سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

محفل انس با قرآن دانشجویی در اردکان

محفل قرآنی با حضور دانشجویان اردکان و با قرائت قاریان ممتاز کشوری  برگزار شد.

محفل قرآنی نور از سوی مراکز آموزش عالی شهرستان اردکان با همکاری فرمانداری ، اوقاف ، ارشاد و اداره تبلیغات اسلامی اردکان ، صبح روز دوشنبه 16 اسفند ماه  در محل مسجد دانشگاه پیام نور  شهرستان اردکان برگزار شد . در این محفل نورانی قاریان قرآن کریم آقایان محمد فتوحی ، حمید شاکر نژاد از ممتازین قرائت کشور به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند ، اجرای تواشیح و همخوانی توسط گروه ممتاز کشوری عروه الوثقی از مشهد مقدس  از دیگر برنامه های این محفل قرآنی بود .

حجت الاسلام والمسلمین دیداری امام جمعه اردکان در این محفل در سخنانی ضمن تشکر از مهمانان قرآنی توجه ویژه دانشجویان به مباحث قرآنی را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار اردکان نیز ایجاد فضای قرآنی به برکت سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در سطح استان را در آستانه سال جدید مایه برکت و رحمت اعلام نمود.

 

 

مراسم عصری با قرآن ویزه بانوان اردکانی

قاریان و حافظان قرآنی و گروههای تواشیح خواهران در حسینیه حماسه سازان اردکان به اجرای برنامه های قرآنی پرداختند.

از سوی موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و فرمانداری این شهرستان مراسم عصری با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری شرکت کننده در سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ، عصر روز دوشنبه 16 اسفند ماه در محل حسینیه حماسه سازان اردکان برگزار شد.

در این محفل نورانی خواهر عیدی پور از شیراز یکی از ممتازین قرآنی به تلاوت قرآن کریم پرداخت و گروه ریحانه الرسول از اردبیل نیز به اجرای تواشیح مبادرت نمود.

اجرای قرائت توسط قاریان ممتاز شهرستان و گروهها ی قرآنی موسسه نور الزهرا(س) اردکان از دیگر برنامه های این محفل نورانی بود.

گفتنی است نظیر همین برنامه در همین ساعت با حضور قاریان ممتاز برادر در محل پادگان اردکان اجرا شد.


دومین جلسه کانون مداحان اردکان سه شنبه شب مورخ 23/11/89در اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار گردید .در این جلسه که حجت  الاسلام محمد حسین حاجی اسماعیلی  رییس اداره تبلیغات اسلامی اردکان نیز حضور داشتند مقرر گردید :      

ثبت نام دوره های آموزشی خواهران شروع شود.

سطح بندی مداحان جهت برنامه های آموزشی وهمچنین برنامه ریزی دوره های آموزشی مداحی جهت برادران به زودی انجام پذیرد.


نمایشگاه کتاب اداره تبلیغات اسلامی اردکان که به مناسبت دهه فجر برپا شده بود 24بهمن به کار خود پایان داد.به گزارش آقای حسن فتاحی مسئول نمایشگاه قرا بود این نمایشگاه تا 22بهمن برپا باشد که با توجه به استقبال بی سابقه مردم تا24بهمن ماه تمدید شد . در این مدت بیش از 8000جلد کتاب با تخفیف 50درصد به فروش رسید که در طول سالهای گذشته بی سابقه بوده است.نمایشگاه


اعزام فعالین قرآنی اردکان به همایش استانی

220 نفر ازفعالین قرآنی اردکان به همایش استانی جامعه قرآنی یزد اعزام شدند.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان با همکاری موسسات قرآنی بینات و نور الزهرا(س) 220 نفر از فعالین قرآنی شهرستان اردکان را جهت شرکت در همایش قرآنی جامعه قرآنی یزد اعزام نمود.

در این همایش که با تلاوت آیات قرآن کریم همراه بود ، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ، رئیس دار القرآن کریم استان ، دبیر اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد و دبیر اتحادیه موسسات قرآنی کشوری حضور داشتند.

