سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

ایشان در ادامه مباحث خود به نقش زن در پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی اشاره کرد و زنان را مربی جامعه اسلامی دانست و به این موضوع نیز اشاره کرد که در جوامعی که زنان وارسته و پاکدامن داشته باشند آن جامعه از  فساد و تباهی مصون خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام سعیدی پناه  پرسشهای مطرح شده از سوی حضار پاسخ گفت که غالبا در موضوعات حجاب اسلامی و عفاف مطرح گردیده بود.

بیش از 150 نفر از اهالی محله خیابان سعدی اردکان در این کارگاه آموزشی شرکت داشتند.

در پایان این برنامه مسابقه ای از متن مراسم برگزار شد  و به ممتازین هدایایی اهدا گردید.

 

همایش عاشوراییان در اردکان برگزار شد

همایشی با حضور مسئولین و مداحان هیئات مذهبی اردکان در محل سالن امام علی(ع) سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

به همت سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و در آستانه ماه محرم الحرام گردهمایی مسئولین و مداحان هیئات مذهبی شهرستان اردکان به منظور هماهنگی و برنامه ریزی بهتر پیرامون برنامه های دهه اول محرم سال جاری  در محل سالن امام علی (ع) سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این همایش مسئول سازمان تبلیغات اسلامی اردکان  ضمن بیان احادیثی از اهل بیت (ع)  موضوع غدیر را از  وقایع بسیار مهم تاریخ تشیع بیان کرد  و به توصیه هایی در باب رعایت موازین شرعی و عرفی در امر عاشورا و محرم پرداخت.

در ادامه این همایش امام جمعه اردکان نیز به سخنرانی پرداخت . ایشان در سخنانشان به رعایت نظم و انضباط و دوری از آزار رساندن همشهریان در برنامه های عزاداری اشاره کرد و استفاده از طبل  و لوازم دیگر موسیقی را که روح عزاداری را خدشه دار کرده و موجب آزار عزاداران می شود را بسیار نامناسب دانست و از مسئولین هیئات مذهبی خواست تا در پرمحتوا نمودن برنامه ها ی عزاداری توجه بیشتری داشته باشند.

شهراردکان بیش از 40 هیئت مذهبی فعال دارد که در دهه اول محرم به راه اندازی دستجات عزاداری در سطح شهر می پردازند.

کارگاه آموزشی مداحان اهل بیت (ع) اردکان

دومین  دوره کارگاه آموزشی ویژه مداحان اهل بیت (ع) در محل سالن امام علی (ع) سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

به دعوت سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و در آستانه ماه محرم الحرام یک دوره آموزش اصول مداحی با حضور اساتید برجسته در محل سالن امام علی (ع) سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که بیش از 30 نفر از مداحان اهل بیت و مداحان و نوحه خوانان هیئات مذهبی اردکان حضور داشتند مباحث اصولی در باب مداحی بیان شد.

آشنایی با اصول و فنون مداحی و آشنایی با آسیب های مداحی از مهمترین مباحثی بود که مداحان اهل بیت در این کارگاه آموزشی با آن آشنا شدند.

مسابقه قرآنی نور الهدی در اردکان برگزار شد

75 نفر از ثبت نام کنندگان در مسابقه تفسیر 5 جزء اول قرآن کریم ، ششم  دیماه با هم به رقابت پرداختند.

به دنبال اعلام سازمان دار القرآن الکریم مبنی بر برگزاری مسابقات تفسیر 5 جزء اول قرآن کریم و ثبت نام از متقاضیان این مسابقه در شهرستان اردکان  همزمان با سراسر کشور در روز 6 دیماه در محل مصلای  امام خمینی(ره) اردکان برگزار شد.

در این مسابقه شرکت کنندگان به سئوالات تستی و تشریحی از تفسیر 5 جزء اول قرآن کریم بر اساس تفسیر نمونه پاسخ دادند . جوایز این سری از مسابقات  هزینه سفرهای زیارتی عمره و... می باشد.

آزمون دوره های آموزش اندیشه های سیاسی در اسلام ویژه  کارکنان شبکه بهداشت اردکان

100 نفر از شرکت کنندگان در دو دوره آموزش اندیشه های سیاسی در اسلام در اردکان در آزمون نهایی دوره شرکت نمودند.

به دنبال برگزاری دو دوره آموزش اندیشه های سیاسی در اسلام ویژه کارکنان دولت در شبکه بهداشت و بیمارستانهای شهرستان اردکان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اردکان , ازمونهای نهایی این دو دوره بات شرکت  100 نفر از شرکت کنندگان  به صورت حضوری برگزار شد.

این دوره ها که از ابتدای آذر ماه در محل سالن نماز خانه شبکه بهداشت و سالن نماز خانه بیمارستان اردکان برپا شده بود با هدف آشنایی پرسنل  این مراکز با مسایل اندیشه های سیاسی در اسلام تشکیل و در این دوره ها طبق محتوا و سرفصل های ارائه شده از سوی آموزش و پژوهش سازمان مرکز تدریس شده است.

