سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

27 فروردین ماه جشن میلاد نور به همراه مراسم اهدا جوایز برندگان مسابقات فرهنگی و قرآنی در اردکان برگزار شد

از سوی کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان از برندگان مسابقات مختلف فرهنگی و قرآنی دو ماهه آخر سال 86 و فروردین ماه سال 87 در مراسمی تجلیل شد.

این جشن همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) ، عصر روز سه شنبه در محل کانون فرهنگی قر‌آنی حضرت زینب(س) برگزار گردید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این مراسم  ضمن تبریک سالروز ولادت امام یازدهم برنامه های فرهنگی و قرآنی این اداره را تشریح نمود.

ایشان  در ادامه سخنان خود به گرامی داشت ایام الله اشاره نمود و یکی از نشانه های شیعیان را بزرگداشت ایام الله دانست .

مولودی خوانی و مدیحه سرایی ، تلاوت قرآن از سوی نونهالان  حافظ قرآن ، اجرای سرود و تواشیح و مسابقه حضوری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در این مراسم به  38 نفر از برندگان مسابقات غدیریان فجر آفرین – 22 نفر از برندگان مسابقه فجر شور آفرین – 20 نفر از برندگان مسابقه ویژه آخر ماه صفر – 10 نفر از برندگان مسابقات آیات امامت و ولایت و 10 نفر از برندگان مسابقات عیدانه جوایزی اعطا شد.


جشن میلاد حضرت امام حسن عسکری(ع) با استقبال خوبی از سوی مردم مومن اردکان در مساجد و مراکز دینی  برگزار شد.

بنا به دعوت اداره تبلیغات اسلامی اردکان واحد فرهنگی مساجد و مراکز دینی اردکان همزمان با هشتم ربیع الثانی سالروز ولادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت ه برگزاری مراسم جشن و سرور پرداختند.

در مراسم جشن میلاد امام عسکری(ع) که در غالب مساجد اردکان برگزار شد ائمه جماعات مساجد پیرامون مقام شامخ آن امام همام سخنانی بیان نمودند.

برگزاری مسابقه حضوری ، مولودی خوانی و برپایی ایستگاههای صلواتی در کنار مساجد از جمله برنامه های این جشن ها بود.

گفتنی است مراسم ویژه ای با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان و مسئول امور مساجد و مسئول کانون قرآن این اداره در مسجد اهل البیت (ع) اردکان برگزار شد.



27 فروردین ماه جشن میلاد نور به همراه مراسم اهدا جوایز برندگان مسابقات فرهنگی و قرآنی در اردکان برگزار می شود.

 

کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان طی اعلامیه ای از برندگان مسابقات مختلف فرهنگی و قرآنی دو ماهه آخر سال 86 و فروردین ماه سال 87 دعوت کرد تا در مراسمی که به منظور تجلیل از برندگان مسابقات مختلف فرهنگی و قرآنی برگزار می شود شرکت نمایند.

این جشن همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و در محل کانون فرهنگی قر‌آنی حضرت زینب(س) برگزار می شود.

قرار است به 38 نفر از برندگان مسابقات غدیریان فجر آفرین 22 نفر از برندگان مسابقه فجر شور آفرین 20 نفر از برندگان مسابقه ویژه آخر ماه صفر 10 نفر از برندگان مسابقات آیات امامت و ولایت و 10 نفر از برندگان مسابقات عیدانه جوایزی اعطا شود.


تقویم مذهبی سال 1387 از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان منتشر شد.

 

با توجه به اهمیت رعایت ایام و مناسبتهای ملی و مذهبی به ویژه در برگزاری برنامه های عمومی و خانوادگی و تطابق برنامه های  مردمی با مناسبتهای ملی و مذهبی اداره تبلیغات اسلامی اردکان اقدام به چاپ و انتشار تقویم مذهبی سال 1387 نموده است که در این تقویم  از مردم شریف اردکان خواسته شده است که برنامه های عروسی و جشنهای خود را همزمان با مناسبتهای میلاد و اعیاد اسلامی و ملی برگزار نمایند. و مراسم روضه خوانی و سوگواریهای خود را  در ایام شهادت و رحلت برپا نمایند.


مراسم جشن روز ملی فن آوری هسته ای در مسجد صدر آباد اردکان برگزار شد.

 

همزمان با فرارسیدن 20 فروردین روز ملی  فن آوری هسته ای  از سوی واحد فرهنگی مسجد صدر آباد  اردکان و  با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان   مراسم جشنی به همین مناسبت در این مسجد برگزار شد.

در این مراسم مسئول اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اشاره به تقارن روز ملی فن آوری هسته ای  و سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و امریکا  در سال نو آوری و شکوفایی ، انسجام و همت والای مردم ایران  در سایه پیروی از ولایت را سر منشا تمامی پیشرفتها دانست .

ایشان در بخشی از سخنانشان با اشاره به حماسه بزرگ ملت ایران در انتخابات  اخیر ، حضور همه جانبه مردم در صحنه های سیاسی و علمی را از برکات انقلاب اسلام اعلام نمود.

در این مراسم آیین شکر گذاری به خاطر بهره مندی ایران اسلامی از فن آوری هسته ای  برگزار شد.


