سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

برپایی مراسم خطبه خوانی غدیر در مصلای اردکان

برای اولین بار در شهرستان اردکان مراسم قرائت خطبه غدیریه در محل مصلای اردکان با اجرای سه تن از روحانیون سادات جلوه های  معنوی خاصی دراین روز بزرگ در اردکان آفرید.

صبح روز عید غدیر خم سیل عاشقان امامت و ولایت و مردم متدین اردکان به دعوت اداره تبلیغات اسلامی اردکان در محل مصلای این شهر گرد هم آمدند و سه تن از روحانیون سادات این شهرستان ، امام جمعه محترم حجت الاسلام حسینی ، یکی ازاعضای شورای شهر اردکان حجت الاسلام حسینی پور و یکی از اساتید حوزه حجت الاسلام شاکر ، به قرائت و بیان مفاهیم عالیه خطبه غدیریه پرداختند.

در پایان این مراسم به 110 نفراز شرکت کنندگان که کارتهای قرعه کشی حضور در این مراسم را در دست داشتند به قید قرعه جوایزی اعطا شد.

در این مراسم معنوی بیش از 2500 نفر از عاشقان ولایت حضور داشتند.

 

برگزاری آزمون ورودی  دوره ها تربیت معلم قرآن در اردکان

متقاضیان شرکت در دوره تربیت معلم قرآن کریم در آزمونهای ورودی این دوره که از یک شنبه 22 آبان ماه تاپنجشنبه 26 آبان ماه برگزار شد شرکت نمودند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای تربیت نیروی متخصص در آموزش قرآن کریم و پس از اعلام و ثبت نام از متقاضیان ، آزمونهای ورودی دوره تربیت معلم قرآن کریم از یک شنبه 22 آبان ماه تاپنجشنبه 26 آبان ماه در محل مصلی و اداره تبلیغات اسلامی و موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان برگزار شد.

محتوای این آزمونها شامل آزمونهای کتبی مبانی روخوانی و مفاهیم و تجوید قرآن کریم و آزمونهای قرائت بود .

گفتنی است بیش 135 نفر از خواهران و برادران در این آزمونها شرکت نموده اند که 44 نفر از آنها در قالب دو دوره آموزشی تربیت معلم قرآن در سطح روخوانی و روانخوانی پذیرفته خواهند شد.

دوره های تربیت معلم قرآن کریم از نیمه دوم آذر ماه آغاز و تا پایان سال ادامه خواهدداشت.

 

برگزاری طرح آموزشی قرائت سطح 3 در اردکان

کلاسهای آموزشی قرائت سطح 3 در محل  موسسه نورالزهرا(س) اردکان آغاز شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با دعوت از مربیان قرآنی دوره های مختلف و آن دسته از کسانی که در زمینه قرائت قرآن کریم فعالیت دارند یک دوره کلاس آموزش قرآن کریم در قالب قرائت سطح 3 در محل این موسسه  در حال برگزاری است . در این دوره ها ضمن آموزش تجوید و صوت و لحن قرآن کریم  ، شرکت کنندگان  با شیوه های تلاوت قرآن کریم آشنا می شوند.

از اهداف برگزاری این دوره ها تقویت مربیان قرآنی شهرستان ذکر شده است.

 

توزیع اقلام تبلیغی ویژه هفته ولایت دراردکان

مقادیر زیادی پوستر و بروشور و اقلام تبلیغی از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان در بین مراکز فرهنگی و دینی توزیع شد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان مقادیری بروشور ، پوستر غدیر و بنر های تبلیغاتی ویژه ایام هفته ولایت و عید سعید غدیر تهیه و در اختیار نمایندگان مراکز دینی و فرهنگی قرار گرفت.

این اداره باهدف هماهنگ سازی تبلیغات ظاهری در سطح شهرستان با تهیه اقلام مختلف تبلیغی و توزیع آن در بین مراکز دینی اقدام نموده است.

این اقلام تحویل مساجد ، هیئات مذهبی ، کانونها و مراکز فرهنگی و قرآنی قرار گرفت.

 

اعزام روحانیون به روستاها ی اردکان به مناسبت عید غدیر

جمعه گذشته 7 مورد اعزام مبلغ به روستاها به مناسبت عیدسعید غدیر از فعالیتهای تبلیغی این ایام بود.

باهماهنگی و همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان 7 نفر از روحانیون و مبلغین امور دینی به 7 نقطه روستایی از توابع شهرستان اردکان اعزام شدند. روحانیون اعزامی ضمن اقامه نماز جماعت ، به برگزاری جشن و مراسم ویژه ایام عید سعید غدیر اقدام نمودند ، برگزاری مسابقات فرهنگی ، تبیین موضوع غدیر و ولایت در بین مردم ، شرکت مراسم جشن و سرور و تجلیل از سادات از جمله برنامه های تبلیغی روحانیون اعزامی بود.

 

 

مراسم شبی با قرآن در مسجد محمد رسول الله (ص ) اردکان

به مناسبت هفته ولایت و عید سعید غدیر مراسم شبی باقرآن کریم در محل مسجد  محمد رسول الله (ص) اردکان برگزار گردید.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر مراسم شبی با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز شهرستان اردکان در محل مسجد  محمد رسول الله (ص) برگزار گردید.

در این مراسم نورانی قاریان قرآن کریم به تلاوت آیات کلام الله مجید پرداختند .

برگزاری مسابقه حضوری قران و ولایت و سخنرانی  رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان از جمله برنامه های این محفل قرانی بود.

 

مسابقه بزرگ ولایت در اردکان برگزار شد

صبح روز عید غدیر در محل مصلای  شهر اردکان مسابقات ولایت برگزار شد.

