سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

جشن روز جوان با حضوراعضای هسته فرهنگی حضرت زینب(س) و صاحب الزمان(عج) و فاطمیه ترک آباد اردکان

از سوی واحد فرهنگی مساجد ذکر شده و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان مراسم جشنی با حضور اعضای هسته های جوان این مسجد برگزارشد.

دراین مراسم جشن روحانیون اعزامی از قم به ارائه شاخصهایی از جوان موفق مسلمان پرداختند.

خطابای این سه مراسم در سخنانشان بر روحیه دینداری جوان و غینیمت شمردن فرصت عالی جوانی برای کسب معرفت و پیوند با حقایق الهی تاکید نمودند.

در هر یک از این مراسم جشن از 5 نفراز نخبگان هسته جوان این مسجد تجلیل شد.

مولودی خوانی و مسابقه حضوری ازدیگر برنامه های این محافل بود.

 

سمینار اخلاق در پرستاری در اردکان برگزار شد

این سمینار روزسه شنبه 21 تیر ماه با حضور بیش از 150نفر از پرستاران اردکان و  با هدف اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی و تقویت روحیه اخلاق مداری در حیطه پرستاری طی یک  روز در اردکان برگزار شد  .

یکی از اساتید دانشگاه یزد در این سمینار، توانایی برقراری ارتباط موثر با  بیماران را یک هنر گرانبها دانست و گفت: اگر پرستار توانایی برقراری این نوع ارتباط  را داشته باشد می توان گفت رمز تمام مراقبت هایی که از یک بیمار به عمل می آید را  یافته است  .

کمال صحرایی، رضایت و خشنودی الهی، قرار گرفتن در میان پیروان راستین معصومین،  برخورداری از نعمتهای دنیوی و اخروی و احساس آرامش و امنیت خاطر را از اثرات نیکی و  خدمت به دیگران دانست و افزود: توجه به مشکلات بیماران و همدردی با آنان باعث  فراموشی مشکلات و مصائب شخصی می شود  .

وی با اشاره به یک رابطه سالم که به حق بیان افراد ختم می شود، خطاب به پرستاران  عنوان کرد: در هنگام اختلاف نظر با بیمار یا همراه وی منطقی و صبور باشید و به آنان  فرصت سخن گفتن و بیان مشکلشان را بدهید و با مفروضات خود نتیجه گیری  نکنید.

 

امام جمعه اردکان: والاترین وظیفه هنر، بیان حقایق باصبغه خدایی ست

،"حجت الاسلام حسینی " شب چهارشنبه  در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره تئاتر مراکز جوانان هلال احمر استان یزد که در محل فرهنگسرای آیت الله خاتمی برگزار شدبا بیان این مطلب افزود :هنر در هرقالبی که باشد اگر رنگ و بوی خدایی پیدا کند تاثیرات مفیدی را در اجتماع القا خواهد نمود .

وی با اشاره به آثار هنری که در سالهای اخیر با استقبال فراوان مردم روبرو بوده است از کتابهای دا و خاکهای نرم کوشک که بگونه ای فوق العاده هنرمندانه به حقایق دفاع مقدس توجه نموده است نام برد و گفت :گذشته از این آثار و کتابها هنرهایی مثل تئاتر و نمایش است که اثر آنها نیز از کتاب کمنر نیست البته اگر به بیان حقایق با صبغه خدایی بپردازند .

امام جمعه اردکان با تاکید بر بیان مشکلات اجتماعی اززبان هنر ؛موضوع عفاف و حجاب را مد نظر قرار داد و گفت :پرداختن به این مشکلات اجتماعی که دشمن هر روز با ترفندی جدید به آن دامن می زند مثل بد حجابی و بی عفتی باید در دستور کار اصلی هنرمندان و هنر دوستان جامعه قرار گیرد تا با ارائه نمایشنامه های قوی در این عرصه گامهای خوبی انشا الله برداشته شود .

به گفته دبیر این جشنواره ،در این دوره تعداد 6نمایش از گروهای برگزیده شهرستانهای یزد ،اردکان ،بافق ،بهاباد ومهریز طی دو روز به روی صحنه خواهد رفت که این رقابت هنری در تالار هنر مرکز فرهنگی آیت الله خاتمی(ره) و سالن آمفی تئاتر کانون امام خمینی (ره) صورت خواهد گرفت .

 

