سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

اولین جلسه هماهنگی اجرای طرح نهضت قرآن آموزی سال جدید در اردکان

اولین جلسه هماهنگی اجرای طرح نهضت قرآن آموزی در سال 1389 به منظور بررسی اجرای طرح در سال گذشته و تعیین خط و مشی سال جدید برگزار شد.

به دنبال برگزاری موفقیت امیز طرح نهضت قرآن آموزی در سالهای گذشته به ویژه در سال 88 در شهرستان اردکان اولین جلسه هماهنگی اجرای این طرح معنوی در محل کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این جلسه مسئول کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان ضمن بیان گزارشی از اجرای موفق این طرح در سال گذشته بر تداوم این طرح و ارتقاء سطح کیفی آن تاکید نمود.

پیش بینی می شود در سال جاری قریب به 3000 نفر در این طرح شرکت نمایند.

تشکیل کلاسهای مختلف آموزش قرآن کریم , جشنواره های قرآنی , حمایت از جلسات قرآنی مردمی از عمده ترین اهداف این طرح در سال جاری می باشد.

 

 

برنامه ریزی برنامه های اوقات فراغت دراردکان برگزار شد

در تابستان امسال طرح نهضت قرآن آموزی شامل کلاسهای قرآنی برای تمامی مقاطع سنی , هسته های فرهنگی جوانان و کلاسهای طرح اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان تشکیل می شود.

در جلسه ای که در محل سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد برنامه های تابستانی این سازمان به شرح زیر تشریح شد.

برگزاری طرح نهضت قرآن آموزی ویژه تمامی مقاطع سنی با هدف آموزش قرآن کریم به اقشار مختلف مردم از عمده ترین کلاسهای تابستانی امسال خواهد بود.

از دیگر برنامه های برگزاری کلاسهای طرح اوقات فراغت کودک و نوجوان است که در این طرح کلاسهای دینی و مذهبی شامل اخلاق اسلامی – معارف – قصص قرآن – کلاسهای هنری با موضوعات قرآنی و دینی – کلاسهای سرود و تواشیح و ... خواهد بود.

هسته های فرهنگی جوان از دیگر برنامه های تابستانی سازمان تبلیغات اسلامی است که شامل برپایی نشست های علمی و فرهنگی در طول تابستان با حضور جوانان می باشد که در این جلسات پرسش و پاسخ به سئوالات و شبهات جوانان پاسخ داده خواهد شد.

برگزاری اردوهای درون و برون استانی و اردوی نخبگان جوان نیز از دیگر برنامه های تابستانی سازمان تبلیغات اسلامی اردکان است.

 

 

همایش گفتمان دینی با موضوع مهارتهای زندگی در اردکان

صبح شنبه 11 اردیبهشت ماه همایش گفتمان دینی با موضوع مهارتهای زندگی در محل آموزشگاه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان اردکان برگزار شد.

همایش گفتمان دینی با موضوع زندگی قرآنی صبح روز شنبه 11 اردیبهشت ماه در محل مدرسه راهنمایی امام حسن مجتبی (ع) و از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این همایش حسین صحرایی استاد حوزه و دانشگاه  به شیوه های اسلامی زیستن اشاراتی داشت و راههای کسب معنویت در زندگی را برشمرد.

ایشان بهره مندی از فرامین قرآن در رسیدن به قله های رفیع رستگاری در زندگی را از اساسی ترین لازمه های انسان کامل دانست و انسان پویا را انسانی معرفی کرد که در حال پیشرفت و تعالی به سوی معبود است.

در ادامه این همایش استاد جلسه به پرسش های مطرح شده پاسخ گفتند.

 

 

جشنواره قرآنی نونهالان در اردکان

مسابقات قرآن کریم در قالب جشنواره قرآنی نونهالان ماه در محل موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار شد.

از سوی کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و با هدف تقویت فعالیتهای قرآنی نونهالان یک دوره جشنواره قرآنی نونهالان با شرکت نونهالان حافظ بخشهایی از قرآن کریم در محل موسسه قرآنی بینات اردکان برگزارمی شود.

مسابقه حفظ جز اول قرآن کریم

مسابقه حفظ سور جزء سی ام قرآن کریم

مسابقه حفظ آیات موضوعی قرآن کریم از رشته های مختلف این سری از مسابقات خواهد بود.