از سوی  اداره تبلیغات اسلامی اردکان مسابقات ولایت در روز سه شنبه 24 آبانماه در محل  مصلای اردکان برگزار گردید.

270 نفر از شرکت کنندگان در این مسابقه  با مطالعه قبلی جزوه ای منتشر شده از سوی این اداره حاوی مطالبی پیرامون غدیر و ولایت ، به رقابت با هم پرداختند.

در انتهای این مسابقه قرعه کشی انجام و هدایای برندگان اعطا شد.

 

محفل انس با قرآن در مسجد  امام سجاد(ع) اردکان

همزمان با هفته ولایت محفل انس با قرآن کریم در مسجد امام سجاد (ع) اردکان برگزار شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای برنامه های قرآنی هفته ولایت درتاریخ 21 آبانماه مراسم انس با قرآن کریم در محل مسجد امام سجاد (ع) اردکان برگزار شد.

در این مراسم قرآن قاریان قرآن کریم به تلاوت قرآن پرداختند.

اجرای برنامه های متنوع قرآنی   ، اجرای مسابقه حضوری و اهدا جوایز ، سخنرانی یکی از روحانیون در موضوع ولایت از جمله برنامه های این محفل قرآنی بود.

 

جشن های غدیر در اردکان

در شب و روز عید سعید غدیر جشنهای باشکوهی در سطح شهر اردکان برگزار شد.

همزمان با فرارسیدن عید بزرگ ولایت محافل جشن و سرور دینی در مساجد و اماکن مذهبی شهر اردکان برگزارشد.

در جشنهای عید سعید غدیر روحانیون و وعاظ ضمن بیان فضائل و مناقب امیر مومنان علی (ع) به بیان گوشه هایی از خطبه بزرگ غدیر پیامبر اعظم (ص) پرداختند و موضوع ولایت و غدیر را برای مردم تشریح نمودند.

برگزاری مراسم متعدد خطبه خوانی غدیر ، همایش دوچرخه سواری ، برگزاری گنگره شعرغدیر ، همایش غدیریان ، برپایی ایستگاههای صلواتی ، آذین بندی و چراغانی سطح شهر ، برگزاری مسابقات فرهنگی و تجلیل از سادات در هر محل از جمله برنامه های شب و روز غدیر در اردکان بود.

 

 


نشریه ( غدیریه ) در اردکان توزیع شد

جزوه غدیریه بامحتوای معرفی هفته ولایت و عید سعید غدیر منتشر شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان جزوه ( غدیریه ) به مناسبت فرارسیدن هفته ولایت منتشر شد.

در این جزوه به تشریح موضوع ولایت از دیدگاه علمای اهل تسنن و تشیع اشاراتی شده است .

بیان وقایع تاریخی آخرین سال زندگانی پیامبر اسلام ، واقعه حجه الوداع و خطبه شریف غدیر ، دلایل اثبات ولایت امیر مومنان علی(ع) از دیگر مطالب این جزوه می باشد.

در بخشهای دیگری از این نشریه اعمال روز عید غدیر بیان شده است.

این نشریه در بین نمازگزاران مساجد اردکان توزیع شد.

شب ولادت امام هادی (ع) شهر اردکان غرق نور و شادی شد

در شب ولادت امام هادی(ع) جشنهای مذهبی در اماکن دینی اردکان برگزار شد.

همزمان با دهه ولایت و در شب میلاد مسعود دهمین امام شیعیان  جشنهای مذهبی در مساجد و اماکن دینی اردکان برگزار شد.

در این جشن ها که در بیشتر مساجد شهر اردکان برگزار گردید سخنرانان و وعاظ به بیان فضائل و مناقب حضرت امام علی النقی (ع)  پرداخت.

دراین شب نورانی معابر و میادین شهر اردکان با چراغانی آذین بود و جوانان هر محله بابرگزاری جشن و سرور در مساجد این شب گرانقدر را گرامی خواهند داشت.

 

اعزام روحانیون به اماکن مذهبی اردکان به مناسبت هفته ولایت

به منظور برپایی مراسم وعظ و سخنرانی در هفته ولایت روحانیون بومی و غیر بومی به مناطق مختلف شهرستان اردکان اعزام شدند.

باهماهنگی و همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان تعدادی از روحانیون و مبلغین امور دینی همزمان باآغاز دهه ولایت به مناطق شهری و روستایی از توابع شهرستان اردکان اعزام شدند. روحانیون اعزامی ضمن اقامه نماز جماعت ، به برگزاری مراسم جشن و سرور مذهبی اقدام می نمایند. برگزاری مراسم سخنرانی و تبیین واقعه غدیر و مباحث مربوط به ولایت  از جمله برنامه های تبلیغی روحانیون اعزامی می باشد.گفتنی است بیش از 15 نفر مبلغ در این امر همکاری دارند.

 

برگزاری کارگاه آموزشی گفتمان دینی ( نحله های انحرافی در دین) در موسسه قرآنی نورالزهرا(س)  اردکان

در کارگاه آموزشی گفتمان دینی که پنجشنبه عصر برگزار شد 70 نفر از موربیان قرآنی و والدین نونهالان مهد شکوفه های قرآنی موسسه نور الزهرا  اردکان شرکت داشتند.

با همکاری  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان پنجشنبه 19 آبان ماه کارگاه آموزشی با موضوع نحله های انحرافی در دین برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی یکی از اساتید حوزه علمیه اردکان ضمن بیان نمونه هایی از انحرافات دینی و فکری در بین مسلمانان به تشریح مکاتب فکری اسلامی پرداخت.