به قبولشدگان در این دوره ها  گواهینامه قبولی باارزش آموزش ضمن خدمت اعطا می شود.

 

آغاز یک دوره آموزش اندیشه های سیاسی در اسلام ویژه کارکنان فرمانداری اردکان

کارکنان فرمانداری اردکان ازاول دی ماه همه روز در کلاسهای آموزش اندیشه های سیاسی در اسلام شرکت می کنند.

از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای آموزش مسائل اعتقادی و دینی به کارکنان دولت , یک دوره آموزش اندیشه های سیاسی در اسلام در محل فرمانداری اردکان  آغاز شد.

از روز اول دی ماه همه روزه از ساعت 1 تا 5/2  کلاسهای آموزشی این دوره آغاز شده است که 35 نفر از پرسنل فرمانداری و دیگر ادارات اردکان در این کلاسها  شرکت می نمایند.

این دوره به مدت 48 ساعت آموزشی  طی 30 روز ادامه  خواهد داشت و شرکت کنندگان با مبانی اندیشه های سیاسی در اسلام آشنا می شوند.

 در پایان به قبولشدگان گواهینامه آموزشی اعطا خواهد شد.

گردهمایی رابطین فرهنگی مساجد اردکان

رابطین فرهنگی مساجد اردکان در جلسه ای برنامه های دهه فجر و محرم الحرام در مساجد اردکان را تنظیم نمودند.

رابطین مساجد شهرستان اردکان در جلسه ای در محل سالن امام علی (ع) سازمان تبلیغات اسلامی اردکان گرد هم آمدند تا برنامه های دهه فجر و دهه اول محرم را تنظیم و تدوین نمایند.

در این جلسه مسئول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی اردکان  به تشریح برنامه های پیشنهادی در خصوص دهه فجر و  دهه اول محرم پرداخت.

اجرای برنامه های گرامی داشت دهه فجر همراه با مسابقات فجر حسینی آذین بندی مساجد با در نظر گرفتن ایام محرم مقتل خوانی در مساجد برپایی شب شعر فجر حسینی برپایی  مسابقات نقاشی  ویژه کودکان و ... را برای اجرا در مساجد پیشنهاد داد.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی اردکان نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بود که بر پر شور نمودن برنامه های این دهه در سال پیامبر اعظم (ص) تاکید نمود.

در ادامه هر یک از رابطین برنامه های خود را در دهه فجر اعلام نمودند.

گردهمایی مادران نونهالان قرآنی اردکان

مادران نونهالان مرکز قرآنی مصباح الهدی در همایشی راهکارهای آموزش قرآن کریم به فرزندان خود را فرا گرفتند.

در همایشی که در محل سالن امام علی (ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد ، جمعی از مادران نونهالان مراکز قرآنی شهرستان اردکان گرد هم آمدند تا با مراحل آموزش کریم با فرزندان خود آشنا شوند.

در این جلسه که 60 نفر از مادران حضور داشتند شیوه های کار در منزل در زمینه آموزش حفظ قرآن کریم ، حفظ آیات موضوعی و شعر های قرآنی مطرح شد.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان دراین همایش با برشمردن حقوق والدین و فرزندان  ، همگان را به تربیت قرآنی نسل‌ آینده فراخواند .

ایشان در ادامه سخنانش انس با قرآن را تنها را بهره مندی از زندگی شاد و مقدس در دنیا و آخرت اعلام نمود.

 

تشکیل جلسات شورای هیئات مذهبی اردکان

شورای هیئات مذهبی اردکان با هدف برنامه ریزی ایام محرم در آستانه ماه خون و قیام جلسات متعددی برگزار نمودند.

به دعوت سازمان تبلیغات اسلامی اردکان  جلسات شورای هیئات مذهبی اردکان در هفته جاری  برگزار شد.

در این جلسات اعضای شورای هیئات مذهبی اردکان ضمن تبادل نظر  پیرامون برنامه های دهه اول ماه محرم نسبت به نظم بخشی و پرمحتوا نمودن برنامه های هیئات مذهبی تاکید کردند.

در این جلسات برنامه های دهه اول ماه محرم شامل تعیین مسیر های حرکت دستجات عزاداری کیفیت عزاداری ها استفاده از اشعار مناسب برای مداحان و نوحه خوانان - ... از سوی شورای هیئات تصویب شد.

کارگاه آموزشی گفتمان قرآنی در حسینه اهل البیت (ع) اردکان

گفتمان قرآنی با محورهای ( اهل بیت در قرآن) در محل حسینیه اهل البیت (ع) اردکان برگزار شد.

