سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

محفل قرآنی به مناسبت میلاد امام هشتم در اردکان

شب گذشته (شنبه16مهر) بعد از نماز مغرب و عشا،مسجد امام سجاد(ع) اردکان ،پذیرای عاشقان قرآن و اهل بیت (ع) بود که در شب میلاد سلطان سریر ارتضاء حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) گرد هم آمده بودند و با تلاوت آوای وحی و مولودی خوانی این میلاد خجسته را گرامی داشتند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری موسسه قرآنی بینات ، مراسم قرآنی محفل انس با قرآن کریم در شب میلاد امام رضا(ع) و با حضور جمعی از مسئولین شهرستان در این مسجد برگزار شد.

قاری ممتاز استانی جناب آقای محمد فتوحی آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت نمود و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در مورد برنامه های قرآنی این اداره مطالبی ایراد نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه اردکان نیز با اشاره به میلاد امام هشتم ، به بیان مواردی از تاریخ زندگانی علمی این امام همام در موضوع تفسیر و مفاهیم قرآنی اشاره نمود.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان نیز ضمن اشاره به برگزاری طرح کرسی تلاوت در مسجد امام سجاد(ع) شهرک ولیعصر(عج) به طور هفتگی از عموم درخواست کرد بر رونق این محفل بیفزایند.

اجرای برنامه همخوانی قرآن و سرود میلاد توسط نونهالان مهد شکوفه های قرآنی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان نیز از دیگر برنامه های این محفل نورانی بود.

 

مراسم قرعه کشی و اهدا جوایز مسابقات قرآنی بینات در اردکان

به دنبال اعلام اسامی 67 نفر از برندگان مسابقات قرآنی بینات ، مراسم قرعه کشی و اهدا جوایز برندگان این مسابقه همزمان با جشن میلاد حضرت امام رضا(ع) در اردکان برگزار شد.

شب یکشنبه در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان اردکان بود ، قرعه کشی این مسابقه برگزار شد و به یک نفر کمک هزینه سفر عتبات عالیات ، به 3 نفر کمک هزینه سفر مشهد مقدس ، به 5 نفر سکه طلا و به 58 نفر جوایز ارزنده ای از جمله قرآن نفیس ، لوازم خانگی ، پتو و ... اهدا گردید.

قابل ذکر است مسابقه بزرگ بینات ، به دنبال برگزاری طرح قرآنی بینات در ماه مبارک رمضان سال جاری برگزار شد و از مجموع 38 کلاس برگزار شده با شرکت 1254 نفرذ 1060 نفر در مسابقه این طرح شرکت نمودند که 67 نفر به عنوان ممتاز معرفی شدند.

موسسه قرآنی بینات اردکان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان مجری این طرح بودند و در این طرح از حمایت های مادی و معنوی امام جمعه و فرماندار اردکان بهره مند گردیدند.

 

اردکان در شب میلاد خورشید هشتم غرق نور و شادی بود

همزمان شب 11 ذیقعده و سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) جشن های متعددی در اماکن مذهبی و فرهنگی اردکان به همین مناسبت برپا شد.

برپایی ایستگاههای صلواتی و جشن و مولودی خوانی از برنامه های این جشن ها بود.

عمده ترین این جشن ها در مساجد و تکایا برگزار شد که مسجد شهرک ولیعصر(عج) ، مسجد روح الله ، مسجد و حسینیه اهل البیت (ع) ، مسجد امیر المومنین (ع) ، مسجد امام رضا(ع) جشن های باشکوهی برگزار نمودند.

 

گرامی داشت روزجهانی کودک در مهدشکوفه های قرآنی موسسات قرآنی اردکان

صبح روز شنبه 16 مهر ماه و روز جهانی کودک طی دو مورد مراسمی که در دو مهد شکوفه های قرآنی موسسات قرآنی اردکان برگزار شد ، این روز گرامی داشته شد.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع کودکان مهد شکوفه های قرآنی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان ضمن بهره مندی از برنامه های قرآنی این عزیزان ، بر شیوه های یادگیری قرآن کریم تاکید نمود.