قرار است از بین شرکت کنندگان به ممتازین در سه رشته جوایز نفیسی اعطا شود.

همچنین از مادران نونهالان ممتاز نیز در مراسم جشنی تقدیر به عمل خواهد آمد.

این جشنواره اواخر اردیبهشت ماه از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان اجرا خواهد شد.

 

 

 

 

جلسات هفتگی مربیان قرآن در اردکان

به منظور هماهنگی در برنامه های آموزش قرآن کریم جلسات هفتگی با حضور مربیان و معلمان قرآنی در محل موسسه  قرآنی نور الزهرا(س) اردکان تشکیل می شود.

به همت کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور هماهنگ سازی برنامه های کلاسهای قرآنی به ویژه کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی سه شنبه هر هفته جلسه هفتگی مربیان و معلمین قرآنی در محل موسسه  قرآنی نور الزهرا(س) اردکان برگزار می شود.

 توجیه طرح های آموزش قرآن – آشنایی با شیوه های جذاب سازی کلاسهای قرآنی – مرور شیوه های تدریس قرآن کریم – انتقال تجربیات کلاسداری بین معلمین قرآن از جمله برنامه هایی این جلسات می باشد.

درحال حاضر در هر هفته بیش از 50 نفر از مربیان دراین جلسات شرکت می کنند .

این جلسات از دهم اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان فصل تابستان به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.

 

 

 


جلسه پرسش و پاسخ مذهبی در مسجد  ترک آباد اردکان

جلسه مشاره مسائل شرعی با حضور یکی ازاساتید حوزه علمیه در محل مسجد صاحب الزمان (عج) ترک آباد  اردکان برگزار شد.

با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اردکان با حضور خواهران محله  بالای ترک آباد اردکان جلسه مشاوره و پرسش و پاسخ در مورد مسائل دینی و احکام شرعی در محل  این مسجد برگزار شد.

در این جلسه که یکی ازاساتید حوزه شرکت داشتند طی سخنانی کسب آگاهی در زمینه مسائل شرعی را وظیفه هر مسلمان اعلام داشت و افزود در این برهه از زمان که تکنولوژی آموزشی قله های پیشرفت را پی در پی در حال در نوردیدن است نباید در زمینه های دین   و مسائل شرعی عقب بمانیم .

ایشان به خواهران حاضر توصیه نمودند مطالعه عمیق و اصولی باعث تجهیز انسان به علوم لازمه می شود که راهی برای بهتر زندگی کردن است.

در این جلسه که بیش از 50 نفر از نخبگان این منطقه حضو رداشتند استاد جلسه به پرسشهای مطرح شده از سوی حضار پاسخ گفت.

 

 

ایام شهادت بانوی آفتاب در اردکان

آیین های سوگواری و عزاداری بانوی آفتاب حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه (س) در شهرستان اردکان در حال برگزاری است.

به مناسبت ایام شهادت دخت والامقام پیامبر خاتم حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه های ویژه ای از سوی تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی قرآنی شهرستان اردکان در حال اجرا می باشد.

برپایی چندین مورد نمایشگاه با موضوع بانوی آفتاب و با محتوای تاریخ زندگانی آن بانوی والامقام ، اجرای برنامه های عزاداری در محل کانونهای فرهنگی قرآنی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اردکان ، راه اندازی دستجات عزاداری با حمایت و پیشنهاد سازمان تبلیغات اسلامی در روز شهادت حضرت زهرا (س) از جمله برنامه های ویژه ایام شهادت حضرت زهرا (س)در اردکان می باشد .

 

شهر اردکان در عزای دخت پیامبر رخت عزا پوشید

همزمان با ایام فاطمیه معابر و خیابانهای شهر اردکان سیاه پوش و برنامه های متعدد عزاداری در اماکن مختلف در حال برگزاری است.

به پیشنهاد سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و پس از تشکیل ستاد فاطمیه در اردکان برنامه های ویژه ای از سوی هیئات مذهبی و مراکز دینی به منظور گرامی داشت ایام فاطمیه برگزار شد.

نصب پارچه های عزا ، سیاه پوش شدن خیابانها و میادین اصلی شهر ، برگزاری چندین مورد مراسم سوگواری از جمله در فاطمیه اردکان واقع در خیابان کوشکنو - عاشقان ائمه در خیابان صدر آباد – فاطمیه ترک اباد – مسجد رضوان – مسجد جامع – آستان امام زاده سید نور الدین احمد – مجمع یا حسین اردکان و... از جمله برنامه هایی بود که برای این ایام تدارک دیده شده بود.