کارگاه آموزشی گفتمان قرآنی  از سوی  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان  و با حضور جمعی از قرآن دوستان در محل حسینیه اهل البیت (ع) برگزار شد.

در این برنامه حجت الاسلام ناصر سعیدی پناه پس از بیان نکاتی پیرامون اهل بیت (ع) به آیاتی در این موضوع در قرآن کریم اشاره نمود.

ایشان  با اشاره به نفوذ معنوی کلام وحی بر قلب انسانها ، درک مفاهیم عالیه این کتاب مقدس را منوط به پایبندی به محتوای آن دانست .

در ادامه به سئوالات و شبهاتی که جمع حاضر مطرح نمودند پاسخ داده شد.

 

گفتمان دینی جوانان با موضوع خمس در مسجد علوی اردکان

حجت الاسلام کوثری در این گفتمان به موضوع خمس که از واجبات الهی است اشاره نمود.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان  و در راستای اجرای طرح موفق گفتمانهای دینی  ، همایش گفتمان دینی با موضوع خمس در محل مسجد علوی اردکان برگزار شد.

در این  گفتمان  که با حضور چشمگیر خواهران جوان روبرو بود ، حجت الاسلام کوثری از استاتید گفتمان های دینی این شهرستان به ایراد سخنانی پیرامون موضوع خمس اشاره کرد.

ایشان در ضمن سخنانش به توجه ویژه اسلام به مسائل اقتصادی جامعه اشاره نمود و برقراری نظام پرداخت خمس و زکات و نحوه مصرف صحیح آن را قوی ترین ابزار برای داشتن یک  جامعه عدالت محور عنوان نمود.

در ادامه به شبهات و پرسش های مطرح شده از سوی حضار پاسخ گفته شد.

 

انتشار ویژه نامه احکام عزاداری در اردکان

جزوه ای شامل مسائل فقهی ویژه ایام محرم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اردکان منتشر شد.

در آستانه ماه محرم و به منظور دسترسی آسان مبلغین و هیئات مذهبی به مسائل فقهی و احکام شرعی مربوط به ایام محرم و عزاداری  جزوه ای با همین محتوا از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اردکان تهیه و منتشر شد.

این جزوه در اختیار روحانیون و طلاب و مبلغین قرار گرفته است.

همچنین قرار است به هر یک از مسئولین هیئات مذهبی اردکان نیز این جزوه اعطا شود.

 


اعزام روحانیون به اماکن مذهبی اردکان به مناسبت دهه فجر

به منظور برپایی مراسم وعظ و سخنرانی در خصوص انقلاب اسلامی و برکات آن  روحانیون بومی و غیر بومی به مناطق مختلف شهرستان اردکان اعزام می شوند.

باهماهنگی و همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان تعدادی از روحانیون و مبلغین امور دینی  همزمان باآغاز دهه مبارک فجر به مناطق شهری و روستایی از توابع شهرستان اردکان اعزام شدند. روحانیون اعزامی ضمن اقامه نماز جماعت ، به برگزاری مراسم گرامی داشت دهه فجر اقدام می نمایند.  برگزاری مراسم سخنرانی و تبیین اهداف انقلاب اسلامی ، مراسم جشن دهه فجر ، مسابقات فجر قرآن و انقلاب ، راه اندازی راهپیمایی در روستاها و ... از جمله برنامه های تبلیغی روحانیون اعزامی می باشد.

تقویت جلسات قرآن کارگری  اردکان

جلسات قرآن کارگری در اردکان مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفت.

جلسات قرآن کارگری که  با شرکت کارگران واحدهای صنعتی  و کارخانجات مختلف برگزار می گردد از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان حمایت می شوند.

در این راستا جلسات قرآنی  تعدادی از واحد های صنعتی و صنفی اردکان مقادیری  اقلام فرهنگی  دریافت نمودند.

همچنین  تعدادی قرآن کریم برای تقویت این جلسات تقدیم مسئولین آنها شد.

برنامه های قرآنی دهه فجر انقلاب اسلامی اردکان

از سوی کمیته  قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر اردکان برنامه های قرآنی دهه فجر  اعلام شد.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به برنامه های کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اردکان را به شرح زیر اعلام نمود.

برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد جامع عقدا مزرعه نور امام رضا (ع) خرانق الرسول (ص) دیلم و مسجد امیر المومنین (ع) و مصلای  اردکان

برگزاری جشنواره نهضت قرآن آموزی

برگزاری مسابقات اذان

برگزاری مسابقات حفظ و ترجمه سوره فجر

برنامه های قرآنی دانشجویان مراکز دانشگاهی اردکان

جشن انقلاب در مهد کودک های قرآنی

نشست های قرآنی پایگاهها ی بسیج

همخوانی سوره فجر در روز 13 بهمن در مدارس و مهد کودک ها

 

برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در اردکان

از سوی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اردکان برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد.