فعالین قرآنی اعزامی از اردکان از جمله اساتید و قاریان ، مربیان ، اعضای موسسات ، شرکت کنندگان دردروه های آموزش قرآن بودند.

 جشن فجر در کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان

جمعی از نونهالان قرآنی مهدشکوفه های موسسات قرآنی اردکان در محل سالن امام علی(ع) جشن فجر برگزار کردند.

نونهالان مهدشکوفه های موسسات قرآنی اردکان در همایشی که در روز 5شنبه 21 بهمن برگزار شد در محل سالن امام علی(ع) اردکان جشن فجر برگزار نمودند.

در این برنامه 110 نفر از نونهالان مهد ها حضور داشتند که با قرائت قرآن و همخوانی سوره فجر آغاز گردید.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع مادران نونهالان در این برنامه ضمن اشاره به اینکه قرآن کریم روشن کننده مسیر زندگی اجتماعی و فردی ماست ، تعالیم عالیه قرآن کریم را سرچشمه پیشرفت های انقلاب اسلامی دانست.

اجرای مسابقات فرهنگی ویژه نونهالان ، تقدیر از مربیان قرآنی موسسات قرآنی ، تقدیر از مادران حافظ قرآن کریم از دیگر برنامه های این برنامه بود. 

محفل نور در اردکان

شب جمعه محفل انس با قرآن کریم در مسجد روح الله  اردکان برگزار شد.

محفل قرآنی نور از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری موسسه قرآنی بینات ، شب جمعه 21بهمن در محل مسجد روح الله (ره) شهرستان اردکان برگزار شد . در این محفل نورانی قاریان قرآن کریم آقایان محمد فتوحی ، عباس بمانی، علی حیدری و ناصر خانی  به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند ، اجرای تواشیح و همخوانی توسط گروه انصار المحسن اردکان از دیگر برنامه های این محفل قرآنی بود .

حجت الاسلام والمسلمین حاجی اسماعیلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در این محفل در سخنانی ضمن برشمردن وظایف مومنان در امر تلاوت و فهم و درک معانی آیات جلیله قرآن کریم بر لزوم پایبندی به فرامین وحی تاکید نمود.

در این محفل مسابقه ای از سوی موسسه قرآنی بینات  مطرح گردید و به 25 نفر از برندگان جوایزی از جمله (قرآن کریم +رحل + سی دی نرم افزار قرآنی طوبی) اعطا شد.

 

ایستگاه بادکنک در راهپیمایی 22 بهمن اردکان

موسسات قرآنی بینات و نورالزهرا(س) اردکان در راهپیمایی 22 بهمن ایستگاه بادکنک راه اندازی نمودند.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و با همکاری موسسه قرآنی بینات وموسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان ایستگاه بادکنک در مسیر راهپیمایی 22 بهمن اردکان راه اندازی شد.

این ایستگاه که مزین به آیه ای از قرآن کریم ( ان اوهن البیوت لبیت العنکبوت) بود اقلام فرهنگی از جمله پلاکارد ، پوستر های قرآنی و انقلابی ، لوح فشرده انقلاب ، پرچمک جمهوری اسلامی و بادکنک را تحویل نونهالان و کودکان و نوجوانان شرکت کننده در راهپیمایی 22 بهمن اردکان می داد.

این ایستگاه با استقبال پرشوری در مسیر راهپیمایی اردکان مواجه بود.

 نشست دانش آموزی نماز در هنرستان فرودس اردکان

دانش آموزان هنرستان فردوس اردکان در نشستی مباحثی پیرامون نماز را آموختند.

از سوی ستاد اقامه نماز شهرستان اردکان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان نشست دانش آموزی نماز در محل سالن نمازخانه هنرستان فردوس برگزار شد.

صبح روز 5شنبه 21 بهمن ماه نمازخانه این هنرستان با حضور کلیه هنرآموزان پای صحبتهای حجت الاسلام حاجی اسماعیلی دبیر ستاد اقامه نماز در اردکان نشستند.

بررسی راهکارهای جذب جوانان به مساجد ، تشریح ابعاد فرهنگی و تربیتی نماز جماعت ، راهکارهای کسب توجه و اخلاص در نماز از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح گردید.

