سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

  جلسه هماهنگی طرح کرسی تلاوت در اردکانصبح روز گذشته جلسه ای با حضور متولیان مسجد امام سجاد (ع) شهرک ولیعصر(عج) شهرستان اردکان در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.دراین جلسه حجت الاسلام حاجی اسماعیلی ریس اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اشاره به اجرای طرح کرسی تلاوت در سراسر کشور ، ای طرح را مایه انس بیشتر مردم با تلاوت و تدبر و تفسیر قرآن کریم دانست و بر تعمیق محتوای این طرح تاکید ورزید.در ادامه مسئول کانون قرآن این اداره نیز به تشریح جزئیات اجرایی این طرح اشاراتی کرد واین طرح را از مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فعالیتهای قرآنی اعلام نمود.اجرای 30 محفل قرآنی در 30 هفته همراه باتلاوت قرآن کریم ، جلسه تفسیر ، مسابقه قرآنی از جمله برنامه های این طرح می باشد.قرار است متولیان این مسجد به عنوان مجری این طرح جلسات هفتگی آن را اداره نمایند.پیشنهاد شد شنبه شبها به عنوان شب اجرایی این طرح تعیین گردد.

 برنامه های فرهنگی شهرستان اردکان در هفته اخیر

1- 28 و 29 شهریور مراسم گرامی داشت امام صادق(ع) در محل مسجد روح الله واقع در خیابان حضرت ابوالفضل(ع) - با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی

  2- 31 شهریور (5شنبه) صبح گلباران قبور شهدای توابع اردکان

  3- 31 شهریور (5شنبه)صبح پرده برداری ازتابلوی شهدای محله کوشکنو واقع در خیابان امام سید علی خامنه ای

  4- 31 شهریور (5شنبه) عصر گلباران قبور شهدای اردکان و مراسم رژه نیروهای مسلح ازساعت 4 تا غروب در محل گلزارشهدای اردکان

  5- 31 شهریور (5شنبه) بعد از نماز عشا ، یادواره شهدای محله شریف کوشکنو

  6-  4 تا 7 مهر ماه - پخش فیلم مستند سازی و تشریح عملیات بدر ، در محل پارک آزادی به مدت 3 شب ، همراه با برنامه های رزمی و ورزشی و مسابقات فرهنگی ،(برنامه مستند سازی و تشریح در پارک کوهستان یزد م فیلم برداری و در پارک ازادی اردکان پخش می شود.)

  7-کرسی تلاوت ، به صورت هفتگی در مسجد امام سجاد(ع) شهرک ولیعصر (عج) اردکان همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز خواهد شد. زمان و نحوه اجرای آن به زودی اعلام می شود.

  8- جشن بادبادکها در اردکان  7 مهر ماه  از سوی شهرداری اعلام میشود.

ثبت نام ترم پاییزه موسسات قرآنی اردکان

موسسه قرآنی نور الزهرا(س) برای ترم پاییز ثبت نام می کند در اطلاعیه این موسسه برگزاری کلاسهای مختلف از جمله روخوانی وروانخوانی و تفسیر و حفظ به چشم می خورد . برگزاری کلاسهای ویژه نونهالان از دیگر برنامه های در دست اقدام این موسسه میباشد.

با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی اردکان امام جماعت به مدارس شهرستان اعزام می شود .

برای اشاعه فرهنگ نماز و حفظ فرهنگ نماز برای جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان نماز جماعت درمدارس و آموزشگاه ها اقامه خواهد شد .

طبق هماهنگی که اداره تبلیغات اسلامی اردکان با آموزش و پرورش  انجام داده امام جماعت به این مدارس اعزام گردید .

نماز جماعت ظهر و عصر در بیش از 90 آموزشگاه سطح شهرستان اردکان برپا می گردد.

روحانیون اعزامی علاوه بر برپایی نماز جماعت به برگزاری گفتمانهای دینی و آموزش احکام و مسائل اعتقادی نیز می پردازند.