گذشت از قصاص قاتل جوان در ازای ساخت مسجدی در اردکان

مراسم کلنگ زنی مسجد اسماعیل روزگذشته همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) با چشمان اشکبار و لبهای خندان پدر و مادر مرحوم" اسماعیل شاکر " با حضور امام جمعه،فرماندار ،سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اردکان انجام شد .
"حاج ابراهیم شاکر "پدر اسماعیل، نوجوانی که 10سال پیش در اثر ضربات چاقوی پسر بچه دیگری در بیابانهای اطراف کشتارگاه اردکان به قتل رسیده بود ماجرای ساخت مسجد اسماعیل را اینگونه توضیح می دهد .
"10سال پیش با خبر کشته شدن فرزندم تمام دردهای دنیا به یکباره در دلم سرازیر شد و داغ جگر گوشه ام تمام وجود مرا محزون و اندوهگین کرد .ابتدا خیال می کردم که تنها چیزی که قدری درد مرا آرامتر می کند قصاص قاتل اوست اما بعد از گذشت زمان به این نتیجه رسیدم که در ازای خون ریخته شده پسرم با خدا معامله کنم و از قصاص قاتلش صرفنظر کنم ."
پدر اسماعیل که امروز همه به خاطر کار بزرگی که انجام داده بود او را تحسین می کردند و الان می رفت تا نامش در زمره خیرین مسجد ساز جای بگیرد با چشمهای لبریز از اشک شوق و دستانی که به نشانه تشکر از خدا به آسمان بلند شده بود صحبتهایش را ادامه داد:
"خوشحالم که خدا این توفیق را نصیبم کرد که با گذشتن از خون فرزندم تمامی مبلغ دیه را در ساخت مسجد صرف کنم و در این مسیر از راهنمایی و پا در میانی همه مسئولین خصوصا امام جمعه ،فرماندار ،دادستان و رییس زندان تشکر می کنم "
حاج اسماعیل شاکر وقتی کلنگ آغاز ساخت مسجد را به زمین می زدشانه هایش می لرزید و پشت سر هم خدا را صدا می زد"خدایا تو را قسم به مقام اسماعیل ذبیح الله و به خون ناحق ریخته شده جوان عزیز امام حسین حضرت علی اکبر (ع)از گناهان همه ما در گذر..."
امام جمعه اردکان با حضور در مراسم کلنگ زنی این مسجد گذشت و بخشش را از بزرگترین مراتب اخلاق اسلامی نام برد و گفت :ساخت مسجد در ازای گذشت از خون یک جوان ثوابی عظیم را در پی خواهدداشت که هم باعث آرامش روح آن مرحوم خواهد شد و هم این پدر و مادر را عاقبت به خیر خواهد کرد .
فرماندار اردکان نیز با ابراز خرسندی از این عمل بزرگ و شریف گفت :اگر روحیه گذشت ،فداکاری و بخشش در جامعه رواج پیدا کند اثرات مثبتی را به همراه خواهد داشت که از جمله آن اثرات ،گسترش فضایل اخلاق اجتماعی است .
به گفته" مهندس امر اللهی "عضو شورای شهر اردکان مسجد اسماعیل در زمینی به وسعت 883متر با زیربنای 2000متر مربع در سه طبقه ساخته خواهد شد که ساخت آن مبلغ 400میلیون تومان هزینه در بر خواهد گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد این مسجد ظرف یکسال آینده ساخته و مورد استفاده قرار گیرد.

جشن میلاد حضرت علی اکبر در کانون امام خمینی اردکان

در سالروز میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان مراسم جشنی در کانون امام خمینی شهرستان اردکان برگزار شد . در این برنامه پس از خیر مقدم و تبریک مدیرآموزش و پرورش یکی از رو حانیون پیرامون ارزش و نقش دوران جوانی در زندگی سخنرانی کرد.

در این مراسم همچنین از جوانان برتر در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی با اهداء هدایایی تجلیل بعمل آمد. اجرای سرود و نمایش توسط جوانان ناشنوا ، مسابقه حضوری و برگزاری جنگ شادی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

تقدیر از جوانان برتر اردکانی در هفته جوان

به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر و هفته جوان د رمراسم جشنی که صبح روز چهارشنبه 21 تیر ماه در کانون شهید مدرس با حضور دختران شرکت کننده در کلاسهای تابستانی و مادران این جوانان برگزار شد. در این مراسم از 11 جوان برتر در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی با اهداء هدایایی تجلیل بعمل آمد. سخنرانی یکی از روحانیون شهرستان و اجرای جنگ شادی و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه های این مراسم بود.


جشن های خیابانی به مناسبت میلاد علی اکبر(ع) در اردکان

همزمان با 11 شعبان روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در اماکن متعددی از شهر اردکان از سوی مردم و به ویژه جوانان جشن های خیابانی برگزارو مردم با شربت و شیرینی پذیرایی شدند.

در کنار این جشنها که با پارچه نوشته های متعددی همراه بود ایثار و شجاعت و ولایتمداری   حضرت علی اکبر (ع) را به در اذهان مردم زدنده می کرد.

آزمون پایانی مرحله اول  دوره قرائت سطح 4 در اردکان

به دنبال برگزاری یک دوره آموزش قرائت قرآن کریم سطح 4 از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان آزمونهای پایانی این دوره طی روزهای 21 تا 23 تیر ماه در حال برگزاری می باشد.

این دوره با هدف آموزش تخصصی تجوید و صوت و لحن قرآن کریم در دو مرحله برگزار شده که اولین مرحله آن از اواسط فروردین آغاز و تا اواسط تیر ماه ادامه داشته است و قبولشدگان در مرحله اول می توانند در مرحله دوم که شامل مباحث تخصصی صوت و لحن می باشد از ابتدای مرداد ماه شرکت نمایند.

رابط اوقات فراغت ازکلاسهای اردکان بازدید کرد

به دنبال برگزاری کلاسهای بوستانهای معرفت و هسته های فرهنگی جوان در مناطق مختلف اردکان ، حجت الاسلام کارگر رابط طرح اوقات فراغت از کلاسهای روحانیون اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی اردکان بازدید به عمل آورد.

در این بازدید ها که طی روزهای گذشته و امروز ادامه دارد کیفیت فعالیتهای آموزشی و کمیت کلاسها مورد بازبینی قرار می گیرد.

تقدیر از شرکت کنندگان ممتاز یکی از برنامه هایی است که رابط طرح در این بازدید ها به عمل می آورد.

