سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

 توزیع لوح فشرده تلاوت قرآن کریم در بین نمازگزارن مساجد اردکان

از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان بیش از 2000 لوح فشرده تلاوت کل قرآن کریم در اولین روزهای ماه مبارک رمضان در بین نمازگزاران مساجد اردکان توزیع شد.

شروع توزیع این لوح های فشرده از اولین نمازجمعه ماه مبارک آغاز و همچنان ادامه دارد.

لوح فشرده مذکور شامل تلاوت قرآن کریم به صورت ترتیل سوره به سوره توسط قاری مشاری راشد العفاسی می باشد . 

بیش از 33 کلاس طرح بزرگ بینات در اردکان 

از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ماه مبارک رمضان 33 کلاس آموزش تفسیر قرآن کریم سوره شوری در مساجد و مراکز دینی این شهرستان تشکیل شده است.

در این دوره ها که همه روزه در 33 مکان مذهبی اردکان برگزار می گردد بیش از 3000 نفر شرکت دارند که با مفاهیم و مبانی سوره شوری آشنا می شوند.

روحانیون و ائمه جماعات مساجد اساتید این کلاسها می باشند که قرار است تفسیر سوره شوری را برای مخاطبین بیان نمایند.

از متن تفسیر این سوره 55 سئوال نیز بین نمازگزاران مساجد سطح شهرستان توزیع شده است که در پایان طرح عموم شرکت کنندگان و دیگر نمازگزاران میتوانند درمسابقه بزرگ طرح بینات شرکت نمایند.

اردکان در انتظار جاده های آسمان

مسابقه بزرگ جاده های آسمان دراردکان برگزار می شود.

جمعی از طلاب و دانشجویان اردکانی باهمکاری انجمن فدک اردکان اقدام به برگزاری مسابقه جاده های آسمان بامحتوای خطبه 31 نهج البلاغه نموده اند.

در این مسابقه که به صورت پیامکی برگزار می شود شرکت کنندگان به سئوالات ارسالی از سوی نرم افزار جاده های آسمان پاسخ می دهند.

31 نفر از برندگان این مسابقه به سفر عتبات عالیات مشرف می شوند.

مهلت ثبت نام دراین مسابقه 15 رمضان اعلام شده است. 

جزء خوانی قرآن کریم در مصلای امام خمینی و مسجد رضوان اردکان

مراسم جز خوانی توسط قاریان برجسته اردکان همه روزه در ماه مبارک رمضان در مسجد رضوان و مصلای اردکان برگزار می شود.

در این برنامه های قرآنی قاریان ممتاز اردکانی با تلاوت قرآن کریم حضاررابه فیض می رسانند.

برنامه جز خوانی مسجد رضوان همه روزه 1 ساعت به افطار و در مصلای اردکان همه روزه بعد از نماز عصر برگزار می شود.

اساتیدقرآنی آقایان کریمی ، نیک ، فتوحی و شیری قاریان این محافل می باشند .همچنین بیان نکات تفسیری ازدیگر برنامه ای این محافل است. 

توزیع لوح فشرده تفسیر نمونه در بین مساجد برگزار کننده طرح بینات در اردکان

از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان بیش از 1000 لوح فشرده تفسیر نمونه قرآن کریم   در بین کلاسهای طرح بینات توزیع شد.

شروع توزیع این لوح های فشرده از اولین نمازجمعه ماه مبارک آغاز و همچنان ادامه دارد.

لوح فشرده مذکور شامل متن کامل تفسیر نمونه ، نرم افزارگل نرگس و شرح طرح بینات می باشد . 

بررسی کلاسهای تابستانی موسسه قرآنی نور الزهرا اردکان

طی جلسه ای در مؤسسه نورالزهرا(س)به بررسی کلاسهای تابستانی قرآن پرداخته شد.

تابستان خود را چگونه گذرانده اید؟! به کلاس شنا،اسکیت،موسیقی یا قرآن می روید ؛کدام یک در اولویت است وچرا؟! و...  این ها سؤالاتی است که ازاهداف برپایی یک جلسه مهم بود.

با حضور تمام مسؤلین مؤسسه قرآنی نورالزهرا(س)ومسؤل کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان جلسه ای در این مکان برپاشدکه درآن به نحوه ی عملکرد،آماروارقام وجمع بندی هزینه ها،میزان پیشرفت وجذابیت کلاسها در تابستان امسال پرداخته شد.

در این جلسه همچنین برنامه های تفریحی وآموزشی کلاسها محوریت خاصی داشت. 

قرآن بخوانید؛جایزه بگیرید در مصلای اردکان

مسابقه قرآنی ازطرف مؤسسه های قرآنی نورالزهرا(س)وبینات اردکان دراولین جمعه از ماه خدا درمصلی اردکان برگزار شد.

دراولین جمعه از ماه خدا مسابقه قرآنی باعنوان "قرآن بخوانید؛جایزه بگیرید"در مصلی اردکان قبل ازنمازظهر جمعه به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم بامؤسسات قرآنی نورالزهرا(س) وبینات برگزار شد .

در این طرح همه وهمه از بزرگ وکوچک هرکدام که گلواژه ای از قرآن رامی خواند جایزه می گرفت؛خیلی ها جایزه گرفتند وعطر روحبخش قرآن فضای مصلی  را بهاری کرده بود. 

خادمان قرآن عمر خود را در راه تدوین و گسترش فرهنگ قرآنی صرف ‌کنند

امام جمعه اردکان 20 مرداد ماه جاری در مراسم بازدید از موسسه قرآنی نور الزهرا(س)اردکان گفت: خادمان قرآن که عمر خود را در راه تدوین و گسترش فرهنگ قرآنی صرف ‌می‌کنند، بزرگترین توفیق را نصیب خود کرده‌اند

حجت‌الاسلام «دیداری» امام جمعه اردکان در این دیدار اظهار کرد: خادمان و مربیان قرآن عمر خود را در عرصه‌های مختلف نظیر آموزش، پژوهش، تألیف، تدوین و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه صرف می‌کنند و این مهم باعث افتخار و تجلیل از این حرکت یک وظیفه است.

گفتنی است؛ در سال جاری بیش از 65 دوره آموزشی قرآن کریم به حضور 1300 نفر قرآن آموز در اردکان برگزار شده است.

برگزاری بیش از 5 همایش قرآنی و 3 محفل انس با قرآن کریم و برپایی2 نمایشگاه قرآنی و 3 مورد مسابقات فرهنگی و قرآنی از جمله برنامه های موسسه قرآنی نور الزهرا(س) از سال گذشته تاکنون بوده است.

در این بازدید هدایایی ازسوی امام جمعه اردکان به مربیان قرآنی موسسه نورالزهرا(س) اهدا شد.

 

 

 


بازدید امام جمعه اردکان از موسسه قرآنی نور الزهرا(س)

امام جمعه اردکان از روند فعالیتهای موسسه قرآنی نور الزهرا(س) بازدید نمود.

صبح روز شنبه گذشته امام جمعه اردکان حجت الاسلام والمسلمین دیداری طی بازدیدی با فعالیتهای قرآنی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان آشنا شد.

در این برنامه مدیره این موسسه به تشریح فعالیتهای قرآنی پرداخت و با اعلام اینکه در سال جاری بیش از 65 دوره آموزشی قرآن کریم به حضور 1300 نفر قرآن آموزبرگزار شده ، ادامه داد : برگزاری بیش از 5 همایش قرآنی و 3 محفل انس با قرآن کریم و برپایی 2 نمایشگاه قرآنی و 3 مورد مسابقات فرهنگی و قرآنی از جمله برنامه های این موسسه بوده است .

