سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

ضیافت افطاری بانوان قرآنی  اردکان

بانوان قرآنی اردکان در ضیافت افطاری که به مناسبت شبهای قدر برگزار شد شرکت نمودند.

به منظور تجلیل از بانوان ممتاز قرآنی اردکان از سوی اداره اوقاف و امور خیریه و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان مربیان ممتاز قرآنی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و ممتازین قرآنی دیگر موسسات قرآنی اردکان در ضیافت افطار شرکت نمودند.

در این ضیافت افطار که در محل زیارتگاه حوض عباس واقع در محله چرخاب اردکان برگزار شد 300 نفر از بانوان ممتاز قرآنی اردکان حضور داشتند.

دراین برنامه از حافظین قرآن کریم که موفق به دریافت گواهینامه حفظ شده بودند تجلیل به عمل آمد.

به یکصد نفر از ممتازین کلاسهای حفظ قرآن کریم از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان یک جلد قرآن کریم اعطا شد.

 برگزاری مسابقه فرهنگی میلاد سبط اکبر در اردکان

در جشنهای میلاد امام حسن مجتبی (ع) مسابقه فرهنگی سبط اکبر (ع) برگزار شد.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همزمان میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع ) مسابقه ای تحت عنوان سبط اکبر شامل سئوالاتی از زندگی آن بزرگوار برگزار شد.

این مسابقه در جشنهایی که به مناسبت میلاد سبط اکبر(ع) در مساجد و مراکز دینی برپا بود توزیع و جوایزی به ممتازین این مسابقات اعطا شد.

 

ثبت نام از متقاضیان سومین دوره طرح قرآنی نور الهدی در اردکان

طرح قرآنی نور الهدی همزمان با سراسر کشور از ابتدای ماه مبارک آغاز شده است و مسابقات این طرح در آذر ماه برگزار می شود.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و همزمان با سراسر کشور تبلیغات میدانی به منظور جذب متقاضیان به شرکت در طرح قرآنی نور الهدی آغاز شده است.

طرح قرآنی نور الهدی در راستای طرح سراسر همایش ، آموزش و سنجش و شامل آموزش و مسابقه از تفسیر و مفاهیم اجزاء 9و10و11 قرآن کریم خواهد بود که جلسات آموزشی آن به صورت جلسات آموزش حضوری در جلسات قرآنی و جلسات آموزشی پخش شده از سیمای جمهوری اسلامی می باشد .

ثبت نام از متقاضیان شرکت در مسابقات پایانی این طرح در شهرستان اردکان آغاز شده است . قرار است مسابقه این طرح در پایان آذر ماه برگزار شود.

 

 

طرح قرآنی ( 30 شب 30 موضوع) در جلسات قرآنی اردکان

در این طرح هر شب یک موضوع از جزء مورد تلاوت از سوی استاد جلسه قرآنی تشریح می شود.

بنا به طرح پیشنهاد کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، طرح قرآنی سی شب سی موضوع در تعدادی از جلسات قرآنی مساجد اردکان برگزار می شود.

در این طرح از هر جزء قرآن کریم یک موضوع از آیات آن جزء انتخاب شده و کلیه مطالب تفسیری بر اساس تفسیر نمونه پیرامون آن موضوع جمع آوری و به صورت جزوه ای تحویل طلاب و اساتید جلسات قرآنی شده است که بر اساس این طرح مطالب مذکور در جلسات قرآنی آموزش داده می شود.

12 نفر از طلاب اعزامی به جلسات قرآنی در اجرای این طرح مشارکت دارند.

قرار است در پایان ماه مبارک رمضان مسابقه ای در همین رابطه برگزار و به برندگان جوایزی اعطا شود.

 

 طرح ( 30 شب 30 نکته در 30 ثانیه ) در مسجد یتمیان حسین ابن علی(ع) اردکان

به ابتکار امام جماعت مسجد یتمان حسین ابن علی(ع) در هر شب از ماه مبارک رمضان در بین نماز مغرب و عشا این طرح اجرا می شود.

طرح فرهنگی ( 30 شب 30 نکته در 30 ثانیه ) در مسجد یتمیان حسین ابن علی(ع) اردکان برگزار می شود در این طرح که از سوی امام جماعت این مسجد در حال اجراست در هر شب از ماه مبارک رمضان در بین نماز مغرب و عشا یک نکته اخلاقی و قرآنی ارائه می شود .

این طرح با استقبال بسیار خوب نمازگزاران روبرو بوده است.

قرار است مجموع این نکته ها در جزوه ای ارائه و مسابقه ای از آن اجرا شود.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان دراجرای مسابقه این طرح و تامین جوایز همکاری دارد.