بیان نمونه هایی از انحرافات فکری و اعتقادی از دیدگاه قرآن کریم در ملل و اقوام گذشته ، تصریحات قرآن کریم بر راسخ بودن در امر توحید و نبوت و ولایت توسط مومنین ، معرفی برخی فرقه های انحرافی در جامعه و ... از مباحث مطرح شده در این برنامه بود.

در این کارگاه آموزشی بیش از 70 نفر از برنامه های آموزشی بهره مند شدند.

جشن میلاد حضرت امام هادی (ع) در موسسات قرآنی اردکان

موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و بینات اردکان جشن های جداگانه ای در مناسبت میلاد امام هادی(ع) برگزار نمودند.

با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان روز چهارشنبه 18 آبان ماه مراسم جشنی در محل مهد شکوفه های قرآنی موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار شد در این مراسم مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع والدین نونهالان با ذکر حدیثی از امام علی النقی (ع) انس با قرآن را ازتوصیه های موکد ائمه علیهم السلام اعلام نمود.

همچنین در مراسم جشنی که در محل موسسه قرآنی نور الزهرا(س) به همین مناسبت برگزار شد یکی از خواهران طلبه به مولودی خوانی و بیان فضائل امام هادی(ع) در جمع مربیان و اعضای این موسسه پرداخت.

جشن هفته ولایت در موسسه قرآنی نورالزهرا(س)

محفل قرآن و ولایت در موسسه قرآنی نورالزهرا(س) برگزار شد.

با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان وهمزمان با هفته پربرکت ولایت جشن قرآن و ولایت عصر روز چهارشنبه 18 آبان ماه در محل موسسه قرآنی نور الزهرا(س) برگزار شد.

در این مراسم جشن که جمعی از مربیان قرآنی و اعضای این موسسه حضور داشتند ، یکی از اساتید حوزه مباحثی پیرامون ولایت در قرآن کریم بیان نمود.

در این مراسم نورانی مسابقه فرهنگی ولایت برگزار و به 5 نفر از برگزیدگان جوایزی اعطا شد.

 

برگزاری آزمونهای دوره پرسش های اعتقادی پرسنل دولت در اردکان

20 نفر از پرسنل ادارات مختلف در اردکان در آزمونهای دوره های پرسش ها و پاسخ های اعتقادی  قبول شدند.

آزمونهای دوره های ضمن خدمت  ویژه پرسنل دولت با عنوان دوره پرسشها و پاسخهای اعتقادی از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این آزمونها بیش از 25 نفر از پرنسل ادارات مختلف شهرستان شرکت نمودند.

قبولشدگان در این آزمون گواهینامه ضمن خدمت کارکنان دولت را در یافت می نمایند.


مراسم شبی باقرآن کریم در ترک آباد اردکان

به مناسبت دهه ولایت اهالی ترک آباد اردکان در مراسم شبی با قرآن کریم شرکت نمودند.

به مناسبت گرامی داشت دهه ولایت و همزمان با ایام ولادت دهمین امام شیعیان حضرت امام هادی(ع) محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم درمحل مسجد جامع ترک آباد اردکان برگزار شد.

تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاریان قرآن و اجرای برنامه   همخوانی قرآنی از برنامه های این محفل نورانی خواهد بود.

اجرای مسابقه ای فرهنگی به صورت حضوری از دیگر برنامه هایی است که همراه با اهدا جوایز می باشد.

در این مراسم مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان مباحثی پیرامون ولایت در قرآن کریم ایراد نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی اسماعیلی ریس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در سخنانی واقعه غدیر خم را تشریح و ولایت حق را بر اساس آیات قرآنی از آن خدا و رسول و ائمه و فقهای جامع الشرایط دانست و رهبری جامعه اسلامی را ولی امر مسلمین اعلام نمود.

این مراسم با همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همکاری موسسه قرآنی بینات اردکان و خانه قرآنی طه برگزار شد.

برگزاری آزمون ورودی  تربیت معلم  قرآن در اردکان

متقاضیان شرکت در دوره تربیت معلم قرآن کریم در آزمونهای ورودی این دوره که از یکشنبه 22 آبان برگزار میشود شرکت خواهند نمود.

از سوی  موسسه قرآنی نورالزهرا(س) وبینات اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای تربیت نیروی متخصص در آموزش قرآن کریم و پس از اعلام و ثبت نام از متقاضیان ، آزمونهای ورودی دوره تربیت  معلم قرآن کریم از یکشنبه 22 آبان تا عصر چهار شنبه 25 آبان ماه برگزار شد.

محتوای این آزمونها شامل آزمونهای کتبی مبانی روخوانی و مفاهیم قرآن کریم و آزمونهای قرائت قرآن کریم بود .

گفتنی است بیش 110 نفر از خواهران و 30 نفر از برادران  در این آزمونها شرکت نموده اند که 22 نفر از آنها در قالب دوره آموزشی تربیت معلم  قرآن در سطح روخوانی و روانخوانی پذیرفته خواهند شد. آزمونهای کتبی راس ساعت 3 عصر 22 آبانماه و آزمونهای شفاهی طبق برنامه زمانبندی شده طی 3 روز برگزارمی شود.

دوره های  مذکور از ابتدای آذر ماه آغاز و تا پایان سال ادامه خواهدداشت.

 

آموزش مفاهیم قرآن در مؤسسه قرآنی بینات اردکان آغاز شد

طرح آموزش مقدماتی مفاهیم قرآن در مؤسسه قرآنی بینات اردکان آغاز شد.

مدیر مؤسسه قرآنی بینات اردکان با بیان این خبر گفت: طرح آموزش مقدماتی مفاهیم قرآن کریم در محل این موسسه آغاز شد.

