سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

 


 

جلسه هماهنگی برگزارکنندگان جشن های نیمه شعبان دراردکان

 

 بمناسبت فرارسیدن ایام نیمه شعبان وولادت منجی عالم بشریت جلسه ای با دعوت ازبرگزار کنندگان جشن های نیمه شعبان با حضور امام جمعه محترم اردکان برگزار گردید.

 درابتدای این جلسه  رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، گرامی داشت مناسبتهای مذهبی بویژه برگزاری جشنهای نیمه شعبان را از مصادیق تعظیم شعائر الله دانست .

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی درادامه سخنانش ، ضمن تشکر وقدردانی از این عزیزان, به اجرای خوب برنامه ها ودوری کردن ازآسیب هایی چون موسیقی های مبتذل, درست کردن مجسمه های ذی روح, آدمک ها وشکلکهای زشت وکریه المنظر ،تاکید کرد .

 

درادامه این جلسه ، امام جمعه اردکان،  با تبریک این ایام خواستار برپایی جشن هایی مناسب ودر خور شأن امام زمان(عج) بارعایت موازین شرعی,اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: بایدبرگزاری جشنها ی نیمه شعبان به گونه ای باشد که موجب آزارواذیت به دیگران نشود.

 درپایان به کلیه شرکت کنندگان پرچم ، ریسه ، سی دی مداحی نیمه شعبان اهداء ویک برگ دستورالعمل برنامه های نیمه شعبان به هرکدام ازحضار ارائه شد.

قابل ذکر است این جلسه در ساعت 30/1 روز 13 تیر ماه سال جاری در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.


 

 

شرحی بر  زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین حاج سید علی حسینی پور

 

به تاریخ  1316 در خانواده ای روحانی درشهر اردکان متولد شد، دوران تحصیل را از سال 1323 در دبستان فردوسی آغاز و در سال 1331 در دبیرستان شرف ادامه داد . پس از آن  در سال 1333 وارد حوزه علمیه اردکان شد و با کسب دروس مقدماتی  و استفاده از اساتید بومی مدارج اولیه علمی و حوزوی را در زادگاه خویش کسب نمود . سپس در سال 1341 برای کسب مدارج علمی بالاتر به حوزه علمیه قم عزیمت نمود و در آنجا از محضر  اساتید بزرگ دینی  چون  استاد  آیت الله جعفر سبحانی و استاد  آیت الله العظمی مکارم شیرازی کسب فیض نمود .

پس از آن به دلیل مشکلات عدیده به اردکان بازگشت وو با حضور در حوزه علمیه اردکان دروس کفایه و خارج فقه را  نزدآیه الله خاتمی فرا گرفت و همزمان به تدریس و تبلیغ علوم دینی مشغول شد.و خدمات ارزنده تبلیغی خود را در دیار خویش از آن سالها آغاز نمود.

مروری بر خدمات و فعالیتهای تبلیغی بعد از تحصیل

امامت جماعت اکثرمساجد سطح شهر چون صدرآباد، امیرالمؤمنین (ع) مزرعه سیف در کارنامه تبلیغی ایشان موجود است وبیشترین خدمات تبلیغی ایشان در مسجدجامع اردکان رقم خورده که در این مسجدکه محل اقامه جماعت وتبلیغ توسط اجداد ایشان نیز می باشد بیش از 40 سال فعالیت تبلیغی داشته اند.

از جمله مسئولیتهای وی می توان به مسئولیت نهضت سوادآموزی شهرستان به مدت 16سال به سفارش و تقاضای مرحوم آیه الله بهجتی اشاره نمود.

از دیگر خدمات تبلیغی این بزرگوار ، مسئولیت و حضور در دفتر ائمه جمعه اردکان و خدمت در کسوت امام جمعه موقت می باشد و مدتی در دفتر آیه الله خاتمی مشغول بوده مدت زمانی نیز در دفترآیه الله بهجتی فعالیت نموده است و این خدمت هنوز هم باتوجه به ضعف جسمانی در دفتر امام جمعه فعلی ادامه دارد.

از دیگر فعالیتهای اجتماعی و تبلیغی ایشان ، تصحیح قرائت نماز نمازگزاران مسجدی بااهداء جوایزی که خیرین تأمین می نمودند می باشد، که این فعالیت مورد استقبال خوبی از سوی مردم قرارمی گرفته است.

