سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

دوره آموزش ترجمه و تفسیر سور مسبحات 2 در قالب طرح بینات12 در 5 مسجد اردکان ازابتدای ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

طرح قرآنی بینات همه ساله در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می گردد . در این طرح هر ساله ترجمه و تفسیر سور منتخب آموزش داده می شود.

قرار است از ابتدای ماه مبارک رمضان از سوی  موسسه قرآنی بینات و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان کلاسهای آموزش ترجمه و تفسیر سور مسبحات شامل سوره های ( حشر , صف , تغابن , اعلی)در قالب طرح بینات 12 هر در 5 نقطه شهرستان اردکان برگزار  شود.

پیش بینی می شود در این کلاسها بیش از 130 نفراز قرآن دوستان شرکت نمایند.

این دوره تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و در پایان ضمن برگزاری مسابقات بینات 12  به ممتازین هدایایی اعطا می گردد.


برگزاری آزمون های قرآنی در فاطمیه اردکان

آزمونهای پایانی کلاسهای قرآنی فاطمیه خیابان شهید باهنر اردکان با شرکت 40 نفر از برگزیدگان کلاسهای قرآنی این مرکز برگزار شد.

از سوی مرکز قرآنی نور الزهرا(س) و  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان آزمونهای نهایی کلاسهای قرآنی مرکز فرهنگی فاطمیه خیابان شهید باهنر اردکان برگزار شد .

به دنبال برگزاری کلاسهای قرآن کریم در قالب طرح نهضت قرآن آموزی  و طرح قرآنی 1443 در این محل  و به منظور ارزیابی از این کلاسها آزمونهای پایانی دوره های مختلف قرآنی شامل قرائت 1 و 2 و مفاهیم 1 و حفظ قرآن کریم در محل این مرکز برگزار شد.

در این ازمونها بیش از 40 نفر از قرآن آموزان کلاسهای قرآنی شرکت داشتند. قرار است از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به قبولشدگان این آزمونها گواهینامه قرآنی اعطا شود.

اردوی پایانی کلاسهای قرآنی مسجد زینب(س) اردکان

 

30 نفر از ممتازین قرآن آموزان کلاسهای قرآنی تابستانی مسجد حضرت زینب(س) در اردوی یک روزه شرکت کردند.

به دنبال برگزاری کلاسهای قرآنی در تابستان امسال در محل مسجد حضرت زینب(س) و به منظور تشویق و ترغیب قرآن آموزان یک دوره اردوی یک روزه تفریحی ویژه ممتازین این کلاسها از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این اردو حجت الاسلام ربانی از روحانیون طرح هجرت تابستانی برنامه های فرهنگی اجرا نمود.


رمضان و 35 جلسه تفسیر قرآن کریم در شهرستان اردکان

بیش از 35 جلسه تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در مساجد شهرستان اردکان برپاست .

بر اساس اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ماه مبارک رمضان همزمان با برپایی برنامه های دینی و قرآنی در اماکن مذهبی بیش از 35 جلسه بیان تفسیر قرآن کریم در 35 مسجد و مکان مذهبی شهرستان اردکان برپا می باشد.

در این جلسات از سوی روحانیون و ائمه جماعات مساجد مذکور آیات کریمه وحی مورد تفسیر و تشرح قرار می گیرد و عموم مردم از مفاهیم عالیه قرآن کریم بهره مند می شوند.

این جلسات از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت .

 

 

135 جلسه ختم قرآن کریم در اردکان

شبهای ماه مبارک رمضان در بیش از 135 مکان در شهر اردکان جلسات ختم قرآن کریم دایر می باشد.

بر اساس اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ماه مبارک رمضان همزمان با برپایی برنامه های دینی و قرآنی در اماکن مذهبی جلسات ختم قرآن کریم هر شب بعد از افطار برگزار می شود.

گفتنی است در بیش از 135 مکان در شهر اردکان جلسات ختم قرآن کریم برپا می باشد که در مجموع بیش از 7000 نفر در این جلسات شرکت دارند.

غالب این جلسات همراه با بیان مفاهیمی از قرآن کریم نیز می باشد.

