سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما
3

جشن یادگیری اولین سوره قرآن در موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان

نونهالان مراکزقرآنی اردکان یادگیری اولین سوره کامل قرآن کریم را جشن گرفتند.

موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان وابسته به کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان دوره جدید برنامه های آموزش قرآن کریم ویژه نونهالان را از اوایل مهر ماه سال جاری آغاز نموده است . در مراسم جشن قرآن آموزی  که در سالروز میلاد مسعود امام هشتم حضرت امام رضا(ع) در روز سه شنبه 27 مهر ماه  با حضور والدین نونهالان این مرکز برگزار شد نونهالان به نشانه سپاس از خداوند کریم جشن شکرگزاری آیات کلام ا000 را برگزار نمودند.

گفتنی است در این مرکز قرآنی کودکان زیر 4 سال سوره های کوچک قرآن کریم را حفظ می نمایند و طبق برنامه آموزشی هر هفته یک سوره به این نونهالان آموزش داده می شود و کودکان بالای 4 سال در کلاسهای آموزش حفظ جزء اول شرکت دارند که طبق برنامه های آموزشی علاوه واحد کارهای مختلف در هرهفته 6 تا 8 آیه از سوره مبارکه بقره را حفظ می نمایند.

در حال حاضر 30 نفر نونهالتا 6 سال در این مهد مشغول به فراگیری قرآن کریم می باشند.


4

آزمون دوره تفسیر برگزیده آیات قرآن کریم در اردکان

کارکنان ادارات دولتی اردکان در آزمون قرآنی تفسیر برگزیده آیات قرآن کریم شرکت نمودند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای برگزاری کلاسهای قرآنی  ضمن خدمت کارکنان دولت آزمون دوره های غیر حضوری تفسیر برگزیده آیات قرآن کریم روز گذشته در محل فرمانداری اردکان برگزار شد.

در این آزمون بیش از 20 نفر از پرسنل فرمانداری و 20 نفر از ادارات ثبت و احوال ، دارایی ، تعاون ، ارشاد ، ثبت اسناد ، میراث فرهنگی  اردکان شرکت داشتند .

 شرکت کنندگان به سئوالات چهارگزینه ای و تشریحی این دوره از کتاب استاد قرائتی پاسخ گفتند و قرار است به قبول شدگان این دوره گواهینامه ضمن خدمت اعطا شود.

 

هر هفته حفظ یک صفحه از قرآن توسط قرآن آموزان شکوفه های موسسه قّرآنی نورالزهرا(س) اردکان

در کلاسهای حفظ قرآن ویژه نونهالان موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان هر هفته یک صفحه از قرآن کریم آموزش داده می شود.

بر اساس برنامه زمانبندی شده آموزش حفظ قرآن کریم که از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان ابلاغ گردیده است مربیان این مرکز هر هفته یک صفحه از قرآن کریم را به قرآنآموزان کلاسهای حفظ آموزش می دهند.

در این مرکز 2 کلاس آموزش حفظ قرآن کریم با 30 قرآن آموز در مقاطع سنی 3 تا 6 سال به یادگیری قرآن کریم مشغول می باشند.


اجرای طرح تفسیر موضوعی قرآن کریم  در انجمن معلولین  اردکان

به همت موسسه قرآنی بینات طرح تفسیر موضوعی قرآن کریم در انجمن معلولین اردکان اجرا می شود.

در راستای نشر و ترویج ترجمه تفسیر و مفاهیم فرهنگ غنی قرآن کریم در سطح جامعه مراسم افتتاحیه طرح آموزشی تفسیر موضوعی قرآن کریم صبح دوشنبه 26 مهر ماه  از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان در محل انجمن معلولین اردکان برگزار گردید.

این طرح در قالب 3 کلاس آموزش در موضوعات اخلاقی و اعتقادی قرآن کریم و با شرکت بیش از 150 نفر از علاقه مندان در سطح شهر اردکان برگزار می شود.

انجمن معلولین اردکان ضمن ثبت نام از معلولین و خانواده های آنها کلاسهای این طرح رابرای قشرهای مختلف سنی خانواده های معلولین برگزار خواهد نمود.

