سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

دوره آموزشی حفظ موضوعی قرآن کریم یکشنبه این هفته در محل خانه قرآن ترک آباد اغاز شد.

از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای برگزاری طرح های آموزش قرآن کریم یک دوره آموزش حفظ موضوعی قرآن کریم   در محل خانه قرآن ترک آباد از توابع اردکان آغاز شد .

در مراسم افتتاحیه این دوره مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن تبریک به شرکت کنندگان در این دوره به خاطر توفیق شرکت در این دوره هدف از برگزاری این دوره را ترویج و آموزش قرآن کریم اعلام نمود.

ایشان در ادامه به برگزاری این دوره در طی 45 جلسه آموزشی اشاره کرد .

قابل ذکر است در این دوره مخاطبین با کلیات تجوید و حفظ موضوعی آیات در زمینه های اخلاقی و اجتماعی آشنا می شوند.

ثبت نام از متقاضیان این دوره همچنان ادامه دارد .


190 نفر از کارکنان مراکز بهداشتی و بیمارستانهای اردکان در آزمون قرآنی تفسیر برگزیده آیات قرآن کریم شرکت نمودند.

از سوی   کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای برگزاری کلاسهای قرآنی  ضمن خدمت کارکنان دولت آزمون دوره های غیر حضوری تفسیر برگزیده آیات قرآن کریم طی دو روز گذشته  در محل شبکه بهداشت و بیمارستان ضیایی اردکان برگزار شد.

در این آزمون بیش از 190 نفر از پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی وبیمارستانهای اردکان شرکت داشتند .

   شرکت کنندگان به سئوالات چهارگزینه ای و تشریحی این دوره از کتاب استاد قرائتی پاسخ گفتند و قرار است به قبول شدگان این دوره گواهینامه ضمن خدمت اعطا شود.


به همت موسسه قرآنی نورالزهرا(س) طرح تفسیر موضوعی قرآن کریم اجرا می شود.

در راستای نشر و ترویج ترجمه تفسیر و مفاهیم فرهنگ غنی قرآن کریم در سطح جامعه مراسم افتتاحیه طرح آموزشی تفسیر موضوعی قرآن کریم صبح دوشنبه 6 دی  ماه از سوی موسسه قرآنی نورالزهر(س) درمحل موسسه برگزار گردید.

این طرح در قالب 2 کلاس آموزش در موضوعات اخلاقی و اعتقادی قرآن کریم و با شرکت بیش از 65 نفر از علاقه مندان برگزار می شود.

این موسسه  ضمن ثبت نام از دانش آموزان و خانواده های آنها کلاسهای این طرح رابرای قشرهای مختلف سنی برگزار خواهد نمود.

قرار است      پس از اتمام کلاسها آزمونهای پایانی برگزار و  به کلیه قبولشدگان از سوی موسسه و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان گواهینامه قبولی اعطا شود.


حجت الاسلام سعیدی پناه در این گفتمان به آیات توکل در قرآن اشاره نمود.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و در راستای اجرای طرح موفق گفتمانهای دینی ، همایش گفتمان دینی با موضوع توکل در قرآن در محل مسجد حضرت زینب(س) اردکان برگزار شد.

در این گفتمان که با حضور چشمگیر خواهران جوان روبرو بود ، حجت الاسلام سعیدی پناه از استاتید گفتمان های دینی این شهرستان به ایراد سخنانی پیرامون توکل به خداوند سبحان و آیاتی از قرآن در این باره اشاره کرد.

در ادامه به شبهات و پرسش های مطرح شده از سوی حضار پاسخ گفته شد.

این گفتمان دوشنبه شب در بعد از نماز عشاء در محل کانون فرهنگی مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد.


مربیان قرآنی  اردکان در همایش گفتمان دینی تحت عنوان حجاب و عفاف با مبانی حجاب در اسلام آشنا شدند.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری موسسه قرآنی نورالزهرا(س) این شهرستان همایش گفتمان دینی با موضوع حجاب اسلامی در محل این موسسه برگزار شد

در این همایش حجت الاسلام صحرایی به تشریح مبانی حجاب اسلامی در جامعه پرداخت .ایشان حجاب را برترین ابزار برای به کمال رسیدن زن بیان نمود و به اهتمام غرب به برچیدن حجاب از متن جوامع اشاره کرد و این سیاست غرب را منتهی به اغفال جوامع از جنایات و چپاول غرب از کشورها دانست.

ایشان به بیان شرایط حجاب اسلامی پرداخته و خصوصیات زن مسلمان را برشمرد.

در این جلسه استاد گفتمان به پرسشهای مطرح شده از سوی خواهران پاسخ گفت.در این گفتمان  در روز شنبه 4 دی  ماه برگزار شد   .


مادران نونهالان مرکز قرآنی مصباح الهدی در همایشی راهکارهای آموزش قرآن کریم به فرزندان خود را فرا گرفتند.

در همایشی که در محل سالن امام علی (ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد ، جمعی از مادران نونهالان مراکز قرآنی شهرستان اردکان گرد هم آمدند تا با مراحل آموزش کریم با فرزندان خود آشنا شوند.