سازمان تبلیغات اسلامی اردکان نیز در تامین پارچه نوشته هایی با مضمون این ایام و تشکیل جلسات هماهنگی در این امر همکاری لازم باکلیه برگزار کنندگان مراسم ایام فاطمیه داشت.

 

برنامه های قرآنی موسسه قرآنی بینات در اردکان

موسسه قرآنی بینات اردکان در تابستان امسال کلاسهای حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می نماید.

موسسه قرآنی بینات اردکان  وابسته به کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان طی اطلاعیه ای برنامه های قرآنی خود در تابستان امسال را اعلام نموده است.

برگزاری کلاسهای حفظ قرآن در رشته های مختلف اعم از :

حفظ جزء سی ام – حفظ 26 سوره آخر قرآن کریم ویژه قشر سنی 10 تا 24 سال - کلاسهای حفظ قرآن از ابتدا ویژه جوانان   - ظ جز سی ام ویژه نونهالان   - حفظ 5 جز ویژه بزرگسالان و جوانان        -   مفاهیم 1 تا 3 ویژه تمامی سنین

کلاسهای قرآن این مرکز از 10 تیر ماه آغاز خواهد شد.

 

برگزاری گفتمان دینی با موضوع آسیب های اجتماعی در آموزشگاه وحدت اردکان

کارگاه آموزشی گفتمان دینی با موضوع آسیب های اجتماعی در آموزشگاه وحدت اردکان برگزار شد.

در راستای برگزاری گفتمانهای دینی در مساجد و مدارس اردکان ، کارگاه آموزشی گفتمان دینی با موضوع آسیب های اجتماعی در آموزشگاه وحدت  اردکان برگزار شد.

 در این برنامه یکی از اساتید حوزه و دانشگاه   با اشاره به موضوع موسیقی و تبعات دامنگیر این مسئله در انحراف جوانان و نوجوانان ، بهره مندی از ابزار جذاب برای گذران اوقات فراغت این قشر جامعه را با در نظر گرفتن مصلحت و شرایط تربیتی آنان لازم دانست.

ایشان در این جلسه به پرسشهای مطرح شده پیرامون موضوع گفتمان پاسخ گفت.

در این جلسه مسابقه ای نیز برگزار و به برندگان هدایایی تقدیم شد.

 

 

 

برنامه های سالروز شهادت استاد مطهری در اردکان اعلام شد

ویژه برنامه های سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم در اردکان اعلام گردید.

 اداره تبلیغات اسلامی اردکان برنامه های زیر را اجرا خواهد نمود:

*اعزام مبلغ به مساجد و مدارس و مراکز دینی – تجلیل از معلمین قرآن کلاسهای نهضت قرآن آموزی – اعطای مدارک معلمین مفاهیم قرآن کریم – فعالیتهای تبلیغی در شهر اعم از بنر و تراکت و بروشور – نمایشگاه کتاب در کانونهای فرهنگی و قرآنی – ...

* برنامه های آموزش و پرورش به شرح زیر خواهد بود:

زنگ سپاس از معلم – تجلیل از معلمین – مسابقه ورزشی – دیدار معلمین با امام جمعه – دیدار با خانواده شهدای معلم – مراسم قرآنی معلمین - مسابقات فرهنگی و هنری – تجلیل از معلمین تاثیر گذار – تجلیل از فرهنگیان - ...

* ارسال نامه به ادارات جهت معرفی معلمین تاثیر گذار بر کارکنان ادارات و تجلیل از آن معلمین و ارائه گزارش به فرمانداری

* در روز 12 اردیبهشت ماه در هنگام صبحگاه سرود شهید مطهری ( ای مجاهد ) در کلیه مدارس پخش شود .

* مرکز مطالعاتی شهید مطهری نسبت به تهیه نمایشگاههای سیار آثار استاد با تخفیف ویژه اقدام و در محل همایشها و جلسات آموزش و پرورش و سپاه و دانشگاه آزاد و سازمان و نماز جمعه به برگزاری نمایشگاه اقدام نماید و در این راستا میز نمایشگاهی مورد نیاز توسط اداره تبلیغات اسلامی تامین شود.