موسسه قرآنی بینات برگزار کننده کلاسهای آموزشی این طرح می باشد.

قرار است  پس از اتمام کلاسها آزمونهای پایانی برگزار و  به کلیه قبولشدگان از سوی موسسه قرآنی بینات و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان گواهینامه قبولی اعطا شود.

 

شش ماهه دوم سال 20 گفتمان دینی در اردکان برگزار می شود

اداره تبلیغات اسلامی اردکان در شش ماهه دوم سال جاری 20 گفتمان دینی در مساجد ، مدارس و دانشگاهها برگزار خواهد نمود.

مسئول برگزاری طرح گفتمانهای دینی اردکان در جلسه توجیهی طرح گفتمانهای دینی که صبح روز سه شنبه 27 مهر ماه در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد،  اعلام کرد : طرح گفتمانهای دینی از جمله طرح های فرهنگی است که مورد استقبال گسترده نوجوانان و جوانان تشنه معارف اسلامی واقع شده است و در همین راستا این اداره در نظر دارد در شش ماهه دوم سال جاری 10 گفتمان مدارس 7 گفتمان مساجد و 3 گفتمان دانشجویی را در سطح شهرستان اردکان برگزار نماید.

قانعی اردکانی ادامه داد : در گفتمانهای مدارس که با همکاری آموزش و پرورش اردکان برگزار می شود مباحثی پیرامون معنویت و جوانان ، دوست یابی دراسلام ، حجاب و عفاف ، آینده و آینده نگری ، آسیبهای اجتماعی و در گفتمانهای مساجد همین موضوعات بعلاوه مباحث خانواده ، عرفانهای دروغین و نحله های انحرافی و و در گفتمانهای دانشگاهی مباحثی پیرامون دانشجو و مدیریت زمان ، عرفانهای دروغین ، همت مضاعف و کار مضاعف و... مطرح می شود.


2

تجلیل از مربیان قرآنی موسسه قرآنی بینات اردکان

در مراسمی از مربیان قرآنی موسسه قرآنی بینات شهرستان اردکان تجلیل به عمل آمد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور ارج نهادن به مقام معلمین قرآن کریم مراسمی عصر روز دوشنبه 26 مهر ماه در محل کانون شهید مدرس اردکان برگزار شد که در این مراسم از معلمین قرآن کریم که در امر برگزاری طرح های قرآنی  سهیم بودند تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اشاره به شان و مقام معلم قرآن ، حضور پر برکت قرآن در زندگی معلمین قرآن که بدون هیچ چشمداشتی به ترویج قرآن می پردازند را مایه مباهات و افتخار دانست .

این مراسم با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان و شهردار اردکان برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در سخنانی ضمن اشاره به میلاد مسعود امام هشتم (ع) شمه ای فضائل این امام همام را بیان نمودند.

در ادامه به هر یک از معلمین کلاسهای طرح های قرآنی لوح تقدیر و هدایایی تقدیم شد.



ستاره هشتم(ویژه نامه)


سلام بر آقای غریبی که مقرب ترین و آشناترین است در بزم ملائک؛ او که فرشتگان، بال در بال... 


با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی اردکان :

اعزام امام جماعت به مدارس شهرستان اردکان

 

با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی اردکان امام جماعت به مدارس شهرستان اعزام می شود .

برای اشاعه فرهنگ نماز و حفظ فرهنگ نماز برای جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان نماز جماعت درمدارس و آموزشگاه ها اقامه خواهد شد .

طبق هماهنگی که اداره تبلیغات اسلامی اردکان با آموزش و پرورش  انجام داده امام جماعت به این مدارس اعزام گردید .

نماز جماعت ظهر و عصر در بیش از 90 آموزشگاه سطح شهرستان اردکان برپا می گردد.

روحانیون اعزامی علاوه بر برپایی نماز جماعت به برگزاری گفتمانهای دینی و آموزش احکام و مسائل اعتقادی نیز می پردازند.

 

 

آیین سوگواری شهادت امام جعفرصادق(ع)دراردکان برگزار ‌شد

 

همزمان با  فرارسیدن 25شوال سالروز شهادت ششمین پیشوای شیعیان جهان،حضرت امام جعفر صادق(ع)،مراسم عمومی عزاداری وسوگواری آن حضرت در  اردکان برگزار ‌شد.

