سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

محفل انس با قرآن کریم در حوزه علمیه اردکان

همزمان با هفته ولایت مراسم قرآنی در محل حوزه علمیه اردکان برگزار شد.

به مناسبت گرامی داشت هفته ولایت و در شب ولادت دهمین امام شیعیان حضرت امام هادی(ع) محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه امام صادق(ع) اردکان برگزار شد.

در این مراسم قاریان ممتاز استان و شهرستان به تلاوت آیات کلام الله مجید پرداختند و گروه تواشیح کوثر یزد نیز به اجرای تواشیح و همخوانی پرداخت.

یکی از سخنرانان پیرامون مباحث ولایت در قرآن کریم مطالبی ایراد نمود.

در این محفل قرآنی که به همت بسیج طلاب و دفتر امام جمعه اردکان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد جمع زیادی از طلاب حضور داشتند.

 

 


مراسم شبی باقرآن کریم در روستای مزرعه نو اردکان

اهالی روستای مزرعه نو اردکان در مراسم شبی با قرآن کریم شرکت نمودند.

به مناسبت گرامی داشت هفته ولایت و همزمان با ایام ولادت دهمین امام شیعیان حضرت امام هادی(ع) محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم درمحل مسجد جامع روستای مزرعه نو از توابع اردکان برگزار شد.

تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاریان قرآن و اجرای برنامه   همخوانی قرآنی و سرود غدیر توسط گروه قرآنی موسسه قرآنی بینات و مداحی از برنامه های این محفل نورانی خواهد بود.

اجرای مسابقه ای فرهنگی به صورت حضوری از دیگر برنامه هایی است که همراه با اهدا جوایز می باشد.

در این مراسم مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان مباحثی پیرامون  ولایت در قرآن کریم ایراد نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی اسماعیلی ریس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در سخنانی واقعه غدیر خم را تشریح و ولایت حق را بر اساس آیات قرآنی از آن خدا و رسول و ائمه و فقهای جامع الشرایط دانست و رهبری جامعه اسلامی را ولی امر مسلمین اعلام نمود.

این مراسم با همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همکاری شورای اسلامی و خانه قرآنی روستای مزرعه نو برگزار شد.


رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان معرفی شد

دراین نشست ضمن تجلیل از خدمات خانم فریده حائری سرپرست سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان" مهدی واحدیان اردکانی به عنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.

روز گذشته در نشست شورای فرهنگی عمومی اردکان که با حضور امام جمعه ، فرمانداراردکان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از کارشناسان حوزه نرم افزار و دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری آیت الله خاتمی (ره) برگزار شد" راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمن و رسانه های مخرب مورد بررسی قرار گرفت.
امام جمعه اردکان دراین نشست با بیان پیشرفته شدن امکانات و قدرت رسانه ها گفت: بایستی در جهت تقویت امکانات نرم افزاری و رسانه های دیداری و شنیداری سازنده در راستای خنثی سازی توطئه های بیگانگان از تمامی توان متخصصان داخلی بهره گرفت. حجت الاسلام دیداری هدایت جوانان در مسیر رشد و بالندگی و تربیت صحیح را یک وظیفه دینی و شرعی عمومی برشمرد و خواستار شناخت دقیق هر یک از نهادها از حوزه وظایفشان شد.امام جمعه اردکان همچنین بر هماهنگی و همدلی متولیان فرهنگی شهرستان جهت ارتقاء فرهنگ اصیل اسلامی و حفظ آئین های کهن گذشتگان تأکید کرد.کمالی فرماندار اردکان نیز در این نشست به جایگاه عالم پروری و پرورش چهره های متعدد علمی و فرهنگی در اردکان پرداخت و آمادگی خود را جهت تقویت امکانات نرم افزاری به منظور استفاده در حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان اعلام کرد. بررسی زیرساختهای لازم جهت راه اندازی خانه های فرهنگ دیجیتال" بهره گیری از توانمندیهای هنر انیمیشن در حفظ باورهای دینی منطقه و تولید محتوای دیجیتال از دیگر موضوعاتی بود که در نشست شورای فرهنگ عمومی اردکان مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت. در پایان این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و زحمات خانم فریده حائری سرپرست سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان و عرض تبریک به آقای  مهدی واحدیان اردکانی به عنوان رییس جدید این اداره و آرزوی توفیق و سربلندی برای ایشان ، خواستار تلاش و خدمت صادقانه در جهت ارتقای فرهنگ ناب اسلامی بر گرفته از سفارشات قرانی شد.مهدی واحدیان اردکانی متولد 1348 دارای مدارک  کارشناسی رشته علوم سیاسی و کارشناسی ارشد رشته فقه و اصول واز ابواب جمعی صدا و سیمای استان یزد می باشد .

 

 

دیدار ائمه جماعات" هیأت امنای مساجد و فرماندهان حوزه ها ،ادارات و پایگاههای مقاومت بسیج اردکان با امام جمعه

در آغاز هفته بسیج با حضور معاون فرماندار ، ائمه جماعات" هیأت امنای مساجد و فرماندهان و مسئولین ادارات و حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج اردکان در محل حوزه علمیه امام صادق(ع)با امام جمعه شهرستان اردکان دیدلر کردند.

