سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

جلسات آموزشی حفظ قرآن کریم در محل مرکز قرآنی اهل البیت (ع) اردکان راه اندازی شد.

 

با هماهنگی و همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و مرکز قرآنی اهل البیت (ع) اردکان یک دوره کلاسهای آموزش حفظ قرآن کریم از نیمه اسفند ماه آغاز شد .

کلاسهای آموزش حفظ قرآن کریم در محل حسینیه اهل البیت (ع) اردکان روزهای زوج هفته 5/1 ساعت قبل از اذان مغرب برگزار می شود.

قرار است از ابتدای قرآن به صورت دوره ای آموزش حفظ قرآن برگزار شود و در پایان حفظ هر جزء از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن اعطای جایزه به حفظ کننده گواهینامه حفظ هر جزء نیز اعطا خواهد شد.


طرح آموزش موذنین  به صورت جلسات آموزشی هفتگی از اواخر اسفند ماه آغاز می شود.

 

با هماهنگی و همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان جلسات هفتگی آموزش اذان ویژه موذنین از اواخر اسفند ماه در محل مسجد جعفرزاده اردکان اجرا خواهد شد.

جلسات آموزشی اذان یکشنبه شبهای هرهفته بعد از اذان مغرب برگزار می شود .

درهمین راستا کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن اطلاعیه از کلیه موذنین خواسته است در این طرح ثبت نام نمایند.


مجوز رسمی شروع به کار خانه قرآن روستای ترک آباد در مراسمی به مسئول این خانه قرآن اعطاشد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان مجوز رسمی شروع به کار اولین خانه قرآن روستایی به آقای عباس شرف الدینی از روستای ترک آباد اردکان اعطا شد.

هدف از احداث خانه های قرآن  روستایی نشر و ترویج فرهنگ قرآنی در روستاها و ارتقاء سطح بینش و دانش قرآنی و همچنین تلاش برای ریشه کنی بی سوادی قرآنی درروستا می باشد .

شایان ذکر است : خانه قرآن روستایی ، مرکزی است مردمی که بر اساس تفاهم نامه سازمان دارالقرآن الکریم ، سازمان شهرداری و دهیاری های کشور در روستا ها تأسیس و مجوز آن نیز از سوی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها صادر و کانونی برای توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه های قرآنی و نیز محل برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم بویژه طرح نهضت قرآن آموزی می باشد


ممتازین کلاسهای نهضت قرآن آموزی مدرسه افشار و مسجد قمر بنی هاشم  در اردوی نیم روزه که در امامزاده میر شمس الحق برگزار شد شرکت نمودند.

 

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان 30 نفر از ممتازین کلاسهای نهضت قرآن آموزی  مدرسه افشار و مسجد قمر بنی هاشم (ع) به اردوی نیم روزه که در محل امامزاده میر شمس الحق از توابع اردکان برگزار شد اعزام شدند.

در این اردو شرکت کنندگان ضمن شرکت در مراسم مذهبی قرائت زیارت عاشورا به بیانات یکی از روحانیون در خصوص بهره های معنوی تلاوت قرآن گوش فرا دادند.

اجرای همخوانی قرآن کریم و دعای شریف فرج , کوهنوردی و بهر ه مندی از طبیعت , اجرای مسابقات قرآنی , اجرای مسابقات و سرگرمی از جمله برنامه های این اردو بود.


عزاداران حسینیه روستای توت در مسابقه ای فرهنگی که در ویژه نامه روستای توت گنجانده شده است شرکت می نمایند.

 

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان ویژه نامه  ایام آخر ماه صفر چاپ و تکثیر شده است که قرار است در روزهای آخر ماه صفر دربین عزادارانی که در روستای توت مستقرمی شوند توزیع گردد.

دراین ویژه نامه ضمن اشاره به مناسبتهای  ایام آخر ماه صفر  به بیان پاره ای ازمسانل شرعی پرداخته شده است.

در این ویژه نامه مسابقه ای قرار داده شده است که عزادارانی که در این چند روز به این روستا عزیمت می کنند میتوانند دراین مسابقه شرکت نمایند.


ویژه نامه های شهادت حضرت امام حسن (ع) و حضرت امام حسین (ع) در شهر اردکان توزیع شد.

 

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همزمان با فرارسیدن ایام شهادت حضرت امام حسن (ع) و حضرت امام رضا (ع) ویژه نامه هایی به همین منظور چاپ و در بین مردم این شهرستان توزیع شد.

در این ویژه نامه ها ضمن معرفی اجمالی این دو امام همام به بررسی اوضاع سیاسی اجتماعی زمان زندگانی آنها پرداخته است.

قابل ذکر است این دو ویژه نامه در بین  نمازگزاران مساجد و  در تمامی مراکز آموزشی توزیع شده است.


دفتر فرهنگی و دینی با حضور نماینده اداره تبلیغات اسلامی اردکان در محل روستای توت راه  اندازی شد.

 

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همزمان با برگزاری برنامه های ویژه آخر ماه صفر در حسینیه روستای توت دفتر فرهنگی و دینی و محل پاسخگویی به مسائل شرعی در محل این حسینیه راه اندازی شد.

گفتنی است در ایام آخر ماه صفر المظفر بنابر رسم دیرینه مردم مذهبی اردکان خیل عظیم عزاداران اهل بیت (ع) به این روستا عزیمت می کنند و بابرپایی تعزیه و شبیه خوانی و مراسم سینه زنی به عزاداری می پردازند.

روستای توت در فاصله 75 کیلومتری شمال اردکان در مسیر اردکان چوپانان واقع است و در سه روز آخر ماه صفر قریب به 25 هزار نفر از مردم مومن و مذهبی اردکان دربرنامه های مذهبی حسینیه این روستا شرکت می کنند.


آزمونهای پایانی دو دوره تربیت معلم روخوانی قرآن کریم شهرستان اردکان که از 7 اسفند ماه آغاز شده بود تا 22 اسفند ماه ادامه دارد.

 

شرکت کنندگان در دو دوره تربیت معلم روخوانی قرآن کریم  که از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شده بود در آزمونهای پایانی این دوره ها که از 7 اسفند ماه آغاز شده است شرکت می نمایند.

این آزمونها که شامل 9 آزمون کتبی و 2 آزمون شفاهی می باشد تا 22 اسفند ماه ادامه دارد.

قبولشدگان این دوره ها  به عنوان معلم روخوانی قرآن در تشکیل کلاسهای آموزش قرآن کریم با این اداره همکاری خواهند داشت.


درایام تبلیغی آخر ماه صفر یک نفر روحانی به روستای توت اعزام شد.

 

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور برگزاری برنامه های دینی درایام آخر ماه صفر یک نفر روحانی اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی  به روستای توت اعزام شد.

برگزاری نماز جماعت سه وقت , برپایی مراسم سخنرانی و روضه خوانی , پاسخگویی به مسائل شرعی , اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی از جمله برنامه هایی است که از سوی روحانی اعزامی اجرا خواهد شد.


جلسات شب شعر این هفته دوشنبه شب در سالن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

 

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان جلسات شب شعر و نقد ادبی دوشنبه شب هر هفته برگزار میشود . این هفته نیز جلسه ای  با حضور جمعی از شعرا و ادبای شهرستان  اردکان برگزار شد.

دراین جلسه شعرا به قرائت اشعار خود پرداختند  و اساتید جلسه به نقد و اصلاح اشعار اقدام نمودند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این جلسه با اشاره به وقفه ای که در جلسات  ادبی ایجاد شده بود  از شعرا و ادبا خواست با حضور به موقع و منظم در تقویت این جلسه معنوی همت نمایند.


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.