سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

اعضاء مرکز قرآنی نور الزهرا(س) در اولین همایش رسمی خود پذیرای امام جمعه , فرماندار و  رئیس و مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان بودند.

اولین مجمع عمومی اعضای مرکز قرآنی نور الزهرا(س) عصر روز گذشته با حضور امام جمعه , فرماندار , رئیس و مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در محل این مرکز برگزار شد.

در این جلسه  امام جمعه اردکان انس با قرآن را مایه خوشبختی در دنیا و آخرت عنوان نمود و فرماندار اردکان نیز طر سخنانی قول مساعد بر تقویت فعالیتهای قرآنی داد  , رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان  هم با بیان آیات و روایاتی  به مقام والای آندسته از کسانی که در راه ترویج قرآن کریم گام برمی دارند اشاره نمود.

در این جلسه مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به بیان  نحوه و اهداف تاسیس این مرکز قرآنی پرداخت.

ارائه گزارشی از برنامه های این مرکز از دیگر مطالبی بود که مطرح شد.

در پایان از سوی امام جمعه اردکان هدایایی به مسئولین و مربیان قرآنی این مرکز اعطا شد.


اعضای مرکز قرآنی نور الزهرا(س) اردکان برنامه های قرآنی خود را به اطلاع فرماندار اردکان رسانیدند.

در جلسه مشترکی که با حضور اعضای اصلی مرکز قرآنی نور الزهرا(س)  در محل دفتر فرماندار اردکان برگزار شد مسئول این مرکز قرآنی به ارائه گزارش این مرکز از بدو تاسیس تا کنون پرداخت.

اجرای بیش از 80 مورد  کلاسهای آموزش قرآن و طرح های مختلف تبلیغی قرآنی از جمله برنامه های این مرکز از ابتدای سال 1387 تا کنون بوده است.

در این جلسه کمبودها و نیازهای مرکز قرآنی نور الزهرا(س) اعلام شد.

آقای روستایی فرماندار اردکان ضمن استقبال از  برنامه های قرآنی این مرکز ابراز امیدواری کرد با همکاری تمامی دستگاههای فرهنگی در شهرستان شاهد  تقویت این مرکز  در راستای برنامه های قرآنی شهرستان باشیم.

ایشان ضمن اطلاع از پاره ای مشکلات و کمبودهای این مرکز دستوراتی جهت رفع آنها به ارگانها و شرکتهای مختلف مکتوب نمودند.


کارگاه آموزشی گفتمان دینی  با موضوع آسیب های اجتماعی در مسجد محله دیلم اردکان برگزار شد.

در راستای برگزاری  گفتمانهای دینی در مساجد اردکان ، کارگاه آموزشی گفتمان دینی با موضوع آسیب های اجتماعی در مسجد الرسول دیلم از محلات اردکان برگزار شد.

 در این برنامه حجت الاسلام کوثری  با اشاره به موضوع موسیقی و تبعات دامنگیر این مسئله در انحراف جوانان و نوجوانان ، بهره مندی از ابزار جذاب برای گذران اوقات فراغت این قشر جامعه را با در نظر گرفتن مصلحت و شرایط تربیتی آنان لازم دانست.

ایشان در این جلسه به پرسشهای مطرح شده پیرامون موضوع گفتمان پاسخ گفت.

در این جلسه مسابقه ای نیز برگزار و به برندگان هدایایی تقدیم شد.


توزیع 105 مین شماره  مسابقه قرآنی فهم نور در اردکان

نشریه ماهیانه فهم نور با محتوای مفاهیم قرآن کریم هر ماهه در استان یزد منتشر می شود.

این نشریه که هر ماهه حاوی مطالب و مسابقه ای از  مفاهیم یک حزب قرآن کریم می باشد از سوی موسسه قرآنی جواد الائمه و سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد منتشر می شود.

قریب به 2000 نفر به صورت ماهیانه از مطالب و مسابقات این نشریه بهره مند می شوند.

در هر شماره به 50 نفر از ممتازین مسابقه فهم نور نیز جوایز ارزنده ای اعطا می شود.

بیش از 200 نفر از شهرستان اردکان در این مسابقه شرکت می نمایند.

 


مرکز قرآنی مصباح الهدی در تابستان امسال کلاسهای حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می نماید.

مرکز قرآنی مصباح الهدی وابسته به کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان  طی اطلاعیه ای برنامه های قرآنی خود در تابستان امسال را اعلام نموده است.

برگزاری کلاسهای حفظ قرآن در رشته های مختلف اعم از :

حفظ جزء سی ام حفظ 26 سوره آخر قرآن کریم ویژه قشر سنی 10 تا 24 سال  -  کلاسهای حفظ قرآن از ابتدا ویژه جوانان   -  ظ جز سی ام ویژه نونهالان   - حفظ 5 جز ویژه بزرگسالان و جوانان        -   مفاهیم 1 تا 3 ویژه تمامی سنین

کلاسهای قرآن این مرکز از 10 تیر ماه آغاز خواهد شد.