همزمان با آغاز هفته بسیج طی مراسمی که با حضور معاون فرماندار و مسئولین تعدادی از ادارات در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد ؛جمعی از بسیجیان شهرستان،از طیفهای مختلف با امام جمعه اردکان دیدار کردند .

در این دیدار امام جمعه اردکان در سخنانی با تبریک دهه ولایت و فرارسیدن هفته بسیج ابتدا به اهمیت نقش ولایت در جامعه اسلامی اشاره کرد و ولایت را از ارکان پنچ گانه اسلام دانست . وی با اشاره به اینکه از ابتدای وجود انسان همیشه ییامبر و امامانی جهت هدایت انسانها وجود داشته و در زمان غیبت کبری امام عصر (عج) نیز چراغ روشن هدایت انسانها بر عهده نائب برحق ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری می باشد؛ افزود : با وجود مقام ولایت و رهبری در جامعه ما هیچ گونه آسیبی به نظام ما نمیرسد و این کشتی به سلامت و صلابت به راه خود ادامه می دهد.

وی در ادامه سخنان خود  اهمیت نقش بسیج و ابتکارو آینده نگری و روشنفکری امام راحل در تشکیل بسیج و فرمان ارتش 20 میلیونی را یادآور شد وگفت: تشکیل بسیج و ایجاد پایگاه های سیاسی ،اجتماعی ،نظامی ،علمی در مساجد الگو گرفته از سنت حضرت محمد(ص) است.
وی با بیان اینکه بسیج در هر عرصه ای که وارد شده باعث درخششهای فراوانی گردیده است و امروز نیز با خلوص نیت راه رسیدن به ارمانهای انقلاب اسلامی را هموار می کند ؛ رمز پیروزی ما در برابر دشمنان را وجود نیروی بسیج دانست و تصریح کرد :بسیجی گاهی با سلاح به جنگ دشمنان اسلام می رود و گاه با قلم به مقابله با تهدید نرم می پردازد.

حجت الاسلام دیداری بسیجی را گره گشای مشکلات دانست و تصریح کرد: بسیجی دستاوردهای عظیم علمی ،دینی و ورزشی را برای جامعه به ارمغان می آورد؛ اگر تا الان انقلاب ما در مقابل دشمنان سربلندبوده  و تا ظهور امام زمان (عج) با اقتدار ،عزت و سرافرازی باقی خواهد ماند به خاطر وجود همین شجره طیبه است.

حجت الاسلام دیداری همچنین با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن" بهترین راه مقابله با این توطئه ها را گسترش فرهنگ بسیجی به خانواده ها عنوان کرد و بر افزایش بیش از پیش بینش و بصیرت در قشرهای مختلف مردم تأکید کرد.

در بخش دیگری از این مراسم سرهنگ غلامی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردکان ضمن تبریک هفته بسیج به ارائه گزارش در خصوص برنامه های این هفته پرداخت.

 سرهنگ غلامی همزمانی دهه ولایت را با هفته بسیج تقارنی خجسته دانست و به شرکت گسترده آحاد مردم در برنامه های این هفته تاکید نمود .

 

تاسیس کتابخانه مرکزی شهرستان اردکان با کلیه تجهیزات در پیشنهادات دور سوم سفر رییس جمهورمطرح شده است

احمد کمالی در مراسم جشن کتاب که بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در محل سالن اجتماعات کتابخانه حایری برگزار شد با اعلام این خبر گفت :ترویج فرهنگ مطالعه کاری ریشه ای است که می تواند موجب ارتقا و رشد تمامی بخشهای فرهنگی گردد .

احمد کمالی در مراسم جشن کتاب که  بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در محل سالن اجتماعات کتابخانه حایری برگزار شد با اعلام این خبر گفت :ترویج فرهنگ مطالعه کاری ریشه ای است که می تواند موجب ارتقا و رشد تمامی بخشهای فرهنگی گردد .

   فرماندار اردکان با اشاره به رویکرد فرهنگی دور سوم سفر های استانی هیات دولت افزود :در پیشنهادات ارائه شده برای تصویب در سفرسوم رییس جمهور سعی شده تا موارد ریشه ای فرهنگی لحاظ گردد که از جمله آن احداث کتابخانه مجهز به امکانات روز می باشد که انشا لله پس از تصویب درجلسه هیات دولت در زمان سفر سوم  واختصاص بودجه در صورت عدم وجود موانع، اجرایی خواهد گردید.

 احمد کمالی از شاخص مطالعه بعنوان معیار فرهنگی دنیا نام برد و گفت :در کشور ما پیشرفت فرهنگی با توجه به معیارهای دینی و اسلامی سنجیده می شود که بصورت واقعی قابل لمس است اما چون سرانه مطالعه درایران نسبت به دنیا پایین است خیلی از این پیشرفتها درآمار اسمی دنیا به چشم نمی آید که بایستی با ترویج فرهنگ مطالعه شاخصهای آماری فرهنگمان را در دنیا افزایش دهیم .

 مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تولید فکر گفت: بهترین راه رسیدن به این مهم مطالعه است و بایستی کتاب را وارد زندگی مردم کرد.

 سید حسن اعلایی همچنین از افزایش اعتبارات کتابخانه های عمومی اردکان از 20 میلیون ریال در سال گذشته به 200 میلیون ریال در سال جاری خبر داد و افزود: در آینده ای نزدیک اولین مرکز خدمات کتاب گویای استان در اردکان با اعتبار 30 میلیون ریال جهت ارائه خدمات به نابینایان علاقه مند به کتابخوانی راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم از تعداد 30نفر از برگزیدگان در عرصه کتاب و مطالعه با اهدای هدایای تجلیل به عمل آمد .

 

معاون فرماندار اردکان

دهه ولایت فرصت نابی برای تبیین غدیر و دستاورد آن یعنی ولایت فقیه است

محمد شاکر "در جمع مردم روستای رباط پشت بادام ضمن تبریک اعیاد فرخنده شعبانیه بر تبیین صحیح قضیه غدیر در ایام دهه ولایت اشاره نمود وگفت :این ایام فرصت نابی است برای اینکه به بیان قضیه غدیر بپردازیم ؛وی افزود :والاترین دستاورد غدیر خم پرداختن به مسئله ولایت بود که توسط حضرت رسول اکرم(ص) انجام شد؛ولایتی که پس از ختم نبوت، سرپرستی و هدایت جامعه را عهده دار گردیده و با حضرت علی(ع) آغاز شده و تا ظهور حضرت ولی عصر(عج)و پس از ان تداوم خواهد داشت .

محمد شاکر "در جمع مردم روستای رباط پشت بادام ضمن تبریک اعیاد فرخنده قربان و غدیر  بر تبیین صحیح قضیه غدیر در ایام دهه ولایت اشاره نمود وگفت :این ایام فرصت نابی است برای اینکه به بیان قضیه غدیر بپردازیم ؛وی افزود :والاترین دستاورد غدیر خم پرداختن به مسئله ولایت بود که توسط حضرت رسول اکرم(ص) انجام شد؛ولایتی که پس از ختم نبوت، سرپرستی و هدایت جامعه را عهده دار گردیده و با حضرت علی(ع) آغاز شده و تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) و بعد از آن تداوم خواهد داشت  .

معاون فرماندار اردکان اصل ولایت فقیه را تداوم اجتناب ناپذیر غدیر دانست و تصریح کرد :ضرورت و اهمیت این اصلدر زمان غیبت  بر جامعه اسلام پوشیده نیست و اگرچه دشمنان قسم خورده اسلام همواره در طول تاریخ در راستای تضعیف اصل ولایت قدم برداشته اند و در آخر الزمان هم این دسیسه ها ادامه پیدا کرده اند اما وظیفه ماست که بعنوان تنها حکومت شیعی دنیا با حمایت و پیروی از ولایت فقیه اصل ولایت را حفظ نماییم تا انشا الله زمینه ساز فرج آقا امام زمان گردیم .
  محمد شاکر در بازدید از رباط پشت بادام که به اتفاق بخشدار خرانق انجام شد؛ با شرکت در جلسه شورای روستا ضمن استماع بخشی از مشکلات مردم نظیرکمبود آب آشامیدنی سالم ،تعلل در تکمیل پرو‍ژه نیمه تمام امامزاده زید ، تاخیر در صدور سند زمینهای روستایی و...برای رفع این مشکلات قول پیگیری داد.
  بخش دیگر سفر یکروزه معاون فرماندار به روستای محروم رباط با شرکت در همایش حفاظت از محیط زیست که با حضور معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان، سرپرست این اداره در شهرستان و اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی  برگزار شده بود ؛گذشت .
  حسن اکبری معاون زیست محیطی اداره کل محیط زیست هدف از برگزاری این همایش را حفظ میراث کویر و حمایت از یوزپلنگ آسیایی بعنوان نماد حیات وحش ایران دانست و گفت :امروزه نسل یوزپلنگ آسیایی در سایر کشورها از بین رفته و احتمالا تنها در ایران باقی مانده است .وی افزود :استانهای یزد ،اصفهان ،سمنان ،کرمان ،خراسان شمالی و خراسان رضوی در برگیرنده زیستگاههای اصلی یوزپلنگ در ایران هستند وپناه گاه دره انجیردر حاشیه روستاهای رباط ،ساغند و مغستان یکی از اصلیترین این زیستگاهها بشمار می آید .
  معاون محیط زیست استان ضمن تشکر از فعالیتهای خوب انجمن یوزپلنگ ایرانی ،تلاشهای سرپرست محیط بانی خرانق را ارج نهاد و خواستار حفاظت هر چه بیشتر از این گربه سان زیبا و با شکوه بعنوان یک میراث طبیعی گردید .
معاون فرماندار اردکان در این همایش نیز با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت از محیط زیست این مهم را وسیله استمرار حیات بشر دانست و گفت :حراست از گونه های گیاهی و جانوری در حال انقراض، به نوعی حفظ چرخه های حیات طبیعت است.وی در ادامه بیان کرد :گاهی انسان برای رفاه حال نسبی و کوتاه مدت خویش باعث از بین رفتن و تخریب زیستگا ههای طبیعی می شودکه اثرات سوءاین سهل انگاریها در بلند مدت دامنگیر خودش خواهد بود .
  محمد شاکردر حاشیه این همایش به قانون هدفمند سازی یارانه ها هم اشاره کردو با بیان فواید اجرای این طرح برای همه اقشار جامعه خواستار همکاری هرچه بیشتر مردم در اجرای این قانون شد .