در این بازدید که مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان نیز امام جمعه را همراهی می کرد جمعی از مربیان این موسسه به بیان مشکلات و نواقص موجود پرداختند.

در ادامه مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان نیز ضمن بیان گزارشی از فعالیتهای قرآنی در سطح شهر اردکان و معرفی موسسات و مراکز قرآنی مردمی از امام جمعه اردکان خواست تا نسبت به حمایت های مادی و معنوی به این موسسات توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دیداری در نشستی صمیمی با مربیان و مسئولین این موسسه بر شان و منزلت معلم و خادم قرآن تاکید نمود و عمده ترین توفیقات الهی برای انسان را توفیق خدمت در آستان قرآن کریم دانست.

ایشان در ادامه ضمن بیان اهمیت فعالیتهای قرآنی به ویژه برای بانوان بر اولویت همسرداری شایسته از دیدگاه اسلام توسط بانوان تاکید نمود.

در این بازدید هدایایی ازسوی امام جمعه اردکان به مربیان قرآنی اعطا شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان:تمامی مساجد اردکان غبارروبی می شوند

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان گفت:با توجه به فرا رسیدن دهه غبارروبی مساجد تمامی مساجد این شهرستان غبارروبی می شوند .حجت الاسلام محمد حسین حاجی اسماعیلی امروز به مناسبت آغاز دهه غبارروبی مساجد اظهار داشت در دهه غبارروبی وبهداشت مساجد که در کشور ما در یکی دو دهه گذشته به عنوان یک سنت حسنه در آمده است مومنین وخیرین با محوریت ائمه جماعات به برطرف نمودن کمبودها ونواقص وهمچنین نظافت وبهداشت مساجد می پردازند تا خانه خدا برای پذیرش میهمانان پروردگار مهیا شود.

وی ادامه داد به همین منظور بنرهایی در این خصوص جهت اطلاع رسانی عموم مردم تهیه و در سطح شهر نصب گردیده است.

 

برگزاری گردهمایی خادمین مساجد اردکان

به مناسبت دهه غباروبی و نزدیک شدن ماه مبارک رمضان گردهمایی خادمین مساجد اردکان در چهارشنبه شب 13/5/1389 در اداره تبلیغات اسلامی برگزار گردید دراین جلسه مسئول اداره تبلیغات اسلامی ضمن ایراد جایگاه بالا مساجد در تربیت معنوی جامعه جهت نظافت بهداشت و آماده سازی مساجد برای ماه مبارک رمضان مطالبی بیان نمودند .

درپایان ضمن پذیرایی ، کتاب فرهنگ الفبای مهدویت به خادمین شرکت کننده اهداء گردید و همچنین اطلاعیه غبار روبی و 2 برگ حدیث در خصوص نظافت و بهداشت مساجد جهت نصب در مسجد به آنان داده شد .

لازم به ذکر است تعداد خادمین شرکت کنند در این گردهمایی 60 نفر بودند .


ثبت نام از متقاضیان طرح قرآنی نور الهدی در اردکان

طرح قرآنی نور الهدی همزمان با سراسر کشور از ابتدای ماه مبارک آغاز شده است و مسابقات این طرح در آذر ماه برگزار می شود.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همزمان با سراسر کشور تبلیغات میدانی به منظور جذب متقاضیان به شرکت در طرح قرآنی نور الهدی آغاز شده است.

طرح قرآنی نور الهدی در راستای طرح سراسری همایش ، آموزش و سنجش و شامل آموزش و مسابقه از تفسیر و مفاهیم 3 جزء 9و10و11 قرآن کریم وجزء نهم به صورت مجزا  خواهد بود که جلسات آموزشی آن به صورت جلسات آموزش حضوری در جلسات قرآنی و جلسات آموزشی پخش شده از سیمای جمهوری اسلامی می باشد .

ثبت نام از متقاضیان شرکت در مسابقات پایانی این طرح در شهرستان اردکان آغاز شده است . قرار است مسابقه این طرح در پایان آبان ماه برگزار شود.

 

 

برگزاری جلسات هماهنگی طرح بینات 13 دراردکان

جلسه برنامه ریزی اجرای طرح بینات 13 با حضور مسئولین و امام جمعه اردکان برگزار شد.

بنا به دعوت اداره تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه اردکان در روز دوشنبه جلسه ای در محل دفتر امام جمعه اردکان برگزار شد که در این جلسه کلیات برگزاری طرح بزرگ بینات 13 در ماه مبارک رمضان به تصویب رسید.

طرح بینات 13 شامل برگزاری جلسات آموزشی تفسیر سوره مبارکه شوری در هر روز از ماه مبارک رمضان 1 ساعت مانده به اذان مغرب در کلیه مساجد اردکان به همراه برگزاری مسابقه بزرگ بینات می باشد که در این طرح مشارکت کلیه ارگانهای فرهنگی لازم می باشد.

در این جلسه رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن بیان اهمیت پرداختن به موضوع تفسیر و مبانی عالیه قرآن کریم برگزاری جلسات قرآنی را از اهم برنامه های موسسه قرآنی بینات وابسته به این اداره اعلام نمود.

در این جلسه امام جمعه اردکان حجت الاسلام دیداری بر لزوم بسط فعالیتهای قرآنی در زمینه تفسیر و مفاهیم تاکید کرد و ابراز امید واری نمود این حرکت عظیم در سطح شهر در ایام ماه مبارک رمضان مقدمه ای باشد برای آشنایی همشهریان با دستورات قرآن کریم و به کاربستن آن.

قرار است در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 20 دوره کلاس آموزشی تفسیر طرح بینات برگزار شود.

موسسه قرآنی بینات اردکان مجری برگزاری این طرح می باشد.

 

گردهمایی اساتید دوره های طرح بینات 13 در اردکان

اساتید کلاسهای طرح بینات صبح روز یکشنبه در جلسه ای به بررسی جوانب اجرایی این طرح پرداختند.

از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان و با همکاری  کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان صبح روز یکشنبه 17 مرداد ماه جلسه ای با حضور جمعی از روحانیون و اساتید تفسیر قرآن کریم در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

در این جلسه مسئول موسسه قرآنی بینات ضمن شرح و توضیح مقدمات اجرایی طرح بینات 13 خواستار هماهنگی بیشتر اساتید در اجرای این طرح به صورت همزمان در سطح شهرستان شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این جلسه ضمن اعلام این موضوع که دینداری و افکار عمومی مردم در دست روحانیت می باشد تاکید کرد : روحانیون می توانند با جا انداختن مباحث تفسیر در ماه مبارک رمضان مومنین و روزه داران را به دستورات قرآن کریم آشنا نمایند.

در این جلسه کلیات اجرایی این طرح اعلام و بنا شد در اسرع وقت نسبت به ثبت نام از متقاضیان در هر منطقه اقدام گردد.

 

 

گردهمایی طلاب و مبلغین دینی اردکان

دوشنبه شب 18 مرداد 89 در جلسه ای با حضور روحانیون ، طلاب و مبلغین دینی اردکان ، برنامه های ماه مبارک رمضان را تشریح شد.

بنا به دعوت اداره تبلیغات اسلامی اردکان روحانیون ومبلغین دینی دوشنبه شب در محل سالن امام علی(ع) این اداره گرد هم آمدند و برنامه های تبلیغی ماه مبارک رمضان در این جلسه تشریح شد.