پیاده روی صبحگاهی قرآن آموزان موسسه نور الزهرا(س) اردکان

جمعی از قرآن آموزان و مربیان قرآنی موسسه نور الزهرا(س) اردکان در برنامه ای که امروز صبح پنجشنبه 22 تیر ماه برگزار شد به پیاده روی پرداختند.

این برنامه که از محجل فاطمیه واقع در خیابان اردکان آغاز شد جمعی قریب به 50 نفر از این محل پیاده روی را آغاز و برنامه پیاده روی به پارک آزادی اردکان ختم شد .

در پارک آزادی اردکان قرآن آموزان ضمن صرف صبحانه به قرائت همگانی دعای فرج پرداخته و در آستانه نیمه شعبان از خداوند کریم فرج منجی عالم را درخواست نمودند.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع قرآن آموزان در این برنامه در صحبتهای کوتاهی به اهمیت ورزش و شادابی اشاره نمود و انس با قرآن را یکی از عوامل سرور معنوی بیان نمود.

محفل انس باقرآن ویژه خواهران به مناسبت هفته جوان در موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان

از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به مناسبت هفته جوان مراسم قرآنی ویژه خواهران عصر روز چهار شنبه این هفته در محل این موسسه و با حضوری عاشقان کلام وحی برگزار شد.

در این محفل قرآنی دو تن از خواهران قاری قرآن کریم به تلاوت آیات کلام الله مجید پرداختند در ادامه 5 نفر از خواهران جوان حافظ قرآن کریم آیات کریمه را تلاوت نموده و از این خواهران جوان تجلیل به عمل آمد.

سخنرانی یکی از خواهران طلبه و حافظ قرآن ازدیگر برنامه های این محفل قرآنی بود که پیرامون تاثیر تلاوت قرآن کریم بر روحیه جوانان نکاتی راارائه نمود.


5 هسته فرهنگی در اردکان تشکیل شد

در تابستان امسال 5  هسته فرهنگی جوان در مساجد و مراکز فرهنگی اردکان تشکیل شده است.

از سوی اداره  تبلیغات اسلامی اردکان و همزمان با ایام تعطیلات تابستان زمان اوقات فراغت جوانان و نوجوانان طرح هسته های فرهنگی جوان در قالب برگزاری نشست های علمی و فرهنگی در مساجد در حال برگزاری است .

قابل ذکر است تابستان امسال بیش از 5 هسته فرهنگی جوان در 5 مکان مذهبی برپا گردید.

هسته های فرهنگی جوان با حضور جوانان 15 تا 30 سال و با تشکیل هر هفته 3 جلسه در محل مساجد و مراکز فرهنگی تشکیل می شود.

ارائه مطالب در موضوعات اخلاقی فرهنگی ، پرسش و پاسخ در زمینه های اعتقادی و معارف اسلامی ، تهیه نشریه هسته های فرهنگی جوان ، تشکیل هسته نخبگان علمی و فرهنگی ، برگزاری اردوهای نخبگان جوان از جمله برنامه های هسته های فرهنگی جوان در ایام تابستان خواهد بود.

بیش از 120  نفر از جوانان ونوجوانان در این طرح شرکت دارند که در پایان دوره با ارائه نشریه هسته های جوان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

اردکان در استقبال جشنهای نیمه شعبان

تشکلهای مردمی و مراکز فرهنگی اردکان خود رابرای برگزاری جشنهای نیمه شعبان آماده می کنند.

در آستانه ایام ولادت آخرین ستاره آسمان امامت و ولایت در ماه معظم شعبان بسیاری از تشکلهای مردمی به ویژه تشکلهای بانوان و مراکز فرهنگی و برخی از هیئات مذهبی با دعوت از اعضای خود روزانه باتشکیل جلسات و نشست هایی برنامه های این ایام را تدارک می بینند.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان با دعوت از تشکلهای مردمی آمادگی کامل خود را برای همکاری و حمایت از جشنها و برنامه های این ایام اعلام نموده است.

جشنهای خیابانی ، آذین بندی سطح معابر و میادین ، برپایی ایستگاههای صلواتی ، برپایی مسابقات فرهنگی ، توزیع بروشورو برپایی مجالس وعظ و جشن ولادت ، برنامه هایی است که قرار است در ایام نیمه شعبان برگزار گردد.

از کلاسهای طرح اوقات فراغت روستای ترک آباد بازدید به عمل آمد

در روستای ترک آباد کلاسهای بوستان معرفت ، هسته های جوان و طرح نهضت قرآن آموزی در حال اجراست.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این بازدید ها با اشاره به برنامه سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر غنی سازی اوقات فراغت با آموزشهای دینی و قرآنی ، تابستان را موقعیت بسیار مناسبی برای یادگیری قرآن و معارف اسلامی دانست .

در حال حاضر در روستای ترک آباد در فاصله 5 کیلومتری شهر اردکان ، 2 مورد بوستان معرفت ، 2مورد هسته فرهنگی جوان و 5 کلاس قرآنی دایر می باشد.که بیش از 95 نفر از جوانان و نوجوانان این روستا در این کلاسها شرکت دارند.

برنامه های فرهنگی بوستانهای معرفت در پارک شهر اردکان

تعدادی از کلاسهای طرح اوقات فراغت اردکان به صورت هفتگی در محل پارک شهر تشکیل میشود.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور تروج فرهنگ دینی و تنوع در کلاسهای طرح اوقات فراغت ، به صورت هفتگی کلاسهای بوستانهای معرفت در محل پارک شهر اردکان برگزار شد.

