سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

کارگروه اخلاق ورفتارهای اجتماعی اردکان

 

کارگروه اخلاق و رفتارهای اجتماعی مصوبه شورای فرهنگ عمومی اردکان برای تصمیم گیری در خصوص فرهنگ سازی در جامعه برگزار شد.

به دنبال مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان مبنی بر تشکیل کارگروهای فرهنگی برای نهادینه کردن و فرهنگ سازی اخلاق و آداب اسلامی ،کارگروه اخلاق ورفتارهای اجتماعی با مسئولیت اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

حجه الاسلام والمسلمین حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در ابتدای این جلسه ضمن گرامی داشت هفته بصیرت ،گفت:بصیرت در تمام زندگی سرایت دارد،وقتی موضوعات مورد نظر رهبری به عنوان دغدغه های معظّم له مطرح می شود می بینیم ایشان بسیار جلوتر از ماوبیشتر از مسائل اطلاع دارند.

ایشان ادامه داد : انسان ها نگاه می کنند چه کاری به ضررشان است انجام نمی دهند، ولی اگر کاری نفع ظاهری داشته باشدرغبت دارند.مابایدبه مردم منافع دینی را متذکر شویم تا اگر تعبدی عمل نکردند از لحاظ عقلانی عمل کنند.

در ادامه این جلسه و پس از بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای اجرایی فرهنگ سازی در جامعه ، تببین اخلاق و آداب اجتماعی بر اساس موازین دینی و قرآنی از سوی رسانه ها ، ائمه جماعات و مراکز دینی و قرآنی مورد تصویب قرار گرفت.

قابل ذکر است این جلسه عصر روز چهارشنبه 6 دی ماه سال جاری در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.


کلاسهای حفظ کل قرآن کریم ویژه برادران در اردکان

طرح حفظ کل قرآن کریم در 5 سال در موسسات قرآن اردکان در حال برگزاری است .

در راستای طرح ملی حفظ قرآن کریم ، موسسات قرآنی اردکان در حال برگزاری کلاسهای طرح 5 ساله حفظ کل قرآن کریم می باشند.

کلاسهای حفظ کل قرآن ویژه خواهران در قالب 2 کلاس در سطوح سنی زیر 18 و بالای 18سال از سوی موسسه قرانی نورالزهرا(س) اردکان به صورت هفتگی در حال برگزاری می باشد.

همچنین کلاسهای حفظ کل قرآن ویژه برادران در حال حاضر در قالب یک کلاس از سوی همین موسسه به صورت هفتگی درحال برگزاری می باشد که ثبت نام دراین کلاسها همچنان ادامه دارد.

قرار است موسسه قرآنی بینات اردکان نیز یک دوره آموزش حفظ کل قرآن کریم با کلاسهای آمادگی طرح اعطای مدرک کارشناسی به حافظین قرآن کریم برگزار نماید و از متقاضان دعوت به ثبت نام و گزینش در این طرح شده است.

مسابقات حفظ قرآن ویژه نونهالان مهدهای قرآنی اردکان

نونهالان مهدشکوفه های قرآنی اردکان در رقابت های قرآنی حفظ یک حزب از قرآن کریم شرکت نمودند.

از سوی موسسه قرآنی بینات اردکان و با همکاری موسسه قرآنی نورالزهرا(س) و کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان یک دوره مسابقات حفظ قرآن کریم در رشته حفظ حزب اول قرآن کریم با حضور 55 نفر از نونهالان مراکز و موسسات قرآنی شهرستان اردکان برگزار شد.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با حضور در جمع متسابقین و خانواده های آنها از شیوه اجرایی این مسابقات بازدید به عمل آورد.

ایشان در سخنانی بر لزوم آموزش قرآن کریم در سنین کودکی ، یکی از اساسی ترین وظایف والدین را تربیت قرآنی کودکان بر اساس آموزه های قرآنی دانست.

قابل ذکر است از 55 نفر شرکت کننده ( 4و5 ساله ) در این مسابقه اسامی نفرات ممتاز به شرح زیر اعلام گردیده است :

نفرات اول : نرگس هاتفی - نگار زمانی

نفرات دوم : محمد طاها حیدری - زهرا سادات شاکر - علی افخمی

نفرات سوم : نرگس حسنی - فاطمه زهرا سبزواری -علی رضایی - محمد مهدی قانعی

گفتنی است این نونهالان 45 آیه ابتدای سوره بقره را طی 2 ماه حفظ نموده اند.

این مسابقه صبح روز سه شنبه 5 دی ماه سال جاری در محل موسسه قرآنی بینات اردکان برگزار شد.


------------------------------------------------------------------------------------------

افتتاحیه دوره تربیت معلم قرآن کریم در اردکان

کلاسهای آموزشی دوره تربیت معلم قرآن کریم در اردکان آغاز شد.

از سوی موسسه قرآنی نور الزهرا(س) و با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به دنبال برگزاری آزمونهای ورودی دوره تربیت معلم قرآن کریم با حضور 25 نفر از قبولشدگان آغاز شد.

