سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

بیانیه اداره تبلیغات اسلامی اردکان در خصوص هتک حرمت عاشورای حسینی و اهانت به قرآن کریم  

اداره تبلیغات اسلامی اردکان  ضمن محکوم کردن این اقدام ذلیلانه توسط برخی از منافقین آروزی ریشه کنی این فتنه را از درگاه خداوند سبحان داشته و تمامی فتنه جویان را به بازگشت به دامن پرعطوفت ملت مسلمان و نظام اسلامی ایران دعوت می نماید.

بسمه تعالی 
من شبّ نار الفتنه کان و قودا لها
کسی که بیفروزد آتش فتنه و آشوب را، خود هیزم و هیمه آن خواهد بود.
امام علی علیه السلام-غرر الحکم،ح7782

پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی ایران با رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و حضرت آیت ا... العظمی  خامنه ای ، جریان معاند و منافقی که در انتخابات و حوادث بعد از آن و تا به امروز در هم سویی آشکار با کج اندیشان و دشمنان امام خمینی (ره) ، اسلام و انقلاب ، دست به اعمال ننگین بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زده تا شاید بتواند پایه های انقلاب را متزلزل سازد ، ماهیت خود را هویدا ساخته است و دیگر فضای غبار آلودی را که بوجود آورده بود، در اطرافش نمی بیند.

 آری همانند سی سال گذشته ناکام خواهد ماند و حقارت و ذلالت را بر جان خواهد خرید و نظام اسلامی با اقتدار روز افزون و همیشگی خود و به پشتوانه خداوند منان و امام زمان (عج) و با درایت و رهبری مقام عظمای ولایت حضرت آیت ا... العظمی  خامنه ای و به یاری ملت مسلمان ایران فتنه‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر خواهد گذاشت . 

کار این قوم به هتک حرمت عاشورا رسید
چندی پیش در برخی از دانشگاه های ما ، در روز 16 آذر ، روزی که نماد استکبارستیزی دانشجویان و دانشگاهیان بود ، عده‌ای بسیار اندک در لباس به ظاهر دانشجو با هتک حرمت نسبت به بزرگ پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی ، یعنی مرجع و رهبر عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی‌(ره) دل مردم عزیز ایران و علاقه‌مندان به ایران اسلامی را در سرتاسر جهان به درد آوردند . 
و اکنون ، در روز عاشورا ، روزی که ملت ایران در سوگ از دست دادن سرورشان حسین بن علی (ع) خون می گریستند ، جمعی از هتاکان اسلام و یزیدیان زمان ، فرصت را غنیمیت شمرده و با هدف قرار دادن عاشورای حسینی کینه ی دیرینه ی خود را نسبت به  قرآن و اسلام و ولایت ائمه اطهار (ع) و ولایت فقیه به نمایش گذارده ، تا همگان بدانند ، ایمان سران فتنه در زمان انقلاب دور از قیاس با ایمان ابوسفیان ها و معاویه ها در هنگام فتح مکه نبوده و اینان قصدی به جز ذبح اسلام و ولایت فقیه و نظام مقدس ایران اسلامی  را در راستای خواسته های مادی و حیوانی خود نداشته و ندارند ، اما دریغ از آنکه مردم همیشه آگاه ایران از گذشته و از قیام سرور آزادگان جهان سید الشهدا درس گرفته و دستان امویان زمان را خرد کرده و مانع از پیشرویشان خواهند شد . 


ملت ایران چگونه تاب این رفتارهای مخالف و بادی به هر سو را برآورند؟
ملت ایران تا به کی قداست شکنی علیه ولایت فقیه و امام امت را از سوی منافقین رخنه کرده در نظام ، تاب آورند ؟
اداره تبلیغات اسلامی اردکان  ضمن محکوم کردن این اقدام ذلیلانه توسط برخی از منافقین آروزی ریشه کنی این فتنه را از درگاه خداوند سبحان داشته و تمامی فتنه جویان را به بازگشت به دامن پرعطوفت ملت مسلمان و نظام اسلامی ایران دعوت می نماید.
والسلام علی عبادا... الصالحین

اداره تبلیغات اسلامی اردکان

 


هیئات مذهبی اردکان در عاشورای امسال کتل و شمایل استفاده نکردند

در مراسم عزاداری امسال در شهر اردکان هیئات مذهبی از حمل کتل و شمایل و ماکتهای نامناسب خودداری کردند.

بنا به مصوبه شورای نظارت بر فعالیتهای هیئات مذهبی شهرستان اردکان در روز عاشورای امسال هیچ یک از هیئات مذهبی از شمایل و ماکتهای نامناسب و کتل های ویژه این روز استفاده نکردند.

