سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

چند سالی است که با هدف ترویج مبانی و مفاهیم قرآن کریم طرح آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم در قالب طرح بینات در اردکان اجرا می شود.

رمضان  سال 1385       2کلاس      67شرکت کننده           46نفر شرکت در آزمون     

رمضان  سال 1386       4کلاس      98شرکت کننده           82نفر شرکت در آزمون     

رمضان  سال 1387       8کلاس      195شرکت کننده        126نفر شرکت در آزمون     

رمضان  سال 1388       17کلاس     415 شرکت کننده       347 نفر شرکت در آزمون     

رمضان  سال 1389       32کلاس      1573شرکت کننده      610نفر شرکت در آزمون     

رمضان  سال 1390       37کلاس      1650شرکت کننده      812 نفر شرکت در آزمون     

رمضان  سال 1391       51 کلاس      2039 شرکت کننده     1206 نفر شرکت در آزمون

قابل ذکر است استقبال عمومی نمازگزاران مساجد و مخاطبین جلسات قرآنی از این طرح بسیار عالی بوده است.

جلسات آموزشی این طرح همه روزه حداقل 1 ساعت و بابیان تفسیر سوره انتخابی توسط امام جماعت یا روحانی اعزامی به جلسات و محافل محل برگزاری اجرا می شود.

درابتدای رمضان سئوالات اولیه از متن سوره انتخابی توزیع و مخاطبین در خلال کلاسهای برگزار شده و رجوع به تفسیر جوابهای سئوالات اولیه فرا خواهند گرفت و در انتهای کلاسها و در زمان آزمون شرکت کنندگانی که آمادگی آزمون دارند با حضور در محل کلاس به صورت حضوری به سئوالات منتخب از سئوالات اولیه پاسخ می دهند.

این طرح در سال جاری  از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری فرمانداری اردکان ، شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان ،ارشاد اسلامی اردکان و مجامع امورصنفی برگزار گردید.


 
برگزاری مسابقات طرح بینات در 34 مکان مذهبی اردکان
به دنبال برگزاری طرح قرآنی بینات ، 1270 نفر از شرکت کنندگان در این طرح در مسابقه حضوری بینات شرکت نمودند.
طرح قرآنی بینات شامل آموزش تفسیر عمومی قرآن کریم در قالب آموزش تفسیر سوره های فتح و دخان در ماه مبارک رمضان به صورت کلاسهای هر روزه در 53 مسجد و مرکز قرآنی و فرهنگی در شهرستان اردکان و با حضور 2600 قرآن آموز برگزار شد.
کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با همکاری موسسه قرآنی بینات اجرای این طرح عظیم قرآنی را برعهده داشتند .
در راستای این طرح در روز 26 مرداد ماه همزمان در 34 حوزه امتحانی مسابقات هماهنگ این طرح با شرکت 1270 نفر از شرکت کنندگان برگزار شد.
قرار است به 120 نفر از ممتازین این طرح جوایز ارزنده ای تقدیم گردد.
 
بازدید فرماندار اردکان از روند برگزاری مسابقات طرح بینات
فرماندار و رئیس اداره تبلیغات اسلامی و نماینده شهرداری و شورای شهر اردکان از حوزه های مسابقه طرح بینات بازدید به عمل آورند.
به دنبال برگزاری مسابقه بزرگ بینات ، فرماندار اردکان به همراه رئیس اداره تبلیغات اسلامی و نماینده شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان از روند برگزاری این مسابقه بازدید به عمل آوردند.
دراین بازدید که در محل مسجد جدید التاسیس فاطمه الزهرا(س) اردکان انجام شد ،بازدید کنندگان از نحوه برگزاری مسابقه وشیوه های اجرایی این طرح اطلاع حاصل کردند.
مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ،ضمن اعلام خبر فوق ، افزود :  طرح بینات با همکاری و مساعدت فرماندار محترم اردکان و شهرداری و شورای اسلامی شهر و برخی ارگانهای دیگر برگزار شد .
قانعی اردکانی ادامه داد : در این طرح 53 کلاس آموزش تفسیر با حضور 2600 نفر برگزار شد و مسابقه این طرح نیز در 34 مکان با حضور 1270 نفر برگزار شد.
 