این عالم بزگوار مدتی را در جبهه های نبرد علیه باطل و در جمع رزمندگان حضور داشتند و به دلیل همراهی وتبلیغ دین در بین رزمندگان اسلام ازطرف سپاه وقت تشویق شدند.

حضور در پایگاههای بسیج و همراهی در برنامه های این نهاد مقدس از دیگر خدمات ایشان ثبت گردیده است.

نیم قرن خدمت در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی

توسط : حجت الاسلام والمسلمین حاج سید علی حسینی پور

ایشان از سال 1341 تا کنون به عنوان روحانی ، مبلغ و امام جماعت در عرصه های مختلف تبلیغی در شهر و روستا فعالیت دارند ، اقامه نماز جماعت در مساجد ، حضور در مجالس دینی ، همراهی در برنامه های فرهنگی و دینی ، امامت جمعه موقت ، نمایندگی از دفتر مراجع عظام ، تدریس در مراکز آموزشی و فرهنگی ، همراهی با مردم در شادی ها و غمهایشان ، ... از جمله خدمات ارزنده ایشان می باشد و هنوز هم با کهولت سن و بیماری شدید ، این عرصه را واننهاده و در صورتی که بیماری امانش دهد ، در مسجد جامع اردکان حاضر و به اقامه جماعت و تبلیغ مشغول می شوند.

خدمت رسانی تبلیغی در عرصه حج و زیارت

ایمان و اخلاص و عشق و ارادت به اهل بیت و لطف خداوند مهربان ایشان را توفیق عنایت نمود تا در دوران زندگی خویش 25 مرتبه به عنوان روحانی حج در حج تمتع حج ، مبانی اجرایی و معنوی حج خانه خدا را به زائران بیت الله الحرام آموزش و حاجیان را همراهی نماید و 3 مرتبه در عمره مفرده و 2 مرتبه در عتبات سوریه در خدمت همشهریان ودر امر تبلیغ دین و شعائر اسلامی فعال بوده است  

شرحی بر زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی بمان جدیدی اردکانی

 

حجت الاسلام والمسلمین علی بمان جدیدی اردکانی در شهریور ماه سال 1314 در شهرستان اردکان و در خانواده ای که از نعمت پدری کشاورز و مادری متدین و زحمتکش بهره مند بود متولد شد.

تحصیلات خود را در اردکان و در مرحله ابتدایی آغاز و بعد از طی سه سال تحصیل در دوران ابتدایی بنا به اشتیاق فراوان به تحصیلات دینی و معنوی به مدرسه علمیه اردکان که مدرسه کهنه نامیده می شد و امروز به مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) معروف است، رفت .

ایشان تحصیلات حوزوی خود را در حوزه ای که زیر نظر آیت الله خاتمی اداره می شد آغاز و دروس جامع المقدمات تا رسایل ومکاسب شیخ مرتضی انصاری و مطوّل وشرح لمعتین ومکاسب و فرائد را در خدمت آیه الله حاجی ملامحمد حایری و ایه الله سید روح الله خاتمی تلمذ نمود.

مروری بر خدمات و فعالیتهای تبلیغی و ادامه تحصیل

عطش فراگیری علوم دینی ایشان را در سال 1331 عازم شهر مقدس قم نمود و با حضور در حوزه علمیه قم در حجرات فیضیه و دیگر مدارس دینی و در پای درس مرحوم آیه الله مشکینی از بیع مکاسب و استصحاب رسایل نشانید و رسائل را در محضر آیه الله العظمی مکارم شیرازی آموخت .

ایشان در ادامه به تهران رفت ودر امتحان مدرسّی مراکز آموزشی دینی شرکت نمود و در تهران مدرسه سپهسالار قدیم پشت مدرسه مروی در خدمت آیه الله حاجی آقا مهدی مشغول به فراگیری علوم دینی و آموزشی شد  ودر سال  1377با دیپلم مدرسّی به عنوان آموزگار به لواسانات (امامه)اعزام شد.

این بزرگوار به  مدت دو سال درانجام امر شریف معلمی مشغول خدمت بود  و از سال 1339 ابتدا در شمیرانات وبعد درتهران اوّل به عنوان آموزگار وسپس به عنوان دبیر تاسال 1351 مشغول  واز سال 1351 برای خواندن فلسفه به قم منتقل شد.

