سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست | لیست مطالب | آرشیو مطالب | پروفایل مدیر | ارتباط با ما

عید قربان که پس از وقوف در عرفات (مرحله شناخت) و مشعر (محل آگاهی و شعور) و منا (سرزمین آرزوها، رسیدن به عشق) فرا مى رسد، عید رهایى از تعلقات است. رهایى از هر آنچه غیرخدایى است. در این روز حج گزار، اسماعیل وجودش را، یعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنیوى پیدا کرده قربانى مى کند تا سبکبال شود.


صدای پای عید می آید. عید قربان عید پاک ترین عیدها است عید سر سپردگی و بندگی است. عید بر آمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است. عید قربان عید نزدیک شدن دلهایی است که به قرب الهی رسیده اند. عید قربان عید بر آمدن روزی نو و انسانی نو است.


.......و اکنون در منایی، ابراهیمی، و اسماعیلت را به قربانگاه آورده ای اسماعیل تو کیست؟ چیست؟ مقامت؟ آبرویت؟ موقعیتت، شغلت؟ پولت؟ خانه ات؟ املاکت؟ ... ؟

ادامه مطلب...

روز عرفه ، از روزهای شریف سال و از بهترین عید های واقعی بندگان خدا است.گرچه این روز به عید معروف نشده ولی روز با سعادت وبا برکتی است.پیامبر خدا (ص) در باره اهمیت این روز فرمود : و یوم عرفة یباهی الله به الملائکة (1) ؛ روز عرفه ، روزی است که خدای متعال در آن روز به فرشتگانش مباهات می نماید.



امام زین العابدین (ع) نیز در اهمیت این روز بزرگ ، در فرازی از دعایش گفت : اللّهم اِنّ هذا یوم عرفة ، یوم شرّفته و کرّمته و عظّمته ، نشرت فیه رحمتک ، و مننت فیه بعفوک ، و اجزلت فیه عطیتک ، و تفضّلت به علی عبادک (2) ؛ بارخدایا ، این روز روز عرفه است ، روزی است که آن را شرافت ، کرامت و عظمت بخشیدی و رحمت خود را در این روز منتشر نمودی و با عفو و بخشایشت [ بر بندگان ] منت گذاشتی و بر عطایایت فزونی داده و بر بندگانت تفضل کردی .



این روز ، از این جهت روز عید بندگان محسوب می شود که خداوند متعال درهای رحمت و بخشایش خویش را بر روی بندگانش گشوده است و از گروه گروه آنان در می گذرد.



امام سجاد (ع) در این باره فرمود: انّه اِذا کان یوم عرفة ، قال الله لملائکة سماء الدنیا : انظروا الی عبادی آتونی شعثاً غبراً ، ان حقّاً علیَّ ان اُجیبهم ، اُشهدکم انّی قد شفعت محسنهم فی مسیئهم ، و قد تقبلت من محسنهم فلیفیضوا مغفور لهم . ثم یأمر ملَکین بالمأزمین ، هذا من هذا الجانب و هذا من هذا الجانب یقولان : اللّهم سلّم .فما یکاد صریعا و لا کسیراً (3) ؛ هنگامی که روز عرفه فرا می رسد ، خداوند متعال به فرشتگان آسمان دنیا می فرماید : به بندگانم بنگرید که چگونه ژولیده مو و غبار آلود ( از عرفات حرکت ) و به سوی من می آیند. از آنان حقی بر من است که اجابتشان نمایم .شما را گواه می گیرم که من شفاعت نیکوکاران از بدکاران آنان را پذیرفته و از نیکوکاران به شایستگی قبول می نمایم . پس ( به سوی مشعر  و منی ) کوچ کنند در حالی که مشمول غفران و بخشایش من شده اند.



آن گاه خداوند منان به دو تن از فرشتگانش فرمان می دهد که در دوسوی تنگه مأزمین ( حد فاصل بین سرزمین عرفه و مشعر ) یکی از این جانب و دیگری از جانب دیگر ، بایستند و بگویند : خدایا ، به سلامت بدارشان . پس آنان بدون افتادگی و شکستگی ( در حال سلامت ) از آن جا عبور می کنند.





 به هر روی ، در این روز گرامی برای زایران و حاجیان خانه خدا أعمال ویژه ای است که در رساله های عملیه و مناسک حج مراجع عظام تقلید بیان گردیده است.



اما برای غیر حاجیان، حضور در حرم اباعبدالله الحسین(ع)در کربلا و خواندن دعا ، مناجات و زیارت آن حضرت و سایر شهیدان واقعه عاشورا، افضل عبادات است و ثواب آن معادل دعا و مناجات حاجیان در عرفات و یا بیشتر ازآن می باشد.