جلسات شب شعر این هفته دوشنبه شب در سالن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

 

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان جلسات شب شعر و نقد ادبی دوشنبه شب هر هفته برگزار میشود . این هفته نیز جلسه ای  با حضور جمعی از شعرا و ادبای شهرستان  اردکان برگزار شد.

دراین جلسه شعرا به قرائت اشعار خود پرداختند  و اساتید جلسه به نقد و اصلاح اشعار اقدام نمودند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این جلسه با اشاره به نقش ادبیات و شعر در ایجاد  نشاط و روحیه امید  و ارتقاء معنویت در جامعه  به ویژه در بین جوانان بر نقش موثر شعرا در این امور تاکید کرد.

 در پایان هدایایی به شعرا اعطا شد.


اهالی مومن و تلاشگر اردکان دست دعا به درگاه پروردگار کریم بلند نمودند و طلب رحمت الهی نمودند.

 

 با دعوت امام جمعه اردکان مردم شریف اردکان با پای پیاده به بیابانهای اطراف شهر رفتند و نماز باران اقامه نمودند.

پیشاپیش جمعیت حاضر برای اقامه نماز استسقاء خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند و در این مراسم معنوی امام جمعه اردکان با اشاره به شیوه های دعا و  مناجات اقامه نماز باران   را  نشانه بندگی خالصانه در درگاه حق تعالی  عنوان کرد.

ایشان در بخشی از سخنانش خشکسالی های اخیر را مورد اشاره قرار داد و ابراز امید واری کرد که با دعای خالصانه مردم مومن ابواب رحمت الهی گشوده خواهد شد.

 از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان  نسبت به اطلاع رسانی و تبلیغات این  مراسم معنوی در مساجد  اقداماتی انجام گرفته بود.


امسال ?? فروردین «روز ملى فناورى هسته اى» در شرایطى فرا مى رسد که مردم قدرشناس ایران اسلامى با اتکا به نیروى لایزال الهى و رهنمودهاى حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، سال گذشته را با حضور حماسى و هوشیارى سیاسى و تعهد دینى و انقلابى خود در صحنه هاى مختلف پشت سر گذاشته اند.

مردم ایران در سالى که از سوى مقام معظم رهبرى به عنوان سال نوآورى و شکوفایى نامگذارى شده است با قدرت و صلابت افزون تر به میثاق خود با آرمان هاى مقدس حضرت امام راحل و شهیدان گرانقدر پایبند و پابرجا خواهند بود و در سالگرد قطع ارتباط با آمریکا روز ملى فناورى هسته اى را گرامى خواهند داشت. بیستم فروردین سالگرد قطع رابطه سیاسى ایران و آمریکا به عنوان روز ملى فناورى هسته اى نامگذارى شده است و ایرانیان هر ساله به صورت نمادین در فروردین ، ماه رویش، شکوفایى فناورى هسته اى در کشور خویش را گرامى مى دارند

جوانان و فرزندان برومند انقلابی در حرکت درخشان خود برای بهره گیری از سوخت جایگزین فسیلی افتخاری فراتر از ملی شدن صنعت نفت را به ارمغان آوردند .

این همه افتخار و عظمت بر آمده از ایمان و اتحاد ملی است که باهدفی منسجم با چراغ نو آوری و شکوفایی طی شده و در افق متعالی بشر پرچم پرغرور اسلام را بر تارک جهان بر افرازد .

اداره تبلیغات اسلامی اردکان با گرامیداشت روز ملی فن آوری هسته ای در سال شکوفایی و نوآوری درخشش فزون تر ملت سر افراز ایران را با دست های توانمند متخصصان جوان این مرزو بوم از درگاه ایزد منان مسئلت می نماید .

 

اداره تبلیغات اسلامی اردکان


شب 5 فروردین ماه محفل انس باقرآن کریم با حضور قاریان و حافظان کلام وحی در مسجد جامع روستای حاجی آباد اردکان برگزار شد.

با همکاری کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و کانون فرهنگی قرآنی فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد و با دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم محفل با شکوه انس با قرآن کریم بعد از نماز عشا روز 5 فروردین ماه در محل مسجد جامع روستای حاجی اباد برگزار گردید.

در این مراسم قرآنی چند تن از قاریان قرآن کریم  به تلاوت آیات نورانی کلام وحی پرداختند و در ادامه سه نفر از حفاظ کل قرآن کریم به اجرای برنامه و تلاوت قرآن و بیان خاطرات دوران حفظ قرآن پرداختند.

حجت الاسلام ثقفی مسئول کانون فرهنگی قرآنی فاطمه الزهرا(س) حاجی آباد و حافظ کل قرآن کریم در سخنانی به نقش موثر قرآن در رساندن انسانها به اهداف عالیه و الهی اشاره کرد و انس با قرآن را مایه عزت و افتخار انسان در تمامی عرصه های  دنیا و آخرت دانست.

در ادامه ضمن برگزاری مسابقه قرآنی حضوری به ممتازین کلاسهای قرآنی این روستا هدایایی اعطا شد.

قابل ذکر است در روستای حاجی اباد اردکان 10 نفر موفق به حفظ کل قران کریم  شده اند و بیش از 40 نفر دیگر نیز مشغول حفظ ایات وحی می باشند.

 


<      1   2   3   4      >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.