سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

مساجدی که جلسه قرائت قرآن دارند برای تامین قرآن مورد نیاز خود به اداره تبلیغات اسلامی اردکان مراجعه و نیاز  خود را برطرف نمودند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با صدرو اطلاعیه ای از کلیه مساجد خواسته شد تا نسبت به تامین قرآن مورد نیاز جلسات قرآنی خود بامراجعه به این واحد اقدام نمایند.

از جمله فعالیتهای قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی حمایت و پشتیبانی از فعالیتهای قرآنی مردمی است که در این راستا قرآن مورد نیاز جلسات قرآنی تامین می گردد.

گفتنی است در طول ماه مبارک رمضان بیش از 150 جلد قرآن و مفاتیح الجنان به جلسات مختلف قرآنی اهدا شد و بعد از این ماه شریف نیز مراجعه مسئولین جلسات قرآنی ادامه دارد .


دوره آموزش ترجمه و  تفسیر سور مسبحات در قالب طرح بینات 11 در مسجد حضرت زینب(س) اردکان با حضور چشمگیر  قرآن دوستان ازابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

 

طرح قرآنی بینات همه ساله در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می گردد . در این طرح هر ساله ترجمه و تفسیر سور منتخب آموزش داده می شود.

از ابتدای ماه مبارک رمضان از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان کلاسهای آموزش ترجمه و  تفسیر سور مسبحات شامل سوره های ( حدید ، جمعه و منافقون)در قالب طرح بینات 11 هر شب از ساعت 9 تا 5/10 در مسجد حضور زینب(س) شهرستان اردکان  برگزار می شود.

استقبال بی نظیر جوانان اردکانی جهت شرکت در این دوره آموزشی چشمگیر بوده است.

این دوره تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و در پایان به ممتازین هدایایی اعطا می گردد.


تعدادی از متقاضیان شرکت در دروه تربیت معلم  مفاهیم قرآن کریم از ابتدای ماه مبارک رمضان نسبت به ثبت نام اقدام نمودند.

بر اساس اعلام کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در شش ماهه دوم سال جاری یک دوره تربیت معلم مفاهیم  قرآن حکیم در راستای تربیت نیروی متخصص قرآن کریم برگزار می شود.

ثبت نام از متقاضیان شرکت در این دوره از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

قرار است آزمون ورودی این دوره  در روز نیمه دوم  ابان ماه برگزار و کلاسهای  آموزشی این دوره نیز از ابتدای آذر ماه آغاز خواهد شد.

در این دوره که ظرفیت پذیرش 22 نفر را خواهد داشت شرکت کنندگان با شیوه های آموزش  مفاهیم قرآن کریم و تدریس ترجمه و مفاهیم  قران کریم آشنا می شوند.

 


همایش گفتمان دینی باموضوع مهارتهای زندگی در محل سالن اجتماعات فاطمه الزهرا(س) ترک آباد اردکان برگزار شد.

در راستای طرح گفتمان های دینی از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان  همایش گفتمان دینی با موضوع مهارتهای زندگی با حضور جمعی از بانوان فعال جلسات قرآنی  ترک آباد برگزار شد .

در این همایش که 140 نفر از زنان خانه دار حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین  حاجی اسماعیلی  طی سخنانی به برخی از شبهات اعتقادی که دشمنان اسلام برای رخنه در اعتقادات پاک جوانان طراحی نموده اند را بیان نمود.

ایشان تفکرات منحرف موجود رد جامعه را در موضوع زندگی سالم مورد اشاره قرار داد و   تنها راه رهایی از دسیسه های  شیطانی  را پناه بردن به فرامین قرآن کریم و اهل بیت عنوان نمود.

در ادامه ایشان به سئوالات و شبهات مطرح شده از سوی حضار پاسخ داد.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان در طول شش ماه اول سال جاری 9 مورد همایش گفتمان دینی و 25 مورد گارگاه آموزش گفتمان دینی در سطح  شهرستان  برگزار نموده است .


نیمه رمضان مساجد اردکان با برگزاری جشن میلاد نور سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) را گرامی داشتند.

 

همزمان با فرارسیدن نمیه ماه مبارک رمضان و سالروز میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مساجد شهرستان اردکان اقدام به برگزاری جشن میلاد نور نمودند. برگزاری جشن میلاد به مدت سه شب در مسجد امام حسن مجتبی (ع) محله قطب آباد اردکان از  جمله جشنهای باشکوه  در این ایام است  که هر شب از ساعت 8 تا 10 پذیرای عاشقان اهل بیت می باشد.

در  دیگر مساجد نیز مراسم مشابهی در شب میلاد برگزار شد.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن همکاری در برگزاری مراسم جشن مساجد اقلام فرهنگی و مسابقات فرهنگی ویژه این ایام را برای مساجد تهیه و در اختیار گذارده است.


در راستای طرح حمایت و پشتیبانی از فعالیتهای قرآنی از جلسات قرآنی ماه مبارک رمضان بازدید می شود.

 

همزمان با بهار قرآن ماه مبارک و پرفیض رمضان و به منظور بررسی سطح کیفی جلسات قرآن کریم و در راستای طرح شناسایی و حمایت از جلسات قرآن ، از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان اقدام به سرکشی از جلسات قرآنی شد.

در بازدیدی که در شب دوشنبه از یکی از جلسات قرآنی انجام شد مسئول کانون قرآن کریم اداره تبلیغات اسلامی اردکان در سخنانی با اشاره با آیات و روایتی ضمن برشمردن فوائد معنوی و مادی شرکت در جلسات قرآنی ، حضور در جلسات قرآنی  و انس با قرآن را راهی برای مصون ماندن از فساد در جامعه بیان نمود.

ایشان با اشاره به وجود زمینه های مختلف و همه جانبه تباهی و فساد در جامعه کنونی به خانواده ها توصیه نمود ؛ اگر می خواهند آینده  معنوی فرزندان خود را تامین نمایند زمینه انس آنها با قرآن را فراهم نمایند.

قرار است در بازدید هایی  که از جلسات می شود مشکلات و کمبودهای آنها در حد توان سازمان تامین شود.



آفتاب حسن (ویژه نامه میلاد امام...

پرتوی از نور ، واژه های رنگ باخته ، بهترین همنشین ، محبوب پیامبر ، داستانهای مصور از زندگی امام حسن علیه السلام...

 


   1   2   3   4   5   >>   >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.