روز 25 شوال المکرم شهر اردکان در ماتم رییس مذهب تشیع غرق وما تم و اندوه بود .

در مراسم اختصاصی کهدر محل حوزه علمیه اردکان برگزار شد دستجات عزاداری به عزاداری و نوحه سرایی پرداختند در این مراسم عزاداران ضمن بهره مندی از بیانات وعاظ و مداحان از سخنان حجت الاسلام والمسلمین توکل از قم استفاده نمودند.

ایشان در بخشی از سخنانشان به زندگی گهربار علمی آن امام همام اشاره کرد و از خدمات ارزنده ایشان در شکل گیری نهضت علمی اسلامی بیان نمود.

این مراسم با همکاری حوزه علمیه ، دفتر امام جمعه و  اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزارشد.

 

 

اردوی فرهنگی ممتازین  طرح های قرآنی مسجد صاحب الزمان(عج) اردکان

25 نفر از ممتازین کلاسها ی قرآنی مسجد صاحب الزمان(عج) به اردوی یک روزه اعزام شدند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان تا کنون 25 دوره اردوی فرهنگی با حضور بیش از 350 نفر از ممتازین طرح های اموزش قرآنی مساجد و مراکز دینی و قرآنی برگزار شد.

در این اردوی فرهنگی 22 نفر از شرکت کنندگان علاوه بر بهره مندی از زیارتگاهها در نشست فرهنگی که در محل امامزاده جعفر یزد برگزار شد ، با راهکارهای کاربردی زندگی دینی آشنا شدند.

برنامه معنوی انس با گل نرگس همراه با نجوای مناجات با امام زمان (عج) از دیگر برنامه های این اردو ها به شمار می رود.

 

جشن عاطفه ها با حضور نونهالان مرکز قرآنی مصباح الهدی در اردکان

نونهالان قرآنی مرکز قرآنی مصباح الهدی قلکهای خود را برای همدردی با کودکان مستمند به جشن نیکوکاری هدیه نمودند.

همزمان با برگزاری جشن عاطفه ها ، نونهالان قرآنی مرکز قرآنی مصباح الهدی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این مراسم شرکت نمودند.

نونهالان قرآنی با اعطای قلکهای خود به جشن نیکوکاری با دستان پرمهر خود دستان کودکان همنوع خود را به گرمی فشردند و سنت حسنه کمک به مستمندان و فقرا را از بزرگترهای خود فرا گرفتند.

در مراسمی که به همین منظور در محل مهد کودک قرآنی مصباح الهدی برگزار شد مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع والدین و مربیان ترویج سنت حسنه انفاق که مورد تاکید قرآن نیز می باشد را در بین نسل اینده از وظایف نسل حاضر دانست .

 

 

جشن یادگیری اولین سوره قرآن در مرکز قرآنی مصباح الهدی اردکان

نونهالان مرکز قرآنی مصباح الهدی اردکان یادگیری اولین سوره کامل قرآن کریم را جشن گرفتند.

مرکز قرآنی مصباح الهدی وابسته به کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان دوره جدید برنامه های آموزش قرآن کریم ویژه نونهالان را از اوایل مهر ماه سال جاری آغاز نموده است . در مراسم جشن قرآن آموزی که با حضور والدین نونهالان این مرکز برگزار شد نونهالان به نشانه سپاس از خداوند کریم جشن شکرگزاری آیات کلام ا000 را برگزار نمودند.

گفتنی است در این مرکز قرآنی کودکان زیر 4 سال سوره های کوچک قرآن کریم را حفظ می نمایند و طبق برنامه آموزشی هر هفته یک سوره به این نونهالان آموزش داده می شود و کودکان بالای 4 سال در کلاسهای آموزش حفظ جزء اول شرکت دارند که طبق برنامه های آموزشی علاوه واحد کارهای مختلف در هرهفته 6 تا 8 آیه از سوره مبارکه بقره را حفظ می نمایند.

در حال حاضر 85 نفر نونهال 3 تا 6 سال در این مهد مشغول به فراگیری قرآن کریم می باشند.