در مراسم آغازین این دوره که در مرکز آموزشی موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان برگزار شد ، قانعی مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با اشاره به اهمیت فراگیری و آموزش قرآن کریم در سطح جامعه اسلامی توفیق خدمت در آستان قرآن کریم را توفیق الهی دانست.

ایشان در ادامه با بیان احادیث و روایاتی شان و مقام والای مربی قرآن را تشریح و به توضیح خصوصیات دوره پرداخت.

این دوره به مدت 120 ساعت آموزشی ادامه خواهد داشت و امید است تا نیمه اسفند ماه به اتمام رسد.

شرکت کنندگان در این دوره که شامل 25 نفر از خواهران می باشند که پس از گذاران کلاسهایی شامل قرائت , تجوید , روش تدریس روخوانی , تفسیر و احکام و آداب تلاوت قرآن کریم ، روش ها و فنون علمی و عملی تدریس ، رسم المصحف ، اخلاق معلمی و قبولی در آزمونهای پایانی موفق به دریافت گواهینامه تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم می شوند .

قابل ذکر است مراسم افتتاحیه این طرح عصر روز دوشنبه 4 دی ماه سال جاری برگزار شد.

همایش عمومی بصیرت و میثاق با ولایت در اردکان برگزار می شود

جلسه ای که بمنظور پشتیبانی از برنامه های مردمی بزرگداشت نهم دیماه در محل فرمانداری اردکان تشکیل شد.

"حجت الاسلام حسینی"درجلسه ای که بمنظور پشتیبانی از برنامه های مردمی بزرگداشت نهم دیماه در محل فرمانداری اردکان تشکیل شد با اعلام این خبر گفت:بصیرت مهمترین عامل ماندگاری خاطره نهم دیماه در تقویم تاریخ ملت ماست ومردم با بهره گیری از این عامل هرساله در سالروز نهم دیماه با برگزاری برنامه ها و همایش های مختلف میثاق خود را با ولایت تجدید می نمایند.

امام جمعه اردکان با اشاره به تلاش دشمنان در آستانه انتخابات برای القای یاس در اجتماع تصریح کرد:ارگانهای فرهنگی و نهادهای اطلاع رسان وظیفه دارند تا با حمایت ،پشتیبانی و پوشش خبری ورسانه ای برنامه های مردمی که دراین هفته برگزار می شود توطئه رسانه های بیگانه را در این برهه حساس خنثی نمایند .

وی افزود:همایش بصیرت در شهرستان اردکان روز شنبه مصادف با9دیماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینه حماسه سازان برگزا خواهد شد.

همچنین بنا به پیشنهاد امام جمعه اردکان گردهمایی کارکنان ادارات و نهادهای شهرستان در گرامی داشت 9 دی صبح روز شنبه 9 دی در محل سال اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار می شود.

فرماندار اردکان نیز باخاطر نشان ساختن حماسه مردم ایران در روز نهم دیماه به دقت و زکاوت مردم در برخورد با مسائل اشاره کرد و افزود:این هوشیاری ودقت مردم که در طول تاریخ زبانزد همه دنیا بوده است؛ شالوده بصیرتی است که مولد انقلاب،دفاع مقدس و سایر جریانات تاریخ ساز مردمی می باشد وهیچگاه از ذهن تاریخ ما پاک نخواهد شد .

در ادامه معاون فرماندار اردکان نیز با تاکید برپشتیبانی و همکاری ادارات فرهنگی برای اجرای هرچه بهترمراسم همایش عمومی بصیرت خواستار برگزاری نشستها و گفتمانهای سیاسی درمراکز دانشگاهی شهرستان اردکان با موضوع بصیرت،بیداری اسلامی و آزاداندیشی شد .

دراین جلسه همچنین از سوی فرماندار و امام جمعه پیشنهاد شد یکی از معابر اصلی و جدیدالاحداث توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر به نام 9دی نامگذاری شود.

کارکنان شهرداری اردکان در دروه آموزشی مهدویت شرکت خواهند کرد

دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان شهرداری اردکان با عنوان مهدویت وحکومت مهدوی آغاز شد.

در راستای برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت ، کارکنان شهرداری اردکان در یک دوره آموزشی با موضوع مهدویت و حکومت مهدوی شرکت می نمایند.

روز گذشته اولین جلسه آموزشی این طرح با حضور مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان آغاز شد.

شعبانعلی قانعی اردکانی در جلسه توجیهی این طرح با اشاره به برگزاری دوره های ضمن خدمت فرهنگی و قرآنی از سوی این اداره ، دوره ها را در دو بخش حضوری و غیر حضوری معرفی کرد .

قرار است دروه این دوره آموزشی در روز های زوج هفته از ساعت 2 تا 3 عصر در محل سالن اجتماعات شهرداری اردکان و به مدت 20 جلسه ادامه داشته باشد.

این دوره از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزاری می شود و شرکت در آن منوط به معرفی از سوی ادارات و نهادهای دولتی شهرستان بوده و شرکت کنندگان دراین دوره در صورت قبولی در آزمون پایانی موفق به دریافت گواهینامه 20 ساعت آموزش کارکنان دولت می شوند.

گفتنی است مراسم آغازین این دوره آموزشی عصر روز چهارشنبه 6 دی ماه سال جاری برگزار شد.


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.