سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

در آستانه هفته ولایت برنامه های فرهنگی مساجد اردکان در جلسه ای با حضور رابطین فرهنگی مساجد تشریح شد.

 

در این جلسه که مزین به  حضور رابطین فرهنگی مساجد اردکان بود حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان با بیان اهمیت مسئله امامت و ولایت تبیین این موضوع اساسی اسلام را در مساجد ضروری دانست .

ایشان با اشاره به مناسبتهایی که در این ایام در پیش رو داریم بر برپایی برنامه های پرمحوا در مساجد  تاکید کرد.

در این جلسه مسئول امور مساجد اداره تبلیغات اسلامی اردکان نیز به بیان گوشه ای از خدماتی که این اداره به مساجد ارائه می دهد پرداخت.

تشریح برگزاری مسابقات قرآنی آیات امامت و ولایت در مساجد ، حمایت از فعالیتهای قرآنی مساجد ، تشکیل کلاسهای آموزشی بر اساس طرح نهضت قرآن آموزی در مساجد از جمله مواردی بود که مسئول کانون قرآن  اداره تبلیغات اسلامی در این جلسه مطرح نمود.

این جلسه یکشنبه شب در محل مسجد اهل البیت (ع) اردکان برگزار شد.


مسابقه فرهنگی مسجد و ولایت در مراسم جشن هفته ولایت مساجد اردکان برگزار می شود.

 

به پیشنهاد اداره تبلیغات اسلامی اردکان  مسابقه مسجد و ولایت در بیش از 15 مسجد فعال اردکان در ایام هفته ولایت در حال برگزاری است.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان با تهیه برگه های مسابقه مسجد و ولایت و با در اختیار نهادن مقادیری اقلام فرهنگی و جایزه به مساجدی که قصد برگزاری مراسم جشن در هفته ولایت دارند اقدام به برگزاری برنامه های منسجم و هماهنگ در هفته ولایت در مساجد سطح شهر نموده است.

بیش از 15 مسجد فعال اردکان بسته های فرهنگی ویژه این مراسم را دریافت خواهند نمود.

در این طرح هر مسجد با برگزاری مراسم جشن ولایت همراه با برگزاری مسابقه مسجد و ولایت و اهدا جوایز به برندگان مسابقه , تجلیل از سادات نمازگزار مسجد و ... نسبت به گرامی داشت هفته ولایت اقدام می نمایند.


برنامه های گرامی داشت هفته ولایت در جلسه ستاد هفته ولایت تشریح شد.

 

اولین جلسه ستاد هفته ولایت در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان با هدف تشریح برنامه های این هفته تشکیل  و برنامه هایی در خصوص بزرگداشت هفته ولایت در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار دادند.

برپایی آیین های جشن و سرور – مسابقات فرهنگی و هنری – نمایشگاهها ی کتاب و محصولات فرهنگی – مسابقات ورزشی – جشن ازدواج دانشجویی – عیادت از بیماران – تکریم سادات و ... از جمله برنامه های هفته ولایت در اردکان اعلام شده است.


نماز عید قربان از ساعت 8 صبح روز عید قربان در محل مصلای اردکان برگزار خواهد شد

 

بنا بر اعلام ستاد نماز جمعه اردکان همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان نماز باشکوه عید در از ساعت 8 صبح در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اردکان برگزار خواهد شد.

از عموم مردم مومن و انقلابی دعوت به شرکت  در این نماز باشکوه شده است.

 


کلاسهای آموزشی قرائت سطح 3 و 4 در محل مسجد امیر المومنین(ع) اردکان آغاز شد.

 

با همکاری آموزش و پرورش  و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با دعوت از دانش آموزان  و دانشجویان و آن دسته از کسانی که در زمینه قرائت قرآن کریم فعالیت دارند یک دوره کلاس آموزش قرآن کریم در قالب قرائت سطح 3 و یک دوره در قالب قرائت سطح 4 در محل مسجد امیر المومنین (ع) اردکان تشکیل شد . در این دوره ها ضمن آموزش تجوید  و صوت و لحن قرآن کریم منتخبین جلسات قرآنی شهرستان نیز با شیوه های تلاوت قرآن کریم آشنا می شوند.

در این دوره ها استاد میرزازاده از اساتید  برجسته استان به تدریس فن قرائت قرآن کریم می پردازند.

از اهداف برگزاری این دوره ها تربیت قاریان قرآن کریم در شهرستان ذکر شده است.