 

فعالیتهای قرآنی مرکز قرآنی نور الزهرا(س)  اردکان در نیمه دوم سال 1389

مرکز قرآنی نور الزهرا(س)  اردکان کلاسهای روخوانی و روانخوانی و حفظ  و مفاهیم قرآن کریم  و دوره های تخصصی قرآنی را در رده های سنی مختلف برگزار می کند.

مسئول واحد آموزش مرکز قرآنی نور الزهرا(س)  اردکان در گفتگو با خبرنگار افتخاری ایکنا در اردکان ضمن اعلام این خبر افزود : در حال حاضر کلاسهای فرهنگی و قرآنی مختلفی ویژه رده های سنی 5 تا 35 سال در این مرکز دایر می باشد.

مرکز قرآنی نور الزهرا(س)  وابسته به  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان می باشد.

قابل ذکر است کلاسهای حفظ قرآن کریم به صورت دوره ای در این مرکز برگزار می شود و طرح مکاتبه ای آموزش قرآن کریم نیز در برنامه های آتی این مرکز قرار دارد.

در حال حاضر تنها مرکز رسمی قرآنی در شهرستان اردکان که در زمینه قرآنی ویژه بانوان فعالیت دارد این مرکز می باشد.

 

 

حضور نونهالان قرآنی مرکز قرآنی مصباح الهدی اردکان در محفل انس با قرآن کریم

محفل انس با قرآن کریم در محل تکیه علی اصغری  اردکان برگزار شد که در این مراسم نونهالان قرآنی به اجرای برنامه های متنوع پرداختند.

محفل انس با قرآن کریم به همت مسئولین تکیه علی اصغری اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد که در این مراسم معنوی تنی چند از قاریان قرآن به تلاوت آیات نورانی وحی پرداختند.

اجرای سرود و تواشیح و برگزاری مسابقه قرآنی از دیگر برنامه های این محفل قرآنی بود.

نونهالان قرآنی مرکز قرآنی مصباح الهدی نیز در این مراسم به اجرای همخوانی قرآن کریم پرداختند.

 

مربیان نمونه قرآنی از دست امام جمعه اردکان لوح تقدیر گرفتند

در مراسمی از مربیان نمونه قرآنی موسسات و مراکز قرآنی اردکان تجلیل به عمل آمد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان  و به منظور ارج نهادن به مقام معلمین قرآن کریم مراسمی در محل سالن امام علی(ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این مراسم که عصر روز چهارشنبه 14 مهرماه برپا شد امام جمعه اردکان در سخنان نشر و ترویج قرآن کریم را بالاترین فعالیت تبلیغی اعلام نمود ایشان در ادامه به مقام والای معلم قرآن اشاره و از معلمین قرآن موسسات قرآنی اردکان تجلیل نمود.

ایشان ضمن تقدیر از مدیریت اداره تبلیغات اسلامی اردکان از فعالیتهای قرآنی این اداره و مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان تجلیل نمود .

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان نیز در سخنانی توجه به قرآن را در این برهه از زمان لازمه زمامداران دانست.

در این مراسم مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان گزارشی از کلاسهای قرآنی برگزار شده در شش ماهه اول امسال ارائه نمود.

در پایان به مربیان ممتاز دوره های قرآنی موسسات ومراکز قرآنی اردکان هدایایی تقدیم شد و از سوی موسسات قرآنی یک جلد کلام الله مجید متبرک هدیه مقام معظم رهبری به امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان اهدا گردید که این عزیزان هدایای خود را به مربیان خواهر و نوه شهید حاضر در مراسم اعطا نمودند.

 

 

حضور نونهالان قرآنی موسسات قرآنی اردکان در نمایشگاه پلیس

نونهالان قرآنی موسسات قرآنی بینات و نور الزهرا(س) در نمایشگاه پلیس در اردکان شرکت نمودند.

صبح روز سه شنبه 13 مهر ماه 90 نفر از نونهالان قرآنی از موسسات قرآنی بینات و نور الزهرا(س) اردکان در نمایشگاه پلیس که در محل محوطه مقر نیروی انتظامی اردکان دایر شده است شرکت نمودند.

