سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

مقادیری اقلام فرهنگی و تبلیغی به مناسبت ایام جشن 17 ربیع الاول در شهر اردکان توزیع شد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همزمان با ایام جشن ولادت با سعادت رسول مکرم اسلام و حضرت امام صادق(ع) مقادیری اقلام فرهنگی و تبلیغی از جمله پوستر ، پارچه نوشته ها و نوار و سی دی مذهبی در بین مساجد و مراکز دینی اردکان توزیع شد.

آذین بندی معابر و میادین  ، برپایی ایستگاه صلواتی ، برگزاری مسابقه فرهنگی از جمله مواردی بود که با همکاری این اداره در محل مساجد اجرا گردید.

 


همزمان با ایام هفته وحدت و  سالروز میلاد با سعادت رسول مکرم اسلام و امام صادق(ع) مراسم جشن و سرور در مراکز فرهنگی و مساجد اردکان برگزار شد.

در سالروز ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد ابن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت امام صادق(ع) مراسم جشن و سرور در مساجد و مراکز دینی و تکایای اردکان  برگزار شد.

در مراسم جشن میلاد که به همین مناسبت   و با حضور مردم مومن و نمازگزار  در اغلب مساجد و مراکز دینی اردکان برگزار شد  سخنرانان به ایراد سخنانی در شان و منزلت پیامبر خاتم پرداختند.

اجرای مولودی خوانی ، مسابقات فرهنگی ، اهدا جوایز از جمله برنامه های این جشن به شمار می رفت.

با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان جشن میلاد رسول معظم اسلام و حضرت امام صادق(ع) با شکوه خاصی  در مساجد صدر آباد و محمد رسول الله (ص) و حسینیه صدر آباد برگزار شد و در این جشن ها مسئول اداره تبلیغات اسلامی اردکان در سخنانی پیامبر اعظم (ص) را نمونه کاملی از انسان ها معرفی کرد و پیروی از سیره آن بزرگوار را شرط رسیدن به رستگاری بیان نمود.

 


اردوی کوهنوردی ویژه ممتازین  جلسات قرآن مساجد شهرستان اردکان در حال برگزاری  است.

 

از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اردکان اردوهای یک روزه کوهنوردی ویژه ممتازین جلسات قرآن و کلاسهای آموزشی  مساجد  در حال برگزاری است.

در این طرح در هر دوره ممتازین از هر مسجد با اقامه نماز جماعت صبح در مسجد به کوههای اطراف اردکان عزیمت می نمایند و از فضای طبعیت بهره مند شده و پس از آن با حضور در امام زاده سید محمد هفتادر و زیارت و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در  برنامه صمیمی گفتمان دینی شرکت می نمایند.

این برنامه با استقبال چشمگیری  روبرو بوده است.


جزوه ای با محتوای فرهنگی و تبلیغی همراه با مسابقه فرهنگی با عنوان عیدانه  در ورودی های شهر اردکان  به مسافرین نوروزی تحویل می شود.

 

از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و باهدف تبلیغ و اطلاع رسانی در موضوع نوروز و آداب نوروزی  جزوه ای شامل : آداب سفر در اسلام , صله ارحام , معنویت و نوروز , توصیه های شرعی در برنامه های نوروزی و ... همراه با مسابقه فرهنگی عیدانه تهیه شده که در ورودی های شهر و همچنین در مکانهای تاریحی و دیدنی تحویل مسافرین نوروزی می شود.

قرار است به 20 نفر از مسافرین نوروزی که دراین مسابقه شرکت می کنند به قید قرعه جوایز نفیسی اعطا گردد.

در بخشی از این جزوه آمده است :

اى کاش روحى سبز و همیشه بهار به من مى‏گفت: چه کنم هر روز من نوروز باشد؟

دم مسیحایى امیرالمؤمنین (ع) این آرزو را برآورده ساخته و آن ساقى بزم جانان و سرمست ‏شراب دوست، گنج پنهان سرور حقیقى را این چنین آشکار ساخته است: «کل یوم لا یعصى الله فیه فهو عید؛ هر

روزى که آینه دل از زنگار گناه پاک و چهره جان از غبار عصیان پیراسته باشد، روز شادى و عید است(نهج البلاغه، حکمت 428)

...