در 15 مکان در اردکان دعای عرفه برگزار می شود

 

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان اسامی مساجد و اماکنی که دعای عرفه در آن مکان برگزار می گردد بدین شرح اعلام شد:

مصلای بزرگ امام خمینی ره اردکان به عنوان مراسم اصلی – مسجد اهل البیت (ع) – مسجد امام حسین (ع) – مسجد امام صادق(ع) صدر آباد – مسجد امیر المومنین (ع) – مسجد موسی ابن جعفر (ع) – سالن شهید الهی فرد گلزار شهدای اردکان – سالن حوزه علمیه اردکان – مسجد جامع شهر احمد آباد – کانون فرهنگی قرآنی فاطمیه شهدای ترک آباد – مسجد صاحب الزمان (عج) سروسفلی – مسجد جامع چاه افضل – مسجد جامع عقدا – مسجد جامع مزرعه نو – مسجد صاحب الزمان (عج) شمس اباد – مسجد امام رضا(ع) خرانق – مسجد صاحب الزمان (عج) رباط پشت بادام و...

سازمان تبلیغات اسلامی اردکان ضمن دعوت از مردم مومن  شهرستان اردکان به شرکت در این مراسم معنوی  بر حضور مردم در نماز عید سعید قربان نیز تاکید کرد.


اداره تبلیغات اسلامی اردکان در هفته ولایت برنامه های فرهنگی تبلیغی ویژه ای برگزار می نماید.

 

اداره تبلیغات اسلامی اردکان برنامه های هفته ولایت را بدین شرح اعلام کرد:

برگزاری دعای عرفه در 15 مسجد – تجلیل از سادات در مساجد  - عیادت از بیماران در روزهای عید قربان و غدیر توسط مسئولین و در طول هفته توسط نمازگزاران هر محل – همایش مادران  نونهالان مهد های کودک – جشن ولایت در 15 مسجد – جشن ولایت در 5 کانون فرهنگی قرآنی – 5 محفل انس با قرآن کریم – اعزام مبلغ به روستاها و برپایی برنامه های ویژه در روستاها – نمایشگاه کتاب در 5 مسجد – شب شعر ولایت – توزیع برشور های غدیریه  و زیر باران معرفت در سطح مساجد و مراکز آموزشی – دیدار با خانواده های سادات در هر محل توسط نمازگزاران هر مسجد  - گردهمایی رابطین فرهنگی مساجد – گردهمایی روحانیون – مسابقه بزرگ آیات امامت و ولایت – حمایت از جشن های خیابانی روز غدیر و ...


مسئولان یزد از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله   خامنه ای برای سفر به استان یزد رسما دعوت و ایشان نیز با این سفر موافقت نموده اند  . 
این منبع آگاه  اظهار داشت: در دیدار  خصوصی نماینده ولی فقیه، حجت الاسلام والمسلمین صدوقی و فلاح زاده ، استاندار یزد با معظم له، ایشان با این سفر موافقت نموده اند.

بر اساس همین گزارش مسئولین استان درحال برنامه ریزی انجام امور مربوط به این سفر هستند وتاریخ دقیق این سفر در روزهای آتی توسط شورای اطلاع رسانی استان اعلام خواهد شد .


همنوا با سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در 15 نقطه شهر اردکان مراسم دعای عرفه برگزار می شود.

 

بنا به اعلام اداره تبلیغات اسلامی اردکان  محل مرکزی برگزاری دعای عرفه ، مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اردکان می باشد .

این مراسم از ساعت 3 عصر آغاز می شود .

قابل ذکر است  عصر روزعرفه در 15 نقطه شهرستان اردکان مراسم رسمی دعای عرفه با حضور خیل عاشقان برگزار می شود.

حسینیه اهل البیت (ع) – گلزار شهدا – حوزه علمیه – مسجد رضوان – مسجد شهدا – مسجد امیر المومنین – مسجدامام حسین (ع) – فاطمیه ترک آباد – امام زاده هاشم – مهدیه - ... از جمله اماکنی است که محل برگزاری این دعای شریف می باشد.


آخر ذیقعده شهر اردکان در ماتم نهمین امام شیعیان غرق ماتم و اندوه بود.

 

به مناسبت ایام شهادت حضرت امام محمد تقی علیه السلام مراسم عزاداری و سوگواری آن امام همام در مساجد و اماکن مذهبی شهر اردکان برگزار شد.

در مراسمی که از سوی کانون فرهنگی قرآنی اهل البیت (ع) اردکان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار گردید حجت الاسلام دکتر خیر الله نیکخواه از اساتید حوزه و دانشگاه به بیان گوشه ای  از فضائل و کرامات امام جواد(ع) اشاره داشت و نحوه شهادت این بزرگوار را در سخنانش تشریح نمود.

در این مراسم با شکوه شیعیان و محبین اهل بیت (ع) به سوگواری  و سینه زنی پرداختند.

نظیر همین مراسم در دیگر مساجد و اماکن مذهبی اردکان نیز برگزار شد.


   1   2   3   4      >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.