در این برنامه نونهالان ضمن شرکت در غرفه های نمایش کارتونهای آموزش ترافیک و ایمنی اجتماعی از برنامه های تفریحی این نمایشگاه بهره مند شدند.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی و فرماندهی نیروی انتظامی اردکان در این مراسم نونهالان را همراهی کردند.

 


جشن یادگیری اولین سوره قرآن در موسسه قرآنی بینات اردکان

نونهالان مراکزقرآنی اردکان یادگیری اولین سوره کامل قرآن کریم را جشن گرفتند.

موسسه قرآنی بینات اردکان وابسته به کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان دوره جدید برنامه های آموزش قرآن کریم ویژه نونهالان را از اوایل مهر ماه سال جاری آغاز نموده است . در مراسم جشن قرآن آموزی که با حضور والدین نونهالان این مرکز برگزار شد نونهالان به نشانه سپاس از خداوند کریم جشن شکرگزاری آیات کلام ا000 را برگزار نمودند.

گفتنی است در این مرکز قرآنی کودکان زیر 4 سال سوره های کوچک قرآن کریم را حفظ می نمایند و طبق برنامه آموزشی هر هفته یک سوره به این نونهالان آموزش داده می شود و کودکان بالای 4 سال در کلاسهای آموزش حفظ جزء اول شرکت دارند که طبق برنامه های آموزشی علاوه واحد کارهای مختلف در هرهفته 6 تا 8 آیه از سوره مبارکه بقره را حفظ می نمایند.

در حال حاضر 85 نفر نونهال 3 تا 6 سال در این مهد مشغول به فراگیری قرآن کریم می باشند.

 

 

 

آزمون دوره آموزشی اسرار نماز ویژه پرسنل اداره بهزیستی اردکان

آزمونهای پایانی یک دوره آموزشی اسرار نماز در اداره بهزیستی اردکان برگزار شد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای برگزاری کلاسهای دینی ضمن خدمت کارکنان دولت یک دوره آموزشی اسرار نماز باحضور پرسنل اداره بهزیستی اردکان برگزار شد.

در این دوره که بیش از 20 نفر از پرسنل بهزستی و 8 نفر از ادارات ثبت و احوال و دارایی اردکان شرکت داشتند اسرار و رموز نماز این عبادت الهی بررسی شد.

 آزمونهای این دورها در دو روز گذشته برگزار و قرار است به هر یک از قبولشدگان  28 ساعت گواهی ضمن خدمت اعطا می شود.

 

 

فعالیتهای قرآنی موسسه قرآنی نور الزهرا(س)  اردکان در نیمه دوم سال 1389

موسسه قرآنی نور الزهرا(س)  اردکان کلاسهای روخوانی و روانخوانی و حفظ  و مفاهیم قرآن کریم  و دوره های تخصصی قرآنی را در رده های سنی مختلف برگزار می کند.

مسئول واحد آموزش موسسه قرآنی نور الزهرا(س)  اردکان  ضمن اعلام این خبر افزود : در حال حاضر کلاسهای فرهنگی و قرآنی مختلفی ویژه رده های سنی 5 تا 35 سال در این مرکز دایر می باشد.

موسسه قرآنی نور الزهرا(س)  وابسته به  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان می باشد.

قابل ذکر است کلاسهای حفظ قرآن کریم به صورت دوره ای در این مرکز برگزار می شود و طرح مکاتبه ای آموزش قرآن کریم نیز در برنامه های آتی این مرکز قرار دارد.

راه اندازی مهدشکوفه های قرآنی همزمان با آغاز سال تحصیلی یکی دیگر از برنامه های این موسسه می باشد.

در حال حاضر تنها مرکز رسمی قرآنی در شهرستان اردکان که در زمینه قرآنی ویژه بانوان فعالیت دارد این مرکز می باشد.

 

 

هر هفته حفظ یک صفحه از قرآن توسط قرآن آموزان شکوفه های موسسه قّرآنی بینات اردکان

در کلاسهای حفظ قرآن ویژه نونهالان موسسه قرآنی بینات اردکان هر هفته یک صفحه از قرآن کریم آموزش داده می شود.

