سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

جلسه ستاد دهه فجر اردکان تشکیل شد

دومین جلسه ستاد دهه فجر اردکان به منظور جمع بندی و بررسی طرحهای کمیته های این ستاد تشکیل جلسه داد.

"حجت الاسلام والمسلمین حسینی"درجلسه ستاد دهه فجر که صبح روز دوشنبه 25 دی ماه با هدف ارائه گزارش مسئولین کمیته های ده گانه ستاد در محل فرمانداری تشکیل شد ؛مهمترین هدف دشمن از اعمال تحریمها وفشارهای اقتصادی که در روزهای اخیر به شدت ان افزوده است را قرار گرفتن مردم در برابر نظام اسلامی دانست و گفت:تنها راه شکست تحریمها و کوتاه آمدن دشمن این است که مردم پشتیبانی خود را از نظام اسلامی آنچنان که تا امروز مشاهده شده است ادامه دهندکه قطعا این موضوع چالشی بزرگ را پیش روی مستکبرین در دنیا ایجاد می کند که درمقابل آن هیچگونه پاسخ توجیه کننده ای به افکار عمومی جهان نخواهند داشت و با این روش قطعا پیروزی در این جنگ اقتصادی از آن مردم ما خواهد بود.

     امام جمعه اردکان اهمیت و حساسیت راهپیمایی 22بهمن امسال را از هرحیث مهم ارزیابی کرد و افزود:مردم ایران در این راهپیمایی بار دیگر عرق خود را به میهن اسلامی ومملکت و رهبرشان را به نمایش خواهند گذاشت و مشت محکم دیگری بهع دهان آمریکا و اسراییل خواهند کوبید.

     فرماندار اردکان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از برگزاری جلسات کمیته ها در زمان مقرر و پشتیبانی و محتوا بخشی به برنامه های مردمی این دهه گفت:بخش اعظم هزینه برنامه ها که مخاطب آن مردم هستند توسط خود مردم تامین خواهد شد و حمایتهای دولتی تنها در حد پشتیبانی وتهیه برخی امکانات خواهد بود .

     کمالی محوریت برنامه های انقلاب را در سی و چهارمین سالگردپیروزی آن مساجد و کانونهای فرهنگی مساجد عنوان کرد و افزود:مدارس،کارخانجات و دانشگاه ها نیز با توجه به اینکه از جامعه هدف خوبی جهت انجام فعالیت فرهنگی برخوردارند بایستی در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند .

      وی افزود علاوه بر برنامه های فرهنگی متنوع و جشنهای مختلف بیش از25پروژه عمرانی نیز در ایام الله دهه فجر درحوزه های مختلف عمران شهری،عمران روستایی،امور زیربنایی(آب ،برق،گاز ، جاده و مخابرات)و ورزشی درلیست طرح های قابل افتتاح در این دهه است که اخبار آن در طول دهه فجربه اطلاع همشهریان خواهد رسید.

 

400نفر از دانش آموزان پسر اردکانی به اردوی راهیان نور اعزام می شوند

در قالب طرح اردوی راهیان نور ، 400 نفر از دانش آموزان پسر اردکانی در هفته اول بهمن ماه به مناطق جبهه های جنوب و غرب اعزام می شوند.

"اکبر نوریان "درجلسه صبح روز دوشنبه 25 دی ماه  که بمنظور هماهنگی برنامه های اردوی راهیان نور باحضور امام جمعه و فرماندار برگزار شد با اعلام خبر اعزام دانش اموزان پسر مقطع دوم متوسطه و سوم هنرستان به اردوی راهیان نور گفت:تعداد دانش اموزان داوطلب شرکت 400نفر هستند که در قالب 9اتوبوس و طی 4روز از مناطق جنگی جنوب بازدید خواهند نمود.

     رییس اموزش و پرورش با اشاره به فضای معنوی که قبل از اجرا این اردو ،در حین اجرا و پس از آن مدارس و دانش اموزان را تحت تاثیر قرار می دهد اظهار داشت:دانش آموزان با شرکت در این اردوها واقعیتهای جنگ را از نزدیک می بینند و لمس می کنند و این دیدار گاهی باعث پر نمودن خلا و شکاف فکری بین نسلها می شود و نوجوانان با ایجاد ارتباط با ان فضای معنوی که با نقل خاطرات و روایتگری دفاع مقدس توسط رزمندگان 8سال دفاع مقدس همراه است تاثیر خوبی را فضای ایثار و شهادت می گیرند که این تاثیرات هم برای آینده معنوی و هم علمی این دانش آموزان موثر واقع خواهد شد.

     "سرهنگ موتاب"فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیز ضمن تقدیر از پیگیریهای اداره آموزش و پرورش و بسیج دانش اموزی خواستار همکاری کلیه ارگانهای فرهنگی برای اجرای هرچه بهتر ای اردوها شد .

     وی هدف از برگزاری اردوی راهیان نور را آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و خاطر نشان ساخت با همکاری کلیه دستگاه ها به غنای فرهنگی برنامه های این اردو افزوده شود.

     گفتنی است این دانش آموزان روز جمعه 3بهمن از محل حسینیه حماسه سازان اردکان پس از مراسم بدرقه مردمی راهی مناطق جنگی خواهند شد.

 

آزمون دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان شهرداری اردکان برگزار شد

آزمون دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان شهرداری اردکان تحت عنوان مهدویت در سالن اجتماعات شهرداری با حضور حداکثری کارکنان برگزار شد.

به دنبال برگزاری یک دوره آموزش ضمن خدمت کارکنان شهرداری اردکان از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان با موضوع مهدویت و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) ، آزمونهای این دوره در روز دوشنبه 25 دیماه سال جاری برگزار شد.