بر اساس اعلام ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اردکان ، اعم فعالیتهای کمیته های این ستاد به شرح زیر اعلام می گردد:

برگزاری نشست های سیاسی و فرهنگی

محافل انس با قران کریم

جشنواره های فرهنگی و ورزشی

گلباران قبور شهداجشن های انقلاب در مساجد و اماکن مذهبی

گلبانگ انقلاب در مدارس و مراکز آموزشی

نماز وحدت دانشجویان وبرنامه های جشن دانشجویی

همایش کوهنوردی و پیاده روی

ویزیت رایگان بیماران

گردهمایی بانوان  - ائمه جماعات کارمندان ورزشکاران نونهالان مهدکودکها با برنامه های متنوع

شب شعر انقلاب و مسابقات ادبی

مسابقات مختلف فرهنگی و هنری به مناسبت دهه فجر

مسابقات وبلاگ نویسی انقلاب

تجلیل از خانواده شهید انقلاب اردکان و جانبازان

مسابقات اذان و جشنواره های قرآنی دهه فجر

نمایشگاه عکس و پوستر انقلاب در مدارس

برگزاری مراسم جشن انقلاب در مدارس و مهد های کودک

واگذاری دو باب منزل مسکونی به مدد جویان کمیته امداد

نمایشگاههای عکس و کتاب  انقلاب

اجرای نمایش و تئاتر توسط گروههای هنری اردکان

مسابقات فرهنگی هنری ( در حریم رضوی ) ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران

مراسم جشن انقلاب در کانونهای فرهنگی قرانی سازمان تبلیغات اسلامی

آذین بندی و جشن در مساجد

آذین بندی سطح شهر از سوی شهرداری و اصناف

مراسم جشن انقلاب در کارخانجات و شرکتها

اجرای طرح سلامت دانش آموزان روستایی در طول دهه فجر

کارگاه آموزشی گفتمان دینی ( اسراف در قرآن ) در اردکان

کارگاه آموزشی گفتمان دینی جوانان با عنوان اسراف در قرآن در کانون فرهنگی قرآنی علوی اردکان برگزار شد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری واحد فرهنگی مسجد علوی ، کارگاه آموزشی گفتمان دینی جوانان با موضوع اسراف در قرآن  در محل مسجد علوی شهرک انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این  کارگاه آموزشی شرکت کنندگان  به طرح شبهات و سئوالات خود در موضوع کارگاه پرداختند و استاد جلسه به پرسشهای مطرح شده جواب دادند.

در این کارگاه آموزشی قرآنی آیات اسراف در قرآن نیز برگزار و به ممتازین هدایایی تقدیم شد.

همایش گفتمان دینی حجاب در اردکان برگزار شد

همایش برترین انتخاب در محل مسجد علوی با حضور حجت الاسلام کوثری برگزار شد.

به دعوت  سازمان تبلیغات اسلامی اردکان  همایش گفتمان دینی با موضوع حجاب اسلامی  در محل مسجد علوی شهرک انقلاب اسلامی برگزار شد.  

در این همایش حجت الاسلام کوثری  به تشریح مبانی حجاب اسلامی در جامعه پرداخت .ایشان حجاب را برترین ابزار برای به کمال رسیدن زن بیان نمود و به اهتمام غرب به برچیدن  حجاب از متن جوامع اشاره کرد و این سیاست غرب را منتهی به اغفال جوامع از جنایات و چپاول غرب از کشورها دانست.

ایشان به بیان شرایط حجاب اسلامی پرداخته و خصوصیات زن مسلمان را برشمرد.

در این جلسه استاد گفتمان به پرسشهای مطرح شده از سوی خواهران پاسخ گفت.

برگزاری کارگاه آموزشی گفتمان دینی  ( نحله های انحرافی در دین) در اردکان

در کارگاه آموزشی گفتمان دینی که یکشنبه شب  برگزار شد 200 نفر از نمازگزاران مسجد صاحب الزمان(عج) شرکت داشتند.

به همت سازمان تبلیغات اسلامی اردکان یکشنبه شب کارگاه آموزشی با موضوع نحله های انحرافی در دین با حضور نمازگزاران این مسجد برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی حجت الاسلام کوثری ضمن بیان نمونه هایی از انحرافات دینی و فکری در بین مسلمانان به تشریح مکاتب فکری اسلامی پرداخت

در این کارگاه آموزشی بیش از 250 نفر از نمازگزاران از برنامه های آموزشی بهره مند شدند.

برگزاری کارگاه گفتمان آموزشی زن  و خانواده در اردکان

در کارگاه آموزشی گفتمان دینی که  150 نفر از نمازگزاران مسجد اهل البیت (ع) شرکت داشتند  با مبانی جایگاه زن در اسلام آشنا شدند.