آموزش روخوانی قرآن کریم ، رفع نواقص قرائت قرآن شرکت کنندگان ، قرائت دعای افتتاح از دیگر برنامه های این جلسات قرآنی می باشد.

 

 

 

اعزام 95 مبلغ دینی در نقاط مختلف اردکان در ماه رمضان

در آستانه ماه مبارک رمضان بیش از 95نفر از مبلغین دینی در نقاط مختلف شهرستان اردکان به امر تبلیغ و برپایی مراسم دینی مشغول خواهند شد.

ماه مبارک رمضان ماه انس با مساجد و قرآن است . در این راستا اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اعزام بیش از 95 نفر از روحانیون مجرب به مساجد و اماکن مذهبی   امر تبلیغ دینی مبین اسلام را به اجرا در خواهد آورد.

روحانیون اعزامی ضمن بهره مندی از تجارت تبلیغی خود و بنیه علمی بسیار عالی به برپایی جلسات تفسیر قرآن کریم ، کلاسهای آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ، جلسات پرسش و پاسخ مذهبی ، برپایی جلسات احکام و معارف اسلامی ، گرامی داشت مناسبتها می پردازند.

اقامه جماعت سه وقت ، ارتباط موثر با اهالی در هر محل ، برپایی مراسم دینی از جمله فعالیتهای مبلغین در ماه مبارک رمضان می باشد.

 

 

توزیع یکصدودوازدهمین شماره ماهنامه فهم نور در اردکان

این شماره ماهنامه فهم نور حاوی مسابقه از متن و ترجمه آیات قرآن کریم می باشد.

همزمان با بهار قرآن ماه مبارک و پرفیض رمضان از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان یکصد و دوازدهمین شماره ماهنامه فهم نور در بین مساجد و مراکز قرآنی اردکان توزیع شد. در این ماهنامه مسابقه قرآنی شامل ترجمه و مفاهیم حزب 112 قرآن کریم در قالب 20 سئوال چهار گزینه ای مطرح شده است .

قرار است به 5 نفر از برگزیدگان این مسابقه جوایزی اعطا گردد.


رقابت قرآنی بین ممتازین کلاسهای نهضت قرآن آموزی در اردکان

ممتازین کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی در قالب جشنواره قرآنی به رقابت قرآنی خواهند پرداخت.

بنا به اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان هفته دوم  شهریور ماه جشنواره طرح نهضت قرآن آموزی برگزار خواهد شد.

ممتازین کلاسهای آموزش قرآن کریم شرکت کنندگان در این جشنواره خواهند بود که در رشته های روخوانی روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم به رقابت با یکدیگر می پردازند.

برندگان این جشنواره به عنوان ممتازین قرآنی این طرح لوح تقدیر و هدایایی دریافت خواهند نمود.

 

آزمون پایانی کلاسهای تابستانی  طرح نهضت قرآن آموزی در اردکان

شرکت کنندگان در کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی از 25 مرداد  تا 10 شهریور ماه در آزمونهای پایانی این کلاسها شرکت می نمایند.

به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری مرکز قرآنی نور الزهرا(س) با اعزام ممتحن به کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی آزمونهای پایانی این کلاسها از 25 مرداد ماه آغاز و تا 10 شهریور ماه ادامه خواهد داشت .

در این آزمونها که در رشته های قرائت سطح 1و2 ، مفاهیم سطح 1و 2 و حفظ قرآن کریم برگزارمی شود به هر یک از قبولشدگان گواهینامه اعطا خواهد شد.

 

 

اردوی پایانی ممتازین کلاسهای قرآن شهر احمد آباد

شرکت کنندگان در کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی شهر احمد آباد به اردوی یک روزه اعزام شدند.

به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری کانون فرهنگی محقق داماد احمد آباد یک دوره اردوی یک روزه فرهنگی و تفرحی به منظور تشویق قرآن آموزان کلاسهای قرآنی برگزار شد.

در این برنامه که بیش از 60 نفر از ممتازین کلاسهای قرآن حضور داشتند ، مسابقات فرهنگی و ورزشی و کوهنوردی برگزار شد.