 

لیالی قدر و مساجد اردکان

مراسم احیاء در بیش از 110 مسجد اردکان برگزار می شود.

همزمان با لیالی قدر مردم مومن اردکان در مراسم احیاءشبهای قدر که در مساجد و مراکز دینی برگزار می شود حضور چشمگیری دارند.

غالب مساجد اردکان در این شبها مملو از جمعیت به ویژه جوانان و نوجوانان میباشد.

در بیش از 110 مسجد فعال و 25 حسینیه و مرکز دینی مراسم احیاء و شب زنده داری برکزار می شود.

قرائت ادعیه افتتاح و جوشن کبیر ، زیارت ائمه اطهار ، قرائت قرآن ، مراسم قران به سر گرفتن و عزاداری مولی الموحدین علی ابن ابی طالب(ع) از برنامه های این مراسم می باشد.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان در تامین سخنران و روحانی مراسم احیاء مساجد اردکان همکاری دارد.

 

اردکان در ماتم اولین مظلوم عالم رخت عزا پوشید

مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت امیر مومنان علی [ع) در مساجد و مراکز دینی اردکان برگزار شد.

همزمان با 21 رمضان سالروز شهادت مولی الموحدین علی ابن ابی طالب(ع) مراسم عزاداری و سوگواری در مساجد و مراکز دینی اردکان برپا گردید.

در این مراسم سخنرانان با تشریح فضائل آن امام همام مبانی عالیه مذهب شیعه را بیان نمودند.

در مراسمی که روز 21 رمضان در محل  مهدیه اردکان برگزار شد سخنرانان بر لزوم بهره گیری از بیانات شریف امام علی0ع) در نهج البلاغه تاکید کردند.

حضور دستجات عزاداری در این مراسم از دیگر برنامه ها بود.

 

 

محفل انس با قرآن کریم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردکان

صبح روز 5 شنبه 11 شهریور ماه ، مراسم قرآنی با حضور پرسنل سپاه اردکان برگزار شد

از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان محفل انس با قرآن کریم صبح روز پنجشنبه 11 شهریور ماه در محل سپاه ناحیه اردکان برگزار شد.

در این مراسم نورانی قاریان قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با قرائت آیاتی از سوره مبارکه حشر به بیان اهمیت و ارزش این آیات از زبان روایات و احادیث پرداخت.

ایشان در ادامه سخنانش بر لزوم انس با قرآن کریم تاکید کرد و افزود : در سفر وصول به پرودگار ابزار و لوازمی مورد نیاز است که یکی ازآنها مانوس بودن بندگان به کلام الهی می باشد.

در این مراسم قرآنی به پاسداران ممتاز در زمینه های مسابقات قرآنی هدایایی تقدیم شد.

* بر اساس اعلام ستاد برگزاری مسابقه بزرگ جاده های آسمان ، سامانه پیامک این مسابقه برای ثبت نام ازمتقاضیان همچنان فعال می باشد.

**راهپیمایی روز قدس در اردکان همزمان با سراسر کشور صبح روز جمعه 12 شهریور  ماه از ساعت 11 در محل مسجد کوشکنو آغاز و تا مصلای امام خمینی (ره)‏ ادامه خواهد داشت.

  

*** مسابقه بزرگ قرآنی طرح بینات در روز دوشنبه 15 شهریور(27 رمضان ) ساعت 5 عصر همزمان در 25 مسجد و 10 مرکز دینی اردکان برگزار می شود در این مسابقه محتوای تفسیر سوره شوری که در طول ماه رمضان توسط ائمه جماعت برای روزه داران بیان شده بود به مسابقه گذارده می شود.

****مراسم احیاء همراه با عزاداری مولی الموحدین حضرت علی ابن ابی طالب(ع) در مساجد شهرستان اردکان برگزار شد. حضور مسئولین محلی در برخی مساجد ، مملو بودن مساجد از جوانان و نوجوانان ، توزیع سحری در برخی اماکن و ... از جمله خصوصیات برنامه های اجرا شده در اردکان بود.


اعلام مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در اردکان

مردم مومن و روزه دار شهرستان اردکان در روز جمعه آخر ماه رمضان همزمان با دیگر مسلمانان ندای آزادی قدس سرخواهندداد.

همزمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس مردم شریف اردکان نیز همنوا با دیگر مسلمانان آزادیخواه جهان ندای دفاع از مظلومیت مردم فلسطین سرمی دهند.

