سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

جشن روز جوان با حضوراعضای هسته فرهنگی حضرت زینب(س) و صاحب الزمان(عج) و فاطمیه ترک آباد اردکان

از سوی واحد فرهنگی مساجد ذکر شده و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان مراسم جشنی با حضور اعضای هسته های جوان این مسجد برگزارشد.

دراین مراسم جشن روحانیون اعزامی از قم به ارائه شاخصهایی از جوان موفق مسلمان پرداختند.

خطابای این سه مراسم در سخنانشان بر روحیه دینداری جوان و غینیمت شمردن فرصت عالی جوانی برای کسب معرفت و پیوند با حقایق الهی تاکید نمودند.

در هر یک از این مراسم جشن از 5 نفراز نخبگان هسته جوان این مسجد تجلیل شد.

مولودی خوانی و مسابقه حضوری ازدیگر برنامه های این محافل بود.

 

سمینار اخلاق در پرستاری در اردکان برگزار شد

این سمینار روزسه شنبه 21 تیر ماه با حضور بیش از 150نفر از پرستاران اردکان و  با هدف اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی و تقویت روحیه اخلاق مداری در حیطه پرستاری طی یک  روز در اردکان برگزار شد  .

یکی از اساتید دانشگاه یزد در این سمینار، توانایی برقراری ارتباط موثر با  بیماران را یک هنر گرانبها دانست و گفت: اگر پرستار توانایی برقراری این نوع ارتباط  را داشته باشد می توان گفت رمز تمام مراقبت هایی که از یک بیمار به عمل می آید را  یافته است  .

کمال صحرایی، رضایت و خشنودی الهی، قرار گرفتن در میان پیروان راستین معصومین،  برخورداری از نعمتهای دنیوی و اخروی و احساس آرامش و امنیت خاطر را از اثرات نیکی و  خدمت به دیگران دانست و افزود: توجه به مشکلات بیماران و همدردی با آنان باعث  فراموشی مشکلات و مصائب شخصی می شود  .

وی با اشاره به یک رابطه سالم که به حق بیان افراد ختم می شود، خطاب به پرستاران  عنوان کرد: در هنگام اختلاف نظر با بیمار یا همراه وی منطقی و صبور باشید و به آنان  فرصت سخن گفتن و بیان مشکلشان را بدهید و با مفروضات خود نتیجه گیری  نکنید.

 

امام جمعه اردکان: والاترین وظیفه هنر، بیان حقایق باصبغه خدایی ست

،"حجت الاسلام حسینی " شب چهارشنبه  در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره تئاتر مراکز جوانان هلال احمر استان یزد که در محل فرهنگسرای آیت الله خاتمی برگزار شدبا بیان این مطلب افزود :هنر در هرقالبی که باشد اگر رنگ و بوی خدایی پیدا کند تاثیرات مفیدی را در اجتماع القا خواهد نمود .

وی با اشاره به آثار هنری که در سالهای اخیر با استقبال فراوان مردم روبرو بوده است از کتابهای دا و خاکهای نرم کوشک که بگونه ای فوق العاده هنرمندانه به حقایق دفاع مقدس توجه نموده است نام برد و گفت :گذشته از این آثار و کتابها هنرهایی مثل تئاتر و نمایش است که اثر آنها نیز از کتاب کمنر نیست البته اگر به بیان حقایق با صبغه خدایی بپردازند .

امام جمعه اردکان با تاکید بر بیان مشکلات اجتماعی اززبان هنر ؛موضوع عفاف و حجاب را مد نظر قرار داد و گفت :پرداختن به این مشکلات اجتماعی که دشمن هر روز با ترفندی جدید به آن دامن می زند مثل بد حجابی و بی عفتی باید در دستور کار اصلی هنرمندان و هنر دوستان جامعه قرار گیرد تا با ارائه نمایشنامه های قوی در این عرصه گامهای خوبی انشا الله برداشته شود .

به گفته دبیر این جشنواره ،در این دوره تعداد 6نمایش از گروهای برگزیده شهرستانهای یزد ،اردکان ،بافق ،بهاباد ومهریز طی دو روز به روی صحنه خواهد رفت که این رقابت هنری در تالار هنر مرکز فرهنگی آیت الله خاتمی(ره) و سالن آمفی تئاتر کانون امام خمینی (ره) صورت خواهد گرفت .

