سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

اعلام ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در اردکان

در جلسه ای برنامه های ماه مبارک رمضان اعلام شد.

در جلسه ای که در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان تشکیل شد برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان اعلام شد.

اجرای طرح های آموزش قرآن کریم در قالب بینات ،‌نسیم حیات و طرح نهضت قرآن آموزی

حمایت از جلسات قرآنی و پشتیبانی از این جلسات - اجرای مسابقات اذان و ترتیل قرآن کریم   - برگزاری جشنواره طرح نهضت قرآن آموزی   - برپایی مسابقه بزرگ بینات - اعزام مبلغ و برپایی جلسات تفسیر قرآن - برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن و کتب قرآنی.

از جمله برنامه هایی است که اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ماه مبارک رمضان اجرا می نماید.

پیش بینی می شود بیش از 110 مبلغ دینی و استاد قرآنی در این امر با این اداره همکاری داشته باشند. 

شرکت 650 نفر از قرآن آموزان اردکانی در اردوی درون استانی

بیش از 650 نفر از قرآن آموزان کلاسهای قرآنی  در اردکان در اردوی یک شبانه روزی در مناطق مختلف شرکت نمودند.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به منظور تشویق قرآن آموزان اقدام به برگزاری اردوهای درون استانی نمود که این اردوها   200 نفر در 2 دوره یک روزه در روزهای 1و2 مرداد ماه  در محل اردوگاه امام صادق(ع) روستای منشاد از توابع استان یزد و 450 نفر در 5 دوره یک روزه در روزهای27و 28 و29 تیر ماه برگزار و در روزهای 3و4 مرداد ماه در روستاهای هامانه و خواستکوه شرکت می نمایند.

در هر دوره بیش از 100 نفر از برنامه های فرهنگی و قرآنی این اردوها بهره مند شدند.

اجرای مسابقات قرآنی 1445 – قرآن بخوانید جایزه بگیرید – مسابقه احکام – مفاهیم قرآن کریم – مسابقات ورزشی و تفریحی و ... از جمله برنامه هایی بود که قرآن آموزان از آن بهره مند می شدند.

بهره مندی از برنامه های شاد و مفرح ، شرکت در جنگ های شاد ، اجرای برنامه های هنری و نمایشی ، بازدید از نمایشگاه آثار هنری ، کوهنوردی و گردش در طبیعت از دیگر برنامه های این اردوها  بود.

آزمون پایانی کلاسهای تابستانی طرح های قرآنی در اردکان

شرکت کنندگان در کلاسهای قرآنی  از 5 تا 15 مرداد ماه در آزمونهای پایانی این کلاسها شرکت می نمایند.

به همت کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و موسسه بینات اردکان  با اعزام ممتحن به کلاسهای قرآنی  آزمونهای پایانی این کلاسها از 5 تا 15 مرداد ماه ادامه خواهد داشت .

در این آزمونها که در رشته های قرائت سطح 1و2و3 ، مفاهیم سطح 1و 2و3 و حفظ قرآن کریم برگزارمی شود به هر یک از قبولشدگان گواهینامه اعطا خواهد شد.

عرضه قرآن و کتب قرآنی در اردکان

قرآن و کتب قرآنی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان عرضه می شود.

همزمان با بهار قرآن ماه مبارک و پرفیض رمضان و به منظور تامین قرآن و کتب قرآنی و دینی مورد نیاز مومنین و روزه داران اداره تبلیغات اسلامی اردکان اقدام به عرضه این اقلام با تخفیف ویژه نموده است .

متقاضیان می توانند از 3مرداد ماه به مدت 10 روز  با مراجعه به مرکز عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی واقع در جنب این اداره نسبت به تهیه اقلام قرآنی مورد نیاز اقدام نمایند. بیش از 150 عنوان کتب قرآنی و ادعیه همراه با 25 نوع چاپ قرآن کریم در این راستا عرضه می شود.