 

مراسم هفته ملعم در موسسه قرآنی بینات اردکان

به مناسبت هفته گرامی داشت مقام شامخ معلم مراسمی به منظور تجلیل از معلمین قرآن کریم در محل موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار شد.

با همکاری کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور گرامی داشت و تجلیل از مقام شامخ معلم , مراسمی در محل موسه قرآنی بینات اردکان برگزار شد.

در این مراسم قرآن آموزان این موسسه  به اجرای برنامه های قرآنی خود پرداخته و ضمن تلاوت آیات نورانی کلام وحی , سرود هایی در تجلیل از مقام معلم اجرا نمودند.

اعطای هدایا به معلمین قرآن کریم از دیگر برنامه هایی بود که به ترتیب خاصی در این مراسم اعطا شد.

این مراسم صبح روز شنبه 11 اردیبهشت ماه برگزار شد.

 

برگزاری مراسم فاطمیه ویژه فعالین قرآنی کانون فرهنگی قرآنی صاحب الزمان(عج) اردکان

مراسم گرامی داشت ایام فاطمیه در محل کانون فرهنگی قرآنی صاحب الزمان(عج) اردکان برگزار گردید.

به مناسبت ایام حزن انگیز فاطمیه مراسم سوگواری همراه با سخنرانی یکی از وعاظ در محل کانون فرهنگی قرآنی صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

در این مراسم که به همت کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و با دعوت از فعالین جلسات و کلاسهای قرآنی منطقه علی بیک اردکان برگزار گردید حجت الاسلام ربانی به بیان گوشه هایی از عظمت وجودی حضرت امام اشاره داشتند که این عظمت و اقتدار امام را ناشی از تربیت قرآنی ایشان دانستند.

در این مراسم معنوی ضمن سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه مسابقه حضوری فاطمه شناسی نیز برگزار شد.

 

گردهمایی رابطان مساجد اردکان

رابطین مساجد اردکان به منظور برنامه ریزی فرهنگی در ایام فاطمیه و طرح اوقات فراغت گردهم آمدند.

گردهمایی رابطین مساجد اردکان با حضور رابطین فرهنگی مساجد در محل سالن امام علی (ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این جلسه  مسئول امور مساجد اداره تبلیغات اسلامی اردکان بر اهمیت برگزاری مراسم و منتاسبتهای مذهبی در مساجد تاید کرد.

در ادامه مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان طی سخنانی ضمن گرامی داشت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) اجرای مسابقات فرهنگی و کتابخوانی ، برگزاری مراسم ، نمایشگاه کتاب و برگزاری طرح اوقات فراغت در مساجد  را از برنامه های مساجد اردکان اعلام نمود.

 ایشان در ادامه به برگزاری طرح های آموزشی از جمله نهضت قرآن آموزی ، نسیم حیات ، هسته های جوان و طرح رحمت در ایام تابستان در مساجد اردکان اشاره نمود و ابراز امید واری کرد در تابستان امسال استقبال کیفی تری از برنامه های فرهنگی و قرآنی در مساجد صورت گیرد.

 حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره  تبلیغات اسلامی اردکان نیز در این جلسه به گوشه ای فضائل بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره نمود و ایشان را الگویی تمام عیار برای تمامی مسلمانان اعلام کرد.

 

 

برنامه های ایام فاطمیه در فاطمیه شهدای ترک آباد اردکان

برنامه های ویژه ای شامل مسابقات فرهنگی ، مراسم سوگواری بانوان ، نمایشگاه فاطمه بانوی آسمانی و ... ازسوی کانون فرهنگی قرآنی فاطمیه ترک ابادبرگزار شد.

با همکاری اداره  تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور گرامی داشت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه ، از سوی کانون فرهنگی قرآنی فاطمیه شهدای ترک آباد برنامه های ویژه ای در این ایام برگزار شد.

اجرای مراسم سوگواری همراه با قرائت بخشهایی از کتاب بیت الاحزان ویژه بانوان

نمایشگاه بانوی آسمانی شامل عکس و تصاویر و احادیث حضرت زهرا

مسابقه حفظ و تفسیر سوره مبارکه کوثر

مسابقه چهل حدیث فاطمی

از جمله برنامه هایی بودکه از سوی کانون فرهنگی قرآنی فاطمیه شهدای ترک آباد برگزار شد.