آیین سوگواری شهادت امام جعفرصادق(ع)دراردکان برگزار می‌شود 

درآستانه فرارسیدن 25شوال سالروز شهادت ششمین پیشوای شیعیان جهان،حضرت امام جعفر صادق(ع)،مراسم عمومی عزاداری وسوگواری آن حضرت در  اردکان برگزار می‌شود.

مردم ولایتمدار و متدین  اردکان  همه ساله در سالروز شهادت چهره فروزان اسلام ناب محمدی(ص)حضرت امام جعفرصادق(ع)،اقدام به برپایی محافل عزاداری و سوگواری باسخنرانی روحانیون می‌نمایند.

بنا به دعوت اداره تبلیغات اسلامی اردکان هیئات‌مذهبی با تشکیل دستجات سینه‌زنی،زنجیرزنی و نوحه‌خوانی ذاکران اهل بیت(ع)،ارادت خالصانه خودشان را به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع)به منصه ظهور رسانده و مجلس عزاداری عمومی هم در  حوزه علمیه اردکان باحضور محبین اهل بیت(ع)برگزار می‌گردد.

فعالیتهای قرآنی موسسه قرآنی نور الزهرا(س)  اردکان در نیمه دوم سال   1390

 

موسسه قرآنی نور الزهرا(س)  اردکان کلاسهای روخوانی و روانخوانی و حفظ  و مفاهیم قرآن کریم  و دوره های تخصصی قرآنی را در رده های سنی مختلف برگزار می کند.

مسئول واحد آموزش موسسه قرآنی نور الزهرا(س)  اردکان  ضمن اعلام این خبر افزود : در حال حاضر کلاسهای فرهنگی و قرآنی مختلفی ویژه رده های سنی   3   تا 35 سال در این مرکز دایر می باشد.

موسسه قرآنی نور الزهرا(س)  وابسته به  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان می باشد.

قابل ذکر است کلاسهای حفظ قرآن کریم به صورت دوره ای در این مرکز برگزار می شود و طرح مکاتبه ای آموزش قرآن کریم نیز در برنامه های آتی این مرکز قرار دارد.

راه اندازی مهدشکوفه های قرآنی همزمان با آغاز سال تحصیلی یکی دیگر از برنامه های این موسسه می باشد.

در حال حاضر تنها مرکز رسمی قرآنی در شهرستان اردکان که در زمینه قرآنی ویژه بانوان فعالیت دارد این مرکز می باشد. 


مهد کودک قرآنی مصباح الهدی

(وابسته به موسسات قرآنی و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان بهزیستی)

شعبه شماره 1: خیابان امام خامنه ای روبروی حسینیه بازار نو کوچه قبل از بانک صادرات

موسسه قرآنی نورالزهرا(س) 7239747

ثبت نام صبح ها 9 تا 12



 اعلام اسامی برگزیدگان مسابقه بزرگ بینات در اردکان

1-              به دنبال برگزاری طرح بینات       ( آموزش تفسیر و مفاهیم در ماه مبارک رمضان ) در 38 مسجد و مرکز مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان ، مسابقه این طرح در روز یکشنبه 6/6/90 مصادف با 27 رمضان المبارک برگزار شد.

 

2-       تعداد شرکت کنندگان دراین مسابقه 1052 نفر می باشند که از این تعداد 678 نفر موفق به کسب نمره قبولی شده اند و از قبولشدگان در هر حوزه امتحانی بر اساس تعداد کل شرکت کننده اسامی فوق به عنوان برندگان اعلام گردید.

 

3-              جوایز برندگان درمراسمی که نیمه دوم مهر ماه برگزار خواهد شد و براساس قرعه انتخاب و اعطا می شود.

 

4-    برندگان به صورت دعوت تلفنی و پیامکی برای شرکت در مراسم فوق و اعطای جوایز خبر می شوند.