به همت سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری واحد فرهنگی مسجد اهل البیت (ع)  کارگاه آموزشی با موضوع زن و خانواده دراسلام با حضور نمازگزاران این مسجد برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی حجت الاسلام  سعیدی پناه به تشریح جایگاه زن در اسلام پرداخت و حضور پرصلابت زنان در عرصه های مختلف دینی و اجتماعی در دوران صدر اسلام  علی رغم تفکرات غلط دوران جاهلیت را نشانه اوج عظمت جایگان زن در دین مبین اسلام دانست.


اعطای جوایز برندگان مسابقات قرآن فهم نور در اردکان

برندگان مسابقات قرآن فهم نور جوایز خود را دریافت نمودند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان  و به دنبال برگزاری مسابقات ماهیانه فهم نور ، جوایز 12 نفر از  برندگان شماره های اخیر این مسابقه به آنها تقدیم شد.

قابل ذکر است مسابقه قرآنی فهم نور به صورت ماهیانه و در هر ماه با محتوای مفاهیم و ترجمه یک حزب از قرآن کریم  در سطح استان یزد برگزار می شود.

توزیع 105 مین شماره از  مسابقات قرآن فهم نور در اردکان

مشترکین مسابقات قرآنی فهم نور یکصد و پنجمین شماره از این مسابقات را دریافت نمودند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان  و در راستای برگزاری مسابقات قرآنی به ویژه در زمینه های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم یکصد و پنجمین شماره مسابقه فهم نور در بین متقاضیان توزیع گردید.

قابل ذکر است مسابقه قرآنی فهم نور به صورت ماهیانه و در هر ماه با محتوای مفاهیم و ترجمه یک حزب از قرآن کریم  در سطح استان یزد برگزار می شود

برنامه های سالگرد سفر تاریخی رهبر به استان یزد در اردکان

جلسه ای با حضور روسای ادارات به منظور بررسی فعالیتهای سالگرد سفر  رهبری در محل فرمانداری اردکان تشکیل شد.

در این جلسه که با حضور روسای ادارت ارشاد اسلامی ، فرمانداری ، تبلیغات اسلامی ، شهرداری ، سپاه و ...  در محل فرمانداری اردکان برگزار گردید ، برنامه های تبلیغی ویژه  سالگرد سفر رهبری  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 تهیه و نصب بنر های تبلیغاتی و توزیع پوستر های رهبری و انتشار ویژه نامه بوی یار از جمله مواردی بود که به تصویب رسید و قرار شد  اقلام فرهنگی و تبلیغی تهیه شده از سوی نهادهای مردمی با نظر این ستاد نصب و توزیع گردد.

30 مدرسه و 30 نمایشگاه کتب دینی و  قرآنی دراردکان

در دهه فجر امسال نمایشگاه کتب علوم قرآنی در  مدارس شهر اردکان راه اندازی می شود.

در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی  از سوی آموزش و پرورش  و با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی اردکان نمایشگاه کتب قرآنی در 30 مدرسه اردکان  راه اندازی خواهد شد.

در جلسه کمیته دانش آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن تصویب این موضوع راهکارهای اجرایی آن نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

قرار است در ایام الله دهه فجر امسال  برنامه های ویژه ای از سوی مدارس در سطح شهر اجرا گردد.

استقبال گسترده مردم اردکان از مسابقه خورشید غدیر

مهلت ارسال پاسخنامه های مسابقه خورشید غدیر تا پایان 10 دی ماه می باشد .

به دنبال توزیع مسابقات خورشید غدیر از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اردکان از ابتدای هفته ولایت تا کنون بیش از 2000 نفر در این مسابقات شرکت نموده اند.

این مسابقه که به منظور معرفی غدیر و موضوع ولایت و با محتوای خطبه غدیر برگزار شد در تبیین فلسفه ولایت در بین شرکت کنندگان نقش موثری داشت.

مهلت ارسال پاسخنامه سئوالات این مسابقه 10 دی ماه اعلام شده است.

اعزام روحانیون به اماکن مذهبی اردکان به مناسبت ماه محرم

به منظور برپایی مراسم وعظ و سخنرانی در ماه محرم روحانیون بومی و غیر بومی به مناطق مختلف شهرستان اردکان اعزام شدند.

باهماهنگی و همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان تعدادی از روحانیون و مبلغین امور دینی  همزمان باآغاز ماه محرم الحرام به مناطق شهری و روستایی از توابع شهرستان اردکان اعزام شدند. روحانیون اعزامی ضمن اقامه نماز جماعت ، به برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری اقدام می نمایند.  برگزاری مراسم سخنرانی و تبیین فلسفه قیام عاشورا ، سوگواری و عزاداری خاندان مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ، برپایی دستجات عزاداری و سینه زنی  از جمله برنامه های تبلیغی روحانیون اعزامی می باشد.