در این گردهمایی حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن اعلام برنامه های ماه مبارک رمضان بهره گیری از معلومات به روز و جدید را لازمه مبلغین دینی دانست و جذب حداکثری جوانان را خواستار شد.

حضور مبلغین در جلسات دینی و قرآنی ، اجرای برنامه های آموزشی تفسیر و مفاهیم قرآن کریم ، رعایت اوقات شرعی به افق اردکان ، بسط فعالیتهای فرهنگی برای جذب قشر جوان در مساجد ، بیان احکام شرعی و فقهی از جمله مواردی بود که ایشان بر آنها تاکید نمود.

در این جلسه سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) اردکان نیز به بیان بخشی از مشکلات اقتصادی همشهریان پرداخت و راهکارهای جلوگیری از فقر را بیان نموده و خواستار تبلیغ انفاق و صدقه از سوی روحانیون شد.

 

 

 

 

 

تجلیل از نخبگان هسته های فرهنگی جوان اردکان

نخبگان هسته های فرهنگی جوان شناسایی و مورد تشویق قرار گرفتند.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان ممتازین و نخبگان جوان شرکت کننده در طرح هسته های فرهنگی جوان شناسایی و در مراسمی از این عزیزان تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی مسئول اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این مراسم ضمن اشاره به اجرای موفق بیش از 12 هسته فرهنگی جوان در تابستان 89 به ارائه گزارشی مختصر در خصوص برنامه های این هسته ها پرداخت.

برگزاری نشستهای علمی و فرهنگی با حضور جوانان ، اردوهای تفریحی قم و جمکران ، اردوهای درون استانی ، جشنواره نشریه فرهنگی هسته جوان ، ... از جمله برنامه هایی بود که در تابستان از سوی هسته های فرهنگی جوان اجرا گردیده است.

 

معرفی نخبگان جشنواره نشریات هسته های فرهنگی اردکان

برترین نشریات جشنواره هسته های فرهنگی جوان اردکان معرفی شدند.

به دنبال برگزاری طرح هسته های فرهنگی جوان و برپایی جشنواره نشریات هسته های فرهنگی ، ممتازین این جشنواره از بین نشریات ارسال شده به این سری از مسابقات معرفی شدند.

نشریه ارسالی از سوی هسته های فرهنگی مسجد حضرت زینب(س) – مسجد صاحب الزمان(عج) و فاطمیه ترک آباد به عنوان ممتازین این جشنواره اعلام گردید.

قرار است نشریات ممتاز در مسابقات استانی شرکت داده شود .

 

 

برگزاری آزمون های قرآنی در مسجد شهدای اردکان

آزمونهای پایانی کلاسهای قرآنی مسجد شهدای اردکان با شرکت 60 نفر از برگزیدگان کلاسهای قرآنی این مسجد برگزار شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان آزمونهای نهایی کلاسهای قرآنی مسجد شهدا برگزار شد .

به دنبال برگزاری کلاسهای قرآن کریم در قالب طرح نهضت قرآن آموزی در محل مسجد شهدا و به منظور ارزیابی از این کلاسها آزمونهای پایانی دوره های مختلف قرآنی شامل قرائت 1 و 2 و مفاهیم 1 و حفظ قرآن کریم در محل این مسجد برگزار شد.

در این ازمونها بیش از 40 نفر از قرآن آموزان کلاسهای قرآنی شرکت داشتند. قرار است از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به قبولشدگان این آزمونها گواهینامه قرآنی اعطا شود.

 

 

اتمام دوره آموزشی اندیشه های سیاسی اسلام  درندامتگاه اردکان

یک دوره آموزشضمن خدمت کارکنان دولت در قالب اندیشه های سیاسی اسلام با حضور پرسنل ندامتگاه و دارایی اردکان به پایان رسید.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای آموزش های دینی و اسلامی به پرسنل ادارات یک دوره آموزش انمدیشه های سیاسی اسلام  که از اواخر خرداد  ماه در محل ندامتگاه اردکان تشکیل شده بود به اتمام رسید.

در این دوره که 25 نفر از پرسنل ندامتگاه اردکان حضور داشتند همه روزه صبح از ساعت 6 تا 7 مباحث اندیشه های سیاسی دراسلام مطرح می شد که این دوره با موفقیت پایان یافت .

آزمون نهایی این دوره آموزشی صبح دیروز در محل نمازخانه ندامتگاه اردکان برگزار شد.


اعلام ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در اردکان

در جلسه ای برنامه های ماه مبارک رمضان اعلام شد.

در جلسه ای که در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان تشکیل شد برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان اعلام شد.

اجرای طرح های آموزش قرآن کریم در قالب بینات ،‌نسیم حیات و طرح نهضت قرآن آموزی

حمایت از جلسات قرآنی و پشتیبانی از این جلسات - اجرای مسابقات اذان و ترتیل قرآن کریم   - برگزاری جشنواره طرح نهضت قرآن آموزی   - برپایی مسابقه بزرگ بینات - اعزام مبلغ و برپایی جلسات تفسیر قرآن - برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن و کتب قرآنی

از جمله برنامه هایی است که اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ماه مبارک رمضان اجرا می نماید.

پیش بینی می شود بیش از 95 مبلغ دینی در این امر با این اداره همکاری داشته باشند.

 

 

شرکت 400 نفر از قرآن آموزان اردکانی در اردوی درون استانی

بیش از 400 نفر از قرآن آموزان کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی در اردکان در اردوی یک شبانه روزی شرکت نمودند.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به منظور تشویق قرآن آموزان اقدام به برگزاری اردوهای درون استانی نمود که این اردوها در 4 دوره شبانه روزی در محل اردوگاه امام صادق(ع) روستای منشاد از توابع استان یزد برگزار شد.

در هر دوره بیش از 100 نفر از برنامه های فرهنگی و قرآنی این اردوها بهره مند شدند.

اجرای مسابقات قرآنی 1444 – قرآن بخوانید جایزه بگیرید – مسابقه احکام – مفاهیم قرآن کریم – مسابقات ورزشی و تفریحی – راز گلها و ... از جمله برنامه هایی بود که قرآن آموزان از آن بهره مند می شدند.

بهره مندی از برنامه های شاد و مفرح ، شرکت در جنگ های شاد ، اجرای برنامه های هنری و نمایشی ، بازدید از نمایشگاه آثار هنری ، کوهنوردی و گردش در طبیعت از دیگر برنامه های این اردو بود.

 

مراسم گرامی داشت یاد و خاطره استاد بهجتی در اردکان

همزمان با سومین سالگرد ارتحال امام جمعه فقید اردکان مراسم گرامی داشت ایشان برگزار شد.

به مناسبت سومین سالگرد ارتحال عالم ربانی و شاعر جلیل القدر حضرت آیت الله بهجتی (شفق) (ره) امام جمعه فقید شهرستان اردکان مراسم گرامی داشتی همراه با شب شعر آفتاب در این هفته در مسجد کوشکنو اردکان برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین شمس به بیان خاطرات و فضائل این عالم ربانی پرداخت.

آیت الله بهجتی (شفق) از علمای بسیار برجسته استان یزد و امام جمعه فقید اردکان بود که در شعر و شاعری نیز ید طولایی داشت.

دیوان اشعار برجامانده از ایشان در بین شعرای معاصر بسیار مورد استفاده و احترام می باشد.