 


 

مسابقات "از تو می پرسند" در اردکان

یکدوره " از تو می پرسند" به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مطهری در اردکان برگزار می شود.

در آستانه فرارسیدن 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد متفکر شهید مرتضی مطهری تبلیغات اولیه و ثبت نامه جهت برگزاری مسابقه بزرگ " از تو می پرسند" در اردکان آغاز گردید.

این مسابقه از متن کتب استاد شهید مرتضی مطهری برگزار خواهد شد .

 گفتنی است کتب ویژه این مسابقه با 40 درصد تخفیف در اختیار ثبت نام کنندگان قرار می گیرد.

این مسابقه 15 اردیبهشت ماه در محل مصلای اردکان برگزار می شود.

مرکز مطالعاتی شهید مطهری اردکان با همکاری دستگاههای فرهنگی و تبلیغی برگزار کننده این مسابقه می باشند.

 

گفتمان دینی مهارتهای زندگی درمدرسه خلیج فارس اردکان اردکان

صبح شنبه 4 اردیبهشت  ماه همایش گفتمان دینی با موضوع مهارتهای زندگی در محل آموزشگاه خلیج فارس شهرستان اردکان برگزار شد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان همایش گفتمان دینی با موضوع مهارتهای زندگی از دیدگاه قرآن با حضور جمعی از دانش آموزان مدرسه راهنمایی خلیج فارس در اردکان برگزار شد.

در این همایش حسین صحرایی از اساتید حوزه و دانشگاه به شیوه های اسلامی زیستن اشاراتی داشت و راههای کسب معنویت در زندگی را برشمرد.

ایشان بهره مندی از فرامین قرآن در رسیدن به قله های رفیع رستگاری در زندگی را از اساسی ترین لازمه های انسان کامل دانست و انسان پویا را انسانی معرفی کرد که در حال پیشرفت و تعالی به سوی معبود است.

حکمت در گفتار ایشان پلکان ترقی انسان به سوی کامل شدن بیان شد و راههای به دست آوردن حکمت جز تلاش و همت و اراده نخواهد بود.

در ادامه این همایش استاد جلسه به پرسش های مطرح شده پاسخ گفتند.

 

 

گفتمان دینی با موضوع تقلید و تکلیف شرعی در آموزشگاه شهید رجایی اردکان

مادران دانش آموزان مدرسه راهنمایی شهید رجایی  اردکان در همایش گفتمان دینی باموضوع تقلید و تکلیف شرعی  شرکت نمودند.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای اجرای طرح گفتمانهای دینی در مدارس ، یک دوره همایش گفتمان دینی باموضوع تقلید و تکلیف شرعی در محل آموزشگاه شهید رجایی و با حضور والدین دانش آموزان برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام سعیدی پناه با اشاره به موضوع تقلید و تکلیف شرعی شرایط تقلید و انتخاب مرجع تقلید را برای حاضرین بیان نمود.

در این برنامه راهکارهای صحیح انتخاب مرجع برای یکایک مادران  بیان شد.

در پایان این مراسم به سئوالات مطرح شده از سوی حضار پاسخ داده شد.

 

 

محفل انس با قرآن کریم در امامزاده سید نو رالدین احمد  اردکان

مراسم قرآنی به همراه مسابقات و برنامه های تبلیغی قرآنی در محل امامزاده سید نور الدین احمد اردکان برگزار شد.

از سوی کانون  قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان محفل انس با قرآن کریم با حضور جمعی از مردم شریف و مومن شهر اردکان  عصر روز جمعه 3 اردیبهشت  ماه در محل امامزاده سید نور الدین احمد واقع در 20کیلومتری اردکان  برگزار شد.

در این مراسم معنوی که همراه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان ممتاز اردکان آقایان حیدری ، فتوحی و بمانی بود ، مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در سخنانی بر اهمیت انس با قرآن کریم تاکید نمود.

در این مراسم یکی از روحانیون داستانهایی از قرآن کریم بیان نمود و به اجرای مسابقات قرآنی برای کودکان و نوجوانان پرداخت.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت تعلیم قرآن کریم به نوجوانان و نونهالان برترین تربیت را تربیت قرآنی اعلام نمود.

در این مراسم مسابقات کتبی و حضوری برگزار و به 25 نفر از برگزیدگان جوایزی اعطا شد.


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.