 

امام جمعه اردکان :کتاب داشتن مهم ولی کتاب خواندن مهمتر است

مراسم جشن کتاب که بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور معاون فرماندار رییس آموزش و پرورش وجمع دیگری از مسئولین در محل دبیرستان نمونه آیت الله خامنه ای (مد ظله )برگزار شد.

در مراسم جشن کتاب که بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور معاون فرماندار رییس آموزش و پرورش وجمع دیگری از مسئولین در محل دبیرستان نمونه آیت الله خامنه ای (مد ظله )برگزار شدحجت الاسلام دیداری به اهمیت کتاب و مطالعه اشاره نمود و افزود :با تقویت کتابخوانی باید فرهنگ مطالعه را ارتقادهیم؛وی افزود ارتقا کمی تعداد کتابهای موجود در کتابخانه ها کاری مهم و پسندیده است اما ارتقا کیفی با افزایش تعداد کتابخوان ها اتفاق خواهد افتاد .
 امام جمعه اردکان همچنین گفت :تمامی علوم بزرگ دنیا ریشه در اسلام دارندوهمواره در طول تاریخ ،دانشمندان بلند آوازه اسلامی نقش مهمی در تولید علم ایفا نموده اند ولی دست استعمارگر دول جبار، بسیاری از علوم را به نام غرب رقم زده است .
 حجت الاسلام دیداری همچنین از دانش آموزان نخبه شهرستان خواست تا با تلاش و جدیت آنان تداوم رتبه بالای شهرستان اردکان را در آزمونهای علمی بخصوص کنکور سراسری شاهد باشیم.
گفتنی است در ادامه این مراسم از دانش آموزان برگزیده علمی شهرستان با اهدای جوایزی تقدیر شد و در پایان زنگ کتاب به صدا درآمد .

 


طرح سنجش بینایی نونهالان قرآنی در اردکان

نونهالان مهد کودک قرآنی مصباح الهدی وابسته به موسسه قرآنی بینات اردکان در طرح سنجش بینایی شرکت نمودند.

با حضور مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان طرح سنجش بینایی نونهالان مهد کودک قرآنی وابسته به موسسه قرآنی بینات اردکان در روز سه شنبه آغاز شد.

در این طرح 70 نفر از نونهالان قرآن آموز این مرکز شرکت می نمایند.

با همکاری اداره بهزیستی اردکان و با ارائه لوازم و ابزار بینایی سنجی این طرح در موسسه قرآنی بینات برای عموم نونهالان نیز اجرا می شود.

گردهمایی مسئولین انجمن های اسلامی اردکان

مسئولین انجمن های اسلامی و کانون های فرهنگی شهرستان اردکان در جلسه ای راهکارهای جذب بیشتر جوانان به فعالیتهای دینی را بررسی نمودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اشاره لزوم بهره مندی از ابزار و شیوه ها ی نوین در اجرای برنامه های دینی , جلوگیری از نفوذ افکار انحرافی و انحطاطی را از جمله اهداف فرهنگی کانونها بیان نمود.

ایشان در ادامه خواستار تشکیلاتی عمل نمودن در انجمن های اسلامی شد و جذب نیروی کارآمد را سرلوحه اهداف تشکلهای دینی اعلام نمود.

در این جلسه که با حضور مسئولین انجمن های اسلامی و کانونهای فرهنگی قرآنی وابسته به مساجد و محلات شهرستان اردکان همراه بود هر یک از مسئولین انجمن ها به ارائه گزارشی از برنامه های فرهنگی و قرآنی خود پرداختند و در ادامه مسئول امور تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی اردکان بر لزوم جمع آوری گزارش از فعالیتهای انجمن ها و کانونها تاکیدکرد.

در شهرستان اردکان 18 کانون فرهنگی و قرآنی و انجمن اسلامی فعالیت دارند.

این گردهمایی عصر روز دوشنبه در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با حضور 30 نفر از مسئولین تشکلهای مردمی اردکان برگزار شد.