 در آن سالها درشهر قم ضمن اشتغال به دبیری در آموزش وپرورش ، کسب علم و دانش را رها ننمود و

(منظومه حکمت) سبزواری را نزد آیه اله محمدی گیلانی فراگرفت و(جلد اول اسفارملاصدرا )را نزد ذ (آیه الله جوادی آملی) آموخت.

خدمت در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی

توسط :حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی جدیدی اردکانی

ایشان در سال 1358 به درخواست آیه الله خاتمی به اردکان منتقل ودرآموزش وپرورش این شهرستان مشغول به خدمت شد .

این روحانی بزرگوار در اثنای شغل معلمی خود مسوولیت افتخاری  ریاست سازمان تبلیغات اسلامی اردکان از بدو تأسیس به مدت 15 سال را به عهده گرفت و در این امر مهم تبلیغی ، خدمات ارزنده ای در حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی در شهرستان اردکان را با همکاری روحانیون و طلاب به انجام رساند. ودرسال 1372 به افتخار بازنشستگی نایل آمد. حضور مستمر و فعالیت درحوزه علمیه اردکان در زمان آیه الله خاتمی و آیه الله بهجتی درکسوت استادی و امر تبلیغ و ادامه این همکاری در دوره های بعد تا کنون از افتخارات ایشان محسوب می گردد.

از جمله فعالیتهای تبلیغی ایشان حضور در مساجد شهرستان بویژه مسجد امام حسین (ع) در کسوت امامت جماعت می باشد که این امر مهم را با حضور در مجالس معنوی و مذهبی و همراهی با مردم اردکان در امور دینی عجین می نمودند.

شرحی بر زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمود صحرایی

 

حجه الاسلام حاج شیخ محمود صحرائی در سال 1311 در شهرستان اردکان چشم به جهان گشود و پس از گذران دوران طفولیت درخانواده ای مذهبی و دیندار ، دوران تحصیلات ابتدایی را در دبستان فردوسی از سالهای 1317 تا 1324 گذرانید.

پس از تحصیلات اولیه در سال 1324 به عشق فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی وارد حوزه علمیه اردکان شد و تحصیل در حوزه علمیه اردکان را تا سال 1336 ادامه داد و در این مدت دروس سطح یک حوزوی را از محضر اساتیدی چون آیت الله حاج ملامحمد حائری در درس شرح لعمه و آیه الله خاتمی در درس مطول فراگرفت. ایشان ضمن تدریس علوم دینی به تحصیل در سطوح رسمی آموزشی نیز همت گمارد و پس از گرفتن دیپلم متوسطه در سال 1338 تحصیلات حوزوی خود را نیز ادامه داد.

مروری بر خدمات و فعالیتهای تبلیغی بعد از تحصیل

علاقه وافر به اشاعه علم و دانش ایشان را رهنمون استخدام در آموزش و پرورش کرد و اشتغال به امر شریف معلمی در روستاهای شمشک و گلندوک تهران را تجربه نمود.

ایشان در خلال معلمی و تدریس در مراکز آموزشی تهران ، بنا به علاقه به پیشرفت در علم و دانش وارد دانشگاه شد و تحصیلات خود را در دانشگاه تهران ادامه داد و در سال 1344در رشته کارشناسی زبان وادبیات عرب فارغ التحصیل ودر همان سال تدریس در دبیرستانهای تهران ( شمیران نو ) سخنرانی و روضه خوانی در مجالس تهران را ادامه داد.

پس از گذر دوران حضور و خدمت رسانی در پایتخت به زادگاه خود مراجعت و تدریس در مراکز آموزشی اردکان از جمله هنرستان شهید مطهری را آغاز نمود.

 حضور یک روحانی در کسوت معلمی هنوز هم در خاطره دانش آموزان سالهای پیش اردکان خوش می درخشد چرا که علاوه بر امرمعلمی ، تبلیغ دینی و عطوفت با دانش آموزان راسرلوحه کاری خویش قرار داده بود. در این دوران ایشان علاوه بر معلمی ، امر تبلیغ دینی خویش رانیز کوشا وفعال ادامه می داد و حضور مستمر در حوزه های علمیه و همراهی و همکاری با این نهاد مقدس را افتخاری برای خود می دانست.

