سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

همزمان با دومین  سالگرد ارتحال امام جمعه فقید اردکان مراسم گرامی داشت ایشان اواخر این هفته برگزار می شود.

به مناسبت دومین سالگرد ارتحال عالم ربانی و شاعر جلیل القدر حضرت آیت الله بهجتی (شفق) (ره) امام جمعه فقید شهرستان اردکان مراسم گرامی داشتی به شرح زیر برگزار می شود.

1-    شب شعر و خاطره سه شنبه 27 مرداد بعد از نماز عشاء در مجتمع فرهنگی آیت الله خاتمی

2-    مراسم دومین سالگرد پنجشنبه 29 مرداد بعد از نماز عشاء در محل مسجد کوشکنو

از مردم انقلابی اردکان و استان یزد دعوت به شرکت در این مراسم شده است.

 


تعدادی از کلاسهای طرح اوقات فراغت اردکان به صورت هفتگی در محل پارک شهر تشکیل شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور تروج فرهنگ دینی و تنوع در کلاسهای طرح اوقات فراغت ، به صورت هفتگی کلاسهای بوستانهای معرفت در محل پارک شهر اردکان برگزار شد.

در این طرح هر هفته مخاطبین چند مورد از بوستانهای معرفت در محل پارک شهر اردکان حضور یافته  و یکی از روحانیون طرح هجرت برای آنها برنامه های فرهنگی اجرا می نماید.

این برنامه علاوه بر جنبه های تبلیغی بسیار موثری که داشته است ، مورد استقبال خوبی از سوی مخاطبین بوستانها نیز قرار گرفته است.

تا کنون 6 دوره از این برنامه برگزار شده و در هر دوره بیش از 70 نفر شرکت داشته اند.


جشنواره نهضت قرآن آموزی در هفته دوم ماه رمضان  در اردکان برگزار می شود.

بنا به اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، جشنواره طرح نهضت قرآن آموزی هفته دوم شهریور ماه سال جاری و در ماه بهار قرآن برگزار خواهد شد.

این جشنواره در رشته های قرائت ، مفاهیم و همخوانی قرآن کریم ، حفظ سوره های آخر قر آن و سوره اسراء ، نشریات و هنر های دستی در موضوع آیات قرآن برگزار می شود.

کلیه شرکت کنندگان در طرح نهضت قرآن آموزی می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

این برنامه در هفته دوم ماه مبارک رمضان و در محل مرکز قرآنی نور الزهرا(س) اردکان  برگزار خواهد شد.


در روستای ترک آباد کلاسهای بوستان معرفت ، هسته های جوان و طرح نهضت قرآن آموزی در حال اجراست.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این بازدید ها با اشاره به برنامه سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر غنی سازی اوقات فراغت با آموزشهای دینی و قرآنی ، تابستان را موقعیت بسیار مناسبی برای یادگیری قرآن و معارف اسلامی دانست .

در حال حاضر در روستای ترک آباد در فاصله 5 کیلومتری شهر اردکان ، 4 مورد بوستان معرفت ، 4مورد هسته فرهنگی جوان و 5 کلاس طرح نهضت قرآن آموزی دایر می باشد.که بیش از 95 نفر از جوانان و نوجوانان این روستا در این کلاسها شرکت دارند.

 


از کلاسهای قرآن روستای سروسفلی اردکان سرکشی به عمل آمد.

در این برنامه که از سوی مرکز قرآنی نور الزهرا(س) با همراهی مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان انجام شد ، کیفیت کلاسهای قرآنی روستای سروسفلی و هفتادر مورد ارزیابی قرار گرفت.

در حال حاضر کلاسهای روخوانی و مفاهیم قرآن کریم در روستاها  با حضور دختران و پسران در سنین مختلف دایر می باشد.

بیش از 90 درصد نوجوانان روستای سروسفلی و هفتادر در این کلاسها شرکت دارند.

این کلاسها همه روزه از ساعت 8 تا 11 صبح بر دبستان دخترانه مرجان روستای سروسفلی و دبستان الزهرا روستای هفتادر  برگزار می شود.


در تابستان امسال بیش از 1200 نفر در طرحهای مختلف آموزش قرآن کریم در شهرستان اردکان شرکت نمودند.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع مربیان قرآنی با اشاره به این نکته برگزاری طرح نهضت قرآن آموزی در تابستان امسال را موفقیت‌آمیز اعلام نمود و افزود در تابستان امسال بیش از 55 کلاس آموزش قرآن در رشته های روخوانی روانخوانی مفاهیم پیش دبستانی برگزار شده که در این کلاسهای جمعا 1250 نفر تحت پوشش آموزشهای قرآن کریم قرار گرفته اند.