اعطای دوره های کتب تفسیری به کانونهای فرهنگی و قرآنی اردکان

5 دوره کتب تفسیر قرآن کریم به کتابخانه های کانونهای فرهنگی قرآنی شهرستان اردکان اعطا گردید.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای تجهیز کتابخانه های تخصصی دینی و قرآنی کانونهای فرهنگی و قرآنی وابسته به این اداره 5 دوره کتب تفسیر قرآن کریم به این کانونها اعطا گردید.

کانونهای فرهنگی و قرآنی  وابسته به اداره تبلیغات اسلامی  در محل مساجد فعال  تشکیل و برنامه های فرهنگی و قرآنی متعددی اجرا می نمایند.

عضو گیر برای کتابخانه و تامین کتب مورد نیاز اعضا از جمله برنامه های این مراکز می باشد.

در حال حاضر 18 کانون فرهنگی قرآنی و انجمن اسلامی در شهرستان اردکان فعال می باشند.

برنامه های عزاداری هیئات مذهبی شهرستان اردکان

هیئات مذهبی شهرستان اردکان  همزمان با آغاز ماه محرم الحرام برنامه های سوگواری خود راآغاز نمودند.

همزمان با حلول ماه حزن و اندوه ماه شهادت و جهاد؛ هیئات مذهبی شهرستان اردکان برنامه های عزاداری خود راآغاز نمودند.

در شب اول ماه محرم با راه اندازی دستجات سینه زنی و عزاداری برنامه های عزاداری ماه محرم آغاز شد.

 



  • آیت‌الله ‌العظمی صافی‌گلپایگانی:تمسک به قرآن و اهل‌بیت (ع) باید حقیقی باشد
  • نماینده ولی‌فقیه در انگلیس:هزار مرکز اسلامی در انگلیس فعالیت می‌کنند
  • مسئول بخش بانک های اطلاعاتی مرکز تحقیقات: متن101 ترجمه قرآن به 26 زبان زنده دنیا از جمله داده های پژوهشی نرم افزار جامع تفاسیر است
  • جمعی از دانشجویان شیعه استرالیا از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بازدید کردند
  • مدیر غرفه مرکز تحقیقات در نمایشگاه کتاب بیروت؛نرم افزار چند رسانه¬ای جامع تفاسیر، با استقبال گسترده ای مواجه شد
  • معرفی نرم افزار/ نسخه دیجیتالی کتاب شریف «عبقات الانوار» برای اولین بار در نرم افزار نورالولایه ارائه شده است
  • در ایام گرامی داشت عید ولایت؛دانشنامه امام علی (ع) با بیش از 1915 مطلب به روز رسانی شد
  • دفاع از 50 پایان‌نامه در مدرسه علمیه خواهران شاهرود
  • دوم دی‌ماه برگزار می‌شود؛ همایش اجتهاد در دوره معاصر با حضور رییس مجلس خبرگان رهبری
  • به همت موسسه دارالحدیث؛کتاب کلینی‌نامه منتشر شد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: استقامت و پشتکار رمز موفقیت عالمان دینی است
  • نشست علمی غدیر از دیدگاه امام خمینی برگزار شد
  • آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی: آماده مناظره با علمای اهل سنت هستم
  • معرفی نرم افزار/فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) و معارف ناب اسلامی در نرم افزار «دانش نامه علوی»
  • با ارائه گزارشی تحلیلی از میزان مراجعات؛مسئول فنی سایت نورسافت از رشد 100% مراجعین این پایگاه خبر داد
  • به استقبال عید بزرگ ولایت(4)؛کتابخانه تخصصی نهج البلاغه در پایگاه امام علی(ع) حاوی بیش از 30 عنوان کتاب ارزشمند با موضوع آن حضرت
  • به استقبال عید بزرگ ولایت(3)؛ اولین نمایشگاه تولیدات قرآنی و فرهنگی مرکز تحقیقات در استان بوشهر برپا شد
  • به استقبال عید بزرگ ولایت(2)؛ بهینه سازی پایگاه تخصصی امام علی(ع) آغاز شد
  • با گذشت یکماه از افتتاح آزمایشی پایگاه اندیشوران؛ ثبت اطلاعات محققان حوزوی از مرز دوهزار گذشت
  • همزمان با فرا رسیدن عید غدیرخم؛ نمایشگاه دائمی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در حرم شریف رضوی افتتاح می شود
  • آیت‌الله موسوی اردبیلی: مجلس اقتصاد اسلامی را در کشور محقق کند
  • رئیس سازمان آموزش و پرورش استان قم: ائمه جماعات مدارس پاسخ به شبهات دانش آموزان را در اولویت قرار دهند
  • کتاب‌های گلبرگ قرآنی به زودی منتشر می‌شود
  • آیت الله مکارم شیرازی: ائمه جماعات ارتباط خود با جوانان را بیشتر کنند
  • آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار هیئت رییسه مجلس: جناح‌ها و گروه‌های سیاسی کشور از پرخاشگری و تخریب انتخاباتی دوری کنند


