکان همراه بود هر یک از مسئولین انجمن ها به ارائه گزارشی از برنامه های فرهنگی و قرآنی خود پرداختند و در ادامه مسئول امور تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی اردکان بر لزوم جمع آوری گزارش از فعالیتهای انجمن ها و کانونها تاکیدکرد.

جمع‌آوری آثار و فعالیتهای هر یک ازکانونها برای ارائه در نمایشگاه استانی از عمده برنامه این جلسه بود.


<   <<   6      
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.