30 سال خدمت در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی

توسط : حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمود صحرایی

خلاصه ای از خدمات تبلیغی ایشان را به شرح زیر    می توان برشمرد:

امامت جماعت مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام اردکان دربیش از 30 سال همراه با تبلیغ دین و آموزش معارف اسلامی به نمازگراران این محله .

سفرهای مکرر تبلیغی به شهرهای مختلف جهت سخنرانی و تبلیغات دینی در طول بیش از 30 سال.

همکاری باسازمان تبلیغات اسلامی در بحث اعزام به روستاها بعنوان امام جماعت و برگزاری نماز جمعه و تبلیغ دین در روستاها به مدت 30 سال.

خدمت رسانی تبلیغی در عرصه حج و زیارت

ایمان و اخلاص و عشق و ارادت به اهل بیت و لطف خداوند مهربان ایشان را توفیق عنایت نمود تا در دوران زندگی خویش 17 مرتبه به عنوان روحانی حج در حج تمتع حج ، مبانی اجرایی و معنوی حج خانه خدا را به زائران بیت الله الحرام آموزش و حاجیان را

همراهی نماید . همچنین با حضور در سفرهای  عمره مفرده و عتبات عالیات و سوریه در خدمت همشهریان ودر امر تبلیغ دین و شعائر اسلامی فعال بوده است .

 

 


 

اردکان در استقبال جشنهای شعبانیه

تشکلهای مردمی و مراکز فرهنگی قرآنی  اردکان خود رابرای برگزاری جشنهای شعبانیه  آماده می کنند.

در آستانه روزهای اول ماه معظم شعبان و جشن میلاد ائمه گرانقدر و  ایام ولادت آخرین ستاره آسمان امامت و ولایت در ماه معظم شعبان بسیاری از تشکلهای مردمی به ویژه تشکلهای بانوان و مراکز فرهنگی قرآنی و برخی از هیئات مذهبی با دعوت از اعضای خود روزانه باتشکیل جلسات و نشست هایی برنامه های این ایام را تدارک می بینند.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان با دعوت از تشکلهای مردمی آمادگی کامل خود را برای همکاری و حمایت از جشنها و برنامه های این ایام اعلام نموده است.

جشنهای خیابانی ، آذین بندی سطح معابر و میادین ، برپایی ایستگاههای صلواتی ، برپایی مسابقات فرهنگی ، توزیع بروشورو برپایی مجالس وعظ و جشن ولادت ، برنامه هایی است که قرار است در ایام جشنهای شعبانیه برگزار گردد.

 

جشن میلاد گلهای کربلا در حسینیه بازار نو اردکان

در حسینیه بازار نو اردکان شبهای اول تا پنجم شعبان جشن میلاد برگزار می شود.

به مناسبت جشن میلاد با سعادت حضرت امام حسین (ع) ، حضرت ابوالفضل(ع) ، حضرت امام سجاد (ع) جشنهای باشکوهی در محل حسینه بازار نو اردکان برگزار خواهد شد.

طبق روال هر ساله  در این مراسم مداحان اهل بیت از قم و کاشان و سخنرانان کشوری اجرای برنامه خواهند نمود.

این مراسم به مدت 5 شب از شب اول ماه شعبان المعظم  اجرا می شود و هرشب به نامهای ( حسین – سجاد – ابوالفضل) جوایزی اعطا می گردد.

نظیر همین مراسم از سوی هیئت ابوالفضل(ع) واقع خیابان ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد.

 

 

ویژه برنامه های روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در اردکان

اول تیر ماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام ر0 در اردکان گرامی داشته می شود.

از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اردکان برنامه هایی ویژه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

گردهمایی مربیان قرآن کریم ، گردهمایی مسئولین کلاسهای طرح اوقات فراغت در تابستان امسال ، انتشار ویژه نامه ، تبلیغات میدانی از جمله برنامه است که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اردکان در این مناسبت برگزارمی شود.

 

اتمام مکارم اخلاق با بعثت ختم الانبیاء

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در مجلس جشن بعثت ختم الانبیاء ، خصوصیات اخلاقی پیامبر اعظم (ص) را تشریح نمود.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی در مراسم جشن عید مبعث در مسجد امام صادق(ع) صدر آباد اردکان  ، مبعث را بزرگترین عید تاریخ اسلام دانست و افزود: عید مبعث روز بالندگی و سرافرازی انسانیت است و روزی است که خداوند سبحان با آغاز نزول قرآن کریم بشر را به سوی تکاملی آسمانی رهنمون شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ادامه سخنانش افزود، در عید مبعث خدا با انتخاب پیامبر اکرم(ص) تکلیف انسان‌ را مشخص کرد و شیوه زندگی سعادتمند را به آن‌ها آموخت.