ایشان با بیان اینکه این دوره به آموزش کتاب های مفاهیم قرآن کریم تألیف مسعود وکیل می‌پردازد اظهار کرد: در این طرح بالغ بر 150 نفر از نوجوانان قرآن پژوه در 10 گروه 15 نفره شرکت دارند.

وی تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی که در روزهای سه شنبه و پنجشنبه هر هفته برگزار می‌شود.

ایشان هدف از برگزاری این طرح را نشر و گسترش آموزه‌های قرآنی و به تبع آن عمل به آن تعالیم دانست .

بازدیدازمراکزقرآنی شهرستان اردکان

مسول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ازمراکزقرآنی اردکان بازدیدوباقرآن آموزان این مراکز دیداروگفت وگوکرد.

مسول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان دربازدید روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ازمراکزقرآنی مردمی نور الزهرا(س) و بینات ازبرگزاری کلاسهای قرآنی وفضاهای آموزشی موجودبازدیدبه عمل آورد.

این خبرمی افزاید:بازدیدمراکز قرآنی باهدف نظارت بر حسن اجرای فعالیتهای قرآنی این مراکز انجام می پذیرد.

گفتنی است:درحال حاضربیش از   200 قرآن آموزدرمراکزقرآنی فوق الذکرمشغول فراگیری دروس قرآنی می باشند.

در شهرستان اردکان 2 موسسه 6 خانه قرانی روستایی در حال فعالیت هستند .

 

طرح های قرآنی موسسه قرآنی بینات اردکان

موسسه قرآنی امام بینات اردکان طرح های آموزش قرآن کریم خود را از ابتدای آذر ماه  آغاز خواهد نمود.

 بنا به اعلام موسسه قرآنی بینات اردکان طرح های آموزش مکاتبه ای تربیت مربی قرآنی کریم , آموزش احکام فقهی و مسائل دینی , آموزش  قرآن نونهالان , طرح های اموزش قرآن کریم برای سنین مختلف , طرح آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن کریم ، وتداوم طرح های تفسیر برگزیده و نور الرحمن  از جمله برنامه های این مرکز در فصل زمستان عنوان شده است.

 


نصب سازه گنبد شهدای کمنام اردکان

به نقل از دفتر امام جمعه اردکان : سازه گنبد مقبره شهدای گمنام، طی مراسمی صبح امروز شنبه 14/8/90 نصب گردید.

در این مراسم که امام جمعه شهرستان اردکان حجت الاسلام والمسلمین حسینی، فرماندار مهندس کمالی، رییس تبلیغات اسلامی حجت الاسلام حاجی اسماعیلی، رییس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان، مسئولین یادواره شهدای اردکان و... حضور داشتند، سازه گنبد بر مزار پاک شهید سه شهید گمنام نصب شد.

 

خاطر نشان می شود این مراسم از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان در محل مقبره شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد.

 

جلسه هیئت امناء حوزه علمیه خواهران اردکان برگزار شد

به نقل از دفتر امام جمعه اردکان : شب جمعه مورخ 12/8/90 در دفتر امام جمعه برگزار شد .

 

 

 حضرت حجه السلام و المسلمین سید محمد حسینی ضمن تسلیت امام محمد باقر علیه السلام موضوعات مورد بحث در هیئت امناء را مطرح فرمودند .

در این جلسه درمورد سطح 3 حوزه خواهران مباحثی پیرامون  تجهیزات و سطح ارتقای اخلاقی وعلمی طلاب خواهر مطرح شد .

در ادامه سرکار خانم حاجی اسماعیلی گزارشی درباره سطح دو حوزه خواهران بیان نمود.

لازم به ذکر است حدود یک ماه است سطح 3  در رشته فقه و اصول در حوزه خواهران افتتاح شده که حدود ده نفر طلبه خواهر را جذب نموده است .

مدیرت سطح دو حوزه خواهران که چندین دهه است به فعالیت خود ادامه می دهد بر عهده سرکار خانم حاج اسماعیلی می باشد و مدیریت سطح سه حوزه هم بر عهده سرکار خانم حبیبی می باشد.

 در این جلسه امام جمعه محترم تأکید فرمودند در مورد اخلاق و سطح علمی طلاب خواهران وظیفه داریم درست عمل کنیم .

در این جلسه  سرکار خانم محمد رضایی  به عنوان معاونت آموزش حوزه خواهران برگزیده شد .

 

دیدار امام جمعه اردکان از روستای سرو سفلی

به نقل از دفتر امام جمعه اردکان : امام جمعه محترم در جمع مردم متدین روستای سروسفلی شهرستان حضور یافتند و مورد استقبال گرم مردم و شورای اسلامی روستا و دهیار منطقه قرار گرفتند .

ایشان از نزدیک به درد و دلهای و مشکلات مردم گوش فرا دادند و در این دیدار تاکسی تلفنی روستا را هم افتتاح نمودند .

 در این دیدار مردمی ، روحانی طرح بلند مدت هجرت روستا جناب حجه السلام موسویان به ارائه گزارش از وضعیت فرهنگی

مردم پرداختند .

حضرت حجه الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه سفرشان به روستا ، به مسجد روستا رفته و اقامه نماز جماعت نمودند و بعد از نماز در سخنانی به جایگاه نقش روحانیت در هر شهر و روستا پرداختند و فرمودند : به برکت  انقلاب اکثر روستاهای کشور از نعمت روحانی برخوردارند .

ایشان در ادامه از زحمات روحانی طرج هجرت بلند مدت هجرت معاونت تبلیغ اردکان حضرت حجه السلام محمد اسلامی تقدیر و تشکر نمودند .

در این دیدار نسبتاً طولانی نشست صمیمانه ای با حضور امام جمعه شهرستان اردکان و  مردم و جوانان روستا برگزار شد .

