سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

در هفته جاری  بیش از 150 جلد کتاب به 7 کانون فرهنگی قرآنی اردکان تحویل شده است.

به همت کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و باهدف تجهیز کتابخانه های کانونهای فرهنگی و قرآنی در هفته گذشته بیش از 150 جلد کتاب به کانونها اعطا شد.

کتب دینی و معارف اسلامی، تاریخ اسلام و تشیع ، علوم قرآنی ، آموزش قرآن کریم ، ادعیه و معارف دینی ، کتبکودک و نوجوان از جمله کتابهایی بود که به این کتابخانه ها اعطا شده است.

 قابل ذکراست در حال حاضر بیش از 15 مرکز فرهنگی و قرآنی و مسجد  در اردکان دارای کتابخانه فعال می باشد .

کتب اعطا شده از منابع محلی تهیه شده و امید است با عنایت مسئولین این امر تقویت گردد.


به منظور هماهنگی در برنامه های آموزش قرآن کریم  جلسات هفتگی با حضور مربیان و معلمان قرآنی در محل مرکز قرآنی نور الزهرا(س) اردکان تشکیل می شود.

به همت کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور هماهنگ سازی برنامه های کلاسهای قرآنی به ویژه کلاسهای طرح نهضت قرآن آموزی دوشنبه هر هفته جلسه هفتگی مربیان و معلمین قرآنی در محل مرکز قرآنی نور الزهرا(س) اردکان برگزار می شود.

 توجیه طرح های آموزش قرآن آشنایی با شیوه های جذاب سازی کلاسهای قرآنی   مرور شیوه های تدریس قرآن کریم انتقال تجربیات کلاسداری  بین معلمین قرآن از جمله برنامه هایی این جلسات می باشد.

درحال حاضر در هر هفته بیش از 50 نفر از مربیان دراین جلسات شرکت می کنند .

این جلسات  از ابتدای خرداد ماه آغاز و تا پایان فصل تابستان به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.


همزمان با پایان سال تحصیلی جاری دوره های آموزش قرآن مرکز قرآنی مصباح الهدی به اتمام رسید.

مرکز قرآنی مصباح الهدی اولین مرکز قرآنی ویژه نونهالان و خردسالان در شهرستان اردکان که زیر نظر کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان اداره می شود در هر سال تحصیلی باتحت پوشش قرار دادن نونهالان و خردسالان علاقمند به یاد گیری قرآن کریم به تشکیل کلاسهای آموزش قرآن اقدام می نماید.

در سال تحصیلی جاری نیز 2 کلاس حفظ جزء اول قرآن کریم ، 2 کلاس حفظ آیات موضوعی قرآن کریم و 1 کلاس حفظ جزء سی ام قرآن کریم در این مرکز تشکیل شد که با پایان یافتن سال تحصیلی برنامه های آموزشی این مرکز نیز به اتمام رسید.

پس از اخذ آزمونهای پایانی این دوره  ها بیش از 25 نونهالال موفق به حفظ آیاتی از سوره مبارکه بقره ، 15 نونهال موفق به حفظ  سور جز سی ام قرآن کریم  و 30 نونهال موفق به حفظ بیش از 15 آیه موضوعی با ترجمه آن در زمینه های اخلاقی و اجتماعی شده اند.

کلاسهای هنری ، تفریحی و آموزش اخلاق اجتماعی و فرهنگی از دیگر برنامه های این مرکز قرآنی برای نونهالان بوده است.


مسابقات قرآن کریم در قالب جشنواره قرآنی نونهالان ماه در محل مرکز قرآنی مصباح الهدی برگزار شد.

از سوی کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و با هدف تقویت فعالیتهای قرآنی نونهالان یک دوره جشنواره قرآنی نونهالان با شرکت نونهالان حافظ بخشهایی از قرآن کریم در محل مرکز قرآنی مصباح  الهدی اردکان  برگزار شد.

در این جشنواره بیش از 45 نفر از نونهالان به رقابت با یکدیگر پرداختند .

مسابقه حفظ  جز اول قرآن کریم

مسابقه حفظ سور جزء سی ام قرآن کریم

مسابقه حفظ آیات موضوعی قرآن کریم از رشته های مختلف این سری از مسابقات بود.

قرار است از بین شرکت کنندگان به 9 نفر از ممتازین در سه رشته جوایز نفیسی اعطا شود.

همچنین  از مادران نونهالان ممتاز نیز در مراسم جشنی تقدیر به عمل خواهد آمد.


ستاد برگزاری برنامه های فاطمیه در اردکان تشکیل شد.

در آستانه ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه سلام الله علیها جلسه ستاد بزرگداشت ایام فاطمیه  دوم درمحل سازمان تبلیغات اسلامی اردکان تشکیل شد.

در این جلسه برنامه های معنوی و مذهبی این ایام  بررسی شد .

هدف از تشکیل این ستاد برنامه ریزی در زمینه تبیین ابعاد وجودی و سیره عملی  حضرت صدیقه طاهره (س) و احیاء شعاتر مذهبی در این ایام اعلام شده است.

 فضا سازی تبلیغی در سطح شهرستان ، برپایی مراسم باشکوه  با حضور دستجات عزاداری ، سیاهپوش نمودن سطح شهر و اماکن تجاری و بازار ،  برپایی برنامه های محوری و مجالس مذهبی  از جمله برنامه های مصوب در این ستاد بود.

مقرر شد ائمه جماعات مساجد نیز در بزرگداشت این ایام در مساجد برنامه های ویژه ای اجرا نمایند.


طی یک اردوی فرهنگی تفریحی بیش از 35 نفر از نونهالان ممتاز مزکر قرآنی مصباح الهدی مورد تشویق واقع شدند.