 

 

انتشار جزوه اوقات شرعی رمضان به افق اردکان

اوقات شرعی ماه مبارک رمضان به افق اردکان منتشر شد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان جزوه ای حاوی اوقات شرعی ماه مبارک رمضان به افق شهر اردکان منتشر شد.

این جزوه در بین مساجد ، مراکز اداری و آموزشی توزیع می شود.

رعایت اوقات شرعی بر اساس افق هر شهرستان از مواردی است که می بایست در مساجد و اماکن مذهبی به طور خاص رعایت شود در این جزوه از مردم شریف اردکان خواسته شده تا با رعایت این اوقات به نماز اوقل وقت نیز اهمیت ویژه ای بدهند.

 

 

رقابت قرآنی بین ممتازین کلاسهای نهضت قرآن آموزی در اردکان

ممتازین کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی در قالب جشنواره قرآنی به رقابت قرآنی خواهند پرداخت.

بنا به اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان هفته دوم شهریور ماه جشنواره طرح نهضت قرآن آموزی برگزار خواهد شد.

ممتازین کلاسهای آموزش قرآن کریم شرکت کنندگان در این جشنواره خواهند بود که در رشته های روخوانی – روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم به رقابت با یکدیگر می پردازند.

برندگان این جشنواره به عنوان ممتازین قرآنی این طرح لوح تقدیر و هدایایی دریافت خواهند نمود.

 

 

آزمون پایانی کلاسهای تابستانی طرح نهضت قرآن آموزی در اردکان

شرکت کنندگان در کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی از 25 مرداد تا 10 شهریور ماه در آزمونهای پایانی این کلاسها شرکت می نمایند.

به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری موسسه قرآنی نور الزهرا(س) با اعزام ممتحن به کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی آزمونهای پایانی این کلاسها از 25 مرداد ماه آغاز و تا 10 شهریور ماه ادامه خواهد داشت .

در این آزمونها که در رشته های قرائت سطح 1و2 ، مفاهیم سطح 1و 2 و حفظ قرآن کریم برگزارمی شود به هر یک از قبولشدگان گواهینامه اعطا خواهد شد.

 

عرضه قرآن و کتب قرآنی در اردکان

قرآن و کتب قرآنی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان عرضه می شود.

همزمان با بهار قرآن ماه مبارک و پرفیض رمضان و به منظور تامین قرآن و کتب قرآنی و دینی مورد نیاز مومنین و روزه داران اداره تبلیغات اسلامی اردکان اقدام به عرضه این اقلام با تخفیف ویژه نموده است .

متقاضیان می توانند با مراجعه به مرکز عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی واقع در جنب این اداره نسبت به تهیه اقلام قرآنی مورد نیاز اقدام نمایند. بیش از 150 عنوان کتب قرآنی و ادعیه همراه با 25 نوع چاپ قرآن کریم در این راستا عرضه می شود.

 

 

رمضان و 35 جلسه تفسیر قرآن کریم در شهرستان اردکان

بیش از 35 جلسه تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در مساجد شهرستان اردکان برپاست .

بر اساس اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ماه مبارک رمضان همزمان با برپایی برنامه های دینی و قرآنی در اماکن مذهبی بیش از 35 جلسه بیان تفسیر قرآن کریم در 35 مسجد و مکان مذهبی شهرستان اردکان برپا می باشد.

در این جلسات از سوی روحانیون و ائمه جماعات مساجد مذکور آیات کریمه وحی مورد تفسیر و تشرح قرار می گیرد و عموم مردم از مفاهیم عالیه قرآن کریم بهره مند می شوند.

این جلسات از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت .

 

 

140 جلسه ختم قرآن کریم در اردکان

شبهای ماه مبارک رمضان در بیش از 140 مکان در شهر اردکان جلسات ختم قرآن کریم دایر می باشد.

بر اساس اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ماه مبارک رمضان همزمان با برپایی برنامه های دینی و قرآنی در اماکن مذهبی جلسات ختم قرآن کریم هر شب بعد از افطار برگزار می شود.

گفتنی است در بیش از 140 مکان در شهر اردکان جلسات ختم قرآن کریم برپا می باشد که در مجموع بیش از 7000 نفر در این جلسات شرکت دارند.

غالب این جلسات همراه با بیان مفاهیمی از قرآن کریم نیز می باشد.

آموزش روخوانی قرآن کریم ، رفع نواقص قرائت قرآن شرکت کنندگان ، قرائت دعای افتتاح از دیگر برنامه های این جلسات قرآنی می باشد.

 

 

 

اعزام 95 مبلغ دینی در نقاط مختلف اردکان در ماه رمضان

در آستانه ماه مبارک رمضان بیش از 95نفر از مبلغین دینی در نقاط مختلف شهرستان اردکان به امر تبلیغ و برپایی مراسم دینی مشغول خواهند شد.

ماه مبارک رمضان ماه انس با مساجد و قرآن است . در این راستا اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اعزام بیش از 95 نفر از روحانیون مجرب به مساجد و اماکن مذهبی   امر تبلیغ دینی مبین اسلام را به اجرا در خواهد آورد.

روحانیون اعزامی ضمن بهره مندی از تجارت تبلیغی خود و بنیه علمی بسیار عالی به برپایی جلسات تفسیر قرآن کریم ، کلاسهای آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ، جلسات پرسش و پاسخ مذهبی ، برپایی جلسات احکام و معارف اسلامی ، گرامی داشت مناسبتها می پردازند.

اقامه جماعت سه وقت ، ارتباط موثر با اهالی در هر محل ، برپایی مراسم دینی از جمله فعالیتهای مبلغین در ماه مبارک رمضان می باشد.

 

 

برگزاری آزمون های قرآنی در فاطمیه اردکان

آزمونهای پایانی کلاسهای قرآنی فاطمیه خیابان شهید باهنر اردکان با شرکت 40 نفر از برگزیدگان کلاسهای قرآنی این مرکز برگزار شد.

از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان آزمونهای نهایی کلاسهای قرآنی مرکز فرهنگی فاطمیه خیابان شهید باهنر اردکان برگزار شد .

به دنبال برگزاری کلاسهای قرآن کریم در قالب طرح نهضت قرآن آموزی و طرح قرآنی 1444 در این محل و به منظور ارزیابی از این کلاسها آزمونهای پایانی دوره های مختلف قرآنی شامل قرائت 1 و 2 و مفاهیم 1 و حفظ قرآن کریم در محل این مرکز برگزار شد.

در این ازمونها بیش از 80 نفر از قرآن آموزان کلاسهای قرآنی شرکت داشتند. قرار است از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به قبولشدگان این آزمونها گواهینامه قرآنی اعطا شود.

 

 


صدور گواهینامه آموزش قرآن از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان

موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان در رشته های قرائت 1 و 2 و مفاهیم و حفظ قرآن گواهینامه آموزشی اعطا می نماید.

موسسه قرآنی نور الزهرا(س) زیر نظر کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برنامه های آموزش قرآن کریم در شهرستان اردکان را تحت پوشش خود قرار داده است.

از برنامه های این مرکز اعطای گواهینامه آموزشی به کلیه قبولشدگان در دروه های مختلف آموزش قرآن می باشد.

همچنین بنا به اعلام این مرکز کسانی که قادر به خواندن صحیح قرآن در سطوح مختلف می باشند می توانند بدون شرکت در کلاس و فقط برای یک بار در آزمون های قرآنی شرکت نموده و در صورت کسب نمره بالا گواهینامه آموزشی به انها اعطا خواهد شد.