در این طرح هر هفته مخاطبین چند مورد از بوستانهای معرفت در محل پارک شهر اردکان حضور یافته و یکی از روحانیون طرح هجرت برای آنها برنامه های فرهنگی اجرا می نماید.

این برنامه علاوه بر جنبه های تبلیغی بسیار موثری که داشته است ، مورد استقبال خوبی از سوی مخاطبین بوستانها نیز قرار گرفته است.

تا کنون 6 دوره از این برنامه برگزار شده و در هر دوره بیش از 70 نفر شرکت داشته اند.

همایش قرآن و عفاف با حضور قرآن آموزان در پارک آزادی اردکان

قرآن آموزان اردکانی در محل پارک آزادی اردکان در همایشی تحت عنوان قرآن و عفاف شرکت نمودند.

در راستای برنامه های طرح نهضت قرآن آموزی ، همایشی تحت عنوان " قرآن و عفاف " صبح سه شنبه 21 تیر ماه  در محل پارک آزادی اردکان برگزار شد.

در این برنامه که به همت موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و با همکاری   کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار گردید ، تعدادی از قرآن آموزان کلاسهای  موسسات قرآنی اردکان با حجاب اسلامی و دینی در محل پارک حضور یافتند و یکی از روحانیون نیز در این طرح در جمع قرآن آموزان به ایراد سخنانی پیرامون دستورات قرآن در بحث حجاب پرداخت.

جشن میلاد گلهای کربلا در حسینیه بازار نو اردکان

حسینیه بازار نو اردکان شبهای اول تا پنجم شعبان جشن میلاد برگزار شد.

به مناسبت جشن میلاد با سعادت حضرت امام حسین (ع) ، حضرت ابوالفضل(ع) ، حضرت امام سجاد (ع) جشنهای باشکوهی در محل حسینه بازار نو اردکان برگزار شد در این مراسم مداحان اهل بیت از قم و کاشان و سخنرانان کشوری اجرای برنامه نمودند.

این مراسم به مدت 5 شب از پنجشنبه 16 تیر ماه اجرا شد و هرشب به نامهای ( حسین – سجاد – ابوالفضل) جوایزی اعطا می گردد.


ارائه دستور العمل اجرایی جشنهای خیابانی نیمه  شعبان به متولیان جشنها در سطح شهر اردکان

از سوی ستاد ساماندهی شئونات مذهبی اردکان دستور العمل اجرایی برگزاری جشن های  خیابانی به متولیان این جشنها ارائه می شود . در این دستور العمل بر رعایت شان جشن  بزرگ نیمه شعبان تاکید شده و متولیان از موارد زیر منع شده اند  :

- عدم استفاده از موسیقی های غیر مجاز و حتی موسیقیهای مجازی که در شان جشن  ولادت حضرت حجت نمی باشد.دراین راستا در صورت تخلف نیروی انتظامی با متخلفین برخورد  و جشن های خارج از شان را جمع آوری می نماید  .

- عدم استفاده از عروسک ها و آدمک ها  در جشن ها

- ممنوعیت هرگونه رفتارها  و حرکتهای زشت و زننده و توهین آمیز در  خیابان

- ممنوعیت ساخت مجسمه ذی روح ( براساس شرع مقدس  )

- نظارت اداره ارشاد بر محتوای نمایشنامه های جشن های خیابانی

- استفاده از مجریان ، گروههای سرود و تواشیح و نمایش مورد تایید ارشاد و سازمان  تبلیغات در جشن ها

- رعایت محدودیت های ترافیکی بر اساس نظر و تذکرات نیروی انتظامی

- جمع آوری زباله های ناشی از توزیع شیرینی و شربت در محل توزیع ( در این راستا  متولیان جشنها می توانند با مراجعه به شهرداری کیسه زباله لازمه را تهیه  نمایند

متولیان جشنهای خیابانی نیمه شعبان می توانند با مراجعه به سازمان تبلیغات  اسلامی اردکان ضمن بهره مندی از بسته فرهنگی که شامل سی دی و نوارهای مجاز جشن ها  میباشد دستور العمل اجرایی جشنها را نیز دریافت دارند  .

توزیع جزوه وظایف معلم در بین مربیان کلاسهای قرآن اردکان

جزوه ای با محتوای وظایف معلم در بین مربیان قرآن کلاسهای تابستانی در سطح شهر اردکان توزیع شد.

به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور یکسان سازی اجرای طرح های آموزشی قرآن کریم در سطح کلاسهای قرآنی اوقات فراغت جزوه ای با محتوای وظایف معلم به همراه جدول بودجه بندی دروس رشته های مختلف آموزش قرآن کریم به مربیان کلاسهای قرآن کریم اعطا شد.

در این جزوه به شیوه های تدریس قرآن کریم ، مخاطب شناسی در زمینه آموزش قرآن کریم ، خصوصیات طرح های آموزش قرآن کریم اشاراتی شده است.

بوستانهای معرفت در اردکان

بیش از 17 بوستان معرفت شامل کلاسهای قرآنی و معارف اسلامی و اخلاق ویژه کودکان در شهرستان اردکان تشکیل شده است.

به همت  موسسه قرآنی بینات اردکان و همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان در تابستان امسال بیش از 17 بوستان معرفت ویژه کودکان تشکیل شده است.

کلاسهای آموزش قرآن و معارف اسلامی و اخلاق اسلامی ویژه کودکان در مساجد سطح شهرستان بوستانهای معرفت راتشکیل می دهند که از 4 تیر ماه این بوستان ها رسما فعالیت خود را در 12 مسجد اردکان آغاز کرده اند.