در این اردوی یک روزه بیش از 35 نفر از ممتازین برنامه های قرآنی مرکز قرآنی مصباح الهدی به  امام زاده پیر بفروییه عزیمت نمودند.

این اردو که از سوی کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان و با هدف تشویق نونهالان ممتاز در زمینه های حفظ قرآن کریم برگزار شد شامل برنامه های متنوعی از جمله کوهنوردی ، مسابقات فرهنگی و تفریحی ، همخوانی قرآن کریم و ... بود.

در پهنای بیکران طبیعت دستان معصوم نونهالان حافظ قرآن بود که به سوی آسمان برافراشته شد و عاجزانه از خداوند کریم سلامتی و فرج آقا امام زمان (عج) را درخواست نمود.

در ادامه این اردو نونهالان با اجرای همخوانی قرآن کریم فضای طبیعت را نورانی نمودند.


جلسه ای با حضور بیش از 70 نفر از معلمان قرآن به منظور هماهنگی بیشتر در تشکیل کلاسهای قرآنی سال جدید درمحل تکیه علی اصغری اردکان تشکیل شد.

با حضور بیش از 70 نفر از معلمین و مربیان قرآن کریم و به منظور بررسی راهکارهای جذاب سازی کلاسهای قرآنی جلسه ای در محل تکیه علی اصغری(ع) تشکیل گردید.

در این جلسه پس از تلاوت آیات کلام الله نور حجت الاسلام حاجی اسماعیلی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی اردکان به  ضمن گرامی داشت  ایام فاطمیه  به عنایات ویژه الهی به کشور اسلامی ایران اشاره کرد . ایشان تشکیل کلاسهای قرآن و ترویج قرآن کریم را از عنایات ویژه پروردگار به معلمین قرآن دانست و ابراز امید واری کرد در سال جاری نیز چون گذشته کلاسهای قرآنی با کیفیت عالی برگزار شود.

در ادامه مسئول کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان با اشاره به احادیث و روایاتی شان والای معلم قرآن را متذکر و به پاره ای از خصوصیات معلم موفق قرآن اشاره کرد.

ایشان ضمن توجیه طرح های آموزشی قرآن کریم برگزاری کلاسهای روخوانی روانخوانی تجوید و مفاهیم را از عمده فعالیتهای قرآنی در سال جاری عنوان کرد و از معلمین قرآن  خواست تا بر کیفیت برنامه های آموزشی کلاسهای قرآنی بیفزایند.

برگزاری دوره های باز آموزی ، آموزش جذاب سازی کلاسهای قرآنی ، روانشاسی پرورشی تدریس قرآن از جمله آموزشهایی است که برای مربیان قرآنی تدارک دیده شده است.

قرار است تا قبل از تابستان که فصل شروع کلاسهای قرآنی است این دوره ها بر ای معلمین قرآن برگزار گردد.


طلاب خواهر حوزه علمیه شهرستان اردکان در تابستان امسال کلاسهای قرآنی احکام و معارف اسلامی برگزار می نمایند.

بنا به اعلام مجمع طلاب حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان اردکان در تابستان امسال کلاسهای  قرآنی در موضوعات روخوانی روانخوانی مفاهیم  و تفسیر به علاوه کلاسهای احکام و قصص قرآنی ویژه خواهران در مقاطع سنی مختلف در محل حوزه برگزار می شود.

ثبت نام از متقاضیان از ابتدای خرداد ماه آغاز  می شود. قرار است مدیریت و مربی گری این کلاسها را خواهران طلبه بر عهده گیرند .

سازمان تبلیغات اسلامی اردکان مسئولیت تامین محتوای آموزشی  و برنامه های جنبی کلاسهای برگزار شده را برعهده گرفته است.

پیش بینی می شود بیش از 100 نفر از دختران مقاطع سنی راهنمایی و دبستان دراین کلاسها شرکت نمایند.


20 نفر از بانوان ممتاز جلسات قرآنی اردکان به اردوی فرهنگی تفریحی قم و جمکران اعزام شدند.

از سوی کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اردکان 20 نفر از  خواهران ممتاز جلسات قرآنی در اردوی فرهنگی زیارتی به زیارت حرم حضر معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران  نائل آمدند.

در این اردوی فرهنگی شرکت کنندگان علاوه بر بهره مندی از زیارتگاهها در نشست فرهنگی که در محل مرکز فرهنگی بیت النور قم برگزار شد ، با راهکارهای کاربردی انس با قرآن کریم آشنا شدند.

زیارت پنج امام زاده و آقا علی عباس ، بازدید از نمایشگاه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه های این اردو بود.

ممتازین جلسات قرآنی بانوان اردکان در جلسه قرآنی حرم حضور معصومه (س) که قبل از اذان ظهر روز جمعه برگزار می شود نیز شرکت نمودند.


عصر 23 اردیبهشت ماه  همایش گفتمان دینی با موضوع مهارتهای زندگی در محل مسجد علوی شهرستان اردکان برگزار شد.

جمعی از فعالین این مسجد  عصر روز چهار شنبه 23 اردیبهشت ماه گردهم آمدند و در همایش گفتمان دینی با مهارتهای زندگی از دید اسلام آشنا شدند.

در این همایش حجت الاسلام کوثری به شیوه های اسلامی زیستن اشاراتی داشت و  راههای کسب معنویت در زندگی را برشمرد.

ایشان بهره مندی از فرامین قرآن در رسیدن به قله های رفیع رستگاری در زندگی را از اساسی ترین لازمه های انسان کامل دانست و انسان پویا را انسانی معرفی کرد که در حال پیشرفت و تعالی به سوی معبود است.

در ادامه این همایش استاد جلسه به پرسش های مطرح شده پاسخ گفتند.


<      1   2   3      >
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.