سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

تجلیل از 60 سال فعالیت تبلیغی ، پیشکسوت تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در اردکان

حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی محیطی 60 سال عمر خود را در راه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی خرج نموده است.

از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان مراسم تجلیل از پیشکسوت امر تبلیغ ، حجت الاسلام والمسلمین پیشوایی پنجشنبه شب 24تیر ماه در محل مسجد  صاحب الزمان(عج) برگزار میشود.

اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن دعوت از روحانیون و مردم قدرشناس اردکان برای شرکت در آیین گرامی داشت مقام این مبلغ نمونه قصد آن دارد تا در این مراسم از خدمات 60 ساله تبلیغی این روحانی فاضل و پیشکسوت عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی تجلیل به عمل آورد.

دراین مراسم با اعطای لوح تقدیر و جوایزی از خدمات ارزنده این عالم فرزانه تقدیرمی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی محیطی اردکانی و 60 سال خدمت در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی

شرحی بر زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی محیطی اردکانی

به تاریخ 1304در خانواده ا ی مذهبی وسنتی فرزندی چشم به جهان گشود نام اورا علی نهادند.اوچهارمین فرزند خانواده بود ودر دامان مادری پرورش یافت که شوق داشتن فرزندانی روحانی را آرزوی خود می دانست.

شوق وعلاقه وی به تحصیل باعث شد تا در سن هفت سالگی وارد مکتبخانه شود وبه فراگیری علوم قرآنی بپردازد ودر تداوم آن وارد مدارس نظام جدید گردید وسطوح آموزش ابتدایی خود را به پایان رساند.اما به علت عدم توانایی مالی خانواده واوضاع نابسامان اقتصادی آن زمان به ناجار تحصیل را رها کرده وبه جهت تامین معیشت زندگی به عنوان کارگر ساختمان مشغول به کار شده وبعد از مدتی به عنوان استاد بنا سنتی مشغول می گردد.

در سن 22 سالگی به قصد زیارت حرم امام رضا(ع)و دیدار با برادر بزرگتر خودبه همراه مادر خویش عازم مشهد مقدس می گردد.شوق به تحصیل علوم دینی وتشویق وترغیب اطرافیان ودوستان روحانی ،وی رابر آن می دارد تا به همراه برادر خود وارد حوزه علمیه مشهد مقدس شده وعلیرغم مشکلات فراوان مالی واقتصادی وقحطی ناشی از حمله سربازان شوروی به مشهد مقدس با تمام مشکلات مبارزه نموده وبه مدت دو سال تحصیل خود را ادامه می دهد.پس از آن مجددا به دیار خود باز گشته ودر حوزه علمیه اردکان زیر نظر اساتید آن حوزه از جمله حاج ملا محمد حائری وآیت الله سید روح ا...خاتمی به ادامه   دروس حوزوی می پردازد.

مروری بر تحصیلات حوزوی - اساتید

و فعالیتهای تبلیغی بعد از تحصیل

حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی محیطی

پس از اتمام دوره تحصیلی در حوزه علمیه اردکان راهی قم و وارد حوزه علمیه قم می گرد وبه فراگیری سطوح بالاتر دروس حوزوی زیر نظر اساتید بزرگی چون :آیت الله بروجردی در درس خارج فقه   - حضرت امام خمینی(ره)در درس اصول - آیت الله محقق داماد دروس فقه واصول- آیت الله فکور در درس فلسفه ومنطق کسب علم می نماید.

پس از چند سال تحصیل در حوزه علمیه قم به جهت نیاز مردم به زادگاه خویش باز گشته وبه هدایت وارشاد مردم مشغول می گردد وهمچنان به تحصیل وتدریس در حوزه علمیه اردکان ادامه می دهد.

امامت جماعت ،وعظ و خطابه در کنار کارهای علمی وحوزوی باعث می شود تا ارتباط خود را به طور مستمر با مردم حفظ نماید و او را فردی درد آشنا و رنج کشیده و صادق وپاک دامن بدانند ونه تنها در شهر اردکان بلکه در اکثر روستا های اطراف اردکان مشتاق وپذیرای وی بودند وایشان بارها برای ارشاد وهدایت واقامه نماز جمعه به آن    روستاها مسافرت می کردند.

مروری بر خصوصیات اخلاقی و رابطه با مردم

حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی محیطی

زمانی برای احداث مسجدی با دوستان خویش وبا همت مردم جهان آباد میبد اقدام به ساخت آن مسجد می نماید وامامت جماعت آن را هم برعهده می گیرند ومدت ها جهت اقامه نماز جماعت همه روزه به آن روستا می رفتند.

از دیگر کارهای علمی ایشان علاوه بر تدریس در حوزه علمیه اردکان و تربیت طلاب جوان می توان به ختم سه دوره مباحثه علمی تفسیر المیزان به عربی با دیگر طلاب وروحانیون اشاره کرد که در حوزه علمیه اردکان برگزار می گردید.

از خصوصیا ت اخلاقی ایشان حسن خلق با مردم ،بی تکلف وبی ریا ،ساده زیست بودن می باشد.

اهمیت زیاد به برگزاری نماز جماعت وتاکید فراوان بر درست قرائت نمودن واجرای نماز از دیگر ویژگی های ایشان وپشت پا زدن به مناصب پست ومقام دنیوی وچرب وشیرین آن چه قبل وچه بعد از انقلاب اسلامی می باشد. وعلیرغم فراهم بودن آن مناصب وپیشنهاد به وی هرگز حاضر به پذیرش آن نشد.

علاقه وی به کشاورزی باعث شده است در کنار کسوت   روحانیت به مولای خویش حضرت علی(ع) اقتدا نموده و وهم اکنون نیز که در سن 85 سالگی به سر می برند بخشی از اوقات خویش رابه این امر اختصاص دهند.

امید است خداوند بزرگ تلاش های وافر ایشان رادر احیای دین وپاسداری از حریم ائمه طا هرین را ارج عنایت و وی را در زمره بندگان پاک و صالح خویش و از سربازان راستین امام زمان(عج)قرار دهد.

 


به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.