در این مراسم جشن ، ضمن مدیحه سرایی ، مسابقات فرهنگی و اهدا جوایز نیز برگزار شد.

گفتنی است این مراسم دوشنبه شب 29 خرداد ماه در محل مسجد صدر آباد اردکان برگزار شد.

 

.

 

فعالیتهای اداره تبلیغات اسلامی  اردکان تشریح شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، در آستانه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دین ، اهم فعالیتهای یکساله این اداره را تشریح کرد.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن گرامی داشت این روز  ، در سخنانی ضمن تقدیر از فعالین عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی ، فعالیت در عرصه های تبلیغی را توفیقی دانست که خداوند سبحان نصیب قشر خاصی از جامعه نموده است .

وی در ادامه اهم فعالیتهای قرآنی، عمرانی، فرهنگی و تبلیغی این اداره را تشریح کرد و افزود: برپایی طرحهای قرآنی و فرهنگی در شهرستان اردکان در سال گذشته و سال جاری از رشد چشم گیری برخوردار بوده و ضمن حفظ کمیت در طرحهای فرهنگی و قرآنی در راستای ارتقاء سطح کیفی فعالیتها کوشیده ایم .

اردکان در سالروز مبعث غرق در نور و شادی شد

همزمان با  جشن های مبعث پیامبر مکرم اسلام شهر اردکان غرق در نور و شادی شد.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در روز سی ام خرداد ماه  در جمع پرسنل این اداره اظهارداشت: جشن های عید مبعث امسال در مساجد و مراکز دینی اردکان با کیفیتی بیش تر از سالهای گذشته برگزار شد.

وی افزود: مراسم مختلف جشن و سرور از جمله مولودخوانی،معراج نامه خوانی،گردهمایی ،همایش در شب و روز 27 رجب سالروز مبعث و معراج نبی مکرم اسلام (ص) با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد، حسینیه ها، تکایا، برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان از برگزاری جشن های ویژه در محل پارک آزادی اردکان تقدیر نمود.

جلسه داخلی پرسنل اداره تبلیغات اسلامی اردکان

جلسه برنامه ریزی برای روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در شهرستان اردکان با حضور پرسنل این اداره ، برگزار شد

در آستانه سالروز  تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و با حضوررئیس و پرسنل  اداره تبلیغات اسلامی، جلسه برنامه ریزی برای روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در شهرستان اردکان برگزار شد.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی در  این جلسه ، گفت: تبلیغ و اطلاع رسانی دینی ، از مهمترین ابزاری است که در دنیای امروز در جهت پیشبرد اهداف و مقاصد انبیاء در دستان ما قرار گرفته است و لازم است برنامه های متنوعی در سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شود .

در این جلسه هر یک از کارشناسان واحدهای مختلف این اداره به ارائه نظرات و طرحهای خود پرداختند.

اجرای محافل قرآنی ، برگزاری جشنواره قرآنی خانواده ، مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی ، تهیه بروشور فعالیتهای این اداره در سال گذشته از جمله مصوبات این جلسه بود.

قابل ذکر است این جلسه صبح روز سه شنبه 29 خرداد ماه در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

 


 

اجرای طرح توانمندی در قرائت صحیح نماز و قرآن در اردکان
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان از اجرای طرح توانمندی در قرائت صحیح نماز و قرآن در این شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام حاجی اسماعیلی در خصوص روند برگزاری و  محتوای آموزشی این طرح اشاره کرده گفت: مجموعه کتاب و لوح فشرده آموزش روخوانی و روانخوانی نور و کتاب آموزش تجوید مقدماتی نور(بخش مخارج حروف) در این دوره تدریس می شود و گروههای هدف عموم مردم که سواد خواندن و نوشتن دارند می باشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی  اردکان از اجرای این طرح در قالب 15  کلاس آمورزشی در این شهرستان خبر داد و افزود: به قبولشدگان در این دوره گواهی پایان دوره آموزشی (صحیح خوانی قرآن و نماز) با ارزش «60 ساعت آموزشی » اعطاء خواهد شد.
گفتنی است، این طرح از 1 تیر  ماه در اردکان آغاز می شود.
مهلت ثبت نام جشنواره قرآنی خانواده در اردکان تمدید شد
ثبت نام از متقاضیان جشنواره قرآنی خانواده که در نیمه دوم ماه شعبان المعظم در اردکان برگزار می شود تا 20 تیر ماه تمدید شد.
مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اعلام این خبر گفت: طرح جشنواره قرآنی خانواده که کار ثبت نام آن مدتی است آغاز شده است ، در نیمه دوم ماه شعبان المعظم در شهرستان اردکان اجرا خواهد شد.
 