دراین بوستانها روحانیون اعزامی از قم به امر تدریس و پرورش و تربیت دینی کودکان می پردازند.

قریب به 650 نفر از کودکان در قالب بوستانهای معرفت به آموزشهای دینی مجهز می شوند.

اردوهای تفریحی ، برنامه های ورزشی ، جنگ ها و جشنها ، مسابقات علمی و فرهنگی و تفریحی از دیگر برنامه هایی است که برای مخاطبین بوستانهای معرفت در حال اجرا می باشد.

دورهای آموزش قرآن ویژه پیش دبستانیها در اردکان

دورهای آموزش قرآن کریم ویژه قشر سنی 4 تا 7 سال در اردکان در حال برگزاری است.

از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) وابسته به کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان بیش از 8 دوره آموزش قرآن کریم ویژه سنین 4 تا 7 سال در حال برگزاری می باشد.

در هر کلاس بیش از 20 نونهال از آموزشها ی قرآن که شامل آموزش حفظ سور کوچک قرآن کریم ، آموزش آیات موضوعی قرآن کریم ، آموزش اخلاق قرآنی و آداب معاشرت بر اساس فرامین قرآن کریم ، شعر خوانی و سرود ، نقاشی با موضوع داستانهای قرآنی است تحت پوشش آموزشهای قرآنی قرار می گیرند.

برگزاری گفتمان دینی در موسسه نور الزهرا(س)  اردکان

کارگاه آموزشی گفتمان دینی با موضوع بایسته های تربیت دینی کودکان در موسسه قرآنی نورازهرا(س) اردکان برگزار شد.

در راستای برگزاری گفتمانهای دینی در مساجد اردکان ، کارگاه آموزشی گفتمان دینی با موضوع بایسته های تربیت دینی کودکان در موسسه قرآنی نو رالزهرا(س) اردکان برگزار شد.

 در این جلسه از سوی استاد گفتمان ،  مباحثی به شرح زیر مطرح شد: تربیت دینی از منظر قرآن و اهل بیت ، مراحل مختلف رشد کودکان و نوجوانان ، خواسته های فرزندان از والدین ، نیازهای واقعی فرزندان را چگونه بشناسیم و ...

در ادامه مباحثی پیرامون ازدواج در بین جوانان مطرح شد که غرورذاتی در جوانان به گونه ای است که نظرات پدر و مادر را مهم نمی دانند و امروزه بیشتر جوانان مقدمات ازدواج را انجام می دهند و برای اتمام کار به پدر و مادر مراجعه می کنند.

این برنامه عصر روز یکشنبه 19 تیر ماه با حضور جمعی از خواهران در این موسسه برگزار شد.

برگزاری گفتمان دینی با موضوع آسیب های اجتماعی در مسجد صاحب الزمان(عج)  اردکان

کارگاه آموزشی گفتمان دینی با موضوع آسیب های اجتماعی برگزار شد.

در راستای برگزاری گفتمانهای دینی در مساجد اردکان ، کارگاه آموزشی گفتمان دینی با موضوع آسیب های اجتماعی در مسجد صاحب الزمان(عج) علی بیک برگزار شد.

 در این برنامه یکی از روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم به عنوان استاد گفتمان با اشاره به موضوع موسیقی و تبعات دامنگیر این مسئله در انحراف جوانان و نوجوانان ، بهره مندی از ابزار جذاب برای گذران اوقات فراغت این قشر جامعه را با در نظر گرفتن مصلحت و شرایط تربیتی آنان لازم دانست. در آستانه روز ملی حجاب و عفاف ، مباحثی پیرامون وضعیت پوشش بانوان در شهر اردکان نیز مطرح و توصیه لازم توسط استاد بیان شد.

ایشان در این جلسه به پرسشهای مطرح شده پیرامون موضوع گفتمان پاسخ گفت.

در این جلسه مسابقه ای نیز برگزار و به برندگان هدایایی تقدیم شد.

این برنامه عصر روزیکشنبه 19 تیر ماه برگزار شد و قرار است روزهای فرد ادامه داشته باشد.

جشن های میلاد شعبانیه در موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان

مراسم جشنی به مناسبت سالروز ولادت با سعادت ائمه هدی  در موسسه قرآنی نور الزهرا(س) برگزار شد.

ازسوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و به منظور گرامی داشت ایام ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) – حضرت ابالفضل(ع) و حضرت امام سجاد(ع) و اولین روز از ماه پربرکت شعبان المعظم مراسم جشنی عصر روز 5شنبه  16 تیر ماه  در محل این موسسه برگزار شد.

در این مراسم جشن یکی از روحانیون   به ایراد سخن پرداختند و ضمن بیان احادیثی ائمه معصومین را حجج خداوند در زمین معرفی نمود.

اجرای مراسم مولودی خوانی و اجرای مسابقات حضوری از جمله برنامه های این جشن بود.

همایش گفتمان دینی با موضوع مهارتهای زندگی در اردکان

عصر دو شنبه 20 تیر ماه همایش گفتمان دینی با موضوع مهارتهای زندگی در محل مسجد زینب(س)  شهرستان اردکان برگزار شد.

در این همایش مبلغه خواهر فتوحی به شیوه های اسلامی زیستن اشاراتی داشت و راههای کسب معنویت در زندگی را برشمرد.