بر اساس برنامه زمانبندی شده آموزش حفظ قرآن کریم که از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به موسسه قرآنی بینات اردکان ابلاغ گردیده است مربیان این مرکز هر هفته یک صفحه از قرآن کریم را به قرآن‌آموزان کلاسهای حفظ آموزش می دهند.

در این مرکز 3 کلاس آموزش حفظ قرآن کریم با 80 قرآن آموز در مقاطع سنی 3 تا 6 سال به یادگیری قرآن کریم مشغول می باشند.

 

12 کلاس طرح نهضت قرآن آموزی در شش ماهه دوم سال در اردکان

تاکنون 12 کلاس آموزش قرآن در سطح نهضت قرآن آموزی در سطح شهر اردکان برپا گردیده است.

در راستای اجرای طرح ملی نهضت قرآن آموزی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در شش ماه دوم سال جاری و پس از ماه مبارک رمضان تاکنون 12 کلاس آموزش قرآن در رشته ای روخوانی ، روانخوانی و مفاهیم 1 و 2 برپا نموده است.

استقبال این این کلاسها در سطح محلات و مساجد اردکان ادامه دارد.

 

 

جشن نور المبین: ویژه نونهالان حافظ قرآن اردکانی

مراسم جشنی با هنر نمایی نونهالان مهد شکوفه های موسسات قرآنی اردکان برگزار شد.

از سوی کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان مراسم جشنی با حضور نونهالان قرآنی اردکان و با هنر نمایی نونهالان حافظ قرآن کریم برگزار شد.

در این مراسم نونهالان  موسسات قرآنی بینات و نورالزهرا(س)  به تلاوت آیات قرآن کریم پرداختند و اجرای برنامه همخوانی آیات سوره بقره معنویت خاصی به محفل بخشیدند.

اجرای مسابقه تلاوت آیات موضوعی قرآن کریم – اجرای سرود ولادت – اجرای سرود پیامبر – اجرای نمایشنامه های اخلاقی از دیگر برنامه هایی بود که نونهالان اجرا نمودند.

این مراسم صبح دیروز در محل موسسه قرآنی بینات اجرا شد.

 

توزیع کتاب و مسابقه نماز در اردکان

کتاب و مسابقه اسرار نماز در بین نمازگزاران و دانش آموزان اردکان توزیع شد.

به همت اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری ستاد اقامه نماز استان یزد مسابقه اسرار نماز در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به همین منظور تاکنون بیش از 400 برگ سئوال این مسابقه در بین نمازگزاران مساجد و دانش آموزان مدارس اردکان توزیع شده است.

آخرین مهلت ارسال جواب این مسابقه 20 آبانماه اعلام شده است.

قرار است به ممتازین این مسابقه جوایزی از جمله کمک هزینه سفر حج عمره و عتبات عالیات و دیگر جوایز اعطا شود.

 

شرکت مسئول سازمان اردکان در مراسم آغاز سال تحصیلی

مسئول اداره تبلیغات اسلامی اردکان در مراسم آغاز سال تحصیلی شرکت نمود.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی اردکان در مراسم آغاز سال تحصیلی که با حضور جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای اردکان برگزار شد شرکت نمود.

در این مراسم ضمن تبریک و تهنیت به دانش آموزان بر توجه بیشتر نسل جوان به دانش اندوزی و کسب مدارج عالی علمی تاکید شد.

ماه مهر ماه جوشش تلاش و دانش در ایران اسلامی است که آینده سازان ایران در این ماه گامی موثر در راه ارتقاء عملی برمی دارند و آمادگی کامل برای رسیدن به اوج افتخار علمی را حاصل می نمایند.

 

آغاز کلاسهای سطح عالی حوزه علمیه اردکان

کلاسهای آموزشی حوزه علمیه سطح عالی اردکان همزمان با آغاز سال تحصیلی از سر گرفته شد.

اول مهر ماه سرآغاز رویش دوباره جوانه های علم و دانش این فرصت را فراهم آورد تا بار دیگر کلاسهای آموزشی حوزه علمیه اردکان از سرگرفته شود در این بین کلاسهای تحصصی سطح عالی این حوزه نیز با حضور اندیشمندان و فضلای اردکان آغاز گردید.

در این حوزه بیش از 30 طلبه دروس خارج فقه را فرا می گیرند.