اردوی پایانی ممتازین کلاسهای قرآن شهر احمد آباد

شرکت کنندگان در کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی شهر احمد آباد به اردوی یک روزه اعزام شدند.

به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری کانون فرهنگی محقق داماد احمد آباد یک دوره اردوی یک روزه فرهنگی و تفرحی به منظور تشویق قرآن آموزان کلاسهای قرآنی برگزار شد.

در این برنامه که بیش از 40 نفر از ممتازین کلاسهای قرآن حضور داشتند ، مسابقات فرهنگی و ورزشی و کوهنوردی برگزار شد.

پایان دوره کلاسهای طرح قرآنی 1444 در اردکان

شرکت کنندگان در کلاسهای طرح قرآنی 1444 در آزمونهای پایانی این کلاسها شرکت نمودند.

به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان آزمونهای پایانی 3 مورد از کلاسهای طرح قرآنی 1444 برگزار شد.

در جشن پایانی این کلاسها که در محل فاطمیه شهرستان اردکان برگزار شد مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن تقدیر از دست اندرکاران این طرح با اشاره به برگزاری همزمان طرح قرآنی 1444 در سطح کشور و استقبال گسترده مردم از این طرح ، به آموزش حضوری بیش از 70 نفر در شهر اردکان در این طرح اشاره نمود .

قابل ذکر است بر اساس سهمیه واگذاری به شهر اردکان تنها 3 کلاس حضوری این طرح برگزار شده است.

جشن قرآن آموزی نونهالان در شهرک انقلاب اردکان

نونهالان کلاسهای شهرک انقلاب جشن پایانی کلاسهای خود را برگزار نمودند.

به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری موسسه قرآنی نور الزهرا(س) جشن پایانی کلاسهای آموزش قرآن ویژه پیش دبستانها در مدرسه دکتر نصیری شهرک انقلاب اردکان برگزار شد.

در این مراسم که صبح روز4 شنبه 6 مرداد ماه برگزار گردید یکی از روحانیون در جمع مادران نونهالان آموزش قرآن به فرزندان را از وظایف اصلی والدین نیست به نسل آینده ذکر کرد.

در این مراسم به 80 نفر از نونهالان که موفق به یادگیری آیات قرآن شده بودند لوح تقدیر و جوایزی اعطا شد.

عرضه قرآن و کتب قرآنی در اردکان

قرآن و کتب قرآنی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان عرضه می شود.

در آستانه بهار قرآن ماه مبارک و پرفیض رمضان و به منظور تامین قرآن و کتب قرآنی و دینی مورد نیاز مومنین و روزه داران اداره تبلیغات اسلامی اردکان اقدام به عرضه این اقلام با تخفیف ویژه نموده است .

متقاضیان می توانند با مراجعه به مرکز عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی واقع در جنب این اداره نسبت به تهیه اقلام قرآنی مورد نیاز اقدام نمایند. بیش از 150 عنوان کتب قرآنی و ادعیه همراه با 25 نوع چاپ قرآن کریم در این راستا عرضه می شود. 

20 دوره طرح قرآنی" بینات 13 " در اردکان

دوره آموزش ترجمه و تفسیر  سوره شوری  در قالب طرح بینات 13 در 20 مسجد اردکان ازابتدای ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

طرح قرآنی بینات همه ساله در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می گردد . در این طرح هر ساله ترجمه و تفسیر سور منتخب آموزش داده می شود.

قرار است از ابتدای ماه مبارک رمضان از سوی موسسه قرآنی بینات و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان کلاسهای آموزش ترجمه و تفسیر سوره شوری در قالب طرح بینات 13 هر در 20 نقطه شهرستان اردکان برگزار شود.

پیش بینی می شود در این کلاسها بیش از 1000 نفراز قرآن دوستان شرکت نمایند.

این دوره تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و در پایان ضمن برگزاری مسابقات بینات 13 به ممتازین هدایایی اعطا می گردد.

قابل ذکر است کلاسهای طرح بینات همه روزه 1 ساعت قبل از اذان مغرب در ماه مبارک رمضان اجرا می شود ومسابقه طرح بینات با جوایز بسیار ارزنده در بین نمازگزارن توزیع خواهد شد.

برگزاری جشن های نیمه شعبان در اردکان

جشن های نیمه شعبان در50 مسجد وهیئت مذهبی شهر اردکان برگزارشد

دراین جشن ها که درمساجد وهیئت های مذهبی ومراکز فرهنگی برگزارشد،حضور مردم واستقبال از جشن میلاد امام عصر(عج) کم نظیر بود.درجشن های برگزارشده امسال درنیمه شعبان مساجد وهیئت های مذهبی با آذین بندی مساجد ومعبر وخیابان ها جلوه ای خاص به شهر بخشیده بودند وبا برگزاری جشن ها واستگاههای صلواتی وپذیرایی از مردم وبرگزاری مسابقات فرهنگی این جشن را بصورت کم سابقه ای برگزارکردند.

محفل انس باقرآن ویژه خواهران به مناسبت هفته جوان در موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان

مراسم عصری باقرآن کریم به مناسبت هفته جوان عصر روز یک شنبه این هفته در محل موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان برگزار شد.

از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به مناسبت هفته جوان مراسم قرآنی ویژه خواهران عصر روز یک شنبه این هفته در محل این موسسه و با حضوری عاشقان کلام وحی برگزار شد.

در این محفل قرآنی دو تن از خواهران قاری قرآن کریم به تلاوت آیات کلام الله مجید پرداختند در ادامه 5 نفر از خواهران جوان حافظ قرآن کریم آیات کریمه را تلاوت نموده و از این خواهران جوان تجلیل به عمل آمد.

سخنرانی یکی از خواهران طلبه و حافظ قرآن ازدیگر برنامه های این محفل قرآنی بود که پیرامون تاثیر تلاوت قرآن کریم بر روحیه جوانان نکاتی راارائه نمود.

این مراسم قرآنی بااجرای تواشیح و همخوانی قرآن از سوی گروه خواهران جوان مسجد امیر المومنین (ع) و اجرای مسابقه و اهدا جوایز خاتمه یافت. 

جشن هفته جوان با حضوراعضای هسته فرهنگی حضرت زینب(س) و صاحب الزمان(عج) و فاطمیه ترک آباد اردکان

همزمان با هفته جوان و ولادت علی اکبر(ع) جشن هفته جوان با حضور اعضای هسته فرهنگی جوان مساجد فوق  برگزار شد.

از سوی واحد فرهنگی مساجد ذکر شده و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان مراسم جشنی با حضور اعضای هسته های جوان این مسجد برگزارشد.

دراین مراسم جشن  روحانیون اعزامی از قم به ارائه شاخصهایی از جوان موفق مسلمان پرداختند.

خطابای این سه مراسم  در سخنانشان بر روحیه دینداری جوان و غینیمت شمردن فرصت عالی جوانی برای کسب معرفت و پیوند با حقایق الهی تاکید نمودند.

در هر یک از این مراسم جشن از 5 نفراز نخبگان هسته جوان این مسجد تجلیل شد.

مولودی خوانی و مسابقه حضوری ازدیگر برنامه های این محافل بود.


اعلام ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در اردکان

در جلسه ای برنامه های ماه مبارک رمضان اعلام شد.

در جلسه ای که در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان تشکیل شد برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان اعلام شد.