مراسم مشابهی در مهد شکوفه های قرآنی طاهای ترک آباد نیز برگزار شد.

 

جشن میلاد امام رضا(ع) در موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان

صبح روز یکشنبه 17 مهر ماه و همزمان با سالروز میلاد خجسته حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع)، مراسم جشنی در محل موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان برگزار شد. در این مراسم جشن یکی از خواهران قرآنی به بیان فضائل آن امام همام پرداخت.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با حضور در این جشن با ارائه سئوالاتی از زندگانی آن امام بزرگوار به گوشه ای از سیره قرآنی امام رضا(ع) اشاره نمود.

مولودی خوانی ، توزیع شیرینی و شربت ، برگزاری مسابقه نقاشی اولین پابوسی امام هشتم برای نونهالان این موسسه از دیگر برنامه های این جشن بود.


حضور حجت الاسلام والمسلمین وافی در نماز جمعه اردکان

نماز جمعه این هفته اردکان مهمان ویژه ای داشت و نمازگزارن اردکانی پذیرای نماینده محترم مردم استان یزد در مجلس خبرگان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین وافی تولیت آستان مقدس مسجد جمکران را نیز بر عهده دارد.

دوره آموزشی پرسشها و پاسخ های اعتقادی ویژه کارمندان اردکانی

   یک دوره آموزشی ضمن خدمت ویژه کارمندان ادارات و نهادهای اردکان با موضوع پرسشها و پاسخ های اعتقادی ، از نیمه مهر ماه در محل سالن آموزشی اداره تبلیغات اسلامی اردکان آغاز گردیده است.

در این دوره که جمعی از کارکنان ادارات ، بهزیستی ، دارایی ، ثبت احوال ، شرکت غله ، مسکن و شهر سازی شرکت دارند ، مباحثی بنیادی پیرامون پرسشهای اعتقادی مطرح می شود.

قرار است پس است پس از پایان این دوره که به مدت 28 جلسه ادامه خواهد داشت ، به قبولشدگان گواهینامه ضمن خدمت ارائه شود.

در شش ماهه اول سال، 20 گفتمان دینی در اردکان برگزار شد

اداره تبلیغات اسلامی اردکان در شش ماهه اول  سال جاری 20 گفتمان دینی در مساجد ، مدارس و دانشگاهها برگزار نمود.

طرح گفتمانهای دینی از جمله طرح های فرهنگی است که مورد استقبال گسترده نوجوانان و جوانان تشنه معارف اسلامی واقع شده است و در همین راستا این اداره در شش ماهه اول  سال جاری 20 مورد گفتمان دینی  در سطح شهرستان اردکان برگزار نموده است.: در گفتمانهای برگزار شده  مباحثی پیرامون معنویت و جوانان ، دوست یابی دراسلام ، حجاب و عفاف ، آینده و آینده نگری ، آسیبهای اجتماعی ، خانواده ، عرفانهای دروغین و نحله های انحرافی ، دانشجو و مدیریت زمان ، عرفانهای دروغین و... مطرح می شود.

قرار است در شش ماهه دوم سال نیز به همین تعداد و با محوریت گفتمانهای دانش آموزی و دانشجویی برنامه هایی اجرا گردد.

اعزام امام جماعت به مدارس شهرستان اردکان

 

با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی اردکان امام جماعت به مدارس شهرستان اعزام می شود .

برای اشاعه فرهنگ نماز و حفظ فرهنگ نماز برای جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان نماز جماعت درمدارس و آموزشگاه ها اقامه خواهد شد .

طبق هماهنگی که اداره تبلیغات اسلامی اردکان با آموزش و پرورش  انجام داده امام جماعت به این مدارس اعزام گردید .

نماز جماعت ظهر و عصر در بیش از   50   آموزشگاه سطح شهرستان اردکان برپا می گردد.

روحانیون اعزامی علاوه بر برپایی نماز جماعت به برگزاری گفتمانهای دینی و آموزش احکام و مسائل اعتقادی نیز می پردازند.



به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.