 

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان :

برنامه های هفته ولایت اعلام شد

اداره تبلیغات اسلامی اردکان در هفته ولایت برنامه های فرهنگی تبلیغی ویژه ای برگزار می نماید.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان برنامه های هفته ولایت را بدین شرح اعلام کرد:

برگزاری دعای عرفه در 27مسجد – تجلیل از سادات در مساجد - عیادت از بیماران در روزهای عید قربان و غدیر توسط مسئولین و در طول هفته توسط نمازگزاران هر محل – همایش مادران نونهالان مهد های کودک – جشن ولایت در 15 مسجد – جشن ولایت در 5 کانون فرهنگی قرآنی – 5 محفل انس با قرآن کریم – اعزام مبلغ به روستاها و برپایی برنامه های ویژه در روستاها – نمایشگاه کتاب در 5 مسجد – شب شعر ولایت – توزیع برشور های غدیریه و زیر باران معرفت در سطح مساجد و مراکز آموزشی – دیدار با خانواده های سادات در هر محل توسط نمازگزاران هر مسجد - گردهمایی رابطین فرهنگی مساجد – گردهمایی روحانیون – مسابقه بزرگ آیات امامت و ولایت – حمایت از جشن های خیابانی روز غدیر و ...

 

 

 

 

برگزاری نماز عید سعید قربان در اردکان

نماز عید قربان از ساعت 8 صبح روز عید قربان در محل مصلای اردکان برگزار شد

بنا بر اعلام ستاد نماز جمعه اردکان همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان نماز باشکوه عید در از ساعت 8 صبح در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اردکان برگزار  شد.

بعد از برگزاری این نماز پرصلابت که با حضور اقشار مختلف مردم مومن و انقلابی اردکان همراه بود امام جمعه اردکان در خطبه های این نماز عبادت وبندگی را معنی واقعی عید قربان توصیف کرد و حضرت ابراهیم (ع) نمونه واقعی بندگی خدا دانست.

 

گفتمان دینی با موضوع ولایت در قرآن در مسجد زینب(س) اردکان

حجت الاسلام سعیدی پناه در این گفتمان به آیات ولایت و غدیر در قرآن اشاره نمود.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای اجرای طرح موفق گفتمانهای دینی ، همایش گفتمان دینی با موضوع ولایت در قرآن در محل مسجد حضرت زینب(س) اردکان برگزار شد.

در این گفتمان که با حضور چشمگیر خواهران جوان روبرو بود ، حجت الاسلام سعیدی پناه از استاتید گفتمان های دینی این شهرستان به ایراد سخنانی پیرامون هفته ولایت و عید سعید غدیر و آیاتی از قرآن در این باره اشاره کرد.

در ادامه به شبهات و پرسش های مطرح شده از سوی حضار پاسخ گفته شد.

این گفتمان دوشنبه شب در بعد از نماز عشاء در محل کانون فرهنگی مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد.

 

نوای ملکوتی دعای عرفه اردکان را منور کرد

همنوا با دیگر مردم مومن ایران مساجد و مراکز دینی اردکان نیز شاهد حضور پرشور مومنان و شیفتگان درگاه الهی بود که نوای یارب یارب سردادند و عرفه را زمزمه کردند.

باهماهنگی و همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان مراسم پرفیض دعای عرفه با دعوت از مداحان اهل بیت (ع) به صورت مرکزی در محل مصلای اردکان برپا گردید . این مراسم از ساعت 3 عصر روز عرفه آغاز شد که با استقبال بسیار خوبی از سوی مومنین روبرو بود . همچنین به پیشنهاد و همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان مراسم دعا عرفه در گلزار شهدای اردکان و بیش از 15 مسجد شهری و 10 مسجد روستایی برگزار گردید.

اسامی اماکنی که این مراسم را برگزار نموده اند به شرح زیر می باشد: مصلای بزرگ امام خمینی ره اردکان به عنوان مراسم اصلی – مسجد اهل البیت (ع) – مسجد امام حسین (ع) – مسجد امام صادق(ع) صدر آباد – مسجد امیر المومنین (ع) – مسجد موسی ابن جعفر (ع) – سالن شهید الهی فرد گلزار شهدای اردکان – سالن حوزه علمیه اردکان – مسجد جامع شهر احمد آباد – کانون فرهنگی قرآنی فاطمیه شهدای ترک آباد – مسجد صاحب الزمان (عج) سروسفلی – مسجد جامع چاه افضل – مسجد جامع عقدا – مسجد جامع مزرعه نو – مسجد صاحب الزمان (عج) شمس اباد – مسجد امام رضا(ع) خرانق – مسجد صاحب الزمان (عج) رباط پشت بادام و...

 

نشریه ( غدیریه ) در اردکان توزیع شد

جزوه غدیریه بامحتوای معرفی هفته ولایت و عید سعید غدیر منتشر شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان جزوه ( غدیریه ) به مناسبت فرارسیدن هفته ولایت منتشر شد.

در این جزوه به تشریح موضوع ولایت از دیدگاه علمای اهل تسنن و تشیع اشاراتی شده است .

بیان وقایع تاریخی آخرین سال زندگانی پیامبر اسلام ، واقعه حجه الوداع و خطبه شریف غدیر ، دلایل اثبات ولایت امیر مومنان علی(ع) از دیگر مطالب این جزوه می باشد.