محفل انس باقرآن کریم در ندامتگاه اردکان
مراسم شبی با قرآن کریم در محل ندامتگاه اردکان و با حضور نادمین این مرکز برگزار شد.
در مراسم قرآنی که با همت واحد فرهنگی ندامتگاه اردکان و با همکاری موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار شد ، قاریان و حافظان قرآنی به اجرای برنامه های قرآنی پرداختند.
در این مراسم نورانی حجت الاسلام شیری مسئول واحد فرهنگی زندان اردکان به پیشرفت نادمین این مرکز در حفظ قرآن کریم اشاره و تاسیس بند قرآنی در این ندامتگاه را از برنامه های آتی اعلام کرد.
در این مراسم ، گروه تواشیح مبین از موسسه قرآنی بینات اردکان به  اجرای برنامه های قرآنی پرداخت.
در پایان مراسم از نادمین حافظ قرآن تقدیر به عمل آمد .
در این مراسم از همکاری موسسه قرآنی بینات در برنامه های قرآنی این مرکز نیز به صورت ویژه تقدیر شد.
گفتنی است این مراسم در شامگاه چهارشنبه 25 مرداد ماه سال جاری برگزار شد.
 
حماسه آفرینی مردم اردکان در روز قدس
مردم ولایتمدار اردکان ، همراه با مسلمانان سراسر عالم ، در روز قدس حماسه ای دوباره آفریدند.
در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان ، مردم مومن و روزه دار اردکان در پاسخی دوباره به ولی امر مسلمین جهان و همراه با مسلمانان سراسر عالم ، با مشتهای آهنین خود ، آخرین ضربه ها را بر پیکر پوشالی و هیمنه ی رو به زوال رژیم مفلوک صهیونیستی وارد آوردند.
مردم اردکان با ندای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا ، روز جهانی قدس را گرامی داشته و در راهیپیمایی خود خواستار محو کامل غده سرطانی اسراییل شدند.
حمایت از دولت و مردم سوریه و حمایت از مردم بحرین و میانمار از دیگر خواسته های راهپیمایان بود.
 
 
 

برگزاری جشن میلاد سبط اکبر در مساجد اردکان
نیمه رمضان مساجد اردکان با برگزاری جشن میلاد نور سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) را گرامی داشتند.
در نیمه ماه مبارک رمضان و سالروز میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مساجد شهرستان اردکان اقدام به برگزاری جشن میلاد نور نمودند. برگزاری جشن میلاد به مدت سه شب در مسجد امام حسن مجتبی (ع) محله قطب آباد اردکان از جمله جشنهای باشکوه در این ایام بود.
در دیگر مساجد نیز مراسم مشابهی در شب میلاد برگزار شد.
اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن همکاری در برگزاری مراسم جشن مساجد اقلام فرهنگی و مسابقات فرهنگی ویژه این ایام را برای مساجد تهیه و در اختیار گذارده است.
 
جشنهای خیابانی نیمه ماه رمضان در اردکان
شب 15و16 ماه رمضان جشنهای خیابانی در سطح شهر اردکان برگزار شد.
همزمان با فرارسیدن نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان 5 مورد جشن خیابانی در محلات مختلف شهر اردکان به همین مناسبت برگزار گردید.
برپایی ایستگاه صلواتی ، آذین بندی و نورافشانی معابر و میادین ، برگزاری مسابقه فرهنگی و توزیع بروشور میلاد سبط اکبر (ع) از جمله برنامه های این جشن ها بود که بعد از افطار شب های 15 و 16 ماه رمضان آغاز و تا پاسی از شب ادامه یافت.
 
برگزاری مسابقه فرهنگی میلاد سبط اکبر در اردکان
در جشنهای میلاد امام حسن مجتبی (ع) مسابقه فرهنگی سبط اکبر (ع) برگزار شد.
از سوی کانون قرآن  اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع ) مسابقه ای تحت عنوان سبط اکبر شامل سئوالاتی از زندگی آن بزرگوار برگزار شد.
این مسابقه در جشنهایی که به مناسبت میلاد سبط اکبر(ع) در مساجد و مراکز قرآنی برپا بود توزیع و جوایزی به ممتازین این مسابقات اعطا شد.
 