در این جلسه که 90 نفر از مادران حضور داشتند شیوه های کار در منزل در زمینه آموزش حفظ قرآن کریم ، حفظ آیات موضوعی و شعر های قرآنی مطرح شد.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان دراین همایش با برشمردن حقوق والدین و فرزندان ، همگان را به تربیت قرآنی نسل‌ آینده فراخواند .

ایشان در ادامه سخنانش انس با قرآن را تنها را بهره مندی از زندگی شاد و مقدس در دنیا و آخرت اعلام نمود.


آموزش مفاهیم قرآن در مؤسسه قرآنی بینات اردکان آغاز شد

طرح آموزش مقدماتی مفاهیم قرآن در مؤسسه قرآنی بینات اردکان آغاز شد.

مدیر مؤسسه قرآنی بینات اردکان با بیان این خبر گفت: طرح آموزش مقدماتی مفاهیم قرآن کریم در محل این موسسه آغاز شد.

ایشان با بیان اینکه این دوره به آموزش کتاب های مفاهیم قرآن کریم تألیف مسعود وکیل می‌پردازد اظهار کرد: در این طرح بالغ بر 250 نفر از نوجوانان قرآن پژوه در 12 گروه 25 نفره شرکت دارند.

وی تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود.

ایشان هدف از برگزاری این طرح را نشر و گسترش آموزه‌های قرآنی و به تبع آن عمل به آن تعالیم دانست .


بیانیه مراکز دینی و قرآنی اردکان در سالگرد 9 دی

باسمه تعالی

نهم دی ماه انعکاس روحیه دین‌مدارانه، ولایت محورانه و هویت انقلابی ملت شریفی است که در سایه سار روشنگری‌های ولی امر خود، فتنه‌گران و نااهلان را برجای خود نشاندند.

در روز 9 دی سال 88 ملت با بصیرت در راه تحقق اهداف نظام اسلامی و حفظ دستاوردهای انقلاب مقدس خود، با حضور آگاهانه و مقتدرانه و بیعت مجدد خویش با آرمان‌های امام‌خمینی (ره) و شهدای گران‌قدر و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) حماسه‌ای جاودانه و به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی خلق نمودند.
باران رحمت الهی، غبار غم از چهره دلسوزان و دوست‌داران انقلاب شست و کشتی هدایت ملت‌ها بار دیگر امواج متلاطم را کنار زده و فاتحانه به راه خود ادامه داد.
فانظر کیف کان عاقبة‌المنذرین الّا عبادالله‌المخلصین
(صافات 73 و 74)

حماسه عظیم نهم دیماه 88 که در پی حرمت شکنی واقعه عظیم عاشورا توسط اصحاب فتنه ، با حضور یکپارچه ملت عاشورایی ایران خلق شد نشان از به اوج رسیدن بصیرت دینی و انقلابی مردم ایران است و این روز که به نام روز بصیرت و میثاق امت  با ولایت نامیده شده حقیقتا آغازی بر پایان فتنه گذشته بود و حماسه آفرینان 9 دی آخرین حلقه های توطئه استکبار و عوامل داخلی آنها را در هم شکستند و بر جریان فتنه مهر باطل زدند.

ملت بصیر و شهید پرور ایران اسلامی هرگز در رابطه با اعتقادات دینی و ارزش‌های ولایی خود لحظه‌ای غافل نبوده بلکه در پرتو اندیشه‌های ناب امام راحل (ره) و ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای آماده جان فشانی برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امروز ملت عاشورایی ایران اسلامی با تکیه بر اراده مصمم و استوار خود دوشادوش مسئولان در راستای اعتلای میهن اسلامی تلاش کرده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید و بدخواهان و دشمنان امام وانقلاب اسلامی بدانند تا خون در رگ‌های ما جاری است هرگز فرصت توطئه و خیانت به آنها نخواهیم داد.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان – شورای هیئات مذهبی اردکان – کانون مداحان شهرستان اردکان – موسسه قرآنی بینات اردکان – موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان

 


برپایی بیش از 140 مجلس سخنرانی ویژه محرم به صورت روزانه در اردکان

روزانه بیش از 140 مجلس وعظ و سخنرانی به مناسبت ایام محرم الحرام در سطح شهر اردکان برپا می شود.

همزمان به ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ضمن اعزام مبلغین از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان روزانه بیش از 140 مجلس وعظ و سخنرانی به منظور تبیین فلسفه قیام عاشورا و بیان فضائل شهدای کربلا و سرور و سالار شهیدان در سطح شهر اردکان برگزار می شود.

در این مجالس برپا شده که از ابتدای محرم تا روز سیزدهم ادامه خواهد داشت وعاظ و سخنرانان ضمن بیان تاریخ واقعه کربلا سیره اخلاقی حضرت امام حسین (ع) را نیز برای مستمعین بیان می نمایند.

گفتنی است بیش از 50 مبلغ اعزامی از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ایام محرم الحرام به اجرای برنامه های تبلیغی مشغول می باشند.