 

5-              از همکاری صمیمانه ائمه جماعات ، رابطین و مسئولین مساجد برگزار کننده ، امام جمعه محترم ، فرماندار محترم ، شهردار محترم ، ریاست محترم کمیته امداد امام خمینی(ره) اردکان در زمینه برگزاری و مساعدت این طرح تشکر و قدردانی  می شود.


اسامی برندگان مسابقه بینات (رمضان 1432 - شهریور 1390) را از اینجا مشاهده نمایید.

 

ثبت نام ترم پاییزه موسسات قرآنی اردکان

 موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و بینات اردکان  برای ترم پاییز ثبت نام می کند در اطلاعیه این موسسات برگزاری کلاسهای مختلف از جمله روخوانی وروانخوانی و تفسیر و حفظ به چشم می خورد . برگزاری کلاسهای ویژه نونهالان از دیگر برنامه های در دست اقدام این موسسه میباشد. ثبت نام همه روزه صبح ها از ساعت 9 تا 12 در محل موسسات مذکور ادامه دارد.

قرار است کلاسهای قرآنی پاییزه این موسسات از اواسط مهرماه آغاز گردد. 


آغاز ثبت نام مهد شکوفه های قرآنی اردکان

موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و بینات اردکان  اقدام به ثبت نام از نونهالان جهت شرکت در مهدشکوفه های قرآنی نموده است . ثبت نام از نونهالان از 14 شهریور ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

آموزش مفاهیم قرآنی و دینی ، واحد کار تربیت قرآنی ، نقاشی و تفریحات ازجمله برنامه هایی است که مهدشکوفه های قرآنی برای نونهالان تدارک دیده است.

ثبت نام همه روزه صبح از ساعت 9 تا 12 در خیابان امام خامنه ای روبروی حسینیه بازار نو انجام میشود 

اجرای طرح مهد قرآن دیجیتالی با همکای موسسه قرآنی بینات اردکان در محل مرکز فرهنگی دیجیتال اردکان

به دنبال راه اندازی مرکز فرهنگی دیجیتالی شهرستان اردکان ، طبق تفاهمنامه ، موسسه قرآنی بینات اردکان با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان بخش مهد قرآنی دیجیتالی این مرکز را راه اندازی وبرنامه های آن را از ابتدای مهر ماه آغاز خواهد کرد.

کار با نرم افزارهای قرآنی ویژه نونهالان ، حفظ قرآن کریم با همراهی نرم افزار حفظ ، آشنایی کودکان بامفاهیم اولیه رایانه از جمله برنامه های مهد قرآن دیجیتالی می باشد. 

ثبت نام از متقاضیان طرح قرآنی نور الهدی در اردکان

طرح قرآنی نور الهدی همزمان با سراسر کشور از ابتدای ماه مبارک آغاز شده است و مسابقات این طرح در آذر ماه برگزار می شود.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همزمان با سراسر کشور تبلیغات میدانی به منظور جذب متقاضیان به شرکت در طرح قرآنی نور الهدی آغاز شده است.

طرح قرآنی نور الهدی در راستای طرح سراسر همایش ، آموزش و سنجش و شامل آموزش و مسابقه از تفسیر و مفاهیم اجزا 12 تا 14  قرآن کریم خواهد بود . .

متقاضیان ثبت نمام می توانند جهت ثبت نام به کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان مراجعه نمایند تا به صورت حضوری و با مراجعه به سایت تلاوت  از آنها ثبت نام به عمل آید.

اختتامیه طرح قرآنی" بینات 14 " در اردکان

دوره آموزش ترجمه و تفسیر سوره ابراهیم (ع) در قالب طرح بینات 14 در 37 مسجد    و مرکز فرهنگی و دینی اردکان با حضور چشمگیر قرآن دوستان ازابتدای ماه مبارک رمضان برگزار شد .

طرح قرآنی بینات همه ساله در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می گردد . در این طرح هر ساله ترجمه و تفسیر سور منتخب آموزش داده می شود.

این طرح از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان اجرا گردید.