 

اختتامیه کلاسهای اوقات فراغت در شهر احمد آباد

جشن پایانی کلاسهای قرآنی و معارف اسلامی در شهر احمد آباد برگزار شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان مراسم اختتامیه کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی و بوستانهای معرفت در محل مسجد جامع احمد آباد برگزار شد.

دراین مراسم مسئول دفتر امام جمعه شهر احمد آباد در سخنانی به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت به ویژه به تشکیل کلاسهای قرآنی اشاره نمود و از خدمات اداره تبلیغات اسلامی اردکان در شهر احمد آباد تقدیر کرد.

در ادامه مسئول برگزاری کلاسهای اوقات فراغت احمد آباد حجت الاسلام اسلامی به ارائه گزارشی در این زمینه پرداخت.

اجرای مسابقات فرهنگی و مداحی از دیگر برنامه های این محفل بود.

در این مراسم از مربیان کلاسهای قرآنی تقدیر به عمل آ مد.

 

 

پایان دوره کلاسهای طرح قرآنی 1443 در اردکان

شرکت کنندگان در کلاسهای طرح قرآنی 1443 در آزمونهای پایانی این کلاسها شرکت نمودند.

به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان آزمونهای پایانی 4 مورد از کلاسهای طرح قرآنی 1443 برگزار شد.

در جشن پایانی این کلاسها که در محل فاطمیه شهرستان اردکان برگزار شد مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن تقدیر از دست اندرکاران این طرح با اشاره به برگزاری همزمان طرح قرآنی 1443 در سطح کشور و استقبال گسترده مردم از این طرح ، به آموزش حضوری بیش از 80 نفر در شهر اردکان در این طرح اشاره نمود .

قابل ذکر است بر اساس سهمیه واگذاری به شهر اردکان تنها 4 کلاس حضوری این طرح برگزار شده است.

 

جشن قرآن آموزی نونهالان در شهرک انقلاب اردکان

نونهالان کلاسهای شهرک انقلاب جشن پایانی کلاسهای خود را برگزار نمودند.

به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری مرکز قرآنی نور الزهرا(س) جشن پایانی کلاسهای آموزش قرآن ویژه پیش دبستانها در مدرسه دکتر نصیری شهرک انقلاب اردکان برگزار شد.

در این مراسم که صبح روز شنبه 24 مرداد ماه برگزار گردید یکی از روحانیون در جمع مادران نونهالان آموزش قرآن به فرزندان را از وظایف اصلی والدین نیست به نسل آینده ذکر کرد.

در این مراسم به 60 نفر از نونهالان که موفق به یادگیری آیات قرآن شده بودند لوح تقدیر و جوایزی اعطا شد.

عرضه قرآن و کتب قرآنی در اردکان

قرآن و کتب قرآنی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان عرضه می شود.

همزمان با بهار قرآن ماه مبارک و پرفیض رمضان و به منظور تامین قرآن و کتب قرآنی و دینی مورد نیاز مومنین و روزه داران اداره تبلیغات اسلامی اردکان اقدام به عرضه این اقلام با تخفیف ویژه نموده است .

متقاضیان می توانند با مراجعه به مرکز عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی واقع در جنب این اداره نسبت به تهیه اقلام قرآنی مورد نیاز اقدام نمایند. بیش از 150 عنوان کتب قرآنی و ادعیه همراه با 25 نوع چاپ قرآن کریم در این راستا عرضه می شود.


اوقات شرعی ماه مبارک رمضان به افق اردکان منتشر شد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان جزوه ای حاوی اوقات شرعی ماه مبارک رمضان به افق شهر اردکان منتشر شد.

این جزوه در بین مساجد ، مراکز اداری و آموزشی توزیع می شود.

رعایت اوقات شرعی بر اساس افق هر شهرستان از مواردی است که می بایست در مساجد و اماکن مذهبی به طور خاص رعایت شود در این جزوه از مردم شریف اردکان خواسته شده تا با رعایت این اوقات به نماز اوقل وقت نیز اهمیت ویژه ای بدهند.


 

مهد کودک قرآنی مصباح الهدی ثبت نام از نونهالان را برای یک دوره‌آموزشی قرآن کریم آغاز کرد.