 



شایسته است در این جا به برخی از أعمال عبادی این روز شریف اشاره نماییم:



 1- معرفی پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) به دیگران و تشریح حقانیت و فضایل آنان.



 عمروبن ابی مقدام روایت نمود: ابو عبدالله [امام جعفر صادق] علیه السلام را در روز عرفه در سرزمین عرفات دیدم که با صدای بلند، مردم را می خواند و به آنان می فرمود:یا ایها الناس ، ان رسول الله کان الامام ، ثم کان علی بن ابی طالب ، ثم الحسن ، ثم الحسین ، ثم علی بن الحسین ، ثم محمد بن علی ( علیهم السلام )  ، ثم  هه  .



آن حضرت ، این خطابه را سه بار در پیش روی، سه بار در سمت راست، سه بار در سمت چپ و سه بار در سمت پشت سر و جمعاً دوازده بار بیان نمود.(4)            عمروبن ابی مقدام گفت: از لغت دانان عرب در باره واژه "هه"پرسیدم ، به من گفتند:این واژه برای فلان طائفه عرب است و معنایش یعنی " من " [منظور آن حضرت از این واژه، امامت خودش بوده است].



 درعصر ما، شایسته است در چنین روزی وجود شریف منجی عالم بشریت و حجت خدا در زمین، یعنی حضرت مهدی(ع) به مردم شناسانده شده و آنان را به ظهور وی امیدوار نمایند.



2- توبه و طلب بخشش گناهان . خداوند در شب و روز عرفه، توبه بند گانش را می پذیرد. همان طور که در چنین روزی توبه حضرت آدم (ع) و حضرت داوود(ع) را پذیرفت.(5)



3- غسل کردن در روز عرفه. از برخی روایات به دست می آید که غسل این روز ، واجب می باشد.(6)



4 - زیارت امام حسین(ع). در باره ثواب زیارت امام حسین(ع)در روز عرفه، روایات زیادی وارد گردیده که اکثر آن ها به حد تواتر رسیده اند.



5- خواندن نماز.چندین نماز برای شب وروز عرفه وارد شده است، از جمله خواندن دو رکعت نماز در فضای باز و در زیر آسمان پیش از پرداختن به سایر ادعیه و مناجات.



 هم چنین خواندن نماز امیرالمؤمنین (ع) و دوازده رکعت نماز دیگر [در شش نماز دو رکعتی].



6 - خواندن تسبیحات روایت شده از پیامبر(ص) : سبحان الذی فی السّماءِ عرشه ، سبحان الذی فی الارض حکمه....این تسبیحات صد بار خوانده شود، آن گاه صد بار سوره توحید، صد بار آیة الکرسی قرائت شود وصد بار صلوات بر محمد وآل محمد(ص)فرستاده شود.



7- خواندن دعاهای مأثوره.از جمله دعای رسول خدا (ص) : اللهم انّی اعوذ بک من الفقر ، و من تشتت الامر ، و من شرّ مایحدث فی اللیل و النهار ... و دعای امام حسین(ع) در روز عرفه : الحمدالله الذی لیس لقضائه دافع...  و دعای امام زین العابدین(ع) : اللهم لک الحمد بدیع السماوات و الارض ، ذاالجلال والاکرام ... و دعای  امام  سجاد (ع) : اللهم ان ملائکتک مشفقون من خشیتک ، سامعون مطیعون لک ، و هم بامرک یعملون ... و دعای امام جعفرصادق (ع) : انت الکائن قبل کلّ شیئی ، والمکون لکلّ شیئی ... (7)



8 – انقطاع از غیر و اتکال به خدای سبحان . امام سجاد (ع) فرمود : یوم عرفة لایسئل فیه اَحدٌ اَحداً الّا الله (8) ؛ در روز عرفه کسی غیر از خدا ، کسی را نخواند و از وی چیزی درخواست نکند.



 به هر صورت ،  شب و روز عرفه از ایامی است که بندگان خدا برای اصلاح نفس خود و ایجاد رابطه ای قوی و عمیق میان خود و خالقشان، باید تلاش بلیغ و جدیت زیادی به عمل آورند و از چنین فرصت های ارزشمند، بهره های وافر یابند.