 

گذشت از قصاص قاتل جوان در ازای ساخت مسجدی در اردکان

مراسم کلنگ زنی مسجد اسماعیل روزگذشته همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) با چشمان اشکبار و لبهای خندان پدر و مادر مرحوم" اسماعیل شاکر " با حضور امام جمعه،فرماندار ،سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اردکان انجام شد .
"حاج ابراهیم شاکر "پدر اسماعیل، نوجوانی که 10سال پیش در اثر ضربات چاقوی پسر بچه دیگری در بیابانهای اطراف کشتارگاه اردکان به قتل رسیده بود ماجرای ساخت مسجد اسماعیل را اینگونه توضیح می دهد .
"10سال پیش با خبر کشته شدن فرزندم تمام دردهای دنیا به یکباره در دلم سرازیر شد و داغ جگر گوشه ام تمام وجود مرا محزون و اندوهگین کرد .ابتدا خیال می کردم که تنها چیزی که قدری درد مرا آرامتر می کند قصاص قاتل اوست اما بعد از گذشت زمان به این نتیجه رسیدم که در ازای خون ریخته شده پسرم با خدا معامله کنم و از قصاص قاتلش صرفنظر کنم ."
پدر اسماعیل که امروز همه به خاطر کار بزرگی که انجام داده بود او را تحسین می کردند و الان می رفت تا نامش در زمره خیرین مسجد ساز جای بگیرد با چشمهای لبریز از اشک شوق و دستانی که به نشانه تشکر از خدا به آسمان بلند شده بود صحبتهایش را ادامه داد:
"خوشحالم که خدا این توفیق را نصیبم کرد که با گذشتن از خون فرزندم تمامی مبلغ دیه را در ساخت مسجد صرف کنم و در این مسیر از راهنمایی و پا در میانی همه مسئولین خصوصا امام جمعه ،فرماندار ،دادستان و رییس زندان تشکر می کنم "
حاج اسماعیل شاکر وقتی کلنگ آغاز ساخت مسجد را به زمین می زدشانه هایش می لرزید و پشت سر هم خدا را صدا می زد"خدایا تو را قسم به مقام اسماعیل ذبیح الله و به خون ناحق ریخته شده جوان عزیز امام حسین حضرت علی اکبر (ع)از گناهان همه ما در گذر..."
امام جمعه اردکان با حضور در مراسم کلنگ زنی این مسجد گذشت و بخشش را از بزرگترین مراتب اخلاق اسلامی نام برد و گفت :ساخت مسجد در ازای گذشت از خون یک جوان ثوابی عظیم را در پی خواهدداشت که هم باعث آرامش روح آن مرحوم خواهد شد و هم این پدر و مادر را عاقبت به خیر خواهد کرد .
فرماندار اردکان نیز با ابراز خرسندی از این عمل بزرگ و شریف گفت :اگر روحیه گذشت ،فداکاری و بخشش در جامعه رواج پیدا کند اثرات مثبتی را به همراه خواهد داشت که از جمله آن اثرات ،گسترش فضایل اخلاق اجتماعی است .
به گفته" مهندس امر اللهی "عضو شورای شهر اردکان مسجد اسماعیل در زمینی به وسعت 883متر با زیربنای 2000متر مربع در سه طبقه ساخته خواهد شد که ساخت آن مبلغ 400میلیون تومان هزینه در بر خواهد گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد این مسجد ظرف یکسال آینده ساخته و مورد استفاده قرار گیرد.

جشن میلاد حضرت علی اکبر در کانون امام خمینی اردکان

در سالروز میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان مراسم جشنی در کانون امام خمینی شهرستان اردکان برگزار شد . در این برنامه پس از خیر مقدم و تبریک مدیرآموزش و پرورش یکی از رو حانیون پیرامون ارزش و نقش دوران جوانی در زندگی سخنرانی کرد.

در این مراسم همچنین از جوانان برتر در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی با اهداء هدایایی تجلیل بعمل آمد. اجرای سرود و نمایش توسط جوانان ناشنوا ، مسابقه حضوری و برگزاری جنگ شادی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

تقدیر از جوانان برتر اردکانی در هفته جوان

به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر و هفته جوان د رمراسم جشنی که صبح روز چهارشنبه 21 تیر ماه در کانون شهید مدرس با حضور دختران شرکت کننده در کلاسهای تابستانی و مادران این جوانان برگزار شد. در این مراسم از 11 جوان برتر در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی با اهداء هدایایی تجلیل بعمل آمد. سخنرانی یکی از روحانیون شهرستان و اجرای جنگ شادی و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه های این مراسم بود.


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.