از سال 1378 تا کنون تنها مهد کودک قرآنی شهرستان اردکان هر ساله به برپایی کلاسهای آموزش قرآن کریم ، ویژه نونهالان 3 تا 6 سال می نماید.

مهد کودک قرآنی زیر نظر کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان آموزش حفظ قرآن کریم ، مفاهیم قرآنی ، تربیت قرآنی و دینی ، مفاهیم دینی و اجتماعی را در دستور کار آموزشی خود قرار داده است .

ثبت نام از متقاضیان شرکت در این مهد قرآنی از 15 شهریور ماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

گفتنی است هر ساله براساس ظرفیت پذیرش 75 نفر در 3 کلاس آموزشی تحت پوشش برنامه های قرآنی این مهد قرار می گیرند.


دهه آخر ماه شعبان المعظم به نام دهه غبار روبی و بهداشت مساجد معرفی شده است.

ستاد دهه غبار روبی مساجد با هدف برنامه ریزی بهتر برای آماده سازی مساجد در ماه مبارک رمضان در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان تشکیل شد.

در جلسه ستاد دهه غبار روبی مساجد موارد زیر به تصویب رسید و جهت اجرا به مساجد اعلام شد.

-    نمازگزاران مساجد در این دهه به غبار روبی و عطر افشانی مساجد خواهند پرداخت و مساجد را قبل از رسیدن ماه مبارک رمضان برای پذیرایی از مهمانان خدا آماده می سازند.

-        توزیع هر گونه اقلام خوراکی به عنوان افطاری و سحری می بایست در بسته بندی های بهداشتی باشد

-        مسئولین توزیع افطاری و سحری و خدام مساجد می بایست کارت سلامت دریافت نمایند.

-        مساجد از نظر ظاهری می بایست جذاب و تمیز باشند


مربیان قرآنی شهرستان اردکان عصر دو شنبه در جلسه ای شیوه بررسی کیفیت  کلاسهای قرآنی را بررسی نمودند.

از سوی مرکز قرآنی نور الزهرا(س) و با همکاری  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور هماهنگی بیشتر برای بالا بردن کیفیت کلاسهای قرآنی سطح شهرستان جلسه ای با حضور مربیان و دست اندرکاران طرح نهضت قرآن آموزی عصر روز دوشنبه هفته گذشته در محل مرکز قرآنی نور الزهرا(س) برگزار شد.

در این جلسه مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اشاره به لزوم بهره مندی مربیان قرآنی از شیوه های جذاب در آموزش قرآن کریم ، راههای جذب نوجوانان و جوانان به کلاسهای قرآنی را تشریح نمود.

ایشان در ادامه سخنانش در به کارگیری جدید ترین و زیباترین روشها در تبلیغ کلاسهای قرآنی تاکید کرد و تبلیغ چهره به چهره و استفاده از ممتازین کلاسهای سال گذشته را بهترین راه کار برای معرفی کلاسهای قرآنی دانست.

در این جلسه سه تن از مربیان موفق تجربیات خود را مطرح نمودند.


صدور گواهینامه آموزش قرآن از سوی مرکز قرآنی نور الزهرا(س) اردکان

مرکز قرآنی نور الزهرا(س) اردکان در رشته های قرائت 1 و 2 و مفاهیم و حفظ قرآن گواهینامه آموزشی اعطا می نماید.

مرکز قرآنی نور الزهرا(س) زیر نظر کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برنامه های آموزش قرآن کریم در شهرستان اردکان را تحت پوشش خود قرار داده است.

از برنامه های این مرکز اعطای گواهینامه آموزشی به کلیه قبولشدگان در دروه های مختلف آموزش قرآن می باشد.

همچنین بنا به اعلام این مرکز کسانی که قادر به خواندن صحیح قرآن در سطوح مختلف می باشند می توانند بدون شرکت در کلاس و فقط برای یک بار در آزمون های قرآنی شرکت نموده و در صورت کسب نمره بالا گواهینامه آموزشی به انها اعطا خواهد شد.

 

 

اردوی فرهنگی ممتازین قرآنی روستای حاجی آباد اردکان

15 نفر از ممتازین قرآنی روستای حاجی آباد  اردکان به اردوی فرهنگی تفریحی قم و جمکران اعزام شدند.