لیالی قدر و مساجد اردکان
مراسم احیاء در بیش از 120 مسجد اردکان برگزار می شود.
همزمان با لیالی قدر مردم مومن اردکان در مراسم احیاءشبهای قدر که در مساجد و مراکز دینی برگزار می شود حضور چشمگیری دارند.
غالب مساجد اردکان در این شبها مملو از جمعیت به ویژه جوانان و نوجوانان میباشد.
در بیش از 120 مسجد فعال و 25 حسینیه و مرکز دینی مراسم احیاء و شب زنده داری برکزار می شود.
قرائت ادعیه افتتاح و جوشن کبیر ، زیارت ائمه اطهار ، قرائت قرآن ، مراسم قران به سر گرفتن و عزاداری مولی الموحدین علی ابن ابی طالب(ع) از برنامه های این مراسم می باشد.
اداره تبلیغات اسلامی اردکان در تامین سخنران و روحانی مراسم احیاء مساجد اردکان همکاری دارد.
 
اردکان در ماتم اولین مظلوم عالم رخت عزا پوشید
مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت امیر مومنان علی [ع) همزمان با 19 رمضان سالروز ضربت خوردن آن امام همام در مساجد و مراکز دینی اردکان در حال برگزاری است .
همزمان با 19 رمضان سالروز ضربت خوردن  مولی الموحدین علی ابن ابی طالب(ع) مراسم عزاداری و سوگواری در مساجد و مراکز دینی اردکان برپا گردید.
در این مراسم سخنرانان با تشریح فضائل آن امام همام مبانی عالیه مذهب شیعه را بیان نمودند.
قرار است مراسم عزاداری در شبهای آتی به ویژه در شب 21 رمضان در مساجداردکان برگزار شود.

آغاز ثبت نام پنجمین دوره طرح قرآنی نور الهدی در اردکان
ثبت نام  از متقاضیان طرح قرآنی نور الهدی به صورت متمرکز در اردکان آغاز شد .
از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همزمان با سراسر کشور تبلیغات میدانی به منظور جذب متقاضیان به شرکت در طرح قرآنی نور الهدی آغاز شده است.
طرح قرآنی نور الهدی همه ساله درقالب مسابقه تفسیر قرآن کریم از سوی دارالقرآن الکریم اجرا می شود.
ثبت نام از متقاضیان شرکت در مسابقات پایانی این طرح در شهرستان اردکان آغاز شده است . قرار است مسابقه این طرح در پایان آبان ماه  سال جاری برگزار شود.
 
جلسه هماهنگی فعالیتهای موسسات قرآنی اردکان
فعالیتهای قرآنی موسسه قرآنی نورالزهرا(س) در رمضان المبارک در جلسه ای مورد بازبینی قرار گرفت.
طی جلسه ای که با حضور مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و اعضای موسسه قرآنی نور الزهرا(س) در محل این موسسه برگزار شد برنامه های قرآنی این موسسه در ماه مبارک رمضان مورد بازبینی قرار گرفت.
شعبانعلی قانعی در این جلسه بر توجه بیشتر به ارتقاء سطح کیفی طرح های قرآنی تاکید کرد. وی بااشاره به بررسی و تحلیل برنامه های شش ماهه اول سال ، راه اندازی گروه مشاوره قرآنی ، جمع آوری ایده های قرآنی نخبگان قرآنی شهرستان ، راه اندازی مکتب خانه های قرآنی ، تصویب طرح های قرآنی شش ماهه دوم سال بر اساس نیاز محلات شهرستان رااز اولویت های کاری موسسات قرآنی اعلام نمود.
گفتنی است این جلسه عصر روز دوشنبه 16 مرداد ماه سال جاری برگزارشد.

مراسم شبی با قرآن کریم در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در محل مصلای اردکان وبا حضور قاری مصری عبدالناصر حرک برگزار شد.