ایشان بهره مندی از فرامین قرآن در رسیدن به قله های رفیع رستگاری در زندگی را از اساسی ترین لازمه های انسان کامل دانست و انسان پویا را انسانی معرفی کرد که در حال پیشرفت و تعالی به سوی معبود است.

در ادامه این همایش استاد جلسه به پرسش های مطرح شده پاسخ گفتند.

حضور12 نفر روحانی اعزامی از قم در برنامه های تابستانی اداره تبلیغات اسلامی اردکان

  6 نفر روحانی اعزامی از دفتر تبلیغات و 2  نفر روحانی از دفتر طرح هجرت کوتاه مدت و 4 نفر از طرح هجرت بلند مدت برنامه های تابستانی اداره تبلیغات اسلامی اردکان را همراهی می کنند.

کانون قرآن اداره  تبلیغات اسلامی اردکان ضمن اعلام این خبر افزود : برنامه های تابستانی امسال شامل کلاسهای قرآنی و هسته های فرهنگی جوان و بوستانهای معرفت می باشد که مدیریت و اجرای بخشی از کلاسهای برادران و هسته های فرهنگی خواهر و برادر را روحانیون اعزامی از قم بر عهده دارند.

6 نفر از روحانیون از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

2 نفر از دفتر طرح هجرت کوتاه مدت و 4 نفر نیز از طرح هجرت بلند مدت می باشند.

قابل ذکر است بیش از 5 نفر روحانی بومی نیز در برنامه های تابستانی امسال همکاری خواهند داشت.

 


 

بازدید امام جمعه اردکان از موسسه قرآنی نور  الزهرا(س  )

امام جمعه اردکان حضرت حجت الاسلام  والمسلمین حسینی در جمع اعضای موسسه قرآنی  نور الزهرا (س) اردکان با اشاره به فرهنگ والای مردم اردکان زمینه های فعالیتهای  قرآنی را وسیع دانست و جایگاه توسعه فعالیتهای قرآنی در اردکان را کمتر از حد  انتظار اعلام نمود  .

 

در این بازدید که عصر روز دوشنبه 20 تیر ماه برگزار شد ،  مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی    شهرستان اردکان به ارائه گزارشی از فعالیتهای قرآنی موسسه قرآنی نورالزهرا (س  ) پرداخت  .

اجرای سالانه 70 کلاس آموزش قرآن کریم ، 45 طرح ترویجی و تبلیغی قرآنی ، اجرای  طرح همایشها و محافل و جلسات و مسابقات قرآنی و دیگر فعالیتها در راستای ترویج قرآن  کریم از جمله برنامه های قرآنی این موسسه است  .

امام جمعه محترم اردکان در  جمع مربیان نخبه این موسسه ضمن برشمردن اهمیت تعلیم  و تدریس قرآن کریم نیت خالصانه در امور قرآنی را لازمه کار فعالین قرآنی اعلام  نمود  .

ایشان ضمن ابراز امیدواری در خصوص رفع مشکلات موجود این موسسه قول مساعد همکاری  و پیگیری رفع نیاز های موسسه از جمله مشکل مکان موسسه را داد  .

 

کارگاه باز آموزی مهارتهای تدریس قرآن کریم در  اردکان

30 نفر از مربیان نخبه قرآن کریم  در یک دوره بازآموزی مهارتهای تدریس قرآن کریم  که به مدت یک هفته در محل موسسه قرآنی نو رالزهرا(س) برگزار می شود شرکت می نمایند  . در این دوره که با همکاری موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار می شود شرکت کنندگان با  شیوه های جذاب سازی کلاسهای قرآنی و شیوه های نوین ارائه مطلب در کلاس بر اساس  آموزش مهارت محور اشنا خواهند شد. این مربیان قرار است آموزه های خود را در کلاسهای  قرآنی سطح شهر به کار گیرند  .

همایش قرآن و عفاف با حضور قرآن آموزان در پارک آزادی اردکان

قرآن آموزان اردکانی در محل پارک آزادی اردکان در همایشی تحت عنوان قرآن و عفاف شرکت نمودند.

در راستای برنامه های طرح نهضت قرآن آموزی ، همایشی تحت عنوان " قرآن و عفاف " صبح سه شنبه 21 تیر ماه  در محل پارک آزادی اردکان برگزار شد.

در این برنامه که به همت موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و با همکاری   کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار گردید ، تعدادی از قرآن آموزان کلاسهای  موسسات قرآنی اردکان با حجاب اسلامی و دینی در محل پارک حضور یافتند و یکی از روحانیون نیز در این طرح در جمع قرآن آموزان به ایراد سخنانی پیرامون دستورات قرآن در بحث حجاب پرداخت.

رقابت قرآنی بین ممتازین کلاسهای نهضت قرآن آموزی در اردکان

ممتازین کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی در قالب جشنواره قرآنی به رقابت قرآنی خواهند پرداخت.

بنا به اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان هفته دوم مرداد ماه جشنواره طرح نهضت قرآن آموزی برگزار خواهد شد.

ممتازین کلاسهای آموزش قرآن کریم شرکت کنندگان در این جشنواره خواهند بود که در رشته های روخوانی – روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم به رقابت با یکدیگر می پردازند.

برندگان این جشنواره به عنوان ممتازین قرآنی این طرح لوح تقدیر و هدایایی دریافت خواهند نمود.