 


مسابقه (ولایت) در اردکان

مسابقه فرهنگی ولایت در مراسم جشن هفته ولایت اردکان برگزار می شود.

به پیشنهاد اداره تبلیغات اسلامی اردکان   مسابقه ولایت در ایام هفته ولایت در اردکان اجرا خواهدشد.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان با تهیه برگه های مسابقه ولایت و با در اختیار نهادن مقادیری اقلام فرهنگی و جایزه به مساجدی که قصد برگزاری مراسم جشن در هفته ولایت دارند اقدام به برگزاری برنامه های منسجم و هماهنگ در هفته ولایت در مساجد سطح شهر نموده است.

بیش از 20  مسجد فعال اردکان بسته های فرهنگی ویژه این مراسم را دریافت خواهند نمود.

در این طرح هر مسجد با برگزاری مراسم جشن ولایت همراه با برگزاری مسابقه مسجد و ولایت و اهدا جوایز به برندگان مسابقه , تجلیل از سادات نمازگزار مسجد و ... نسبت به گرامی داشت هفته ولایت اقدام می نمایند.

قرار است متقاضیان شرکت در مسابقه بزرگ ولایت از جمع شرکت کنندگان در مراسم جشنهای ولایت مساجد و مراکز دینی ، صبح روز عید غدیر در محل مصلای اردکان گرد هم آیند و در مسابقه حضوری ولایت شرکت نمایند.

جلسه ستاد غدیر اردکان تشکیل شد

ستاد غدیر در اردکان به منظور هماهنگی برنامه های هفته ولایت تشکیل شد.

در این جلسه که به دعوت اداره تبلیغات اسلامی اردکان  ودر محل دفتر امام جمعه  این شهرستان برپا شد کلیات برنامه های هفته ولایت مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم حجت اسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه متأسفانه امر ولایت در جامعه ابتدا در غیر مسیر حق خود قرار گرفت و موجب آن شد که اسلام از اهداف خود دور گردد گفتند : امروز نیز صهیونیست بر جهان اسلام و سایر نقاط دنیا حکومت می کند در مقابل باید شیعیان  به امر ولایت و جایگاه امامت اهتمام ویژه داشته باشند و گرامیداشت امر ولایت نباید منحصر به این دهه شود و باید در طول سال امر غدیر مطرح باشد بخصوص مطرح کردن فرهنگ و جایگاه امامت و ولایت که این دو شیرازه صهونیست را بر می کند  

هفته ولایت از عید قربان تا عید سعید غدیر را تشکیل می دهد که به همین مناسبت برنامه های فرهنگی و قرآن بسیار متنوعی از سوی این ستاد برگزار خواهد شد.

اجرای مسابقات ولایت ، محافل قرآنی، جشن های خیابانی غدیر ، جشن غدیر در مساجد و تکایا ، انتشار بروشور های غدیریه و ... از جمله برنامه های تصویب شده می باشد.

مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان اردکان در حضور امام جمعه و فرماندار برنامه های فرهنگی خود را در مناسبت هفته ولایت تشریح نمودند.

 

شب عید سعید قربان شهر اردکان غرق نور و شادی می شود

در شب عید سعید قربان جشنهای مذهبی در اماکن دینی اردکان برگزارخواهد شد.

بنا به اعلام اداره تبلیغات اسلامی اردکان همزمان با آغاز هفته ولایت و در شب عید سعیدقربان جشنهای مذهبی در مساجد و اماکن دینی اردکان آغاز می شود.

در این جشن ها که در بیشتر مساجد شهر اردکان برگزار می گردد سخنرانان و وعاظ به تشریح واقعه تاریخی عید قربان خواهد پرداخت.

تجلیل از سادات ، دیدار با خانواده شهدای سادات ، عیادت از بیماران بستری در بیمارستانهای ، احیای سنت حسنه عقد اخوت ، گفتمانهای دینی ولایت ،مسابقات فرهنگی ، برپایی ایستگاههای صلواتی ، جشن های غدیریه ، محافل قرآنی ، جلسات تفسیر نهج البلاغه در مساجد و ... از جمله برنامه هایی است که در این هفته اجرا می شود.

 

انتشار جزوه هفته ولایت در اردکان

جزوه فرهنگی هفته ولایت  بامحتوای معرفی عید قربان و روز عرفه و عید غدیر و هفته ولایت منتشر شد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان جزوه ( ولایت ) به مناسبت فرارسیدن عیدسعیدقربان و غدیر و هفته ولایت منتشر شد.

در قسمتهایی از این جزوه بااشاره به تاریخچه عیدسعید قربان بابیان آیات کلام الله نور به شرح واقعه ذبح حضرت اسماعیل و استواری ابراهیم (ع) پرداخته است.

در این جزوه مواردقربانی در دیگر ادیان رابرشمرده و در بخشهای دیگر به شرح اعمال و آداب و احکام عید قربان پرداخته است. معرفی عید ولایت و واقعه غدیر و مباحثی پیرامون ولایت از دیگر مطالب این جزوه می باشد.

 

ارائه پیشنهادات فرهنگی به مناسبت هفته ولایت به مساجد اردکان

اداره تبلیغات اسلامی اردکان در اطلاعیه ای پیشنهاداتی برای اجرا در هفته ولایت در مساجد و هیئات مذهبی ارائه نمود.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان اطلاعیه شامل ارائه طرح های فرهنگی و قرآنی برای اجرا در مساجد به مناسبت هفته ولایت به ائمه جماعات مساجد ارایه گردید.

در این اطلاعیه بر برگزاری جشن های مذهبی با محتوای آگاهی بخشی به نمازگزاران در موضوع واقعه غدیر و موضوع ولایت تاکید شده است.

برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی ، تجلیل از سادات مساجد ، عیادت از بیماران در هر محل از سوی نمازگزاران مسجد، برگزاری محفل انس با قرآن و اهل بیت (ع) ، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، برگزاری مراسم شب شعر ولایت، برگزاری مراسم شکرگزاری در شب عید غدیر، ... از جمله برنامه های پیشنهادی در این اطلاعیه می باشد.

 

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام باقر(ع) در اردکان

مراسم سالروز شهادت پنجمین امام شیعیان در مراکز دینی اردکان برگزار شد.

به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام باقر(ع) مراسم عزاداری و سوگواری این امام همام در مساجد و مراکز دینی اردکان برگزار شد.

در مراسمی که به همت کانون فرهنگی قرآنی اهل البیت(ع) برگزار شد یکی از وعاظ  به بیان فضائل و مناقب حضرت امام باقر(ع) پرداخت .

برپایی مراسم مشابه در مساجد سطح شهرستان اردکان ، برگزاری مراسم سینه زنی به همین مناسبت در هیئت انصار المحسن(ع) ، بیت الحسین ، بیت الرقیه، مجمع عاشقان بقیع اردکان و نصب پارچه های تعزیت این امام همام در سطح شهر و سردر ادارات و نهادها از جمله برنامه های این مناسبت مذهبی بود.

 

راهپیمایی 13 آبان اردکان

در روز دانش آموز و روز  مبارزه با استکبار مردم اردکان دوشادوش دانش آموزان ندای مرک بر استکبار سردارند.

صبح روز جمعه 13 آبانماه مردم انقلابی اردکان دوشا دوش دانش آموزان و دانشجویان انقلابی در مراسم راهپیمایی دشمن شکن این روز شرکت نموده و انزجار خود را از آمریکای جنایتکار و استکبار جهانی اعلام داشتند.

مراسم از ساعت 5/10 از محل مسجد کوشکنو آغاز و به سمت مصلای اردکان ادامه داشت.

در این مراسم دانش آموزان ودانشجویان نیز شرکت داشتند.

قرائت قطعنامه پایانی با بندهایی شامل اعلام انزجار از استکبار جهانی و اعلام حمایت و پایبندی به مقام عظمای ولایت نیز در انتهای این برنامه قرائت شد.


مراسم معنوی دعای پرفیض عرفه

 

با نوای روحانی معظم و مداح اهل بیت(ع) حجت الله کوثری

 

ساعت دو و نیم عصر روز یکشنبه - مصلای امام خمینی(ره) اردکان

 

همزمان در 30 مکان مذهبی دیگر در اردکان دعای عرفه برگزار می شود.

 

سایت آوینی : ترویه - روز عرفه - عید قربان

نهم ذى الحجه شهادت حضرت مسلم

اى عارف عرفه ، اى شاهد عرصات ، اى سفیر ثوره و اى شهید عرفات .اى فرستاده فرزانه حسین علیه السلام ، به تنهائیت در کوچه هاى تنگ و تاریک و مالا مال از آتش و دود کوفه سوگند دلهایمان ، دشتهاى وسیعى است

«شرح فرازهایى از دعاى عرفه»

عید سعید قربان اگر ابراهیم خلیل ، در اجراى فرمان پروردگارش ، خنجر بر حنجر اسماعیل مى نهد، اگر اسماعیل ذبیح ، پدر را در اجراى امر خدایى ، تشویق و ترغیب مى کند، اگر شیخ الانبیاء در نهادن کارد بر حلقوم فرزندش ، لحظه اى تردید و توقف نمى کند؛ همه و همه ، نشانه مسلمانى آن پدر و پسر و شاهد صداقت در عقیده و عشق ، و وفادارى در قلمرو بندگى است . 
>>> اعمال شب عرفه
 >>> اعمال روز عرفه
 >>> تسبیحات حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله در روز عرفه
 >>> ذکر صلوات از حضرت صادق علیه السلام
 >>> دعاى حضرت حسین علیه السلام در روز عرفه

اعمال شب و روز عید قربان شب دهم از لیالى متبرکه و از آن چهار شبى است که احیاء آنها مَندُوب است و درهاى آسمان در این شب باز است و سنّت است در آن زیارت امام حسین علیه السلام و دعاء یا دائِمَ الْفَضْلِ عَلىَ الْبَرِیَّةِ که در شب جمعه گذشت .روز دهم روز عید قربان است و بسیار روز شریفى است و اعمال آن چند چیز است:
اوّل : غسل است که در این روز سنّت مؤ کد است و بعضى از علماء واجب دانسته اند . دوّم : نماز عید است به همان نحو که در عید فطر ذکر شد لکن در این روز مستحب است که افطار بعد از نماز از گوشت قربانى شود .

دعای عرفه (صوتی)حاج منصور ارضی - حاج مهدی سلحشور - موسوی قهار - انصاریان - حاج مهدی منصوری

 


معرفی اماکن برگزاری دعای عرفه در اردکان

همزمان با فرارسیدن نهم ذیحجه و همنوا با سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مراسم محوری دعای روح بخش عرفه در شهرستان اردکان در محل  مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از ساعت 5/2 عصر روز عرفه آغاز می شود و  همچنین در 30  مکان ذیل نیز این مراسم برگزار می شود :