بنا به اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی راهپیمایی روز قدس در اردکان از ساعت 11 از محل مسجد کوشکنو به طرف خیابان شهید رجایی ، خیابان سعدی ، خیابان مطهری ومصلای امام خمینی [ره) خواهد بود.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان طی اطلاعیه ای که در مساجد توزیع شده است از مردم اردکان خواسته تادر این راهپیمایی جهانی شرکت نمایند.

 

 

معرفی نخبگان جشنواره نشریات هسته های فرهنگی اردکان

برترین نشریات جشنواره هسته های فرهنگی جوان اردکان معرفی شدند.

به دنبال برگزاری طرح هسته های فرهنگی جوان و برپایی جشنواره نشریات هسته های فرهنگی ، ممتازین این جشنواره از بین نشریات ارسال شده به این سری از مسابقات معرفی شدند.

نشریه ارسالی از سوی هسته های فرهنگی مسجد حضرت زینب(س) – مسجد صاحب الزمان(عج)   و فاطمیه ترک آباد به عنوان ممتازین این جشنواره اعلام گردید.

قرار است نشریات ممتاز در مسابقات استانی شرکت داده شود .

 

 

عرضه قرآن و کتب قرآنی در اردکان

قرآن و کتب قرآنی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان عرضه می شود.

همزمان با بهار قرآن ماه مبارک و پرفیض رمضان و به منظور تامین قرآن و کتب قرآنی و دینی مورد نیاز مومنین و روزه داران اداره تبلیغات اسلامی اردکان اقدام به عرضه این اقلام با تخفیف ویژه نموده است .

متقاضیان می توانند با مراجعه به مرکز عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی واقع در جنب این اداره نسبت به تهیه اقلام قرآنی مورد نیاز اقدام نمایند.

 

سرکشی از جلسات قرآنی اردکان در ماه رمضان

در راستای طرح حمایت و پشتیبانی از فعالیتهای قرآنی از جلسات قرآنی ماه مبارک رمضان بازدید می شود.

همزمان با بهار قرآن ماه مبارک و پرفیض رمضان و به منظور بررسی سطح کیفی جلسات قرآن کریم و در راستای طرح شناسایی و حمایت از جلسات قرآن ، از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان اقدام به سرکشی از جلسات قرآنی شد.

در بازدیدی که از یکی از جلسات قرآنی انجام شد مسئول کانون قرآن کریم اداره تبلیغات اسلامی اردکان در سخنانی با اشاره با آیات و روایتی ضمن برشمردن فوائد معنوی و مادی شرکت در جلسات قرآنی ، حضور در جلسات قرآنی و انس با قرآن را راهی برای مصون ماندن از فساد در جامعه بیان نمود.

ایشان با اشاره به وجود زمینه های مختلف و همه جانبه تباهی و فساد در جامعه کنونی به خانواده ها توصیه نمود ؛ اگر می خواهند آینده معنوی فرزندان خود را تامین نمایند زمینه انس آنها با قرآن را فراهم نمایند.

قرار است در بازدید هایی که از جلسات می شود مشکلات و کمبودهای آنها در حد توان سازمان تامین شود.

 برگزاری جشن میلاد سبط اکبر در مساجد اردکان

نیمه رمضان مساجد اردکان با برگزاری جشن میلاد نور سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) را گرامی داشتند.

نیمه ماه مبارک رمضان و سالروز میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مساجد شهرستان اردکان اقدام به برگزاری جشن میلاد نور نمودند. برگزاری جشن میلاد به مدت سه شب در مسجد امام حسن مجتبی (ع) محله قطب آباد اردکان از جمله جشنهای باشکوه در این ایام است که هر شب از ساعت 8 تا 10 پذیرای عاشقان اهل بیت می باشد.

در دیگر مساجد نیز مراسم مشابهی در شب میلاد برگزار شد.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن همکاری در برگزاری مراسم جشن مساجد اقلام فرهنگی و مسابقات فرهنگی ویژه این ایام را برای مساجد تهیه و در اختیار گذارده است. 

جشنهای خیابانی نیمه ماه رمضان در اردکان

شب 15 ماه رمضان جشنهای خیابانی در سطح شهر اردکان برگزار شد.

همزمان با فرارسیدن نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان 4 مورد جشن خیابانی در محلات مختلف شهر اردکان به همین مناسبت برگزار گردید.

برپایی ایستگاه صلواتی ، آذین بندی و نورافشانی معابر و میادین ، برگزاری مسابقه فرهنگی و توزیع بروشور میلاد سبط اکبر (ع) از جمله برنامه های این جشن ها بود که بعد از افطار شب 15 ماه رمضان آغاز و تا پاسی از شب ادامه یافت.