 

قاری برجسته مصری " عبد الناصر حرک "همزمان با فرارسیدن نخستین شب قدر (شب نوزدهم ماه رمضان المبارک ) در محل مصلای بزرگ امام خمینی ( ره) حضور یافت و در جمع مردم اردکان به تلاوت قرآن کریم پرداخت.

دراین مراسم نورانی که قاریان قرآن شهرستان اردکان نیز به اجرای برنامه پرداختند.

اجرای تواشیح و همخوانی توسط گروه تواشیح مبین از موسسه قرآنی بینات وابسته به اداره تبلیغات اسلامی اردکان نیز از جمله برنامه های این محفل نورانی بود.

این مراسم باهمکاری اداره اوقاف و امور خیریه ، فرمانداری ، اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

گفتنی است "عبد الناصر حرک "از جمله قاریان ممتاز بین المللی است که تلاوت زیبای وی در محافل عمومی زبانزد می باشد.

قابل ذکر است این مراسم سه شنبه شب 17 مرداد ماه سال جاری در محل مصلای اردکان برگزار شد.

 



در سالروز کریم اهل بیت(ع) ، کلنگ مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک قائم اردکان به زمین زده شد.

در مراسم کلنگ زنی مسجد شهرک قائم که با حضور فرماندار،شهردار،اعضای شورای شهر و تنی چند از مسئولین ادارات اردکان برگزار شد "حجت الاسلام حسینی"در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از اهالی محله شهرک قائم، احداث این مسجد را امری تاثیر گذار در ارتقا وضعیت فرهنگی این شهرک دانست و گفت:اصولا در امر شهر سازی اسلامی برای مسجد و فضای آموزشی باید بعنوان اولویت اصلی قبل از آغاز ساخت و ساز برنامه ریزی شود .

امام جمه اردکان با ابراز تاسف از اینکه قبل از احداث این شهرک که بیش از 10سال از عمر آن می گذرد برای ساخت مسجد آن محلی در نظر گرفته نشده است افزود:تلاشهای مسکن و شهر سازی برای پیگیری و واگذاری زمین این مسجد قابل تقدیر می باشد و انشا الله با کمکهای خیری مردم و مسئولین هرچه زودتر بنای این مسجد ساخته و آماده بهره برداری قرار گیرد .

فرماندار اردکان نیز با اشاره به آمار و ارقام موجود در زمینه تخلف و بزهکاری گفت:اماکن مذهبی و مساجد در توسعه فعالیتهای فرهنگی محلات و جلوگیری از بروز ناهنجاریهای اجتماعی موثر می باشد.

گفتنی است این مسجد در زمینی به مساحت 650متر مربع در زیربنای 800متر در دو طبقه از طریق کمکهای خیری و مسئولین ساخته و به بهره برداری خواهد رسید .

قابل ذکر است این مراسم صبح روز شنبه 14 مرداد ماه سال جاری و سالروز میلاد کریم اهل بیت (ع) برگزار شد.


مراسم افتتاح مکان جدید مسجد علی ابن ابی طالب(ع) اردکان با جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) همراه بود.

مراسم میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) به همراه افتتحاح مسجد جدید با حضور مسئولان شهرستان از جمله امام جمعه حاج آقا حسینی ، شهردار و فرماندار و دیگر مسئولین برگزار شد.

در این مراسم با شکوه که همراه با مولودی خوانی و گرامی داشت میلاد کریم اهل بیت همراه بود ، توضیحاتی در خصوص ساخت مسجد توسط امام جماعت این مسجد بیان شد.

قابل ذکر است مکان قدیم مسجد علی ابن ابی طالب(ع) به واسطه اینکه در طرح تعریض بلوار امام قرار داشت به مکان جدید منتقل شده است .

تصاویر برگرفته از وبلاگ مسجد ...

 خانواده های فعالین قرآنی موسسه قرآنی بینات اردکان در مراسم ضیافت افطاری که به همت این موسسه برگزار شده بود شرکت کردند.

 

اعضای فعال قرآنی موسسه قرآنی بینات اردکان به همراه خانواده هایشان ، با حضور در مسجد خاتم الانبیاء و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ، در ضیافت افطاری که از سوی این موسسه در محل رستوران سنتی ترنج برگزار شده بود شرکت نمودند.