در بخشهای دیگری از این نشریه اعمال روز عید غدیر بیان شده است.

این نشریه در بین نمازگزاران مساجد اردکان توزیع شد.

 

همایش بزرگ مبلغان و معلمان اردکان

همایش بزرگ مبلغان و معلمان اردکان امروز عصر درمحل کانون امام ره اردکان برگزار می شود.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری اموزش و پرورش و جمعی از طلاب مقیم قم همایش بزرگ مبلغان و معلمان اردکان با حضور استاد حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد برنامه تلویزیونی به سمت خدا امروز عصر از ساعت 5/3 در محل کانون امام خمینی(ره) اردکان برگزار خواهد شد.

 

 


مصوبات ستاد هفته ولایت شهرستان اردکان

ستاد هفته ولایت در محل فرمانداری اردکان برگزار شد و اجرای بیش از 70 برنامه در این هفته را تصویب نمود.

بنا به دعوت اداره تبلیغات اسلامی اردکان ستاد هفته ولایت اردکان صبح روزسه شنبه 25/8/88 در محل فرمانداری اردکان برگزار شد .

در ابتدای جلسه حجت الاسلام حاجی اسماعیلی با بیان حدیثی جایگاه ولایت امیر مومنان را تشریح نمودند. و برگزاری 27 دعای عرفه در آستانه هفته ولایت – برپایی مسابقات فرهنگی و قرآنی – تبیین موضوع عقد اخوت – گردهمایی روحانیون – مسابقات هنری – حفظ و ترجمه آیات ولایت – و ... از برنامه های عمومی این هفته اعلام نمودند.

و پس از بحث و تبادل نظر بین اعضا ء موارد زیر به تصویب رسید.

1-             پخش پیام صوتی هفته ولایت از طریق مخابرات با هماهنگی و پیگیری آقای عیدانی از فرمانداری

2-             ارسال پیامک به تلفن های همراه همشهریان از طریق شهرداری همراه با مسابقه بهترین پیام ولایت.

3-             توجیه و ترغیب برگزار کنندگان جشن های خیابانی نیمه شعبان برای جشن در هفته ولایت توسط سازمان تبلیغات اسلامی.

4-             آذین بندی و چراغانی و نصب بنر در این هفته توسط شهرداری.

5-       برگزاری گفتمانهای دینی با موضوعات معرفی نهج البلاغه و اخلاق علوی با همکاری آموزش و پرورش – دفتر امام جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی در این هفته در مدارس .

6-             برگزاری محافل قرآنی در روستاهای ( مزرعه نو – هفتادر- عقدا ) و مساجدشهری

7-             برگزاری مراسم شب شعر ولایت با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی – اموزش و پرورش و محوریت ارشاد اسلامی 0

8-       برگزاری جشن عمومی و همگانی در شب عید غدیر همراه با پیاده روی خانوادگی که تصمیم گیری برای این برنامه به جلسه کمیته جشن ها و مراسم موکول و پیگیری آن بر عهده شهرداری محترم می باشد.

9-             آذین بندی و نصب پرچم توسط اصناف.

 

 

کارگاه آموزشی بانوان مداح  اردکان

صبح سه شنبه 25 آبان ماه  یک دوره کارگاه آموزشی ویژه بانوان مداح اهل بیت (ع) در محل سالن امام علی (ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

به دعوت اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در آستانه هفته ولایت  یک دوره آموزش اصول مداحی با حضور اساتید برجسته صبح سه شنبه 25 آبان ماه  در محل سالن امام علی (ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که بیش از 20 نفر از بانوان مداح اهل بیت اردکان حضور داشتند مباحث اصولی در باب مداحی بیان شد.

آشنایی با اصول و فنون مداحی و آشنایی با آسیب های مداحی از مهمترین مباحثی بود که مداحان اهل بیت در این کارگاه آموزشی با آن آشنا شدند.

 

همایش گفتمان دینی حجاب و عفاف  درهنرستان فردوس اردکان برگزار شد

هنر آموزان هنرستان فردوس اردکان در همایش گفتمان دینی تحت عنوان حجاب و عفاف با مبانی حجاب در اسلام آشنا شدند.

از سوی اداره  تبلیغات اسلامی اردکان  و با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان همایش گفتمان دینی با موضوع حجاب اسلامی در محل هنرستان فردوس برگزار شد. 

در این همایش حجت الاسلام صحرایی به تشریح مبانی حجاب اسلامی در جامعه پرداخت .ایشان حجاب را برترین ابزار برای به کمال رسیدن زن بیان نمود و به اهتمام غرب به برچیدن حجاب از متن جوامع اشاره کرد و این سیاست غرب را منتهی به اغفال جوامع از جنایات و چپاول غرب از کشورها دانست.

ایشان به بیان شرایط حجاب اسلامی پرداخته و خصوصیات زن مسلمان را برشمرد.

در این جلسه استاد گفتمان به پرسشهای مطرح شده از سوی خواهران پاسخ گفت.