 

افتتاحیه دوره تربیت آموزشیار قرآن کریم در اردکان    

کلاسهای آموزشی یک دوره تربیت آموزشیار قرآن کریم در اردکان آغاز شد.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری موسسه قرآنی نور الزهرا(س) این شهرستان و به دنبال برگزاری آزمونهای ورودی دوره تربیت آموزشیار قرآن کریم با حضور 25 نفر از قبولشدگان آغاز شد.

در مراسم آغازین این دوره که عصر چهارشنبه 17 آذر ماه در سالن امام علی(ع) اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد قانعی مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان  با اشاره به اهمیت فراگیری و آموزش قرآن کریم در سطح جامعه اسلامی توفیق خدمت در آستان قرآن کریم را توفیق الهی دانست.

ایشان در ادامه با بیان احادیث و روایاتی شان و مقام والای مربی قرآن را تشریح و به توضیح خصوصیات دوره تربیت آموزشیار قرآن کریم پرداخت.

این دوره به مدت 98 ساعت آموزشی ادامه خواهد داشت و امید است تا نیمه اسفند ماه به اتمام رسد.

شرکت کنندگان در این دوره پس از گذاران کلاسهایی شامل قرائت , تجوید , روش تدریس روخوانی , تفسیر و احکام و آداب تلاوت قرآن کریم و قبولی در آزمونهای پایانی موفق به دریافت گواهینامه آموزشیاری قرآن کریم می شوند .

 

 


بازدیدازمراکزقرآنی شهرستان اردکان

مسول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ازمراکزقرآنی اردکان بازدیدوباقرآن آموزان این مراکز دیداروگفت وگوکرد.

مسول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان دربازدید روزیک شنبه ازمراکزقرآنی مردمی نور الزهرا(س) و بینات ازبرگزاری کلاسهای قرآنی وفضاهای آموزشی موجودبازدیدبه عمل آورد.

این خبرمی افزاید:بازدیدمراکز قرآنی باهدف نظارت بر حسن اجرای فعالیتهای قرآنی این مراکز انجام می پذیرد.

گفتنی است:درحال حاضربیش از 700قرآن آموزدرمراکزقرآنی فوق الذکرمشغول فراگیری دروس قرآنی می باشند.

در شهرستان اردکان 2 موسسه و 1 مرکز قرآنی و 6 خانه قرانی روستایی در حال فعالیت هستند .

 

 

مراسم شیرخوارگان حسینی در اردکان برگزار می شود

روز جمعه 4 محرم الحرام همزمان با سراسر کشور مراسم عزاداری شیر خوارگان حسینی برگزار می شود.

بنا به اعلام هیئت مذهبی رزمندگان اسلام اردکان مراسم عزاداری و سوگواری ویژه شیرخوارگان حسینی روز جمعه 4محرم الحرام در محل حسینیه حماسه سازان عاشورا واقع در میدان بسیج اردکان برگزار خواهد شد.

در این اعلامیه ضمن دعوت از مادران به همراه نونهالانشان برای شرکت در این مراسم نمادین , هدف از برگزاری این مراسم را تببین فلسفه عاشورا اعلام نموده است .

 

 

طرح های قرآنی موسسه قرآنی بینات اردکان

موسسه قرآنی امام بینات اردکان طرح های آموزش قرآن کریم خود را از ابتدای فصل زمستان آغاز خواهد نمود.

 بنا به اعلام موسسه قرآنی بینات اردکان طرح های آموزش مکاتبه ای تربیت مربی قرآنی کریم , آموزش احکام فقهی و مسائل دینی , آموزش  قرآن نونهالان , طرح های اموزش قرآن کریم برای سنین مختلف , طرح آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن کریم ، وتداوم طرح های تفسیر برگزیده و نور الرحمن  از جمله برنامه های این مرکز در فصل زمستان عنوان شده است.

 

 

 

آزمون شفاهی دوره تربیت آموزشیار قرآن کریم در اردکان

ازمون ورودی در قالب امتحان قرائت قرآن از متقاضیان دوره های تربیت آموزشیار قرآن کریم در اردکان برگزار شد.

از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به دنبال برگزاری آزمونهای کتبی ورودی دوره تربیت آموزشیار قرآن کریم آزمونهای شفاهی از متقضیان طی سه روز گذشته برگزار شد.

در این آموزنها 70 نفر از کسانی که در آزمون کتبی موفق به کسب امتیاز لازم شده اند شرکت نمودند قرار است از این تعداد 25 نفر از ممتازین به عنوان شرکت کنندگان در دوره انتخاب شوند.

دوره تربیت آموزشیار قرآن کریم از اوایل دی ماه آغاز و به مدت 45 روز ادامه خواهد داشت.

شرکت کنندگان پس از شرکت در دوره و قبولی در آزمونهای پایانی به عنوان آموزشیار قرآن به تشکیل کلاسهای روخوانی و روانخوانی قرآن کریم مبادرت خواهند ورزید .


<      1   2   3      >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.