استقبال بی نظیر جوانان اردکانی جهت شرکت در این دوره آموزشی چشمگیر بوده است.

قابل ذکر است اختتامیه این طرح در یکی از مساجدبرگزار کننده برپا و به صورت نمادین از 3 تن از ممتازین تجلیل به عمل آمد.

جلسه هماهنگی فعالیتهای موسسات قرآنی اردکان

عصر روز دوشنبه 14 شهریور ماه جلسه ای با حضور مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و اعضای موسسه قرآنی نور الزهرا(س) در محل این موسسه برگزار شد.

بررسی و تحلیل برنامه های شش ماهه اول سال ، راه اندازی گروه مشاوره قرآنی ، جمع آوری ایده های قرآنی نخبگان قرآنی شهرستان ، راه اندازی مکتب خانه های قرآنی ، تصویب طرح های قرآنی شش ماهه دوم سال بر اساس نیاز محلات شهرستان از جمله مباحثی بودکه در این جلسه مطرح شد.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی نیز طی سخنانی ، بر اهمیت انسجام و برنامه ریزی دقیق در طرح های قرآنی تاکید کرد.

شرکت 8 نفر ازنخبگان هسته های فرهنگی جوان اردکان در اردوی کشوری

3 نفر از برادران از هسته فرهنگی مزرعه نو و 3 نفر ازخواهران هسته فرهنگی صاحب الزمان و 2 نفر از خواهران هسته فرهنگی حضرت زینب(س) اردکان در دوره های جداگانه که هرکدام به مدت 3 روز طول کشید در اردوی فرهنگی زیارتی قم شرکت نمودند.

اردوی برادران از 10لغایت 13 و خواهران از 11 لغایت 14 شهریور ماه برگزار شد.

این اردو در محل مجتمع فرهنگی دینی نور قم برگزار شد.


1-              به دنبال برگزاری طرح بینات       ( آموزش تفسیر و مفاهیم در ماه مبارک رمضان ) در 38 مسجد و مرکز مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان ، مسابقه این طرح در روز یکشنبه 6/6/90 مصادف با 27 رمضان المبارک برگزار شد.

2-       تعداد شرکت کنندگان دراین مسابقه 1052 نفر می باشند که از این تعداد 678 نفر موفق به کسب نمره قبولی شده اند و از قبولشدگان در هر حوزه امتحانی بر اساس تعداد کل شرکت کننده اسامی فوق به عنوان برندگان اعلام گردید.

3-              جوایز برندگان درمراسمی که نیمه دوم مهر ماه برگزار خواهد شد و براساس قرعه انتخاب و اعطا می شود.

4-    برندگان به صورت دعوت تلفنی و پیامکی برای شرکت در مراسم فوق و اعطای جوایز خبر می شوند.

5-              از همکاری صمیمانه ائمه جماعات ، رابطین و مسئولین مساجد برگزار کننده ، امام جمعه محترم ، فرماندار محترم ، شهردار محترم ، ریاست محترم کمیته امداد امام خمینی(ره) اردکان در زمینه برگزاری و مساعدت این طرح تشکر و قدردانی  می شود.

 

اسامی برندگان مسابقه بینات (رمضان 1432 - شهریور 1390) را از اینجا مشاهده نمایید.


بیش از 35 کلاس طرح بزرگ بینات در اردکان

از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ماه مبارک رمضان 35 کلاس آموزش تفسیر قرآن کریم سوره ابراهیم در مساجد و مراکز دینی این شهرستان تشکیل شده است.

در این دوره ها که همه روزه در 35 مکان مذهبی اردکان برگزار می گردد بیش از 3000 نفر شرکت دارند که با مفاهیم و مبانی سوره ابراهیم آشنا می شوند.

روحانیون و ائمه جماعات مساجد اساتید این کلاسها می باشند که قرار است تفسیر سوره ابراهیم را برای مخاطبین بیان نمایند.