 برگزاری آزمون های قرآنی در فاطمیه اردکان

آزمونهای پایانی کلاسهای قرآنی فاطمیه خیابان شهید باهنر اردکان با شرکت 40 نفر از برگزیدگان کلاسهای قرآنی این مرکز برگزار شد.

از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان آزمونهای نهایی کلاسهای قرآنی مرکز فرهنگی فاطمیه خیابان شهید باهنر اردکان برگزار شد .

به دنبال برگزاری کلاسهای قرآن کریم در قالب طرح نهضت قرآن آموزی و طرح قرآنی 1445 در این محل و به منظور ارزیابی از این کلاسها آزمونهای پایانی دوره های مختلف قرآنی شامل قرائت 1 و 2 و مفاهیم 1 و حفظ قرآن کریم در محل این مرکز برگزار شد.

در این ازمونها که صبح روز سه شنبه 4 مرداد ماه از ساعت 8 تا 11 صبح به طول انجامید ، بیش از 80 نفر از قرآن آموزان کلاسهای قرآنی شرکت داشتند. قرار است از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به قبولشدگان این آزمونها گواهینامه قرآنی اعطا شود.

 

برگزاری جلسات هماهنگی طرح بینات 14 دراردکان

جلسه برنامه ریزی اجرای طرح بینات 14 با حضور مسئولین و امام جمعه اردکان برگزار شد.

بنا به دعوت اداره تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه اردکان روز گذشته  جلسه ای در محل دفتر امام جمعه اردکان برگزار شد که در این جلسه کلیات برگزاری طرح بزرگ بینات 14 در ماه مبارک رمضان به تصویب رسید.

طرح بینات 14 شامل برگزاری جلسات آموزشی تفسیر سوره مبارکه ابراهیم  در هر روز از ماه مبارک رمضان 1 ساعت مانده به اذان مغرب در کلیه مساجد اردکان به همراه برگزاری مسابقه بزرگ بینات می باشد که در این طرح مشارکت کلیه ارگانهای فرهنگی لازم می باشد.

در این جلسه رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن بیان اهمیت پرداختن به موضوع تفسیر و مبانی عالیه قرآن کریم برگزاری جلسات قرآنی را از اهم برنامه های موسسه قرآنی بینات وابسته به این اداره اعلام نمود.

در این جلسه امام جمعه اردکان حجت الاسلام حسینی بر لزوم بسط فعالیتهای قرآنی در زمینه تفسیر و مفاهیم تاکید کرد و ابراز امید واری نمود این حرکت عظیم در سطح شهر در ایام ماه مبارک رمضان مقدمه ای باشد برای آشنایی همشهریان با دستورات قرآن کریم و به کاربستن آن.

قرار است در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 30دوره کلاس آموزشی تفسیر طرح بینات  از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار شود.

موسسه قرآنی بینات اردکان مجری برگزاری این طرح می باشد.

بازدید امام جمعه اردکان از اردوی قرآن آموزان موسسه قرآنی نور الزهرا(س)

امام جمعه اردکان از روند اجرایی اردوی قرآن آموزان موسسه قرآنی نور الزهرا(س) بازدید نمود.

صبح روز یک شنبه امام جمعه اردکان حجت الاسلام والمسلمین  حسینی  طی بازدیدی از روند اردوی قرآن آموزان موسسه قرآنی نور الزهرا(س) اردکان بازدید به عمل آورد.

در این برنامه که در محل اردوگاه امام صادق(ع) منشاد برپا بود ، امام جمعه اردکان در جمع قرآن آموزان شرکت کننده در این اردو  و در هنگام نماز جماعت ظهر و عصر ، به لزوم پایبندی دختران جوان به حجاب و عفاف تاکید کرد،ایشان با اشاره به فروع دین و اصول عبادی مذهب تشییع ، تقید و اخلاص درامور عبادی را شرط رستگاری دانست.


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.