در این گفتمان که در روز سه شنبه 25 آبان ماه برگزار شد 120 نفر از دختران هنر آموز این هنرستان شرکت داشتند.

 

برگزاری کارگاه آموزشی گفتمان دینی ( نحله های انحرافی در دین) در مدرسه ادبی  اردکان

در کارگاه آموزشی گفتمان دینی  با موضوع نحله های انحرافی 120 نفر از دانش آموزان مدرسه ادبی شرکت  داشتند.

به همت اداره تبلیغات اسلامی اردکان دوشنبه 24 آبان ماه  کارگاه آموزشی با موضوع نحله های انحرافی در دین در محل سالن نمازخانه مدرسه راهنمایی ادبی اردکان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی حجت الاسلام سعیدی پناه  ضمن بیان نمونه هایی از انحرافات دینی و فکری در بین مسلمانان به تشریح مکاتب فکری اسلامی پرداخت

 

 

برگزاری کارگاه گفتمان آموزشی معارف اسلامی در اردکان

در کارگاه آموزشی گفتمان دینی که 150 نفر از دانش آموزان پسر آموزشگاه استقلال شرکت داشتند شرکت کنندگان با مبانی اعتقادی اسلامی آشنا شدند.

به همت اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری کادر محترم آموزشگاه استقلال اردکان گفتمان دینی با موضوع مبانی اعتقادی در اسلام در این آموزشگاه برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی حجت الاسلام سعیدی پناه به تشریح جایگاه عقل و وجدان در اسلام پرداخت و حضور پرصلابت نوجوانان و جوانان در عرصه های مختلف دینی و اجتماعی در دوران صدر اسلام علی رغم تفکرات غلط دوران جاهلیت را نشانه اوج عظمت جایگان نوجوانان در دین مبین اسلام دانست.

ایشان در ادامه مباحث خود به نقش جوانان در پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی اشاره کرد .

در ادامه حجت الاسلام سعیدی پناه پرسشهای مطرح شده از سوی حضار پاسخ گفت که غالبا در موضوعات مبانی اعتقادی  مطرح گردیده بود.

بیش از 150 نفر از اهالی دانش آموزان این آموزشگاه در روز سه شنبه  در این کارگاه آموزشی شرکت داشتند.

در پایان این برنامه مسابقه ای از متن مراسم برگزار شد و به ممتازین هدایایی اهدا گردید.

 


جلسه ستاد غدیر اردکان تشکیل شد

ستاد غدیر در اردکان به منظور هماهنگی برنامه های هفته ولایت تشکیل شد.

در این جلسه که به دعوت اداره تبلیغات اسلامی اردکان  ودر محل فرمانداری این شهرستان برپا شد کلیات برنامه های هفته ولایت مورد تاکید قرار گرفت.

هفته ولایت از عید قربان تا عید سعید غدیر را تشکیل می دهد که به همین مناسبت برنامه های فرهنگی و قرآن بسیار متنوعی از سوی این ستاد برگزار خواهد شد.

اجرای مسابقات حفظ و ترجمه آیات امامت و ولایت ، جشن های خیابانی غدیر ، جشن غدیر در مساجد و تکایا ، انتشار بروشور های غدیریه و ... از جمله برنامه های تصویب شده می باشد.

مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان اردکان در حضور امام جمعه و فرماندار برنامه های فرهنگی خود را در مناسبت هفته ولایت تشریح نمودند.

 

 

شب عید سعید قربان شهر اردکان غرق نور و شادی شد

در شب عید سعید قربان جشنهای مذهبی در اماکن دینی اردکان برگزار گردید.

همزمان با آغاز هفته ولایت و در شب عید سعیدقربان جشنهای مذهبی در مساجد و اماکن دینی اردکان برگزار شد.

در این جشن ها که در بیشتر مساجد شهر اردکان برگزار گردید سخنرانان و وعاظ به تشریح واقعه تاریخی عید قربان پرداختند.

دراین شب نورانی معابر و میادین شهر اردکان با چراغانی آذین شده بود و جوانان هر محله بابرگزاری جشن و سرور در مساجد این شب گرانقدر را گرامی داشتند.

قریب به 30 جشن در 30 نقطه شهر اردکان به همین مناسبت برگزار شد.

 

 

انتشار جزوه ( زیر باران معرفت ) در اردکان

جزوه فرهنگی زیر باران معرفت بامحتوای معرفی عید قربان و روز عرفه منتشر شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان جزوه ( زیر باران معرفت ) به مناسبت فرارسیدن عیدسعیدقربان و هفته ولایت منتشر شد.

در قسمتهایی از این جزوه بااشاره به تاریخچه عیدسعید قربان بابیان آیات کلام الله نور به شرح واقعه ذبح حضرت اسماعیل و استواری ابراهیم (ع) پرداخته است.

در این جزوه مواردقربانی در دیگر ادیان رابرشمرده و در بخشهای دیگر به شرح اعمال و آداب و احکام عید قربان پرداخته است.