این دوره که شامل 10 جلسه 2 ساعته در دیماه سال جاری برگزار شد به بحث مهدویت و حکومت حضرت مهدی (عج) پرداخته شد و از وظایف منتظران واقعی منجی عالم بشریت در دوران غیبت کبری یاد شد.

 

جلسه کانون های فرهنگی وانجمن های اسلامی اردکان

مسئولین کانون های فرهنگی و انجمن های اسلامی شهرستان اردکان در جلسه ای برنامه های دهه فجر را مورد بررسی قرار دادند.

درآستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و میلاد پیامبراکرم(ص) وامام صادق(ع) جلسه ای با حضورمسئولین کانون های فرهنگی وانجمن های اسلامی تشکیل شد.

 در این جلسه که رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان به تشریح برنامه های دهه مبارک فجرو میلاد پیامبر (ص) پرداخت .

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی از فعالین فرهنگی حاضر در این جلسه خواست ، در تعظیم شعائر اسلامی و گرامی داشت مناسبتهای دینی و ملی اهتمام بیشتر داشته باشد.

در ادامه مصوب شد از سوی کانون ها وانجمن ها مراسم ویژه جشن همراه با برنامه های متنوع ،توزیع بسته های شکلات در شب میلاد پیامبر(ص) و شب آغاز دهه مبارک فجر، مسابقه کتبی وغیر حضوری ، تشکیل جند نمایشکاه از عملکرد رژیم پهلوی واهداء بن های کتاب با تخفیف 50% بین اعضای این مراکز فرهنگی انجام گیرد.

قابل ذکر است این جلسه عصر روز دوشنبه 25 دی ماه سال جاری در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برپا شد.

جلسه شورای هیئات مذهبی اردکان

اعضای شورای هیئات مذهبی اردکان برای تبادل نظر و برنامه ریزی مناسبتهای در پیش رو در جلسه ای حضور یافتند.

درآستانه فرارسیدن میلاد پیامبراکرم(ص) وتولدامام صادق(ع) وفرارسیدن دهه مبارک فجر جلسه شورای هیئات مذهبی اردکان تشکیل شد.

حجت الاسلام حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، در سخنانی ، بر مردمی شدن جشنهای دهه فجر در هیئات مذهبی تاکید نمود.

ایشان انقلاب اسلامی را برخواسته از مردم و متعلق به مردم خواند و از اعضای شورای هیئات مذهبی خواست تا روحیه انقلابی در هیئات مذهبی را تقویت نمایند.

از  مصوبات این جلسه،  ارسال برنامه های پیشنهادی این مناسبت ها به هیئات مذهبی ،تشکیل جلسه ای برای مسئولین هیئات مذهبی به میزبانی یکی از هیئات وتوزیع بسته های شکلات همراه با بروشوری ویژه در شب تولد پیامبر(ص)و دهه مبارک فجربود.

گفتنی است این جلسه روز دوشنبه 25 دی ماه سال جاری در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.

 

 جلسه کمیته فرهنگی و هنری/ تبلیغات و اقلیتها ی مذهبی ستاد دهه فجر اردکان

درنشستی برنامه های فرهنگی و تبلیغی و هنری ستاد دهه فجر اردکان همراه با برنامه های اقلیتهای مذهبی این شهرستان در ایام دهه فجر مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه  مهدی واحدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض خیر مقدم به اعضای کمیته یادآور شد امسال این اداره برنامه های متنوعی جهت بهتر برگزاری مراسمات دهه فجر را در نظر دارد.

وی اشاره کرد امیدواریم با همکاری دیگر نهادها و اعضاء بتوانیم با ارائه برنامه های متنوع یاد و خاطره دوران انقلاب اسلامی را به نحو شایسته گرامی داشته و نسل جوان را نسبت به دستاوردهای فرهنگی وهنری انقلاب اسلامی آشنا سازیم.

مهدی حیدری مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج اردکان هم اشاره کرد مجموعه سپاه و واحد فرهنگی هم آنچه در توان دارد جهت بهتر شدن برنامه های دهه فجر تلاش خواهد کرد تا به نحو احسن برنامه را پوشش داده و به سهم خود آن دوران را پاس داریم.

محمد کمالی مسئول فرهنگی دانشکده هنر و معماری هم اظهار داشت مجموعه دانشگاه هنر و معماری هم آنچه در توان دارد انجام خواهد داد و با توجه به اینکه در کمیته دانشجویی هم برنامه ها ی پیش بینی شده است در این کمیته هم هرچه بتوانیم انجام خواهیم داد تا انشا الله امسال هم چون سالهای پیش بتوانیم آحاد مردم بویژه دانشجویان را در فعالیتها سهیم کرده وبرنامه های متنوعی ارائه دهیم

مهدی قانعی مسئول فرهنگی مجتمع آموزش عالی هم بعنوان مسئول دانشجویی دهه فجر پیشنهاداتی جهت بهتر شدن برنامه ها ارائه دادند و اظهار داشتند مجتمع آموزش عالی سعی دارد با همکاری کمیته دانشجویی برنامه های متنوعی جهت بهتر شدن مراسمها ی دهه فجر ارائه دهد.

همکاری همه جانبه کمیته ها / برگزاری نمایشگاه کتاب / برگزاری جشن بزرگ انقلاب/ نمایشگاه عکس وپوستر انقلاب/ تهیه عکس وزندگی نامه اولین شهید اردکان محمد علی قانعی شهید انقلاب/مسابقه عکس انقلاب اسلامی / نصب وصیتنامه شهدای اردکان در تابلوهای مدارس / برگزاری شب شعر فجر انقلاب از مصوبات این جلسه بود

قابل ذکر است این جلسه عصر روز یکشنبه 24 دی ماه برگزار شد.


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.