همزمان با ایام فاطمیه  معابر و خیابانهای شهر اردکان سیاه پوش و برنامه های متعدد عزاداری در اماکن مختلف در حال برگزاری است.

به پیشنهاد سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و پس از تشکیل ستاد فاطمیه در اردکان برنامه های ویژه ای از سوی هیئات مذهبی و مراکز دینی به منظور گرامی داشت ایام فاطمیه برگزار شد.

نصب پارچه های عزا ، سیاه پوش شدن خیابانها و میادین اصلی شهر ، برگزاری چندین مورد مراسم سوگواری از جمله در فاطمیه اردکان واقع در خیابان کوشکنو -  عاشقان ائمه در خیابان صدر آباد فاطمیه ترک اباد مسجد رضوان مسجد جامع آستان امام زاده سید نور الدین احمد مجمع یا حسین اردکان و... از جمله برنامه هایی بود که برای این ایام تدارک دیده شده بود.

سازمان تبلیغات اسلامی اردکان نیز در تامین پارچه  نوشته هایی با مضمون این ایام و تشکیل جلسات هماهنگی  در این امر همکاری لازم باکلیه برگزار کنندگان مراسم ایام فاطمیه داشت.


مدارک تخصصی دوره های تربیت معلم مفاهیم قرآن کریم به 12 نفر از  قبولشدگان این دوره اعطا شد.

از سوی کانون قرآن سازمان تبلیغات  اسلامی اردکان و به دنبال برگزاری آزمونهای پایانی دوره تربیت معلم مفاهیم قرآن کریم اسامی 12 نفر از قبولشدگان نوبت اول این دوره اعلام شد.

گفتنی است در این  دوره که از  اواخر سال گذشته آغاز شده بود  22 نفر از خواهران شرکت داشتند که در نوبت اول 12 نفر از این عزیزان موفق به گذراندن آزمونهای  پایانی شده اند.

به هر یک از قبولشدگان از سوی دار القرآن الکریم گواهینامه  معلم مفاهیم قرآن کریم اعطا شد.


آیین های سوگواری و عزاداری بانوی آفتاب حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه (س) در شهرستان اردکان در حال برگزاری است.

به مناسبت ایام شهادت دخت والامقام پیامبر خاتم حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه های ویژه ای از سوی  تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی قرآنی شهرستان اردکان در حال اجرا می باشد.

برپایی چندین مورد نمایشگاه با موضوع بانوی آفتاب  و با محتوای تاریخ زندگانی آن بانوی والامقام ، اجرای برنامه های عزاداری در محل کانونهای فرهنگی قرآنی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اردکان ، راه اندازی دستجات عزاداری  با حمایت و پیشنهاد سازمان تبلیغات اسلامی در روز شهادت  حضرت زهرا (س)  از جمله برنامه های ویژه ایام شهادت حضرت زهرا (س)در اردکان می باشد .


اولین جلسه هماهنگی اجرای طرح نهضت قرآن آموزی در سال 88 در محل اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به منظور هماهنگی بیشتر در زمینه برگزاری طرح نهضت قرآن آموزی جلسه ای با حضور مربیان و متولین برگزاری این طرح در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این جلسه مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان کلیات اجرایی این طرح را به سمع حاضرین رسانید.

ایشان به برگزاری  قریب به 100 کلاس آموزش  قرآن در قالب طرح نهضت قرآن آموزی در سال جاری اشاره نمود و ابراز امید واری کرد که کیفیت آموزش در این کلاسها به نحو مطلوبی ارتقاء یابد.

 


جلسه مشاره مسائل شرعی با حضور یکی ازاساتید حوزه علمیه  در محل مسجد حاجی مرتضی اردکان برگزار شد.

با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اردکان  با حضور خواهران محله کوشکنو اردکان جلسه مشاوره و پرسش و پاسخ در مورد مسائل دینی و احکام شرعی  در محل مسجد حاجی مرتضی اردکان برگزار شد.

در این جلسه که یکی ازاساتید حوزه  شرکت داشتند  طی سخنانی کسب آگاهی در زمینه مسائل شرعی را وظیفه هر  مسلمان اعلام داشت و افزود  در این برهه از زمان که تکنولوژی آموزشی قله های پیشرفت را پی در پی در حال در نوردیدن است نباید  در زمینه های دین   و مسائل شرعی عقب بمانیم .

ایشان به خواهران حاضر توصیه نمودند مطالعه عمیق و اصولی باعث تجهیز انسان به علوم لازمه می شود که راهی برای بهتر زندگی کردن است.

در این جلسه که بیش از 50 نفر از نخبگان محله کوشکنو حضو رداشتند استاد جلسه به پرسشهای مطرح شده از سوی حضار پاسخ گفت.


   1   2   3      >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.