از متن تفسیر این سوره 50 سئوال نیز بین نمازگزاران مساجد سطح شهرستان توزیع شده است که در پایان طرح عموم شرکت کنندگان و دیگر نمازگزاران میتوانند درمسابقه بزرگ طرح بینات شرکت نمایند.

 

معرفی نخبگان جشنواره نشریات هسته های فرهنگی اردکان

برترین نشریات جشنواره هسته های فرهنگی جوان اردکان معرفی شدند.

به دنبال برگزاری طرح هسته های فرهنگی جوان و برپایی جشنواره نشریات هسته های فرهنگی ، ممتازین این جشنواره از بین نشریات ارسال شده به این سری از مسابقات معرفی شدند.

نشریه ارسالی از سوی هسته های فرهنگی مسجد حضرت زینب(س) با نام نشریه آفاق – مسجد صاحب الزمان(عج)با نام نشریه آستان خورشید   و فاطمیه ترک آباد با نام نشریه طلوع به عنوان ممتازین این جشنواره اعلام گردید.

قرار است نشریات ممتاز در مسابقات استانی شرکت داده شود .

 

ثبت نام از متقاضیان سومین دوره طرح قرآنی نور الهدی در اردکان

ثبت نام طرح قرآنی نور الهدی به صورت متمرکز در اردکان آغاز شد و  مسابقات این طرح در آذر ماه برگزار می شود.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همزمان با سراسر کشور تبلیغات میدانی به منظور جذب متقاضیان به شرکت در طرح قرآنی نور الهدی آغاز شده است.

طرح قرآنی نور الهدی در راستای طرح سراسر همایش ، آموزش و سنجش و شامل آموزش و مسابقه از تفسیر و مفاهیم اجزاء 12و13و14 قرآن کریم خواهد بود که جلسات آموزشی آن به صورت جلسات آموزش حضوری در جلسات قرآنی و جلسات آموزشی پخش شده از سیمای جمهوری اسلامی می باشد .

ثبت نام از متقاضیان شرکت در مسابقات پایانی این طرح در شهرستان اردکان آغاز شده است . قرار است مسابقه این طرح در پایان آذر ماه برگزار شود.

 

مسابقه بینات در اردکان

از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به دنبال برگزاری کلاسهای آموزشی طرح بینات ، مسابقه این طرح عصر روز یکشنبه 6/6/90 در 22 نقطه از شهرستان اردکان برگزار شد.

قریب به 780 نفر در مسابقه این طرح به صورت حضوری شرکت داشتند.

 

  **** ثبت نام از متقاضیان شرکت در جشنواره قرآنی نغمه های آسمانی آغازشد . از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان کار توزیع سی دی این جشنواره در حال انجام می باشد.

 

****اوقات شرعی به افق شهر اردکان ویژه شهریور ماه چاپ و توزیع گردید. در این اوقات شرعی به همشهریان توصیه شده تا نسبت به رعایت اوقات نماز به ویژه نمازاول وقت اهتمام ورزند.

 

**** گروه تواشیح مبین اردکان وابسته به موسسه قرآنی بینات که جلسات فشرده تمرینی خود را در شبهای ماه مبارک رمضان دنبال می کرد ، قرار است در روز عید فطر و قبل از نماز عید برنامه های تواشیح خود را اجرا نماید.

 

**** مهد شکوفه های قرآنی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) برای سال تحصیلی جدید از نونهالان ثبت نام به عمل خواهد آورد ، ثبت نام از نونهالان از 15 شهریور ماه آغاز می شود.

 

****با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و فرمانداری اردکان ، ابلاغیه برگزاری دوره های ضمن خدمت کارکنان دولت به کلیه ادارات اردکان ارسال شده است ، قرار است همزمان با هفته دولت ، ثبت نام یک دوره آموزشی فرهنگی حضوری و 3 دوره آموزشی قرآنی غیر حضوری کارکنان دولت در اردکان آغاز گردد. دوره های مذکور در نیمه اول مهر ماه آغاز خواهد شد.

 

 

 


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.