شعبانعلی قانعی اردکانی افزود: مرحله شهرستانی طرح در رشته های قرائت و تفسیر سوره لقمان و دانستنی های قرآن برگزار و در مرحله استانی خانواده های برتر در رشته های روانخوانی، تفسیر و حفظ سوره مبارک لقمان و دانستنی های قرآن شرکت می کنند.
 
گفتنی است، ثبت نام در این طرح تا 20 تیر ماه سال جاری تمدید شد.
اختتامیه طرح تربیت معلم معلم قرآن کریم در اردکان
مراسم اختتامیه 3 دوره  تربیت معلم قرآن کریم  در شهرستان اردکان برگزار شد.
کارشناس امورقرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان، از برگزاری مراسم اختتامیه طرح تربیت معلم قرآن کریم در این شهرستان خبر داد .
شعبانعلی قانعی اردکانی با اشاره به برگزاری سه دوره تربیت معلم روخوانی قرآن کریم در سال گذشته ، و برگزاری آزمونهای اصلی و تجدیدی این دوره ها در سه ماهه اول سال جاری ، از اتمام این طرحها خبر داد و افزود ، در این دوره ها جمعا 50 نفر خواهر و 22 برادر شرکت داشته اند که از این تعداد 38 خواهر و 12 برادر موفق به قبولی در آزمونها شده و انشاء الله مدارک مربی گری قرآنی عزیزان به زودی اعطا خواهد شد.
قرار است قبولشدگان دراین دوره ها گواهینامه معلمی قرآنی از دار القرآن الکریم دریافت دارند.
گفتنی است اختتامیه این دوره ها در روز چهارشنبه 31 خرداد ماه در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار و به ممتازین این دوره ها جوایزی اعطا شد.
نشست های قرآنی جوانان اردکانی
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در از جلسه قرآنی جوانان بازار نو اردکان بر تشکیل هیئت های قرآنی تاکید کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این بازدید ضمن سخنانی پیرامون اهمیت فراگیری و انس با قرآن کریم ، برترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی و نفوذ شیطان در جوانان را روی آوردن به قرآن کریم و انس با این کلام الهی اعلام کرد.
حجت الاسلام حاجی اسماعیلی در ادامه سخنانش ، توضیحاتی پیرامون نشست های قرآنی جوانان ارائه نمود و لزوم گسترش و بسط این نشست ها را مورد تاکید قرار داد.
ایشان در بخشی از سخناش عنوان کرد : در صدر اسلام قاریان و حافظان قرآن کریم با تشکیل حلقه های قرآنی در بین مردم تازه مسلمان شده ، آموزه های قرآنی را در بسط می دادند و امروزه خوشبختانه با توجه به پیشرفتها و علاقمندی های جوانان به راحتی می توان آموزه های قرآنی را در بین جوانان ترویج داد.
گفتنی است ، سه شنبه شب 29 خرداد ماه سال جاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان از جلسه قرآنی جوانان هیئت بازار نو اردکان بازدید نمود .
برگزاری محفل قرآنی در سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در اردکان
مراسم شبی با قران کریم همراه با تجلیل از فعالین عرصه قرآنی منطقه ترک آباد اردکان در روز اول تیر ماه برگزار می شود.
کارشناس امورقرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان از برگزاری محفل قرآنی در سالروز تاسس سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و افزود ، این مراسم قرآنی در مسجد جامع ترک آّباد اردکان و با همکاری خانه قرآن طه و مجمع فرهنگی و قرآنی ثقلین برگزار می شود و در این مراسم از فعالین عرصه قرآنی منطقه ترک آباد اردکان تجلیل خواهد شد.
به گفته شعبانعلی قانعی اردکانی ، قرائت قرآن توسط قاریان ممتاز شهرستان ، اجرای تواشیح توسط گروه مبین اردکان ، سخنرانی رییس اداره تبلیغات اسلامی اردکان و اهدا جوایز و لوح تقدیر به فعالین قرآنی از جمله برنامه های این مراسم خواهد بود.
گفتنی است این مراسم پنجشنبه شب 1تیرماه در محل مسجد جامع ترک آباد برگزار می شود.
دورهای آموزش قرآن ویژه پیش دبستانیها در اردکان
دورهای آموزش قرآن کریم ویژه قشر سنی 4 تا 7 سال در اردکان در حال برگزاری است.
از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) وابسته به کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، 12 دوره آموزش قرآن کریم ویژه سنین 4 تا 7 سال در حال برگزاری می باشد.
در هر کلاس 15تا 20 نونهال از آموزشها ی قرآن که شامل آموزش حفظ سور کوچک قرآن کریم ، آموزش آیات موضوعی قرآن کریم ، آموزش اخلاق قرآنی و آداب معاشرت بر اساس فرامین قرآن کریم ، شعر خوانی و سرود ، نقاشی با موضوع داستانهای قرآنی است تحت پوشش آموزشهای قرآنی قرار می گیرند.
قابل ذکر است این دوره ها از هفته آخر خرداد ماه آغاز و تا پایان مرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
شروع کلاس های طرح 1446 در اردکان
کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اردکان، از شروع بکار کلاس های طرح 1446 نهضت قرآن آموزی دراین شهرستان خبر داد.
شعبانعلی قانعی اردکانی، روز چهارشنبه سی و یکم خرداد ماه سالجاری در جمع مربیان قرآنی ضمن  اعلام این خبر افزود: به همت کانون قرآن  اداره تبلیغات اسلامی اردکان ،بطور همزمان 60 کلاس طرح های قرآنی در نقاط مختلف شهر و روستاهای این شهرستان در جهت آموزش قرآن کریم در رده های سنی مختلف دایر می شود .
مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، در جمع مربیان قرآنی این طرحها ، از برگزاری 30 دوره طرح 1446 در اردکان خبرداد و افزود ، کلاسهای این طرح تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
گفتنی است جلسه مربیان طرح 1446 در روز چهارشنبه 31 خرداد ماه در محل سالن امام علی(ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.
کلاس های آموزش قرائت صحیح قرآن و نماز در اردکان
کلاس های آموزش قرائت صحیح قرآن و نماز در سطح شهر و روستاهای شهرستان اردکان برگزار می شود.
مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن اعلام این خبر،  گفت: به منظور ترویج فرهنگ قرآن و نیز فراگیر کردن آموزش قرآن کریم در تابستان امسال تعداد 15 کلاس آموزش قرائت صحیح قرآن و نماز در سطح شهر اردکان و روستاهای تابعه این شهرستان برگزار می شود.
شعبانعلی قانعی اردکانی افزود: در این کلاس ها که در 2 بخش خواهران و برادران و در مدت 30 جلسه اجرا می شود متعلمان به فراگیری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و نیز نحوه صحیح قرائت نماز می پردازند.
گفتنی است 2 موسسه قرآنی و 6 خانه قرآنی مجری طرح های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اردکان در سطح شهرستان می باشند.
گردهمایی بانوان مربی قرآن اردکانی
مجریان طرح های قرآنی به منظور بررسی رفع نواقص احتمالی اجرای این طرحها در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان گرد هم آمدند.
بنا به گفته مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، جلسه ای با حضور مجریان طرح های قرآنی در محل سالن نمازخانه این اداره برگزار شد.
به گفته شعبانعلی قانعی اردکانی ، به دنبال گذشت یک هفته از آغاز طرح های آموزش قرآن در ترم بهاره و تابستانه  امسال در موسسات قرآنی  و به منظور بررسی کیفی اجرای طرح مجریان طرح گرد هم آمدند.
در این جلسه مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن ارائه آمار اولیه برنامه های قرآنی که تاکنون تشکیل شده است ، استقبال بالاتر از حد انتظار مقاطع سنی مختلف از برنامه های آموزشی قرآن کریم را موجب خرسندی و نشانه ای از توجه بیشتر والدین به تربیت قرآنی فرزندانش دانست.
در این جلسه به بررسی کیفی های آموزش قرآن کریم پرداخته شد.
گفتنی است این جلسه عصور روز چهارشنبه 31 خرداد ماه سال جاری در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.
طرح قرآنی 1446 در اردکان
30 دوره کلاس آموزشی طرح قرآنی 1446 در موسسات قرآنی اردکان اجرا می شود.
طرح آموزش حفظ جزء سی ام قرآن کریم  همزمان با سراسر کشور در شهرستان اردکان نیز در حال اجرا می باشد.
مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع مربیان و فعالین قرآنی ، با اعلام این خبر از اجرای 30 کلاس در راستای این طرح خبر داد .
گفتنی است شرکت کنندگان در این طرح طی 50 روز موفق به حفظ جزء سی ام قؤآن کریم شده و از مزایای این طرح نیز بهره مندمی شود.
این طرح با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما و دیگر ارگانهای فرهنگی اجرا می شود.
معرفی الگوهای قرآنی راهکاری برای جذب مخاطب
مربیان نمونه قرآنی شهرستان اردکان در جلسه ای راهکارهای جذب نوجوانان به کلاسهای قرآنی را بررسی نمودند.
از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور هماهنگی بیشتر برای بالا بردن کیفیت کلاسهای قرآنی سطح شهرستان جلسه ای با حضور مربیان و دست اندرکاران کلاسهای قرآنی در محل موسسه بینات اردکان برگزار شد.
در این جلسه مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اشاره به لزوم بهره مندی مربیان قرآنی از شیوه های جذاب در آموزش قرآن کریم ، راههای جذب نوجوانان و جوانان به کلاسهای قرآنی را تشریح کرد.
ایشان در ادامه سخنانش در به کارگیری جدید ترین و زیباترین روشها در تبلیغ کلاسهای قرآنی تاکید کرد و تبلیغ چهره به چهره و استفاده از ممتازین کلاسهای سال گذشته را بهترین راه کار برای معرفی کلاسهای قرآنی دانست.
گفتنی است این جلسه صبح روز پنجشنبه 1 تیر ماه همزمان با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در محل موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار شد.
اردکان و 60 کلاس قرآن در تابستان 91
کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در تابستان سال جاری در راستای آموزش قرآن و انتقال آموزه های این کلام الهی به اقشار مختلف اقدام به برگزاری 60 کلاس قرآنی می کند.
مسئول کانون قرآن کریم اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع اعضای موسسات قرآنی اردکان از برگزاری دوره های آموزش قرآن در زمینه های قرائت روخوانی، روانخوانی، فصیح خوانی، قرائت سطح 5، مفاهیم سطوح 1 تا 4، بینات 15 ،حفظ سوره منتخب و حفظ جزء 30 (1446) خبرداد.
 