 

 

 

 


 

برگزاری مسابقه مهمان خدا از سوی موسسه  قرآنی نو رالزهرا(س) اردکان

مسابقه قرآنی مهمان خدا در ماه مبارک رمضان و با شرکت 150 نفر از خواهران برگزار شد.

از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان مسابقه مذهبی قرآنی مهمان خدا در ماه مبارک رمضان اجرا شد.

این مسابقه به صورت کتبی و غیر حضوری در بین شرکت کنندگان جلسات قرآنی وابسته به این موسسه برگزارگردید که قریب به 150 نفر دراین مسابقه شرکت نمودند. قرار است به 10 نفر از ممتازین جوایزی اعطا شود.

در این مسابقه آیات قرآن کریم در باب روزه و احکام آن مورد اشاره بوده است.

گفتنی است مرکز قرآنی نور الزهرا(س) اولین تشکل رسمی قرآنی ویژه بانوان در اردکان است که فعالیتهای قرآنی خود را از سال 1387 آغاز نموده است.

 

محفل انس با قرآن کریم  در زیارتگاه حوض عباس (ع)  اردکان

از جمعی از خواهران عضو موسسات قرآنی شهرستان اردکان در مراسم قرآنی که در محل حوض عباس(ع) برگزار شد شرکت نمودند.

همزمان با لیالی قدر مراسم شبی با قرآن کریم با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه اردکان از سوی موسسات قرآنی اردکان برگزار شد.

در این محفل نورانی خواهران قاری و حافظ قرآن از دار القرآن حضرت زهرا(س) روستای حاجی آباد و موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان به اجرای برنامه های قرآنی پرداختند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این مراسم طی سخنانی بر لزوم پایبندی به دستورات و فرامین الهی در قرآن کریم تاکید کرد و افزود تنها راه نجات انسانها در این زمانه از مشکلات و بی بند وباریها پناه بردن به قرآن می باشد.

در این محفل نورانی که همراه با اجرای همخوانی و تواشیح گروه کوثر موسسه نور الزهرا[س) بود به ممتازین قرآنی موسسات جوایزی اعطا شد.

 

 

 

اجرای طرح تفسیر موضوعی قرآن کریم از سوی موسسه قرآنی بیات اردکان

به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری موسسه قرآنی بینات طرح تفسیر موضوعی قرآن کریم برگزارشد.

در راستای نشر و ترویج ترجمه تفسیر و مفاهیم فرهنگ غنی قرآن کریم در سطح جامعه 3 دوره طرح آموزشی تفسیر موضوعی قرآن کریم از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان  اجرا گردید.

این طرح در قالب 3 کلاس آموزش در موضوعات اخلاقی و اعتقادی قرآن کریم و با شرکت بیش از 100 نفر از علاقه مندان از ابتدای رمضان امسال آغاز شده است.

در این کلاسها اساتید قرآنی به بیان آیات قرآن کریم با موضوعات حجاب و عفاف ، کار و فوائد اجتماعی آن ، بنیان اصیل خانواده اسلامی ، فضائل اخلاقی و ... می پردازند که در پایان آزمونهایی از متن آیات قرآن کریم برگزارخواهدشد.

قرار است به کلیه قبولشدگان از سوی موسسه قرآنی بینات و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان گواهینامه قبولی اعطا شود.

اهدای جایزه به نفرات برتر از دیگر برنامه های این طرح است .

 

 

برگزاری کلاسهای تخصصی قرآن کریم در موسسه قرآنی بینات اردکان

به منظور استعداد یابی جهت تربیت نیروهای متخصص قرآنی موسسه قرآنی بینات اردکان از متقاضیان شرکت در دوره های قرآنی دعوت به عمل آورد.

بنا به دعوت موسسه قرآنی بینات اردکان کلاسهای آموزش تخصصی در زمینه های صوت و لحن , تجوید , تفسیر قرآن کریم در نیمه دوم سال جاری از سوی این موسسه برگزار می شود.

در اطلاعیه ای که از سوی این موسسه منتشر شده است به برگزاری دروه های آموزشی تربیت معلم قرآن کریم , دوره های تقویت و باز آموزی مربیان قرآن کریم , دوره های باز آموزی اساتید جلسات عمومی قرآن کریم اشاره شده است .

موسسه قرآنی بینات اردکان با هدف اجرای فعالیتهای تخصصی در زمینه قرآن کریم از سال 1387 آغاز به فعالیت نموده است.

برگزاری 33 دوره طرح بینات 13 و 3 دوره آموزش تفسیر موضوعی قرآن کریم با شرکت بیش از 1490 نفر در در نیمه اول امسال از جمله برنامه های این موسسه قرآنی بوده است.


<      1   2   3      
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.