  • حذف نام حضرت فاطمه(س) از نمازجمعه برخى ائمه جمعه اهل سنت ‏
    شنیده شده است اخیراً برخى ائمه جمعه اهل سنت بر خلاف سنت فقه شافعى، در خطبه‏هاى نمازجمعه ذکر صلوات بر حضرت فاطمه(س) را حذف کردند و در پاسخ به علت آن، نظرهاى متناقض ارائه کرده‏اند.
    بهاییان به آموزش اطفال افاغنه روی آورده اند!
    شنیده شده است عناصر بهایى استان کرمان ضمن ارتباط با افاغنه، با پوشش کلاس‏هاى تربیتى و سوادآموزى رایگان، کودکان آنان را تحت آموزش تبلیغ فرقه بهاییت قرار داده و به بهاییت جذب مى‏کنند.
    جانشین فرمانده نیروی انتظامی خبر داد :
    برخورد شدید نیروی انتظامی با کاروانهای علم کش در ایام ماه محرم
    رادان افزود : ‌‏استفاده، ‌‏نصب و حمل شمایل‌‏ها و تصاویر منتسب به ائمه ممنوع اعلام می‌‏شود و با استفاده‌‏کنندگان این تصاویر در هیات‌‏ها برخورد قانونی می‌‏شود همچنین ، تردد کاروان‌‏های علم‌‏کش ممنوع است و در صورت مشاهده این کاروان با افراد به شدت برخورد قانونی می‌‏شود.
    حرف های تازه هاشمی رفسنجانی درباره اجتهاد و تقلید :
    بر اساس فقه تخصصی لازم نیست کسی در همه امور از یک نفر تقلید کند
    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر فقه تخصصی را بپذیریم باید تقلید تخصصی را هم بپذیریم و این‌گونه لازم نیست کسی در همه امور از یک نفر تقلید کند. ما باید به سمت فقه تخصصی در حکومت اسلامی برویم.
    انتقاد آیت‌الله صافی گلپایگانی از ترویج موسیقی در رسانه‌ها
    آیت الله صافی گلپایگانی: متاسفانه ما امروز شاهد هستیم که در کشور ما موسیقی ترویج می‌شود و از افراد موسیقی‌دان تجلیل می‌کنیم.
    آیت الله مکارم شیرازی:
    وهابیت،عاشورای حسینی ومرجعیت را هدف گرفته است
    حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: وهابیت ، عاشورای حسینی و مرجعیت شیعی را بیش از پیش مورد هدف قرارداده و با این امر قصد نابودی تشیع رادر سر دارد.
    هجوم بی رحمانه وهابیون به شیعیان در حج امسال
    نوع پوشش زن های شیعه در مراسم حج و شیوه وقوف شیعیان در منی و حتی نحوه هروله شیعیان در حج تمتع را به چالش کشیده و مترجمین افغانی با صدای بلند از حاضرین خواهان جوابگویی به این شبهات شده و به دلیل اینکه زائرین ایرانی عمدتا به احکام ناآشنا بوده و روحانیون کاروانها نیز غالبا به زبان عربی مسلط نیستند ، درمقابل این شبهات وهابی ها سکوت کرده اند
    نگرانی مسلمانان از مشارکت بریتانیایی‌ها در توسعه مسجدالحرام
    عربستان به منظور آسایش زائران خانه خدا سعی در توسعه مسجدالحرام دارد، اما مشارکت غیرمسلمانان در این طرح منجر به برانگیخته شدن احساسات مسلمانان شده است.
    از یلدا تا میلاد مسیح (ع)
    یلدا ؛ سنت ایرانی، میراث جهانی
    مسیحیان تا سده چهارم میلادی همانند ایرانیان در شب اول دی جشن می گرفتند؛ اما بر اثر اشتباهی که دانشمندان آنان در محاسبه کبیسه‌ها مرتکب شدند، روز ???? دسامبر به جای روز ?? ?دسامبر تولد حضرت عیسی مسیح (ع) دانسته شده و این روز جشن گرفته شده و آغاز سال قرار گرفت.
    هشدار میل آن ساندى از گسترش دین اسلام در بریتانیا
    این نشریه دست راستى انگلیس در ادامه گزارش خود جلوگیـرى از ساخت مساجد و مراکز اسلامـى را در انگلیس پیشنهاد داده و مى نویـسـد :یـک مـرکز بزرگ و با ابهت اسلامى هم اکـنـون در حال تکمیل شدن در آکسفورد مى باشد کـه یـکـى از مـقـدس تـریـن شـهـرهـاى مسیحى در انگلیس است .
    طالبان مرده ها را مجازات می کند!
    طالبان روز دوشنبه جسد پیر سمیع الله رهبر یک قبیله را که برای خود مریدهایی داشت در سوات از قبر در آورده و در طول روز در یک چهارراه آویزان کرده و شب این جسد را در جای نامعلومی دفن کردند تا مریدان و مردم بر مزار آن حضور نیابند .
    اخوان المسلمین، رئیس دانشگاه الازهر را متهم کرد
    یکی از رهبران گروه اخوان المسلمین،رئیس دانشگاه الازهر مصر را به تبعیت از نظام های فاسد و عمل نکردن به وظیفه خود در قبال مردم متهم کرد.