اجرای طرح های آموزش قرآن کریم در قالب بینات ،‌نسیم حیات و طرح نهضت قرآن آموزی

حمایت از جلسات قرآنی و پشتیبانی از این جلسات - اجرای مسابقات اذان و ترتیل قرآن کریم   - برگزاری جشنواره طرح نهضت قرآن آموزی   - برپایی طرح تفسیری و مسابقه بزرگ بینات - اعزام مبلغ و برپایی جلسات تفسیر قرآن - برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن و کتب قرآنی

از جمله برنامه هایی است که اداره  تبلیغات اسلامی اردکان در ماه مبارک رمضان اجرا می نماید.

ستاد دهه غبار روبی مساجد در اردکان تشکیل شد

دهه آخر ماه شعبان المعظم به نام دهه غبار روبی و بهداشت مساجد معرفی شده است.

ستاد دهه غبار روبی مساجد با هدف برنامه ریزی بهتر برای آماده سازی مساجد در ماه مبارک رمضان در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان تشکیل شد.

در جلسه ستاد دهه غبار روبی مساجد موارد زیر به تصویب رسید و جهت اجرا به مساجد اعلام شد.

-    نمازگزاران مساجد در این دهه به غبار روبی و عطر افشانی مساجد خواهند پرداخت و مساجد را قبل از رسیدن ماه مبارک رمضان برای پذیرایی از مهمانان خدا آماده می سازند.

-        توزیع هر گونه اقلام خوراکی به عنوان افطاری و سحری می بایست در بسته بندی های بهداشتی باشد

-        مسئولین توزیع افطاری و سحری و خدام مساجد می بایست کارت سلامت دریافت نمایند.

-        مساجد از نظر ظاهری می بایست جذاب و تمیز باشند

-        همچنین روز 15 مرداد برای نظافت و بهداشت عمومی مساجد اردکان اعلام شد

شرکت بیش از 1300 نفر اردکانی در طرحهای آموزش قرآن

در تابستان امسال بیش از 1300 نفر در طرحهای مختلف آموزش قرآن کریم در شهرستان اردکان شرکت نمودند.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع مربیان قرآنی با اشاره به این نکته برگزاری طرح نهضت قرآن آموزی در تابستان امسال را موفقیت‌آمیز اعلام نمود و افزود در تابستان امسال بیش از 55 کلاس آموزش قرآن در رشته های روخوانی – روانخوانی – مفاهیم – پیش دبستانی برگزار شده که در این کلاسهای جمعا 1300 نفر تحت پوشش آموزشهای قرآن کریم قرار گرفته اند.

تداوم طرح نهضت قرآن آموزی ، آموزش های قرآنی کارکنان دولت ، تربیت معلم قرآن کریم ، طرح بینات ونسیم حیات ازبرنامه های آموزشی است که کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ادامه سال جاری در دست اقدام دارد.

سرکشی از کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی سروسفلی و هفتادر اردکان

از کلاسهای قرآن روستای سروسفلی اردکان سرکشی به عمل آمد.

در این برنامه که از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) با همراهی مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان انجام شد ، کیفیت کلاسهای قرآنی روستای سروسفلی و هفتادر مورد ارزیابی قرار گرفت.

در حال حاضر کلاسهای روخوانی و مفاهیم قرآن کریم در روستاها با حضور دختران و پسران در سنین مختلف دایر می باشد.

بیش از 90 درصد نوجوانان روستای سروسفلی و هفتادر در این کلاسها شرکت دارند.

این کلاسها همه روزه از ساعت 8 تا 11 صبح بر دبستان دخترانه مرجان روستای سروسفلی و دبستان الزهرا روستای هفتادر برگزار می شود.

از کلاسهای طرح اوقات فراغت روستای ترک آباد بازدید به عمل آمد

در روستای ترک آباد کلاسهای بوستان معرفت ، هسته های جوان و طرح نهضت قرآن آموزی در حال اجراست.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این بازدید ها با اشاره به برنامه سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر غنی سازی اوقات فراغت با آموزشهای دینی و قرآنی ، تابستان را موقعیت بسیار مناسبی برای یادگیری قرآن و معارف اسلامی دانست .

در حال حاضر در روستای ترک آباد در فاصله 5 کیلومتری شهر اردکان ، 4 مورد بوستان معرفت ، 4مورد هسته فرهنگی جوان و 5 کلاس طرح نهضت قرآن آموزی دایر می باشد.که بیش از 95 نفر از جوانان و نوجوانان این روستا در این کلاسها شرکت دارند.

محتوای جشنواره طرح نهضت قرآن آموزی در اردکان اعلام شد

جشنواره نهضت قرآن آموزی در هفته دوم ماه رمضان در اردکان برگزار می شود.

بنا به اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، جشنواره طرح نهضت قرآن آموزی هفته آخر مرداد  ماه سال جاری و در ماه بهار قرآن برگزار خواهد شد.

این جشنواره در رشته های قرائت ، مفاهیم و همخوانی قرآن کریم ، حفظ سوره های آخر قر آن و سوره اسراء ، نشریات و هنر های دستی در موضوع آیات قرآن برگزار می شود.

کلیه شرکت کنندگان در طرح نهضت قرآن آموزی می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

این برنامه در نیمه دوم ماه مبارک رمضان و در محل موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان برگزار خواهد شد.

 


بازدید رییس اداره تبلیغات اسلامی اردکان از خانه های عالم عقداء وسروسفلی

در تاریخ 30/4/89حجت الاسلام محمد حسین حاجی اسماعیلی از خانه های عالم عقداء وسروسفلی بازدید نمود

شایان ذکر است که خانه های عالم عقداء وسروسفلی توسط سازمان احداث وتکمیل شده است .ودر حال حاضر روحانی در هردو خانه مستقر است.

عقدا در فاصله 40کیلومتری شهرستان اردکان می باشد .

 

برگزاری جلسه ستاد ساماندهی ونظارت بر شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی

به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان جلسه ستاد نظارت وساماندهی بر شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی با حضور اعضای ستاد متشکل از امام جمعه محترم رئیس اداره تبلیغات اسلامی-فرماندهی نیروی انتظامی -رییس اطلاعات-معاون شهردار-معاون فرماندار ورییس شورای هیئات مذهبی ونماینده دادستان در تاریخ 31/4/89 در دفتر امام جمعه برگزار گردید .در این جلسه پیرامون هر چه بهتر برگزار شدن جشن ها ومراسم ولزوم کنترل ونظارت بر برنامه ها بحث وتبادل نظر شد


همایش قرآنی نسل مطهره دراردکان

از بانوان نخبه قرآنی اردکان در همایشی که عصر روز شنبه 26 تیرماه در محل کانون شهید مدرس اردکان برگزار شد ، تجلیل به عمل آمد.

عصر روز شنبه 26 خرداد ماه از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان همایشی تحت عنوان ( نسل مطهره ) برگزار شد که در این همایش از بانوان نخبه قرآنی شهرستان تجلیل به عمل آمد.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ابتدای این همایش ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای قرآنی مراکز وموسسات مردمی گوشه ای از برنامه های آموزشی قرآن کریم این موسسات را تشریح کرد.

در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه وبا اشاره حدیث ثقلین گرامی داشت قرآن و عترت را لازمه دینداری و ایمان واقعی دانست.

در این همایش که همراه با اجرای برنامه های متنوع قرآنی ازسوی گروههای قرآنی موسسات قرآنی اردکان بود گواهینامه قبولی 220 نفر از ممتازین دوره های آموزشی قرآن کریم به آنها اعطا شد.

در این همایش بیش از 300 نفر از نخبگان قرآنی دوره های مختلف قرآنی حضور داشتند.