وی  با اشاره به برگزاری محافل قرآنی، دوره های تخصصی تربیت معلم و طرح بینات، طرح نسیم حیات ، طرح نور الرحمن  ، اجرای طرحهای تخصصی در زمینه مفاهیم و تفسیر قرآن کریم را از خصوصیات طرح های قرآنی سال جاری برشمرد.
 
گفتنی است ، موسسات قرآنی و خانه های قرآنی روستایی مجری طرحهای قرآنی می باشند
آموزش حفظ جزء سی ام قرآن در موسسات قرآنی اردکان
دوره های آموزش حفظ قرآن کریم بامحوریت حفظ جز سی ام قرآن ، در موسسات قرآنی اردکان آغاز شد.
مسؤل کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان  از برگزاری دوره آموزشی حفظ جزء سی ام قرآن در مساجد و مراکز قرآنی و دینی  این شهر خبر داد.
شعبانعلی قانعی اردکانی ضمن اعلام این خبر گفت : آموزش حفظ جزء سی ام قرآن کریم ویژه خواهران و برادران بالای 18 سال برگزار می شود و در این طرح به مدت 50 روز قرآن آموزان موفق به حفظ یک جز از قرآن خواهند شد.
قرار است 30 کلاس آموزش حفظ جزء سی ام در 30 مسجد و مرکز قرآنی اردکان اجرا شود و مخاطبین جلسات هفتگی قرآنی اردکان نیز بخشی از این شرکت کنندگان خواهند بود.
این طرح از ابتدای تیر ماه آغاز می شود.

 


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.