تداوم طرح نهضت قرآن آموزی ، آموزش های قرآنی کارکنان دولت ، تربیت معلم قرآن کریم ، طرح بینات ونسیم حیات ازبرنامه های آموزشی است که کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ادامه سال جاری در دست اقدام دارد.


کمیته ای با هدف ارتقاء سطح کیفی مراسم و برنامه های مذهبی و قرآنی در شهرستان اردکان و با عضویت تبلیغات اسلامی , ارشاد , فرمانداری و دفتر امام جمعه تشکیل شد.

صبح روز دوشنبه 13 مرداد ماه به دعوت دفتر امام جمعه اردکان جلسه ای با حضور نمایندگان و مسئولین اداره تبلیغات اسلامی , ارشاد اسلامی , فرمانداری , نیروی انتظامی برپا شد که در این جلسه که با هدف برنامه ریزی برای کیفیت بخشی به مراسم و برنامه های مذهبی و قرآنی تشکیل شده بود هر یک از دعوت شدگان پیشنهادات خود را در این راستا اعلام نمودند.

تولید سی دی های مذهبی و مناسب برای استفاده در جشن های مذهبی , انتشار ویژه نامه در مناسبتهای مختلف , بهره مندی از توان فکری و اجرایی طلاب علوم دینی در مراسم مذهبی و قرآنی , در نظر گرفتن سلاق مختلف جوانان در جشن ها و مراسم دینی از جمله مواردی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امام جمعه اردکان در این جلسه با اشاره به لزوم جذب نیروهای جوان و نوجوان به برنامه های دینی بر شاداب سازی این برنامه ها تاکید کرد.

 


دوشنبه شب و در آستانه جشنهای نیمه شعبان مراسم شبی با قرآن کریم در محل مسجد ولیعصر (عج) اردکان با حضور خوب جوانان و ونوجوانان برگزار شد.

از سوی  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری واحد فرهنگی مسجد ولیعصر(عج) اردکان محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان کلام وحی دوشنبه شب 13 مرداد ماه و در آستانه ایام ولادت حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

در این مراسم نورانی تنی چند از قاریان قرآن کریم به تلاوت آیات نورانی وحی پرداختند.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این مراسم طی سخنانی با اشاره به عصر غیبت امام زمان(عج) گسترش فرهنگ ناب قرآنی در جامعه را یکی از عوامل زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت اعلام کرد.

در این مراسم نورانی ضمن برگزاری مسابقه حضوری به 12 نفر از ممتازین این مسابقه هدایایی اعطا شد.

 


جمعی از ممتازین کلاسها و طرح های هسته های فرهنگی جوان اردکان به اردوی فرهنگی قم و جمکران اعزام شدند.

از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اردکان تا کنون 3 دوره اردوی فرهنگی زیارتی به قم و جمکران با حضور بیش از 60 نفر از ممتازین طرح هسته های فرهنگی جوان برگزار شد.

در این اردوی فرهنگی شرکت کنندگان علاوه بر بهره مندی از زیارتگاهها در نشست فرهنگی که در محل مرکز فرهنگی بیت النور قم برگزار شد ، با راهکارهای کاربردی زندگی دینی آشنا شدند.

برنامه معنوی انس با گل نرگس همراه با نجوای مناجات با امام زمان (عج) در صحن مسجد جمکران هم از دیگر برنامه های این اردو ها به شمار می رود.

زیارت پنج امام زاده و آقا علی عباس ، بازدید از نمایشگاه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه های این اردوها بود.

این اردوها تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.


بیش از 450 نفر از قرآن آموزان کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی در اردکان در اردوی یک شبانه روزی شرکت نمودند.

کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان به منظور تشویق قرآن آموزان اقدام به برگزاری اردوهای درون استانی نمود که این اردوها در 4 دوره شبانه روزی در محل اردوگاه امام صادق(ع) روستای منشاد از توابع استان یزد برگزار شد.

در هر دوره بیش از 120 نفر از برنامه های فرهنگی و قرآنی این اردوها بهره مند شدند.

اجرای مسابقات زلال معرفت قرآن بخوانید جایزه بگیرید مسابقه احکام مفاهیم قرآن کریم مسابقات ورزشی و تفریحی راز گلها و ... از جمله برنامه هایی بود که قرآن آموزان از آن بهره مند می شدند.

بهره مندی از برنامه های شاد و مفرح ، شرکت در جنگ های شاد ، اجرای برنامه های هنری و نمایشی ، بازدید از نمایشگاه آثار هنری ، کوهنوردی و گردش در طبیعت از دیگر برنامه های این اردو بود.


<      1   2   3      >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.