  • معرفی نرم افزار/فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) و معارف ناب اسلامی در نرم افزار «دانش نامه علوی»
  • با ارائه گزارشی تحلیلی از میزان مراجعات؛مسئول فنی سایت نورسافت از رشد 100% مراجعین این پایگاه خبر داد
  • به استقبال عید بزرگ ولایت(4)؛کتابخانه تخصصی نهج البلاغه در پایگاه امام علی(ع) حاوی بیش از 30 عنوان کتاب ارزشمند با موضوع آن حضرت
  • به استقبال عید بزرگ ولایت(3)؛ اولین نمایشگاه تولیدات قرآنی و فرهنگی مرکز تحقیقات در استان بوشهر برپا شد
  • به استقبال عید بزرگ ولایت(2)؛ بهینه سازی پایگاه تخصصی امام علی(ع) آغاز شد
  • با گذشت یکماه از افتتاح آزمایشی پایگاه اندیشوران؛ ثبت اطلاعات محققان حوزوی از مرز دوهزار گذشت
  • همزمان با فرا رسیدن عید غدیرخم؛ نمایشگاه دائمی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در حرم شریف رضوی افتتاح می شود
  • آیت‌الله موسوی اردبیلی: مجلس اقتصاد اسلامی را در کشور محقق کند
  • رئیس سازمان آموزش و پرورش استان قم: ائمه جماعات مدارس پاسخ به شبهات دانش آموزان را در اولویت قرار دهند
  • کتاب‌های گلبرگ قرآنی به زودی منتشر می‌شود
  • آیت الله مکارم شیرازی: ائمه جماعات ارتباط خود با جوانان را بیشتر کنند
  • آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار هیئت رییسه مجلس: جناح‌ها و گروه‌های سیاسی کشور از پرخاشگری و تخریب انتخاباتی دوری کنند
  • حجت الاسلام قرائتی: راه حل مشکلات اخلاقی، تربیتی، بهداشتی و اجتماعی در اقامه نماز است
  • نمایشگاه نهج البلاغه در مازندران افتتاح شد
  • مدیر سازماندهی تحقیقات معاونت پژوهشی حوزه علمیه خواهران: مقطع کارشناسی ارشد غیر حضوری در حوزه علمیه خواهران تأسیس می شود
  • آیت‌الله جوادی آملی برگزیده جایزه کتاب فصل شد
  • در 41 جلد منتشر شد؛ موسوعه فقه الصادق
  • تحریری بر اصول فلسفه و روش رئالیسم
  • به همت انجمن مدیریت اسلامی برگزار می‌شود؛ نشست نقد کتاب مبانی مدیریت اسلامی
  • 26 آذر؛ وحدت حوزه و دانشگاه در ارومیه آسیب شناسی می شود
  • آیت الله جوادی آملی در دیدار هیأت رییسه مجلس: امروز لاشه علم در دانشگاه‌ها تحصیل می‌شود
  • رهبر معظم انقلاب با هشدار نسبت به ورود مسولان بی‌جرأت در نظام اسلامی: مسوولان ترسو ملت‌های شجاع را نیز ضعیف می کنند
  • در گفت و گو با حجت الاسلام و المسلمین نمازی؛اهداف و وظایف بخش انتشارات مرکز تحقیقات تشریح شد
  • در گفت و گوی اختصاصی با نورسافت؛ حجت الاسلام و المسلمین نمازی مراحل تولید مجله راه آورد نور را تشریح کرد
  • همزمان با ولادت آن امام همام در پایگاه حوزه عرضه شد؛بیش از 165 مطلب درباره امام هادی (ع) در دانشنامه ای به نام آن حضرت

  • حجت الاسلام والمسلمین دیداری امام جمعه اردکان در همایش وحدت حوزه ودانشگاه تاکید کرد
    طلاب ودانشجویان دامنه تحقیقات خود را به منابع موجود محدود نسازند
    بیش از 100نفر از طلاب ودانشجویان نمونه حوزه های علمیه ومراکز آموزش عالی شهرستان اردکان در همایش وحدت حوزه ودانشگاه افزایش همکاری وتبادل نظر...


    <   <<   6      
    به روایت لینک:
    دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
    تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
    تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
    اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
    اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
    استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
    ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
    ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
    رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
    اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
    *توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
    تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
    کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.