شرکت بیش از 700 نفر اردکانی در طرحهای آموزش قرآن

در تابستان امسال بیش از 700 نفر در طرحهای مختلف آموزش قرآن کریم در شهرستان اردکان شرکت نمودند.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع مربیان قرآنی با اشاره به این نکته برگزاری طرح های قرآنی در تابستان امسال را موفقیت‌آمیز اعلام نمود و افزود در تابستان امسال بیش از 40 کلاس آموزش قرآن در رشته های روخوانی – روانخوانی – مفاهیم – پیش دبستانی برگزار شده که در این کلاسهای جمعا 700 نفر تحت پوشش آموزشهای قرآن کریم قرار گرفته اند.

تداوم طرح نهضت قرآن آموزی ، آموزش های قرآنی کارکنان دولت ، تربیت معلم قرآن کریم ، طرح بینات ونسیم حیات ازبرنامه های آموزشی است که کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ادامه سال جاری در دست اقدام دارد.

سهمیه طرح های قرآنی اردکان کمتر از یک چهارم کلاسهای در حال برگزاری است

در جلسه ای با حضور مجریان و مربیان کلاسهای طرح های قرآنی برنامه های جانبی کلاسهای قرآنی اردکان اعلام شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان جلسه ای با حضور مجریان و مربیان کلاسهای طرح های قرآنی برگزار شد در این جلسه  مسئول کانون قرآن اداره اردکان ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه، ارزیابی مختصری از کلاسهای قرآنی برگزار شده در تابستان سال جاری راارائه نمود.

ایشان یاد آور شد در حالی که سهمیه اختصاص یافته به اردکان جهت تشکیل کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی تا پایان شش ماهه اول سال فقط 10 کلاس می باشد ، تنها در تابستان امسال بیش از 40 کلاس این طرح در حال برگزار ی است.

در ادامه برنامه های جانبی کلاسهای قرآنی نیز بدین شرح اعلام شد:

بازدید از موزه مردم شناسی اردکان – فعالیتهای ورزشی هفتگی برای قرآن آموزان – استخر شنا برای برادران – اردوی دروه استانی که در هفته اول شهریور ماه برگزار خواهدشد – جشنواره قرآنی که در هفته دوم مردادماه در رشته های مختلف قرآنی برگزار خواهد شد.

برپایی بیش از 40 کلاس طرح نهضت قرآن آموزی در اردکان

در تابستان امسال بیش از 40 کلاس طرح نهضت قرآن آموزی در شهرستان اردکان تشکیل شده است.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در تابستان امسال در قالب طرح نهضت قرآن آموزی اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش قرآن در زمینه های قرائت سطح 1 تا 3 ، مفاهیم سطح 1 تا 3 و آموزش قرآن پیش دبستانی نموده است در مجموع بیش از40 کلاس آموزش قرآن در موضوعات فوق با شرکت بیش از 700 نفر قرآن آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

گفتنی است کلاسهای آموزش قرآن از اول تیرماه آغاز و تا ماه شعبان ادامه خواهد داشت.

موسسات ومراکز قرآنی تحت پوشش این اداره مسئولیت برگزاری این دوره ها را دارند.

همایش گفتمان دینی با موضوع مهارتهای زندگی در اردکان

عصر دو شنبه 20 تیر ماه همایش گفتمان دینی با موضوع مهارتهای زندگی در محل مسجد زینب(س)  شهرستان اردکان برگزار شد.

در این همایش مبلغه خواهر فتوحی به شیوه های اسلامی زیستن اشاراتی داشت و راههای کسب معنویت در زندگی را برشمرد.

ایشان بهره مندی از فرامین قرآن در رسیدن به قله های رفیع رستگاری در زندگی را از اساسی ترین لازمه های انسان کامل دانست و انسان پویا را انسانی معرفی کرد که در حال پیشرفت و تعالی به سوی معبود است.

در ادامه این همایش استاد جلسه به پرسش های مطرح شده پاسخ گفتند.

جشن های میلاد شعبانیه در موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان

مراسم جشنی به مناسبت سالروز ولادت با سعادت ائمه هدی  در موسسه قرآنی نور الزهرا(س) برگزار شد.

ازسوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و به منظور گرامی داشت ایام ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) – حضرت ابالفضل(ع) و حضرت امام سجاد(ع) و اولین روز از ماه پربرکت شعبان المعظم مراسم جشنی عصر روز 5شنبه  16 تیر ماه  در محل این موسسه برگزار شد.

در این مراسم جشن یکی از روحانیون   به ایراد سخن پرداختند و ضمن بیان احادیثی ائمه معصومین را حجج خداوند در زمین معرفی نمود.

اجرای مراسم مولودی خوانی و اجرای مسابقات حضوری از جمله برنامه های این جشن بود.

کلاسهای  آموزش حفظ قرآن در اردکان

موسسه قرآنی بینات  وابسته به کانون قرآن اداره  تبلیغات اسلامی اردکان برنامه های آموزش حفظ قرآن را از ابتدای تابستان امسال آغاز کرده است.

یکی از برنامه هایی که از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان در دست اجراست برگزاری کلاسهای حفظ قرآن کریم در سطوح مختلف و با شرکت اقشار مختلف سنی می باشد.

کلاسهای حفظ قرآن از ابتدای تیر ماه سال جاری از سوی این مرکز دایر گردیده است.

بر اساس گزارش این موسسه در حال حاضر 4 کلاس آموزش حفظ قرآن کریم در سطوح حفظ جزء آخر بر اساس دستور العمل آموزشی سازمان دار القرآن کریم و 3 کلاس حفظ از ابتدای قرآن کریم در سطح شهرستان اردکان در حال اجراست. که جمعا 48 نفر در این کلاسها مشغول فراگیری آیات قرآن کریم می باشند.