 

ارائه پیشنهادات فرهنگی به مناسبت هفته ولایت به مساجد اردکان

اداره تبلیغات اسلامی اردکان در اطلاعیه ای پیشنهاداتی برای اجرا در هفته ولایت در مساجد ارائه نمود.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان اطلاعیه ای با 16 بند شامل ارائه طرح های فرهنگی و قرآنی برای اجرا در مساجد به مناسبت هفته ولایت به ائمه جماعات مساجد ارایه گردید.

در این اطلاعیه بر برگزاری جشن های مذهبی با محتوای آگاهی بخشی به نمازگزاران در موضوع واقعه غدیر و موضوع ولایت تاکید شده است.

برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی ، تجلیل از سادات مساجد ، عیادت از بیماران در هر محل از سوی نمازگزاران مسجد، برگزاری محفل انس با قرآن و اهل بیت (ع) ، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، برگزاری مراسم شب شعر ولایت، برگزاری مراسم شکرگزاری در شب عید غدیر، ... از جمله برنامه های پیشنهادی در این اطلاعیه می باشد.

 

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام باقر(ع) در اردکان

خواهران حوزه علمیه شهرستان اردکان در سوگ حضرت امام باقر(ع) به به عزاداری پرداختند.

به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام باقر(ع) مراسم عزاداری و سوگواری این امام همام در مساجد و مراکز دینی اردکان برگزار شد.

در مراسمی که به همت واحد فرهنگی حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد یکی از وعاظ  به بیان فضائل و مناقب حضرت امام باقر(ع) پرداخت .

این مراسم صبح روز یکشنبه 23 آبان  ماه در محل سالن نمازخانه حضور علیمه خواهران و با حضور طلاب خواهر برگزار شد.

 


شب عید قربان و محفل انس با قرآن کریم در اردکان

در شب عید قربان محفل انس با قرآن کریم در مسجد علوی اردکان برگزارشد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان محفل انس با قرآن کریم همراه با برنامه های متنوع قرآنی در شب عید قربان برگزار شد.

تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاریان قرآن و اجرای برنامه   همخوانی قرآنی و سرود غدیر توسط گروه قرآنی موسسه قرآنی بینات و مداحی از برنامه های این محفل نورانی بود.

اجرای مسابقه ای فرهنگی به صورت حضوری از دیگر برنامه هایی بود که همراه با اهدا جوایز در این محفل نورانی اجرا شد.

این محفل قرآنی در شبعید قربان بعداز نماز عشاءدر محل مسجدعلوی شهرک انقلاب اسلامی اردکان برگزار و با استقبال بسیار خوبی از سوی قرآن دوستان همراه بود.

 

مسابقه (مسجد و ولایت) در مساجد اردکان

مسابقه فرهنگی مسجد و ولایت در مراسم جشن هفته ولایت مساجد اردکان برگزار می شود.

به پیشنهاد کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان مسابقه مسجد و ولایت در بیش از 20 مسجد فعال اردکان در ایام هفته ولایت در حال برگزاری است.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان با تهیه برگه های مسابقه مسجد و ولایت و با در اختیار نهادن مقادیری اقلام فرهنگی و جایزه به مساجدی که قصد برگزاری مراسم جشن در هفته ولایت دارند اقدام به برگزاری برنامه های منسجم و هماهنگ در هفته ولایت در مساجد سطح شهر نموده است.

بیش از 20  مسجد فعال اردکان بسته های فرهنگی ویژه این مراسم را دریافت خواهند نمود.

در این طرح هر مسجد با برگزاری مراسم جشن ولایت همراه با برگزاری مسابقه مسجد و ولایت و اهدا جوایز به برندگان مسابقه , تجلیل از سادات نمازگزار مسجد و ... نسبت به گرامی داشت هفته ولایت اقدام می نمایند.

 


مسابقه نورالهدی در اردکان برگزار شد
این مسابقه صبح روز جمعه 21 آبان در حل سالن امام علی (ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار و شرکت کنندگان در رشته های تفسیر  اجزاء 9 و 10 و 11 با هم رقابت کردند.
20 نفر شرکت کننده

اهدا قرآن و رحل به خانه قرآن ترک آباد اردکان
از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات ا سلامی اردکان به منظور بهره مندی خانه قرآن ترک آباد از قرآن و رحل برای جلسات قرآنی 20 رحل و 20 جلد قرآن به خانه قرآنی طه ترک آباد اردکان اهدا شد.

دعای عرفه در 27 مکان در اردکان برگزار می شود
دعای شریف عرفه در 27 مسجد و حسینیه اردکان برگزار می شود دعای مرکزی شهرستان از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان از ساعت 5/2 روز سه شنبه در محل مصلای اردکان برگزار خواهد شد.

تبلیغات دوره تربیت مربی قرآن در مصلای اردکان
روز گذشته اطلاعیه های ثبت نام دوره تربیت مربی قرآن کریم از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان در محل مصلای اردکان و درجمع نمازگزاران جمعه اردکان توزیع گردید.
ثبت نام این دوره تا انتهای آبان ادامه خواهد داشت.

به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.