درادامه این برنامه ، مدیر موسسه قرآنی بینات اردکان ضمن تشکر و قدر دانی از زحمات فعالین قرآنی ، از خانواده های آنان نیز به خاطر همراهی و همکاری با همسرانشان در اجرای طرح های قرآنی این موسسه تشکر نمود.

این برنامه در غروب روز هشتم ماه مبارک رمضان سال جاری برگزار شد.


خانواده های اردکان در جشنواره قرآنی خانواده در رشته های مختلف قرآنی در روزهای پنجشنبه و جمعه به رقابت با هم پرداختند.

 

بنا به اعلام قبلی و ثبت نام تعدادی از خانواده های اردکانی ، جشنواره قرآنی خانواده در روزهای پنجشنبه و جمعه 5 و 6 مرداد ماه در محل موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان برگزار گردید.

 

 جشنواره قرآنی خانواده با موضوعات ، قرائت ، تفسیر ، اطلاعات عمومی و حفظ سوره مبارکه لقمان برای تک تک اعضای خانواده های شرکت کننده برگزار شد.

 

در دو روز برگزاری جشنواره هر یک از خانواده های شرکت کننده بر اساس برنامه زمانبدی شده به صورت  در محل برگزاری این جشنواره حاضر و به سئوالات شفاهی از موضوعات جشنواره پاسخ می دادند.

 

205  نفر در قالب 55 خانواده در این سری از مسابقات ثبت نام نموده بودند که قرار است 3 خانواده قرآنی به عنوان ممتاز به جشنواره قرآنی خانواده استانی معرفی می شوند.

 

قابل ذکر است  مسابقات قرآنی جشنواره خانواده در روزهای پنجشنبه و جمعه 5و6 مرداد ماه سال جاری در محل موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان برگزار شد.

 

 

 



 

 

 

 

 

 


 

طرح حفظ کل 5ساله در اردکان  آغاز شد

کلاسهای آموزشی طرح قرآنی حفظ کل قرآن کریم در 5 سال دراردکان آغاز شد.

با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی و موسسات  قرآنی  بینات و نور الزهرا(س) اردکان ، طرح حفظ 5 ساله در اردکان آغاز شد. در این کلاسها که به صورت هفتگی برگزار می شود قرآن اموزان به حفظ آیات قرآنی خواهند پرداخت.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی با اعلام این خبر افزود : در راستای آغاز طرح تربیت حفاظ قرآن کریم ، 3 کلاس آموزش حفظ کل قرآن کریم در اردکان آغاز شده است که یک کلاس ویزه برادران و 2 کلاس ویژه خواهران می باشد.

موسسه قرآنی بینات اردکان مجری کلاسهای برادران و موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان مجری کلاسهای خواهران می باشد.

این طرح با استقبال خوبی از سوی جوانان و نوجوانان روبرو بوده است.

کلاسهای برادران 4 شنبه شب هرهفته و کلاسهای خواهران شنبه ها و دوشنبه ها صبح برگزار می شود.

آغاز طرح نور الرحمن در اردکان

کلاسهای آموزشی تفسیر نورالرحمن در محل مسجد علی اصغر(ع) بازار نو اردکان آغاز شد.

از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان طرح قرآنی نور الرحمن شامل آموزش تخصصی تفسیر قرآن کریم در محل مسجد علی اصغر (ع) بازار نو اردکان آغاز گردید.

در اولین جلسه آغازین این طرح که با  روز ابتدای ماه مبارک رمضان سال جاری همراه بود ، حجت الاسلام شاکر از اساتید حوزه علمیه ، به بیان اهمیت فراگیری مبانی قرآن کریم اشاراتی داشت.

گفتنی است این طرح به صورت کلاسهای آموزشی هفتگی تفسیر قرآن کریم و با حضور برادران فعال حسینیه بازار نو اردکان برگزار می شود.

جلسات هفتگی این طرح شنبه ها 5/1 ساعت مانده به اذان مغرب در محل مسجد علی اصغر(ع) بازار نو واقع در ابتدای کوچه بازار نو روبروی باغ ملی برگزار می شود.

 


   1   2      >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.