در این همایش به ده نفر از مربیان نمونه قرآنی ازسوی فرماندار اردکان لوح تقدیر و جوایزی اعطا شد.

قابل ذکر است موسسات قرآنی وابسته به کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در شش ماهه جاری امسال با بیش از 80 دوره آموزشی در زمینه های مختلف قرآنی برگزار نموده اند.

 

 

در مراسمی از خیرین قرآنی اردکانی تجلیل به عمل آمد

موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان از خیرین قرآنی تجلیل به عمل آورد.

از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در روز شنبه 26تیر ماه مراسمی برگزار شد که در این مراسم به 7 نفر از خیرین قرآنی که در امور پشتیبانی با این موسسه همکاری داشتند لوح تقدیر و یک جلد کلام الله مجید اعطا گردید.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این مراسم ضمن اشاره به موضوع واگذاری طرح های قرآنی به موسسات مردمی ، بر رونق گرفتن امور قرآنی از سوی موسسات تاکید نمود و با اشاره به اینکه در حال حاظر 2 موسسه فعال و7 خانه قرآن و 3 مرکز قرآنی بدون مجوز در شهرستان اردکان در حال فعالیت هستند افزود : موسسات ومراکز قرآنی تحت اشراف اتحادیه تشکلهای قرآنی استان دارای برنامه های قرآنی مدون و از قبل پیش بینی شده هستند که می توان بر اساس آن چشم انداز قرآنی استان و شهرستان را تعیین نمود.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان نیز در سخنانی با تاکید بر اهمیت رونق بخشیدن به فعالیتهای قرآنی ، مشارکت در برنامه های قرآنی را توفیق الهی وبرکت زندگی عنوان نمود.

در پایان این مراسم شمن اعطای لوح تقدیر به 7 نفر از خیرین قرآنی لوح تقدیر بر ادامه مشارکت این عزیزان در امور قرآنی تاکید شد.

 


باسمه تعالی

مصاحبه با مدیرعامل موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان

سرکار خانم اعظم حسن پور

26/4/1389

به نام خدا

موسسه قرآنی نور الزهرا(س) شهرستان اردکان , به عنوان اولین تشکل رسمی قرآنی بانوان این شهرستان از ابتدای سال 1387 فعالیتهای خود را آغاز نمود .

این مرکز در اسفند 1387 موفق به کسب مجوز موقت از سازمان دار القرآن الکریم کشور شد و به دنبال یکدوره فعالیت آزمایشی درخرداد 1389 به ثبت رسمی در اداره ثبت شرکتها رسید و به صورت رسمی ازدار القرآن الکریم مجوز فعالیت دائمی خود را کسب و از موسسات قرآنی فعال استان به شمار می رود.

این موسسه علاوه بر اینکه مجری رسمی فعالیتهای قرآنی بانوان اداره تبلیغات اسلامی اردکان می باشد ، فعالیتهایش در زمینه های زیر خلاصه می شود:

1-     برنامه های آموزشی قرآن کریم در زمینه های روخوانی – روانخوانی – تجوید و صوت و لحن

2-     گسترش فعالیتهای حفظ قرآن کریم

3-     آموزش های قرآن کریم ویژه پیش دبستانی

4-     برگزاری دوره های تخصصی قرآنی دززمینه های قرائت و مفاهیم و تفسیر

5-     دوره های ویژه تربیت کادر متخصص اعم از تربیت آموزشیارقرآن ، تربیت معلم قرآن و انشاء الله تربیت استاد تفسیر قرآن کریم.

6-     برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی

7-     برگزاری همایشها , جشنها و مراسم قرآنی

8-     برگزاری مسابقات و آزمونهای قرآنی

9-      طرح های تحقیقی و پژوهشی در موضوعات قرآنی

10- طرح های تبلیغی با هدف اشاعه فرهنگ ناب قرآنی

11- اجرای طرح های قرآنی ادارت و موسسات فرهنگی و عقد تفاهم نامه با مراکز اداری و آموزشی برای ترویج فعالیتهای قرآنی

12- تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان نخبه قرآنی شهرستان اردکان

 

اکر خواسته باشیم فعالیتهای این مرکز را از بدو تاسیس تاکنون در چند سطر خلاصه کنیم بدین شرح است:

1- در سال 87     برگزاری بیش از 64 کلاس آموزشی با حضور 1290 نفر قرآن آموز وبیش از 45 برنامه فوق العاده فرهنگی و قرآنی .

2- در سال 1388 برگزاری بیش از 66 کلاس آموزشی قرآن کریم با حضور 1320 نفر و بیش از 50 برنامه فرهنگی و قرآنی

3- و درسال جاری تنها در فصل تابستان بیش از 55 کلاس آموزش قرآن کریم باشرکت 1200 نفر قرآن آموز همراه با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی وترویجی قرآن کریم را در دست اجرا دارد.

4- برگزاری3 دوره تربیت معلم و تربیت آموزشیارقرآن کریم و تشکیل بانک مربیان و اساتید قرآنی به صورتی که در حال حاضر بیش از 110 مربی قرآنی مجرب در زمینه های مختلف بااین موسسه همکاری دارند.

5- اجرای بیش از 80 عنوان برنامه های قرآنی اعم از همایش های قرآنی ، محافل قرآنی ، کارگاههای آموزشی ومسابقات قرآنی برای جلب عموم مردم به فعالیتهای قرآنی در سطح شهرستان اردکان از بدو تاسیس تاکنون.

بزرگترین مشکل این موسسه دردرجه اول تامین اعتبارات قرآنی است که متاسفانه به دلیل عدم انسجام فعالیتهای قرآنی در سطح کشور و علی رغم تبلیغات رسانه ای مبنی بر تخصیص اعتبارات قرآنی در دولتهای اخیر ، بودجه های قرآنی به موسساتی امثال موسسه مردمی ما که الحق حجم عظیمی از فعالیتهای قرآنی را اجرا می نماید نمی رسد که جا دارد مسئولین امر نسبت به بازنگری تقسیم بودجه های قرآنی کشور تاملی بنمایند .

و در درجه دوم مشکل مکان وفضای اداری و آموزشی داریم که از ابتدای تاسیس تا کنون فضای ثابت و مناسبی نداشته ایم و هم اکنون نیز که به همت یکی از همشهریان خیر وگرانقدر در مکانی مسکونی مستقر می باشیم کمبود فضای اداری وآموزشی جوابگوی حجم مراجعین نمی باشد.

لاز م است از همکاریهای صمیمانه کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان که یکی از پشتوانه های فکری و برنامه ای و حتی اعتباری این موسسه است تشکر وقدر دانی داشته باشیم همچنین از همکاریها و عنایات امام جمعه اردکان ، فرمانداری ، اداره اوقاف ، میراث فرهنگی ، آموزش و پرورش ،اداره تبلیغات اسلامی اردکان و خیرین گرانقدر  تقدیر و تشکر داریم.

امید است خداوند قرآن به ما توفیق خدمت خالصانه به ساحت مقدس صحیفه الهی را عنایت بفرماید.

آمین

 


شرکت بیش از 1300 نفر اردکانی در طرحهای آموزش قرآن

در تابستان امسال بیش از 1300 نفر در طرحهای مختلف آموزش قرآن کریم در شهرستان اردکان شرکت نمودند.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع مربیان قرآنی با اشاره به این نکته برگزاری طرح نهضت قرآن آموزی در تابستان امسال را موفقیت‌آمیز اعلام نمود و افزود در تابستان امسال بیش از 80 کلاس آموزش قرآن در رشته های روخوانی – روانخوانی – مفاهیم – پیش دبستانی برگزار شده که در این کلاسهای جمعا 1300 نفر تحت پوشش آموزشهای قرآن کریم قرار گرفته اند.

