سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

جلسات و کلاسهای آموزش قرآن شهرک های قائم و فجر اردکان  قرآن های مورد نیاز خود را در یافت نمودند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای تقویت فعالیتهای قرآنی سطح شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 80 جلد قرآن کریم به جلسات قرآنی و فعالیتهای آموزشی قرآن کریم اعطا شده است.

از جمله مراکزی که در این راستا مورد حمایت قرار گرفته است و به مناسبت هفته اول تیرماه جلسات خود را تقویت داده اند , جلسات قرآنی شهرک های فج و قائم  اردکان می باشد.

در این شهرک ها  علاوه بر جلسات هفتگی قرائت قرآن کریم ، کلاسهای آموزشی طرح نهضت قرآن آموزی نیز اجرا می شود .

یکدوره مسابقه احکام با استقبال خوب نمازگزاران مسجد علی بیک اردکان برگزار شد.

همزمان با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ   و اطلاع رسانی دینی یک دوره مسابقه احکام و مسائل شرعی از ابتدای تیرماه به مدت یک هفته در محل مسجد علی بیک اردکان در حال برگزاری است .

در این مسابقه جزوه ای شامل مباحث نظری احکام اسلامی در موضوعات : نماز , روزه , روابط خانوادگی و ... توزیع شده و قرار است تا 8 تیر ماه شرکت کنندگان به سئوالات مربوطه پاسخ دهند.

به 10 نفر از برگزیدگان این مسابقه جوایزی اعطا می شود.


         آزمونهای تجدید دوره تربیت معلم مفاهیم قرآن کریم شهرستان اردکان چهارشنبه و پنجشنبه 3و4تیرماه برگزار شد.

تجدیدی های دوره تربیت معلم مفاهیم قرآن کریم که از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شده بود در آزمونهای تجدیدی این دوره که  در روزهای 3و4 تیرماه  در محل مرکز قرآنی نور الزهرا(س) برگزار شد شرکت نمودند.

این آزمونها که شامل 2 آزمون کتبی مفاهیم سطح 4و صرف و نحو کاربردی قرآن کریم بود.

قبولشدگان این دوره   به عنوان معلم مفاهیم قرآن در تشکیل کلاسهای آموزش قرآن کریم با این اداره همکاری خواهند داشت.


مربیان قرآنی شهرستان اردکان عصر دوشنبه 1 تیر ماه در جلسه ای راهکارهای جذب نوجوانان به کلاسهای قرآنی را بررسی نمودند.

همزمان با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور هماهنگی بیشتر برای بالا بردن کیفیت کلاسهای قرآنی سطح شهرستان جلسه ای با حضور مربیان و دست اندرکاران طرح نهضت قرآن آموزی عصر روز دوشنبه 1 تیر ماه در محل سالن امام علی(ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این جلسه مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اشاره به لزوم بهره مندی مربیان قرآنی از شیوه های جذاب در آموزش قرآن کریم ، راههای جذب نوجوانان و جوانان به کلاسهای قرآنی را تشریح نمود.

ایشان در ادامه سخنانش در به کارگیری جدید ترین و زیباترین روشها در تبلیغ کلاسهای قرآنی تاکید کرد و تبلیغ چهره به چهره و استفاده از ممتازین کلاسهای سال گذشته را بهترین راه کار برای معرفی کلاسهای قرآنی دانست.


کارگاه آموزشی گفتمان دینی با موضوع آسیب های اجتماعی برگزار شد.

در راستای برگزاری گفتمانهای دینی در مساجد اردکان ، کارگاه آموزشی گفتمان دینی با موضوع آسیب های اجتماعی در مسجد محمد رسول الله (ص) برگزار شد.

 در این برنامه یکی از روحانیون حوزه علمیه اردکان به عنوان استاد گفتمان با اشاره به موضوع موسیقی و تبعات دامنگیر این مسئله در انحراف جوانان و نوجوانان ، بهره مندی از ابزار جذاب برای گذران اوقات فراغت این قشر جامعه را با در نظر گرفتن مصلحت و شرایط تربیتی آنان لازم دانست.

ایشان در این جلسه به پرسشهای مطرح شده پیرامون موضوع گفتمان پاسخ گفت.

در این جلسه مسابقه ای نیز برگزار و به برندگان هدایایی تقدیم شد.


مرکز قرآنی نور الزهرا(س) اردکان در رشته های قرائت 1 و 2 و مفاهیم و حفظ قرآن گواهینامه آموزی اعطا می نماید.