در ادامه شرکت کنندگان سئوالات و مطالب خود را در قالب گفت و شنود حضوری مطرح نمودند.

 آزمونهای پایانی دوره های قرآنی موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان

موسسه نورالزهرا(س) اردکان به دنبال برگزاری دوره های مختلف قرآنی آزمونهای این دوره ها را در هفته جاری برگزار می نماید.

در شش ماهه دوم سال جاری موسسه قرآنی نورالزهرا(س) کلاسهای متعدد قرآنی در زمینه های قرائت سطح 2 ، مفاهیم سطوح 1تا3 و قرآئت صطح 3 برگزار نموده است قرار است آزمونهای پایانی این دوره ها به طور هماهنگ در هفته جاری در محل این موسسه برگزار شود.

280 نفر قرآن آموز در شش ماهه دوم سال 1389 از طرح های آموزشی این موسسه بهره مند شده اند.

 

مساجد و اماکن مذهبی اردکان در سوگ شهادت امام حسن عسکری(ع)

همزمان با 8 ربیع الاول مراسم عزاداری و سوگواری یازدهمین امام شیعیان در مساجد و مراکز دینی اردکان برگزار شد.

همزمان با برگزاری مراسم سوگواری حضرت امام حسن عسکری (ع) ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان با حضور در مراسم یکی از مساجد اردکان طی سخنانی  در خصوص ویژگی‌های امام حسن عسگری گفت:در اثر فشارهای سیاسی و اختناق شدیدی که از سوی حکمرانان عباسی اعمال می‌شد موضوع جانشینی بعد از حضرت امام پازدهم در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

مراسم سوگواری حضرت امام حسن عسکری (ع) در مساجد و مراکز دینی اردکان برگزار شد که در این مراسم شیعیان به نوحه سرایی وسینه زنی پرداختند.

 

جشن میلاد پیامبر اکرم (ص)  و مراسم اعطا جوایز مسابقات قرآنی در مسجد صدر آباد اردکان برگزار خواهد شد

در شب 17 ربیع الاول ، جشن با شکوهی همراه با اعطای جوایز مسابقات فرهنگی و قرآنی در مسجدصدر آباد اردکان برگزارمی شود.

بنا به اعلام قبلی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور گرامی داشت ایام میلاد با سعادت حضرت نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) و به جهت تجمیع مراسم اهدای جوایز مسابقات مختلف فرهنگی و قرآنی مراسم جشنی در شب 17 ربیع الاول در محل مسجد امام صادق(ع) صدر آباد اردکان برگزار می شود.

قرار است در این مراسم جشن که با همکاری واحد فرهنگی این مسجد برگزار خواهد شد از حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت و گروههای تواشیخ و همخوانی قرآن کریم استفاده شود.

 

مراسم آغاز امامت امام زمان(عج) دراردکان

مراسم گرامی داشت سالروز آغاز امامت و زعامت حضرت ولیعصر(عج) در اردکان برگزار شد.

همزمان با فرارسیدن 9 ربیع الاول سالروز آغاز امامت و زعامت حضرت مهدی (عج) برنامه های ویژه ای در مساجد ولیعصر(عج) – صاحب الزمان بلوار و علی بیک برگزار شد.

دراین مراسم سخنران به ابعاد امامت این امام غایب اشارتی داشته باشند و در کنار آن مداحان به مناجات با امام زمان پرداختند.

زنگ انتظار در مدارس ، توزیع بروشور انتظار، مسابقه فرهنگی مهدویت وگفتمان دینی در 3 مرکز فرهنگی ازدیگر برنامه های این مناسبت بود.

 


برنامه های قرآنی دهه فجر انقلاب اسلامی اردکان

از سوی کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر اردکان برنامه های قرآنی دهه فجر اعلام شد.

کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان به برنامه های کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اردکان را به شرح زیر اعلام نمود.

برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد جامع عقدا و مسجد روح الله (ره)

برگزاری جشنواره قرآنی

برگزاری همایش بزرگ فعالین قرآنی

برگزاری مسابقات حفظ و ترجمه سوره فجر

جشن انقلاب در مهد کودک های قرآنی

نشست های قرآنی پایگاهها ی بسیج

همخوانی سوره فجر در مدارس و مهد کودک ها

برگزاری مسابقات فجر 32 و ...

 

 

 

برگزاری مسابقه فجر 32 در اردکان

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی مسابقات فجر 32 در مساجد و مراکز فرهنگیو قرآنی  اردکان برگزار می شود.

از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به مناسبت فرار سیدن دهه فجر انقلاب اسلامی مسابقه فجر فجر 32 در سطح مساجد و مراکز فرهنگی و قرآنی برگزار می گردد.

گفتنی است این مسابقه به صورت  غیر حضوری در مراسم جشن های دهه فجر توزیع خواهد شد.

پیش بینی می شود بیش از 5000 نفر در این سری از مسابقات شرکت نمایند.

 

 

نمایشگاه داستان انقلاب درمساجد اردکان

نمایشگاه عکس و پوستر انقلاب در قالب دوره های نمایشگاهی در مساجد شهرستان اردکان برپا میگردد.

باهماهنگی و همکاری اداره تبلیغات اسلامی اردکان مجموعه های نمایشگاهی داستان انقلاب و 50 سال حکومت پهلوی به صورت دوره ای در مساجد اردکان به نمایش گذارده خواهدشد.

در این نمایشگاهها تاریخ حکومت ستمشاهی و نمونه هایی از استبداد و استبکار آن دوران به نمایش گذارده شده است.

قرار است نمازگزاران مساجد پس از بازدید از این نمایشگاهها مقالاتی در خصوص مقایسه دوران پهلوی باانقلاب بنویسند.

 

32 مسجد  و 32 نمایشگاه کتب دینی و قرآنی دراردکان

در دهه فجر امسال نمایشگاه کتب علوم قرآنی در مساجد شهر اردکان راه اندازی می شود.

در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردکان نمایشگاه کتب قرآنی در 32 مسجد اردکان راه اندازی خواهد شد.

در جلسه  ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن تصویب این موضوع راهکارهای اجرایی آن نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این طرح از ابتدای ایام الله دهه فجر امسال در سطح شهر آغاز شده و با استقبال خوبی روبرو بوده است.

 


در سی ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جهت آشنایی وآگاهی مردم بخصوص جوانان نرم افزار 50 سال حکومت پهلوی جهت نمایش در مساجد واماکن کذهبی بین رابطین مساجد ومسئولین کانونها وانجمنهای اسلامی وهمچنین مسئولین پایگاههای مقاومت بسیج توزیع شد


در سی ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وبرای تجدید خاطره با امام وشهدای انقلاب ویادآوری حوادث آن دوران تعداد زیادی پوستر با موضوعات گوناگون بین مساجد شهری وروستایی ومدارس ودیگر اماکن فرهنگی توسط اداره تبلیغات اسلامی اردکان توزیع شد


در گرامیداشت دهه مبارک فجر واجرای برنامه های فرهنگی دینی در مساجد شهرستان ،اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان پشتیبانی از اجرای جشن انقلاب در سی ودو مسجد شهرستان را انجام می دهد .این مراسم ها در سی ودومین سالگرد انقلاب اسلامی در 32 مسجد اجرا می شود


به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر نمایشگاه کتاب ومحصولات فرهنگی به همت اداره تبلیغات اسلامی اردکان   وبا همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در نگارخانه شفق اردکان برپا گردید این نمایشگاه با حضور امام جمعه محترم ، فرماندار ،رییس اداره تبلیغات اسلامی و رییس اداره ارشاد وجمعی از مسئولین شهرستان  در تاریخ 12 بهمن افتتاح شد در این نمایشگاه بیش از 700عنوان کتاب و7000جلد کتاب با 50درصد تخفیف عرضه شده است .این نمایشگاه از12 الی 22 بهمن  جهت بازدید عموم برپا می باشد .


<      1   2      
به روایت لینک:
دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
*توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.