 

 

 

مراسم تعزیه از حجاز تا عراق در حسینیه بازار نو اردکان

مراسم تعزیه از حجاز تا عراق در حسینیه بازار نو اردکان برگزار شد.

این مراسم از روز شنبه سوم مهر ماه به مدت 9 شب به انجام رسید. در این برنامه که با حضور تعزیه خوانان نمونه کشوری برپا شد تعزیه های مختلفی برگزار شد و عاشقان اهل بیت در این مراسم به عزاداری پرداختند.

 

 

 

غبار روبی وگلباران قبور شهدا ی اردکان باحضور مسئولین

صبح روز پنج شنبه مراسم زیارت پر فیض عاشورا وعطر افشانی وگلباران قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای اردکان باشرکت جمع کثیری از نیروهای نظامی وانتظامی برگزار گردید

این مراسم که با حضور معاون فرماندار ،فرماندهی سپاه پاسداران ،فرماندهی انتظامی ،شهردار و مسئولین ادارات شهرستان اردکان برگزار شد؛ضمن تجدید میثاق با شهدای 8سال دفاع مقدس از مقام شامخ شهدای عرصه امنیت کشور ونیروی انتظامی تجلیل وقددانی شد .در پایان با عطر افشانی وگلباران قبور مطهر شهدا یاد وخاطره آن دلاور مردان میدان جهاد وعمل گرامی داشته شد

 

 

 


آیین سوگواری شهادت امام جعفرصادق(ع)دراردکان برگزار می‌شود

 

درآستانه فرارسیدن 25شوال سالروز شهادت ششمین پیشوای شیعیان جهان،حضرت امام جعفر صادق(ع)،مراسم عمومی عزاداری وسوگواری آن حضرت در  اردکان برگزار می‌شود.

امام جمعه اردکان در جمع طلاب حوزه علمیه اردکان گفت : امام صادق(ع)با بیانی بلیغ و کلامی فصیح،زبان رسای اسلام بود.

ایشان  تصریح‌کرد:مردم ولایتمدار و متدین  اردکان  همه ساله در سالروز شهادت چهره فروزان اسلام ناب محمدی(ص)حضرت امام جعفرصادق(ع)،اقدام به برپایی محافل عزاداری و سوگواری باسخنرانی روحانیون می‌نمایند.

وی تصریح‌کرد: بنا به دعوت اداره تبلیغات اسلامی اردکان هیئات‌مذهبی با تشکیل دستجات سینه‌زنی،زنجیرزنی و نوحه‌خوانی ذاکران اهل بیت(ع)،ارادت خالصانه خودشان را به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع)به منصه ظهور رسانده و مجلس عزاداری عمومی هم در  حوزه علمیه اردکان باحضور بخشدار،روسای ادارات و محبین اهل بیت(ع)برگزار می‌گردد.

 

 

 

برگزاری کلاسهای تخصصی قرآن کریم در موسسه قرآنی بینات اردکان

 

به منظور استعداد یابی جهت تربیت نیروهای متخصص قرآنی  موسسه قرآنی بینات اردکان از متقاضیان شرکت در دوره های قرآنی دعوت به عمل آورد.

بنا به دعوت موسسه قرآنی بینات اردکان کلاسهای آموزش تخصصی در زمینه های صوت و لحن , تجوید , تفسیر قرآن کریم در نیمه دوم سال جاری از سوی این موسسه برگزار می شود.

در اطلاعیه ای که از سوی این موسسه منتشر شده است به برگزاری دروه های آموزشی تربیت معلم قرآن کریم , دوره های تقویت و باز آموزی مربیان قرآن کریم , دوره های باز آموزی اساتید جلسات عمومی قرآن کریم اشاره شده است .

موسسه قرآنی بینات اردکان با هدف اجرای فعالیتهای تخصصی در زمینه قرآن کریم از سال 1387 آغاز به فعالیت نموده است.

 

 

جشن عاطفه ها با حضور نونهالان قرآنی  در اردکان برگزار می شود

نونهالان قرآنی مرکز قرآنی مصباح الهدی قلکهای خود را برای همدردی با کودکان مستمند به جشن نیکوکاری هدیه خواهند نمود.