جلسه مربیان قرآنی شهرستان اردکان

مربیان قرآنی شهرستان اردکان صبح روز دو شنبه 20 تیر ماه در جلسه ای راهکارهای جذب نوجوانان به کلاسهای قرآنی را بررسی نمودند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور هماهنگی بیشتر برای بالا بردن کیفیت کلاسهای قرآنی سطح شهرستان جلسه ای با حضور مربیان و دست اندرکاران کلاسهای قرآنی صبح روز دوشنبه 20 تیر ماه در محل موسسه بینات  اردکان برگزار شد.

در این جلسه مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اشاره به لزوم بهره مندی مربیان قرآنی از شیوه های جذاب در آموزش قرآن کریم ، راههای جذب نوجوانان و جوانان به کلاسهای قرآنی را تشریح نمود.

ایشان در ادامه سخنانش در به کارگیری جدید ترین و زیباترین روشها در تبلیغ کلاسهای قرآنی تاکید کرد و تبلیغ چهره به چهره و استفاده از ممتازین کلاسهای سال گذشته را بهترین راه کار برای معرفی کلاسهای قرآنی دانست.


طرح قرآنی 1445 در اردکان

  2 دوره کلاس آموزشی طرح قرآنی 1445 در موسسات قرآنی اردکان درحال اجرا ست.

طرح آموزش روانخوانی سوره انفال همزمان با سراسر کشور در شهرستان اردکان نیز در حال اجرا می باشد.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اعلام این خبر از اجرای 2 کلاس در راستای این طرح خبر داد .

گفتنی است شرکت کنندگان در این طرح طی 50 روز با روخوانی و روانخوانی سوره انفال آشنا خواهند شد.

این طرح با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما و دیگر ارگانهای فرهنگی اجرا می شود.

گردهمایی  مربیان قرآنی در اردکان

مجریان طرح های قرآنی به منظور بررسی رفع نواقص احتمالی اجرای این طرحها گرد هم آمدند.

موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان وابسته به کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان  عصر روزدوشنبه 20 تیر ماه   جلسه ای با حضور مجریان طرح های قرآنی  برگزار نمود. به دنبال گذشت چند هفته از آغاز طرح های آموزش قرآن در تابستان امسال و به منظور بررسی کیفی اجرای طرح مجریان طرح گرد هم آمدند.

در این جلسه مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن ارائه آمار اولیه برنامه های قرآنی که تاکنون تشکیل شده است ، استقبال بالاتر از حد انتظار مقاطع سنی مختلف از برنامه های آموزشی قرآن کریم را موجب خرسندی و نشانه ای از توجه بیشتر والدین به تربیت قرآنی فرزندانش دانست.

در این جلسه به بررسی کیفی های آموزش قرآن کریم پرداخته شد.

تشکیل جلسات هماهنگی موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان

اعضای موسسه قرآنی نورالزهر(س) اردکان روزهای زوج هفته جلسات عمومی خود را برگزار می کنند.

به دنبال راه اندازی فعالیتهای تابستانی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) در شهرستان اردکان و به منظور هماهنگی بیشتر بین اعضای این موسسه ، جلسات این مرکز در هفته های اولیه تابستان در روز های زوج هفته برگزار می شود.

اجرای طرحهای آموزش قرآن کریم ابلاغی از کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در دستور کار این مرکز قرار دارد.

این مرکز در حال حاضر با بهره مندی از نیروهای مجرب قرآنی حجم وسیعی از فعالیتهای قرآنی تابستانی را تحت پوشش خود دارد.

دورهای آموزش قرآن ویژه پیش دبستانیها در اردکان

دورهای آموزش قرآن کریم ویژه قشر سنی 4 تا 7 سال در اردکان در حال برگزاری است.

از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) وابسته به کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان بیش از 8 دوره آموزش قرآن کریم ویژه سنین 4 تا 7 سال در حال برگزاری می باشد.

در هر کلاس بیش از 20 نونهال از آموزشها ی قرآن که شامل آموزش حفظ سور کوچک قرآن کریم ، آموزش آیات موضوعی قرآن کریم ، آموزش اخلاق قرآنی و آداب معاشرت بر اساس فرامین قرآن کریم ، شعر خوانی و سرود ، نقاشی با موضوع داستانهای قرآنی است تحت پوشش آموزشهای قرآنی قرار می گیرند.

بهره مندی از 7 مسجد در اردکان جهت اجرای طرح های قرآنی

فضای آموزشی 7 مسجد جهت اجرای طرح های قرآنی در اختیار موسسه قرآنی نور الزهرا(س) شد.

موسسه قرآنی نور الزهرا(س) وابسته به کانون قرآن اداره  تبلیغات اسلامی اردکان در راستای برگزاری طرح های قرآنی و به منظور تامین فضای آموزشی تعداد 7 فضای آموزشی درکنار مساجد را  جهت اجرای طرح های قرآنی خود استفاده می نماید.

این مساجد مناطق مختلف شهر اردکان را تحت پوشش قرار داده است .

کلاسهای قرآن کریم در مساجد یاد شده از 3 تیر ماه آغازشده و به مدت 2 ماه ادامه دارد.

قابل ذکر است بیش از 12 کلاس آموزش قرآن در اماکن مذکور تشکیل و 240 نفر قرآن آموز در این کلاسها مشغول به یادگیری کلام الله مجید می باشند.


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.