تداوم طرح نهضت قرآن آموزی ، آموزش های قرآنی کارکنان دولت ، تربیت معلم قرآن کریم ، طرح بینات ونسیم حیات ازبرنامه های آموزشی است که کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ادامه سال جاری در دست اقدام دارد.

از کلاسهای طرح اوقات فراغت روستای ترک آباد بازدید به عمل آمد

در روستای ترک آباد کلاسهای بوستان معرفت ، هسته های جوان و طرح نهضت قرآن آموزی در حال اجراست.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این بازدید ها با اشاره به برنامه سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر غنی سازی اوقات فراغت با آموزشهای دینی و قرآنی ، تابستان را موقعیت بسیار مناسبی برای یادگیری قرآن و معارف اسلامی دانست .

در حال حاضر در روستای ترک آباد در فاصله 5 کیلومتری شهر اردکان ، 4 مورد بوستان معرفت ، 4مورد هسته فرهنگی جوان و 5 کلاس طرح نهضت قرآن آموزی دایر می باشد.که بیش از 95 نفر از جوانان و نوجوانان این روستا در این کلاسها شرکت دارند.

 

برنامه های فرهنگی بوستانهای معرفت در پارک شهر اردکان

تعدادی از کلاسهای طرح اوقات فراغت اردکان به صورت هفتگی در محل پارک شهر تشکیل میشود.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور تروج فرهنگ دینی و تنوع در کلاسهای طرح اوقات فراغت ، به صورت هفتگی کلاسهای بوستانهای معرفت در محل پارک شهر اردکان برگزار شد.

در این طرح هر هفته مخاطبین چند مورد از بوستانهای معرفت در محل پارک شهر اردکان حضور یافته و یکی از روحانیون طرح هجرت برای آنها برنامه های فرهنگی اجرا می نماید.

این برنامه علاوه بر جنبه های تبلیغی بسیار موثری که داشته است ، مورد استقبال خوبی از سوی مخاطبین بوستانها نیز قرار گرفته است.

تا کنون 6 دوره از این برنامه برگزار شده و در هر دوره بیش از 70 نفر شرکت داشته اند.

همایش قرآن و عفاف با حضور قرآن آموزان در پارک شهر اردکان

قرآن آموزان طرح نهضت قرآن آموزی در محل پارک شهر اردکان در همایشی تحت عنوان قرآن و عفاف شرکت نمودند.

در راستای برنامه های طرح نهضت قرآن آموزی ، همایشی تحت عنوان " قرآن و عفاف " صبح سه شنبه در محل پارک شهر اردکان برگزار شد.

در این برنامه که به همت موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و با همکاری   کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار گردید ، تعدادی از قرآن آموزان کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی با حجاب اسلامی و دینی در محل پارک حضور یافتند و یکی از روحانیون نیز در این طرح در جمع قرآن آموزان به ایراد سخنانی پیرامون دستورات قرآن در بحث حجاب پرداخت.

گفتمان دینی با موضوع ( قرآن برای نسل امروز) در اردکان

کارگاه آموزشی گفتمان دینی با موضوع ( قرآن برای نسل امروز ) در مسجد حضرت زینب(س) اردکان برگزار شد.

در راستای برگزاری گفتمانهای دینی در مساجد اردکان ، کارگاه آموزشی گفتمان دینی با موضوع ( قرآن برای نسل امروز) در مسجد حضرت زینب(س)  برگزار شد.

 در این برنامه سخنران گفتمان  حجت الاسلام ثقفی با اشاره به موضوع قرآن کریم و اعجاز ادبی و علمی آن وجود این کتاب ارزش مند را مایه افتخار مسلمانان اعلام نمود.

ایشان با توصیه به جوانان در بهره مندی از فیوضات و رهنمودهای قرآن کریم برای زندگی بهتر، این صحیفه الهی را برترین دستور العمل برای رسیدن به رستگاری دانست.

ایشان در این جلسه به پرسشهای مطرح شده پیرامون موضوع گفتمان پاسخ گفت.

در این جلسه مسابقه ای نیز برگزار و به برندگان هدایایی تقدیم شد.   

رقابت قرآنی بین ممتازین کلاسهای نهضت قرآن آموزی در اردکان

ممتازین کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی در قالب جشنواره قرآنی به رقابت قرآنی خواهند پرداخت.

بنا به اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان هفته دوم مرداد ماه جشنواره طرح نهضت قرآن آموزی برگزار خواهد شد.

ممتازین کلاسهای آموزش قرآن کریم شرکت کنندگان در این جشنواره خواهند بود که در رشته های روخوانی – روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم به رقابت با یکدیگر می پردازند.

برندگان این جشنواره به عنوان ممتازین قرآنی این طرح لوح تقدیر و هدایایی دریافت خواهند نمود.

مسابقه (مبعث نور) در مساجد اردکان

مسابقه فرهنگی مبعث نور در مراسم جشن عید مبعث مساجد اردکان برگزار شد.

به پیشنهاد اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در قالب طرح مسجد محوری مسابقه مبعث نور در بیش از 5 مسجد فعال اردکان در ایام عید مبعث برگزار شد.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان با تهیه برگه های مسابقه مبعث نور و با در اختیار نهادن مقادیری اقلام فرهنگی و جایزه به مساجد برگزار کننده مراسم جشن عید مبعث این طرح را اجرا نمود.

بیش از 5 مسجد فعال اردکان بسته های فرهنگی ویژه این مراسم را دریافت خواهند نمود.

در این طرح هر مسجد با برگزاری مراسم عید مبعث همراه با برگزاری مسابقه و اهدا جوایز به برندگان مسابقه , تجلیل از سادات نمازگزار مسجد و ... نسبت به گرامی داشت عید مبعث اقدام نمودند.

جشن میلاد گلهای کربلا در حسینیه بازار نو اردکان

حسینیه بازار نو اردکان شبهای اول تا پنجم شعبان جشن میلاد برگزار می کند.

به مناسبت جشن میلاد با سعادت حضرت امام حسین (ع) ، حضرت ابوالفضل(ع) ، حضرت امام سجاد (ع) جشنهای باشکوهی در محل حسینه بازار نو اردکان در حال برگزاری است در این مراسم مداحان اهل بیت از قم و کاشان و سخنرانان کشوری اجرای برنامه می نمایند.

این مراسم به مدت 5 شب اجرا می شود و هرشب به نامهای ( حسین – سجاد – ابوالفضل) جوایزی اعطا می گردد.

نظیر همین مراسم از سوی هیئت ابوالفضل(ع) واقع خیابان ابوالفضل(ع) برگزار می گردد.

اردکان در سه روز اول ماه شعبان غرق در شادی و نور

جشنهای خیابانی در سه روز اول ماه شعبان در اردکان در حال برگزاری است.

خیابانها و میادین شهر اردکان امروز و روزها ی گذشته شاهد برگزاری جشنهای خیابانی به مناسبت میلاد گلهای کربلا بود.

در بیش از 8 خیابان اصلی شهرستان جشنهای خیابانی برگزار می شود و متولیان این جشنها با پخش شیرینی و شربت میلاد گلهای کربلا را گرامی می دارند.


   1   2      >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.