در آستانه برگزاری جشن عاطفه ها ، موسسه قرآنی بینات اردکان ضمن دعوت از مهد ها کودک برای شرکت در جشن عاطفه ها اعلام نمود که کلیه نونهالان قرآنی این مرکز در روز جشن عاطفه ها در مراسمی نمادین لطف و احسان خود به همنوعان را به نمایش خواهند گذارد.

نونهالان قرآنی با اعطای قلکهای خود به جشن نیکوکاری با دستان پرمهر خود دستان کودکان همنوع خود را به گرمی  می فشارند و سنت حسنه کمک به مستمندان و فقرا را که از بزرگترهای خود فرا گرفته اند را به نمایش خواهند گذارد.

این مراسم صبح روز پنج شنبه آینده در محل این موسسه و به دنبال آن در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) اردکان اجرا می شود.

 

 

 


تهیه و تنظیم اخبار و تصاویر : شعبانعلی قانعی اردکانی

 

 

با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی اردکان :

اعزام امام جماعت به مدارس شهرستان اردکان

 

با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی اردکان امام جماعت به مدارس شهرستان اعزام می شود .

برای اشاعه فرهنگ نماز و حفظ فرهنگ نماز برای جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان نماز جماعت درمدارس و آموزشگاه ها اقامه خواهد شد .

طبق هماهنگی که اداره تبلیغات اسلامی اردکان با آموزش و پرورش  انجام داده امام جماعت به این مدارس اعزام گردید .

نماز جماعت ظهر و عصر در بیش از 90 آموزشگاه سطح شهرستان اردکان برپا می گردد.

روحانیون اعزامی علاوه بر برپایی نماز جماعت به برگزاری گفتمانهای دینی و آموزش احکام و مسائل اعتقادی نیز می پردازند.

 

 

 

تشکیل هیئت امنای هیئت علی اصغر(ع) با حضور نماینده اداره تبلیغات اسلامی

 

هیئت امناء هیئت علی اصغر(ع) اردکان با حضور نماینده اداره تبلیغات اسلامی اردکان تشکیل شد.

به دنبال تغییرات در مدیریت هیئت علی اصغر(ع) اردکان و بنا به درخواست بانی این هیئت و اهالی محل و با بررسی های به عمل آمده و شناسایی افراد ذی نفوذ و مناسب برای هیئت امناء ، شب جمعه گذشته با حضور نماینده اداره تبلیغات اسلامی و جمعی دیگر از اعضا و اهالی محل ، هیئت امناء جدید این هیئت تعیین و مسئول تشکلهای مذهبی این اداره به عنوان عضو هیئت امناء با مسئولیت ناظر بر عملکرد دیگر اعضا و برنامه ها تعیین گردید.

 

 

 

بازدید از خانه های قرآنی  روستاهای مزرعه نو  و سرو سفلی از توابع اردکان

 

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان از خانه های قرآنی روستاها بازدید به عمل آورد.

در بازدیدی که روز گذشته از سوی مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان از خانه های قرآنی روستاهای سروسفلی و مزرعه نو به عمل آمد ، روند پشرفت برنامه های این خانه های قرآن بررسی شد.

در حال حاضر خانه قرآن روستای سروسفلی با همکاری دهیار این روستا در محل دبستان دخترانه این روستا مستقر و امکانات و لوازم مورد نیاز برای فعالیتهای قرآنی برای آن تهیه شده است .

خانه قرآنی روستای سروسفلی در تابستان امسال کلاسهای آموزش قرآن در زمینه های روخوانی و مفاهیم و حفظ برگزار نموده است.

همچنین در روستای مزرعه نو با توجه به عدم اختصاص مکانی مستقل به خانه قرآن قرار شد مسئول خانه قرآن مزرعه نو با همکاری دهیار و شورای اسلامی منطقه نسبت به اختصاص فضایی مستقل به خانه قرآن اقدام نمایند.

خانه قرآنی روستای مزرعه نو در حال حاضر در یکی از اتاقهای حسینیه این روستا و در کتابخانه حسینیه مستقر می باشد.

تا کنون 6 روستا از توابع اردکان نسبت به راه اندازی خانه قرآن اقدام نموده اند.

 

 

 

 


<      1   2   3      >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.