از سوی کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان 15 نفر از برادران ممتاز قرآنی در اردوی فرهنگی زیارتی به زیارت حرم حضر معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نائل آمدند.

در این اردوی فرهنگی شرکت کنندگان علاوه بر بهره مندی از زیارتگاهها در نشست فرهنگی که در محل مرکز فرهنگی بیت النور قم برگزار شد ، با راهکارهای کاربردی انس با قرآن کریم آشنا شدند.

زیارت حرم امام (ره) و حرم عبدالعظیم حسنی در شهر ری و زیارت  پنج امام زاده و آقا علی عباس ، بازدید از نمایشگاه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه های این اردو بود.

ممتازین قرآنی روستای حاجی آباد  اردکان در جلسه قرآنی حرم حضور معصومه (س) که قبل از اذان ظهر روز جمعه برگزار می شود نیز شرکت نمودند.

 

 

 

یکصد و دوازدهمین مین شماره فهم نور در استان یزد منتشر شد

نشریه ماهیانه فهم نور با محتوای مفاهیم قرآن کریم هر ماهه در استان یزد منتشر می شود.

این نشریه که هر ماهه حاوی مطالب و مسابقه ای از مفاهیم یک حزب قرآن کریم می باشد از سوی موسسه قرآنی جواد الائمه و سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد منتشر می شود.

قریب به 2000 نفر به صورت ماهیانه از مطالب و مسابقات این نشریه بهره مند می شوند.

در هر شماره به 50 نفر از ممتازین مسابقه فهم نور نیز جوایز ارزنده ای اعطا می شود.

 

 

برگزاری گفتمان دینی با موضوع قرآنی از نگاه قرآن در مسجد ولیعصر(عج) اردکان

کارگاه آموزشی گفتمان دینی با موضوع قرآن از نگاه قرآن برگزار شد.

در راستای برگزاری گفتمانهای دینی در مساجد اردکان ، کارگاه آموزشی گفتمان دینی با موضوع قرآن از نگاه قرآن در مسجد ولیعصر(عج) برگزار شد.

 در این برنامه سخنران گفتمان با اشاره به موضوع قرآن کریم و اعجاز ادبی و علمی آن وجود این کتاب ارزش مند را مایه افتخار مسلمانان اعلام نمود.

ایشان در این جلسه به پرسشهای مطرح شده پیرامون موضوع گفتمان پاسخ گفت.

در این جلسه مسابقه ای نیز برگزار و به برندگان هدایایی تقدیم شد.

 

 

اردوی تفریحی پارک شادی ویژه نوجوانان بوستانهای معرفت اردکان

تاکنون 4 دوره اردوی تفریحی پارک شادی برای دانش آموزان بوستانهای معرفت برگزار شده است.

به منظور تشویق شرکت کنندگان در کلاسهای بوستان معرفت تا کنون 4دوره اردوی فرهنگی و تفریحی پارک شادی برای این عزیزان برگزار شده است.

در این برنامه شرکت کنندگان پس از عزیمت به مرکز استان به زیارت امامزاده جعفر رفته و پس از اقامه نماز جماعت جهت تفریح به پارک شادی و پارک کوهستان اعزام می شوند.

در 4 دوره برگزار شده بیش از 150 نفر از این برنامه بهره مند شده اند.


قرآن آموزان طرح نهضت قرآن آموزی در محل پارک شهر اردکان در همایشی تحت عنوان قرآن و عفاف شرکت نمودند.

در راستای برنامه های طرح نهضت قرآن آموزی ، همایشی تحت عنوان " قرآن و عفاف "  صبح پنجشنبه  در محل پارک شهر اردکان برگزار شد.

در این برنامه که به همت مرکز قرآنی نور الزهرا(س) و با همکاری   کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار گردید ، تعدادی از قرآن آموزان کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی با حجاب اسلامی و دینی در محل پارک حضور یافتند و یکی از روحانیون نیز در این طرح در جمع قرآن آموزان به ایراد سخنانی پیرامون دستورات قرآن در بحث حجاب پرداخت.


   1   2   3      >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.