حسینیه اهل البیت (ع) - مسجد جامع عقدا - گلزار شهدا - مسجد جامع شمس آباد - حوزه علمیه - مسجد جامع مزرعه نو- مسجد رضوان - مسجد خلیل آباد - مسجد شهدا- مسجد سرو سفلی - مسجد امیر المؤمنین - مسجد سرو علیا- مسجد امام حسین (ع) - مسجد جامع هفتادر- فاطمیه ترک آباد- مسجد الرضا خرانق   - امامزاده سید هاشم - مسجد الرسول (ص) رباط پشت بادام  - مهدیه-- مسجد علی بیک  - فاطمیه خیابان باهنر-مسجد امام رضا (ع) - تکیه ابوالفضل خیابان باهنر -- مسجد صدر آباد   - مسجد ابولفضل ترک آباد - مسجد موسی بن جعفر (ع)- مسجد جامع احمد آباد - مسجد النبی(ص) ابراهیم آباد- مجمع عاشقان بقیع – انصار المحسن (ع)

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان :

برنامه های هفته ولایت اعلام شد

اداره تبلیغات اسلامی اردکان در هفته ولایت برنامه های فرهنگی تبلیغی ویژه ای برگزار می نماید.

این اداره  برنامه های هفته ولایت را بدین شرح اعلام کرد:

برگزاری دعای عرفه در بیش از 30 مکان  – تجلیل از سادات در مساجد - عیادت از بیماران در روزهای عید قربان و غدیر توسط مسئولین و در طول هفته توسط نمازگزاران هر محل – همایش مادران نونهالان مهد های کودک – جشن ولایت در 15 مسجد – جشن ولایت در 5 کانون فرهنگی قرآنی –محافل انس با قرآن کریم – اعزام مبلغ به روستاها و برپایی برنامه های ویژه در روستاها – نمایشگاه کتاب در  مساجد – شب شعر ولایت – توزیع برشور های غدیریه و زیر باران معرفت در سطح مساجد و مراکز آموزشی – دیدار با خانواده های سادات در هر محل توسط نمازگزاران هر مسجد - گردهمایی رابطین فرهنگی مساجد – گردهمایی روحانیون – مسابقه بزرگ آیات امامت و ولایت – حمایت از جشن های خیابانی روز غدیر و ...

برگزاری نماز عید سعید قربان در اردکان

نماز عید قربان از ساعت 8 صبح روز عید قربان در محل مصلای اردکان برگزار خواهد شد

 همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان نماز باشکوه عید در از ساعت 8 صبح در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اردکان برگزار  می شود.

از عموم مومنین و مردم متدین اردکان دعوت شده ضمن بهره مندی از فیوضات روزهای ابتدایی ماه ذیحجه به ویژه برنامه های روز عرفه ، صبح روز عیدقربان در نماز عید شرکت نمایند.


مسابقه قرآنی نور الهدی هفته آخر آبان در اردکان برگزار می شود

    32 نفر از ثبت نام کنندگان در مسابقه تفسیر اجزاء 12 تا 14  قرآن کریم ، 27 آبانماه  با هم به رقابت خواهند پرداخت.

به دنبال اعلام سازمان دار القرآن الکریم مبنی بر برگزاری مسابقات تفسیر اجزاء 12 تا 14  قرآن کریم و تمدید مهلت ثبت نام تا 10 آبانماه و  ثبت نام از متقاضیان این مسابقه در شهرستان اردکان ، 32 نفر از شرکت کنندگان در این مسابقه از اردکان قرار است همزمان با سراسر کشور در روز 27 آبانماه  در محل مصلای امام خمینی(ره) اردکان حضور یابند.

در این مسابقه شرکت کنندگان می بایست به سئوالات تستی و تشریحی از تفسیر قرآن کریم بر اساس تفسیر نمونه پاسخ دهند . جوایز این سری از مسابقات هزینه سفرهای زیارتی عمره و... می باشد.

طرح سنجش بینایی نونهالان قرآنی در اردکان

نونهالان مهد کودک قرآنی موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان در طرح سنجش بینایی شرکت نمودند.

با حضور مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان طرح سنجش بینایی نونهالان مهد کودک قرآنی وابسته به موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان در روز شنبه آغاز شد.

در این طرح 50 نفر از نونهالان قرآن آموز این مرکز شرکت می نمایند.

با همکاری اداره بهزیستی اردکان و با ارائه لوازم و ابزار بینایی سنجی این طرح در این موسسه قرآنی برای عموم نونهالان نیز اجرا می شود.

جشن نور المبین: ویژه نونهالان حافظ قرآن اردکانی

مراسم جشنی با هنر نمایی نونهالان مهد شکوفه های قرآنی موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان برگزار شد.

با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان مراسم جشنی با حضور نونهالان قرآنی اردکان و با هنر نمایی نونهالان حافظ قرآن کریم از مهد کودک قرآنی برگزار شد.

در این مراسم نونهالان مهد مصباح الهدی به تلاوت آیات قرآن کریم پرداختند و اجرای برنامه همخوانی آیات سوره بقره معنویت خاصی به محفل بخشیدند.

اجرای مسابقه تلاوت آیات موضوعی قرآن کریم – اجرای سرود – اجرای سرود پیامبر – اجرای نمایشنامه های اخلاقی از دیگر برنامه هایی بود که نونهالان این مرکز قرآنی اجرا نمودند.

این مراسم به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در محل موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان برگزار شد.

بیش از 140 نفر متقاضی ثبت نام در  تربیت معلم قرآن کریم در اردکان

ثبت نام از خواهران و برادران متقاضی دوره های تربیت معلم قرآن کریم در اردکان به پایان رسید.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با همکاری موسسه قرآنی بینات و موسسه  قرآنی نور الزهرا(س)  اردکان طی اطلاعیه از اواسط مهر ماه  ثبت نام از متقاضیان دوره های تربیت معلم قرآن کریم را  آغاز  نمود.