گفتنی است در برنامه های عزاداری سالهای گذشته دستجات عزاداری با حمل کتل و شمایل های مختلف که غالبا بر اساس اعتقادات خرافی و دون شان ائمه اطهار بود , موجبات سختی و مشکل برای عزاداران را فراهم می نمود ند , که امسال با توجه به پیشنهاد اداره تبلیغات اسلامی اردکان و تصویب شورای نظارت بر هیئات مذهبی این مشکل مرتفع گردید.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان در اعلامیه ای ضمن تشکر از کلیه هیئات مذهبی بر محتوا بخشیدن به برنامه های عزاداری تاکید نموده است.


عطر نماز ظهر عاشورا در اردکان پیچید

در لبیک به ندای امام حسین(ع) در دشت کربلا و احیای نماز اول وقت عطر نماز ظهر عاشورا در مساجد و تکایای اردکان برگزار شد.

عزاداران عاشورای حسینی در سطح شهرستان اردکان  همانند دیگر ماتم‌سرایان نینوا در سراسر کشور با اجتماع در مساجد، مصلی و خیابان‌ها نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز سید‌الشهدا در صحرای کربلا اقامه کردند.
عزادران حسینی در گوشه‌گوشه این شهرستان  با شنیدن صدای ملکوتی اذان در حالی که به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) اشک از دیدگانشان جاری بود با شنیدن بانگ اذان به یاد نماز اول وقت سید و سالار شهیدان سومین پیشوای شیعیان جهان در هنگامه جنگ در مساجد، خیابان‌ها و محلات به نماز ایستاده و با امام و مقتدایشان تجدید میثاق کردند.
در این آئین‌ها نمازگزاران سوگوار و سیاه‌پوش پیشانی بندگی و عبودیت بر خاک ساییدند و در مقابل عظمت و عشق امام حسین(ع) به درگاه احدیت سر تعظیم فرود آوردند و با عشق ورزیدن به نماز لبیک به ندای حضرت امام حسین(ع) گفته شیرینی عبادت به درگاه الهی را چشیدند.


در این مراسم که تمام عزاداران دسته‌جات و هیئت‌های مذهبی حضور داشتند مردم حسینی اردکان  بعد از برگزاری آئین سوگواری روز عاشورا به صورت یکپارچه در مصلی امام خمینی(ره) اردکان  نماز ظهر و عصر را اقامه کردند.
با شنیدن اذان ظهر دسته‌جات عزاداری با کنار گذاشتن آئین‌ها و علم‌های خود و در حالی که بر سر و سینه می‌زدند و در سوگ شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یارانش اشک ماتم می‌ریختند با قطع عزاداری خود نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
برگزاری نماز ظهر عاشورا  چند سالی است با تاکید ائمه جمعه و مبلغان مذهبی به یک فرهنگ تبدیل شده است.


60 هیأت مذهبی در اردکان برنامه های دهه اول ماه محرم را اجرا نمودند

در ماه محرم امسال بیش از 60 هیئت مذهبی در قالب برنامه های مختلف به عزاداری و سوگواری پرداختند.

بنا به اعلام شورای هیئات مذهبی اردکان این هیئات در ایام محرم و صفر با برگزاری مراسم سوگواری و راه اندازی دسته های سینه و زنجیر زنی، به عزاداری شهدای کربلا می پردازند .

سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا، را از جمله برنامه های هیئات مذهبی اردکان در ایام محرم وصفر می باشد.

گفتنی است  امامان جماعت و روحانیون اعزامی در این مراسم پیام قیام عاشورا و حوادث کربلا را برای مردم تبیین می کنند .


توزیع پوستر نماز ظهر عاشورا دراردکان

پوستر نماز ظهر عاشورا دراردکان  با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز اردکان توزیع شد.

به منظور ترویج فرهنگ نماز و تشویق عزاداران حسینی به اقامه نماز ظهر عاشورا اداره تبلیغات اسلامی اردکان با همکاری ستاد اقامه نماز این شهرستان اقدام به توزیع پوستر های نماز ظهر عاشورا در بین هیئات مذهبی و مساجد و تکایا نمودند.

این پوستر در ابعاد 50*70 سانتیمتر  و در تیراژ 1000 برگ توزیع شده است.

این پوستر که بیشتر جنبه اطلاع رسانی از زمان و مکان برگزاری نماز ظهر عاشورا داشت به ادارات، نهادها، مساجد، هیئات های مذهبی، مدارس و مراکز دانشگاهی ارسال شد.


حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع هیئات مذهبی شهر احمد آباد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان  در جمع عزاداران و مسئولین هیئات مذهبی شهر احمد آباد گفت: خدمتگزاری در ساحت امام حسین (ع) توفیق الهی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان با حضور در جمع مسئولین هیئات مذهبی شهر احمد آباد ضمن بیان اهمیت رونق بخشیدن به برنامه های عزاداری با برگزاری برنامه های کیفی و محتوا بخشیدن به این برنامه ها در راستای بالابردن بصیرت دینی مردم , خدمتگزاری در هیئات مذهبی را توفیق الهی عنوان نمود.