مرکز قرآنی نور الزهرا(س) زیر نظر کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برنامه های آموزش قرآن کریم در شهرستان اردکان را تحت پوشش خود قرار داده است.

از برنامه های این مرکز اعطای گواهینامه آموزشی به کلیه قبولشدگان در دروه های مختلف آموزش قرآن می باشد.

همچنین بنا به اعلام این مرکز کسانی که قادر به خواندن صحیح قرآن در سطوح مختلف می باشند می توانند بدون شرکت در کلاس و فقط برای یک بار در آزمون های قرآنی شرکت نموده و در صورت کسب نمره بالا گواهینامه آموزشی به انها اعطا خواهد شد.

 


در راستای ترویج دینی مبین اسلام 14 مبلغ دینی در ایام سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی  به روستاهای تابعه اردکان اعزام شدند.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان در اواخر هفته گذشته و اوایل هفته جاری و همزمان با اول تیر ماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی 14 مبلغ دینی به روستاهای تابعه اردکان اعزام شدند.

روحانیون اعزامی که در 14 روستا مستقر گردیدند به اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در روستاها پرداخته و با برپایی مراسم جشن برنامه های فرهنگی و قرآنی متنوعی در روستاهای محل اعزام خود اجرا نمودند.

اقامه نماز جماعت ، برگزاری مسابقات فرهنگی ، اجرای جلسه قرائت قرآن کریم و رسیدگی به مشکلات فرهنگی و دینی روستاییان از جمله برنامه های روحانیون اعزامی می باشد.

 


ممتازین مسابقه فرهنگی قرآنی عیدانه به یک اردوی دوروزه قم و جمکران اعزام شدند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با هدف تشویق شرکت کنندگان در طرحهای قرآنی یک دوره اردوی فرهنگی - سیاحتی به قم و جمکران با حضور ممتازین  مسابقه فرهنگی و قرآنی  برگزار شد.

در این اردوی دو روزه 20 نفر از خواهران در مقاطع سنی بالای 15 سال شرکت داشتند که از برنامه های این اردو اعم از زیارت امامزاده های مسیر قم و حرم حضرت معصومه(س) بهره بردند.

شرکت در مراسم معنوی مسجد مقدس جمکران از دیگر برنامه هایی بود که مورد استقبال این عزیزان قرار گرفت.

گفتمان دینی پیرامون نقش قرآن در پیشبرد اهداف علمی کشور از دیگر برنامه هایی بود که در محل بیت النور با شرکت ممتازین قرآنی و یکی از طلاب جوان قم برگزار گردید.


اکارکنان برخی از ادارات  شهرستان اردکان گواهینامه های آموزش ضمن خدمت در زمینه های ترویج فرهنگ نماز و اندیشه های سیاسی اسلام را دریافت نمودند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان   و پس از برگزار ی دورها ی مختلف فرهنگی اجتماعی ضمن خدمت  در رشته های اندیشه های سیاسی در اسلام و ترویج فرهنگ نماز جهت کارکنان ادارتی چون ارشاد اسلامی , تربیت بدنی , تعاون , شهرداری , فرمانداری , شرکت غله و ... شهرستان اردکان ، 45 نفر از شرکت کنندگان در این دوره ها موفق به قبولی در آزمونهای پایانی شدند .

قابل ذکر است در 2دوره برگزار شده بیش از 60 نفر شرکت داشتند .

گواهینامه های صادر شده ارزش آموزش ضمن خدمت برای کارکنان این ادارات را دارد.


انجمن اسلامی اهل البیت (ع) اردکان کلاسهای روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن کریم در رده های سنی مختلف برگزار می کند.

مسئول واحد برادران انجمن اسلامی اهل البیت (ع) اردکان در ضمن اعلام این خبر افزود : در حال حاضر کلاسهای فرهنگی و قرآنی مختلفی ویژه رده های سنی 5 تا 35 سال در این انجمن اسلامی دایر می باشد.

انجمن اسلامی اهل البیت (ع) وابسته به اداره تبلیغات اسلامی اردکان و تحت اشراف مسجد و حسینیه 14 معصوم اردکان می باشد.

قابل ذکر است کلاسهای حفظ قرآن کریم به صورت دوره ای در این مرکز برگزار می شود که توانسته است حافظان 3 و 5 جزء تربیت نماید که این حفاظ حفظ مابقی قرآن کریم را نیز به صورت مکاتبه ای و غیر حضوری ادامه می دهند.


<      1   2   3   4      >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.