            دراین مدت بیش از 140 نفر متقاضی شرکت دراین دوره ها اعم از خواهران و برادران ثبت نام نمودند.

آزمونهای ورودی این دوره ها 22 آبان ماه در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اردکان برگزار خواهد شد.

گفتنی است در هر یک از  این دوره ها 22 نفر پذیرفته خواهند شد که پس از طی این دوره ها و قبولی در آزمونهای نهایی به عنوان معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به فعالیتهای آموزش قرآن اهتمام خواهند ورزید.

موسسه قرآنی تسنیم اردکان درخواست مجوز فعالیت نمود

موسسه قرآنی تسنیم اردکان برای فعالیت در زمینه های قرآنی از کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در خواست مجوز نمود.

در ادامه رسیدگی به درخواستهای مردمی برای راه اندازی و فعالیت موسسات قرآنی سه نفر از فعالین قرآنی شهرستان اردکان درخواست صدور مجوز فعالیت دموسسه  قرآنی مردمی تحت عنوان  موسسه قرآنی تسنیم را به کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ارائه دادند.

در همین راستا کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان پس از رسیدگی به درخواست مربوطه و رفع نواقص پرونده و طی مراحل مختلف گزینش , پرونده این مرکز را برای صدور مجوز به مرکز ارسال نمود.

این موسسه پس از طی مراحل قانونی به عنوان سازمان مردم نهادقرآنی در کنار 2 موسسه دیگر در اردکان به فعالیتهای قرآنی خواهد پرداخت.

در حال حاضر موسسات قرآنی بینات و نور الزهرا(س) اردکان در شهر و 6 خانه قرآنی در روستاها به عنوان موسسات تخصصی قرآنی رسمی در شهرستان فعالیت دارند.

طرح نور الرحمن 2 در اردکان

طرح قرآنی نور الرحمن شامل دوره آموزش ترتیبی تفسیر قرآن کریم از دوشنبه این هفته درمحل موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان اجرا خواهد شد.

در این طرح که شامل آموزش تفسیر اجزاء 2و3و4 قرآن می باشد ، مربیان ومبلغین و نخبگان قرآنی شهرستان اردکان شرکت خواهند نمود.

متقاضیان به شرکت در این طرح می توانند ضمن ثبت نام اولیه ، هر هفته دوشنبه ها ساعت 5/3 تا 5 در این طرح شرکت نمایند.


پایان دوره کلاسهای آموزشی ضمن خدمت کارکنان دولت در اردکان

یک دوره کلاسهای ضمن خدمت کارکنان دولت با موضوع پرسش ها و پاسخهای اعتقادی که از ابتدای مهرماه در اردکان آغاز شده بود به پایان رسید.

در این دوره که همه روزه از ساعت 13 تا 14 در محل سالن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار می شود جمعی از کارکنان ادارات بهزیستی ، ثبت احوال ، دارایی ، تعاون ، شرکت غله ، مسکن وشهرسازی و ... شرکت داشتند.

قرار است اواسط هفته آینده آزمون این دوره نیز برگزار شود و به قبولشدگان این دوره گواهینامه ضمن خدمت کارکنان دولت اعطا می شود.

سلسله مباحث اخلاقی استاد هاشمی نژاد در اردکان

بنا به روال همه ساله ، دوره های اخلاقی استاد هاشمی نژاددر اردکان از 6 آبانماه آغاز شد. بنا به اعلام ستاد برگزاری این مراسم ، هر شب از ساعت 8 در محل مسجد جامع اردکان مجلسی برپاست که در آن خطیب توانا حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد مباحث اخلاقی را مطرح می نمایند.

قریب به 15 سال است که این سلسله مباحث به صورت دوره ای در اردکان برگزار می شود.

آیین سوگواری شهادت امام جواد الائمه (ع)دراردکان برگزار ‌شد

همزمان با سالروز شهادت دهمین پیشوای شیعیان جهان،حضرت امام محمد تقی(ع)،مراسم عمومی عزاداری وسوگواری آن حضرت در  اردکان برگزار ‌شد.

روز آخر ماه ذیحجه شهر اردکان در ماتم دهمین ستاره پرفروغ تشیع غرق وما تم و اندوه بود .

در مراسمی که     درمساجد و مراکز دینی اردکان برگزار شد دستجات عزاداری به عزاداری و نوحه سرایی پرداختند در این مراسم عزاداران ضمن بهره مندی از بیانات وعاظ و مداحان با کرامات و مقام این امام همام آشنا شدند.

شش ماهه دوم سال 20 گفتمان دینی در اردکان برگزار می شود

اداره تبلیغات اسلامی اردکان در شش ماهه دوم سال جاری 20 گفتمان دینی در مساجد ، مدارس و دانشگاهها برگزار خواهد نمود.

طرح گفتمانهای دینی از جمله طرح های فرهنگی است که مورد استقبال گسترده نوجوانان و جوانان تشنه معارف اسلامی واقع شده است و در همین راستا این اداره در نظر دارد در شش ماهه دوم سال جاری 10 گفتمان مدارس 7 گفتمان مساجد و 3 گفتمان دانشجویی را در سطح شهرستان اردکان برگزار نماید.

در گفتمانهای مدارس که با همکاری آموزش و پرورش اردکان برگزار می شود مباحثی پیرامون معنویت و جوانان ، دوست یابی دراسلام ، حجاب و عفاف ، آینده و آینده نگری ، آسیبهای اجتماعی و در گفتمانهای مساجد همین موضوعات بعلاوه مباحث خانواده ، عرفانهای دروغین و نحله های انحرافی و و در گفتمانهای دانشگاهی مباحثی پیرامون دانشجو و مدیریت زمان ، عرفانهای دروغین و... مطرح می شود.


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.