سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

حضرت حجت الاسلام والمسلمین پیشوایی( ره) فرزند حسین در سال 1299 هجری شمسی در ترک آباد در میان خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. پدرش از اهل علم و فضیلت بود و مادرش سیده و از خاندان علم و عمل وخواهر محقق داماد . آقای پیشوایی بعد از فوت پدر به همراه مادر و برادر خود ، میرزا جواد ، به شهر مقدس قم عزیمت نمود و در منزل حاج شیخ عبدالکریم حایری سکونت گزید.

آیت الله حایری برای پسرشان مرحوم شیخ مهدی حایری و آقای پیشوایی که حدودا هم سن و سال بودند استادی مشخص نمودند و از این رو آقای پیشوایی و شیخ مهدی حایری هم درس و هم بحث بودند.

ایشان کتب جامع المقدمات ، سیوطی ، مطول ، معانی بیان و... را نزد اساتیدی چون محقق داماد ، مرحوم آیت الله اعرافی ، ادیب و روحی به پایان رسانیدند و تحصیل علوم دینی را تا دو سال بعد از فوت حاج شیخ عبدالکریم حایری در شهر مقدس قم ادامه دادند و پس از آن به ترک آباد مراجعت نموده و در سن 18 سالگی ازدواج کردند.

به خاطر مشکلات معیشتی به اجبار تحصیل را رها کرده و برای گذران زندگی به زراعت و کشاورزی پرداختند و شروع تحصیل در حوزه علمیه اردکان را خودشان بدین شرح بیان می کرد:

شبی مرحوم حاج شیخ عبدالکریم به خوابم آمده و از زیر عینک به من نگاه کرد و گفت میرزا : چرا درس  نمی خوانی ؟ گفتم از آقا دایی ( محقق داماد) بپرسید که مرا در یزد داماد کرد و مجبور شدم در ده بمانم و در آنجا زراعت کنم و خرجی نداشتم . شیخ عبدالکریم حایری دو مرتبه فرمود : دو تومان داری درس بخوان .

فردای آن روز به عیال گفتم : می خواهم به اردکان بروم و سوار الاغ شدم و در راه شیخ کاظم ملک افضلی را دیدم که که از لباس روحانیت بیرون آمده بود و مغازه گیوه فروشی داشت ، به من گفت : میرزا نمی خواهی درس بخوانی ؟ گفتم : چرا ولی نمی توانم باید رعیتی کنم . گفت : اخوی ما محمد می خواهد درس بخواند بیایید هم درس شوید و من ومحمد را نزد آیت الله خاتمی برد و معرفی کرد و ما تحصیل را در محضر ایشان شروع کردیم .

ایشان در ادامه گفتند کتابهایی را که از قم آورده بودم در بقچه ای گذاشته بودم وقتی کتابها را برای ادامه تحصیل برداشتم دیدم دو تومان لابلای یکی از کتابها هست که قبلا آنها را آنجا گذاشته بودم و فراموش کرده بودم.

میرزا جمال پیشوایی درحوزه علمیه اردکان مشغول به ادامه تحصیل شدند و هم زمان دو دوره تفسیر المیزان را مباحثه کردند.

و از آن زمان امامت جماعت مسجد جامع ترک آباد را بر عهده گرفتند که تا کنون حدود 65 سال است  به اقامه جماعت ، وعظ و سخنرانی و بیان احکام شرعی ادامه می دهند.

لازم به ذکر است ، مسجد جامع ترک آباد در آغاز مسجدی کوچک بود که به همت ایشان توسعه یافت و هم اکنون پذیرای جمعیتی بالغ بر 1000 نفر است ، علاوه بر این ، ایشان نقش موثری در بنای درمانگاه ترک آباد داشتند.

از جمله ویژگی های اخلاقی حاج آقای پیشوایی سخت کوشی ، کمک به نیاز مندان ، مردمی بودن ایشان را می توان نام برد به نحوی که در تمامی حالات در غم و شادی مردم شریک بوده و در مجالس آنها شرکت و سخنرانی می فرمود.

از دیگر خصوصیات ایشان همکاری در اجرای فعالیتهای فرهنگی و مراسم و مناسبتهای دینی و ولادت و شهادت اهل بیت علیهم السلام و برنامه معنوی اعتکاف است  که در این امور سعی بلیغ و همت وسیعی داشتند.

جا دارد ضایعه اسفناک ارتحال این عالم ربانی را به خانواده ایشان , مردم مذهبی ترک آباد و اردکان , قاطبه علما و مبلغین  ترک آباد و اردکان و... تسلیت عرض نموده و برای آن عالم ربانی علو درجات آرزو نماییم .

 


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.