5250 نفر در سال 75 در 218 کلاس در زمینه های مختلف آموزشهای قرآن کریم در شهرستان اردکان شرکت نموده اند.

بنا به اعلام کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان در سال 1387 بیش از 218 کلاس آموزش قرآن کریم در زمینه های مختلف آموزش : روخوانی روانخوانی تجوید در سطوح مختلف مفاهیم در سطوح مختلف تفسیر حفظ و طرح های آموزش قرآن کریم برگزار شده است.

قابل ذکر است بیش از 5250 نفر در طی این کلاسها موفق به گذراندن دوره های مختلف آموزش قرآن کریم شده اند.

کلاسهای آموزش قرآن کریم در طرحهای مخلف از جمله طرح نهضت قرآن آموزی نسیم حیات بینات گسترش مفاهیم قرآن و برگزار شده است.

پیش بینی می شود در سال 1388 تشکیل کلاسهای آموزشی به مقدار 10 تا 15 درصد در شهرستان اردکان رشد داشته باشد .


محفل انس باقرآن کریم با حضور قاریان و حافظان کلام وحی در بند شماره 3 ندامتگاه اردکان برگزار شد.

 

با همکاری کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و و واحد فرهنگی ندامتگاه اردکان و با دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم محفل با شکوه انس با قرآن کریم  در شب میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد ابن عبدالله (ص) و امام صادق(ع)  در محل سالن داخلی بند شماره 3 ندامتگاه اردکان برگزار گردید.

در این مراسم قرآنی چند تن از قاریان قرآن کریم  به تلاوت آیات نورانی کلام وحی پرداختند و در ادامه سه نفر از حفاظ قرآن کریم به اجرای برنامه و تلاوت قرآن و بیان خاطرات دوران حفظ قرآن پرداختند.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در سخنانی به نقش موثر قرآن در رساندن انسانها به اهداف عالیه و الهی اشاره کرد و انس با قرآن را مایه عزت و افتخار انسان در تمامی عرصه های  دنیا و آخرت دانست.

در ادامه ضمن برگزاری مسابقه قرآنی حضوری به ممتازین کلاسهای قرآنی هدایایی اعطا شد.


مردم مومن وخدادوست اردکان در آغازین لحظات سال جدید با حضور در مساجد سال جدید خود را با نماز جماعت آغاز خواهند نمود.

 

بنا به اعلام و  دعوت سازمان تبلیغات اسلامی اردکان در تمامی مساجد شهرستان اردکان اولین نماز جماعت سال 1388 بعد از اذان مغرب روز جمعه برگزار می شود.

همه ساله سازمان تبلیغات اسلامی اردکان با تبلیغات و اطلاع رسانی کافی در این زمینه  به حضور مردم مومن و خدادوست در مساجد در آغازین لحظات تحویل سال جدید اقدام می نماید.

حضور در مسجد و برقراری ارتباط با خداوند سبحان سالی سرشار از معنویت را به ارمغان خواهد آورد.

برپایی نماز جماعات اول سال , قرائت همگانی دعای تحویل سال  , قرائت همگانی دعای فرج آقا امام زمان (عج) , ... از جمله برنامه هایی است که در آغازین لحظات سال جدید  در مساجد اردکان اجرا می گردد.


ممتازین کلاسهای نهضت قرآن آموزی مسجد محمد رسول الله(ص) اردکان  در اردوی نیم روزه که در امامزاده های یزد برگزار شد شرکت نمودند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان 30 نفر از ممتازین کلاسهای نهضت قرآن آموزی  مسجد محمد رسول الله (ص)  به اردوی نیم روزه که در محل امامزاده های یزد  برگزار شد اعزام شدند.

در این اردو شرکت کنندگان ضمن شرکت در مراسم مذهبی قرائت زیارت عاشورا به بیانات یکی از روحانیون در خصوص بهره های معنوی تلاوت قرآن گوش فرا دادند.

اجرای همخوانی قرآن کریم و دعای شریف فرج , کوهنوردی و بهر ه مندی از طبیعت , اجرای مسابقات قرآنی , اجرای مسابقات و سرگرمی از جمله برنامه های این اردو بود.


<      1   2   3   4   5      
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.