وی افزود: مردم به تاسی از امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و ستم بسیج شده و حکومت ننگین ستم شاهی را تحت زعامت امام راحل از بین برده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پایه گذاری کردند.

حاجی اسماعیلی در بخشی از سخنانش  تصریح کرد: اسوه و الگو دین مردم در استمرار حرکت الهی نظام مقدس اسلامی، حرکت امام حسین در کربلا بوده است که نباید بگذاریم حادثه کربلا و عاشورا به فراموشی و یا به انحراف کشیده شود.


اسامی نفرات برتر مسابقه نورالهدی (2) شهرستان اردکان اعلام شد

2 نفر از ممتازین مسابقه نور الهدی 2 از شهرستان اردکان معرفی شدند.

در آزمون مسابقه نورالهدی 2  که همزمان با سراسر کشور در 29 آبان ماه و از جزء های ششم، هفتم و هشتم قرآن کریم برگزار شد، 45  نفر  از اردکان ثبت نام و در راستای ایجاد حس رقابت سالم و نشاط معنوی در میان اقشار تأثیرگذار، همچنین بالا رفتن سطح مطالعات قرآنی در جامعه شرکت نمودند.

در این مسابقه خانم معصومه صداقت برنده جایزه کمک هزینه سفر مشهد مقدس شده و صنمبر رضایی  به قید قرعه برنده جایزه نقدی گردیدند.

گفتنی است: شرکت کنندگان برای ملاحظه نتایج آزمون می توانند به سایت تلاوت به آدرس www.telavat.com مراجعه نمایند.

گفتنی است: جوایز برندگان در ایام الله دهه فجر اهدا خواهد شد.


همزمان با سراسر کشور مراسم عزاداری عاشورای حسینی با حضور گسترده هیئت های مذهبی در شهرستان اردکان برگزار شد.

اجتماع بزرگ عزاداران عاشورای حسینی همزمان با سراسر کشور با حضور دوستداران اهل بیت(ع) در مصلای اردکان  برگزار شد.

در این مراسم دسته های  زنجیر زنی و سینه زنی با برگزاری آئین های عزاداری در سوگ و فراغ شهدای دشت کرب و بلا عزاداری کردند.

یاد آور می شود مراسم سوگواری و عزاداری در فاطمیه محله کوشکنو , حسینیه بازار نو و دیگر هیئات مذهبی  به صورت گسترده و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.


قبولی 201 نفر از  کارکنان ادارات اردکان در دوره ترویج نماز

201 کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان اردکان در دروه ضمن خدمت ترویج و توسعه فرهنگ نماز قبول شدند.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان   و پس از برگزار ی  دو دوره ضمن خدمت آموزش ترویج و توسعه فرهنگ نماز   جهت کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان اردکان ، 201 نفر از 225 شرکت کننده در این دوره ها موفق به قبولی در آزمونهای پایانی شدند .

این دوره ها از 2 ماه پیش آغاز و آموزنهای آن اواخر آذرماه برگزار و نتایج آن امروز اعلام گردید.

 

قرار است به قبولشدگان گواهینامه ضمن خدمت ارائه شود.

گواهینامه های صادر شده ارزش آموزش ضمن خدمت برای کارکنان این ادارات را دارد.


بازدید از برنامه های عزاداری در  روستاهای اردکان

در بازدیدی از روستاها با حضور مسئول اداره تبلیغات اسلامی اردکان فعالیتهای دینی مناطق روستایی  در ماه محرم موردبررسی قرار گرفت

مسئول اداره تبلیغات اسلامی اردکان طی بازدید از روستاهای سروسفلی ، کیکوه ، ملکوه, حسن آباد , چاه افضل  و اشتیجه  برنامه های تبلیغی و دینی روحانیون مستقر و طرح هجرت  در ماه محرم و برنامه های هیئات مذهبی در این روستا ها را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید ها از روند فعالیتهای مذهبی و دینی و قرآنی در روستاهای محل تبلیغ روحانیون مستقر و هجرت گزارشی ارائه گردید.

روحانیون طرح هجرت و مستقر به عنوان نماینده سازمان تبلیغات اسلامی مجری برنامه های دینی و قرآنی در منطقه تبلیغی خود می باشند .

در ماه محرم الحرام امسال بیش از 25 روحانی به روستاهای شهرستان اردکان اعزام و برنامه های تبلیغی ویژه محرم را اجرا نموده اند.

در حال حاضر تنها 5 روستای اردکان از نعمت روحانی  دائم بهره مند می باشد و سایر روستاها فاقد روحانی  مستقر می باشند.


   1   2      >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.