 





 



 



1- النوادر ، ص 140



2- الصحیفة السجادیة ،  ص 324



3- النوادر ، ص 139 ؛ المحاسن ، ص 65 ؛ بحار الانوار ، ج 99 ، ص 245 



4- الکافی ، ج 4 ، ص 466 ؛ الاقبال بالاعمال الحسنة ، ج 2 ، ص 57 ؛ بحار الانوار ، ج 47 ، ص 58



5- الا قبال بالاعمال الحسنة  ،ص 59 و مسار الشیعة ، ص 18



6- میزان الحکمة ، ج 3 ، ص 2254



7- نک : الصحیفة السجادیة ، ص 244 و ص 316 ؛ بحار الانوار ، ج 54  ، ص 174 ؛  الاقبال بالاعمال الحسنة، ج2 ،ص49 ؛ المراقبات ، ص437 ؛  مفاتیح الجنان [شیخ عباس قمی]،اعمال دهه اول ماه ذی حجّه.



8- الاصول الستة عشر ، ص 123



 

مراسم پر فیض  دعای عرفه

عصر دوشنبه 9 ذی حجه

راس ساعت 3

مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اردکان




  • انتشار ویژه‌نامه تحول در حوزه علمیه در سالگرد دیدار حوزویان با رهبری
  • به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی؛ کارگاه آموزشی نرم افزار «درایة النور» برگزار شد
  • برگزاری نشست «تبیین و بررسی نظریه تربیتی فمینیسم و نقد آن از منظر تعلیم و تربیت دینی»
  • معاون پژوهش حوزه:پژوهش باید مانند تبلیغ و تدریس مورد توجه قرار بگیرد
  • رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی: پایه وحدت علمی، حوزه و آموزش و پرورش هستند
  • در نشست هم‌اندیشی کارشناسان آموزش و پژوهش؛ بسته برنامه آموزشی و پژوهشی طلاب حوزه علمیه بررسی شد
  • ده گفتمان دینی در گرمسار برگزار می‌شود
  • انقلاب اسلامی محصول تحول در حوزه های علمیه است
  • اندیشه‌های سیاسی مقام معظم رهبری کتاب می‌شود
  • ‌آیت‌الله العظمی نوری همدانی: زمان کنونی زمان بیداری و خودباوری مسلمانان است
  • فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد: راه بیداری اسلامی تا ظهور امام زمان تداوم می‌یابد
  • "عیسی پسر انسان" به بازار آمد
  • انتشار نامه‌ها و فرمایشات امام زمان(عج) در عصر غیبت صغرا
  • انتشار نخستین مجله اسلامی به زبان عربی در ترکیه
  • بانکداری بدون ربا کمترین آسیب را از بحران اقتصادی جهان دیده است
  • ‌مدیر حوزه علمیه قم: کارگروهی برای بررسی همکاری آموزشی حوزه و آموزش و پرورش تشکیل شود
  • آیت‌الله صافی گلپایگانی:‏ برخورد گزینشی با احکام الهی جامعه را تهدید می‌کند
  • نشست اینترنت و افق‌های نوین دین‌پژوهی برگزار می‌شود
  • حجت‌السلام والمسلمین انصاریان:طلاب در چارچوب هیچ گروهی قرار نگیرند
  • با حضور فعالان دینی و فرهنگی؛دومین دوره آموزشی شناخت نحله‌های انحرافی برگزار می‌شود
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:روحانیون باید به دنبال درمان بیماری‌های معنوی جامعه باشند
  • جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه:تفکر بسیجی هزار دانشمند هسته‌ای تربیت کرده است
  • رییس مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی قم: بسیج تفکری مقدس برای دفاع از نظام و اعتقادات جامعه است
  • اهدای پنج هزار کتاب به طلاب و کتابخانه‌های کشور بنابر وصیت حجت الاسلام و المسلمین محمدی اشتهاردی
  • رییس گروه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان تبلیغات اسلامی: رهنمود های رهبر معظم انقلاب در مقوله تبلیغ لحاظ شود


  • سالروز ازدواج بانو فاطمه زهرا (س) با مولا علی مرتضی (ع) مبارک
    امروز اول ذیحجه :
    اول ذی‌حجه سال‌روز ازدواج مبارکی است که رضای خداوند متعال و خشنودی پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی را در پی داشت در سال دوم هجرت علی مرتضی و فاطمه زهرا سلام الله علیهما به اذن خداوند عقد ازدواج بستند تا با فیض کوثر نبوی شجره طیبه شکوفایی ابدی بیابد.
    پخش موزیک شاد به مناسبت شهادت امام جواد(ع) در رادیو ایران!
    شبکه سراسری رادیو ایران در اقدامی شگفت‏انگیز شیوه جدیدی برای جذب مخاطب برنامه‏های مذهبی خود برگزیده است که با توجه به عرف برنامه‏های صدا و سیما تا حدی قابل تامل است.
    توهین به حجاب در شبک چهار سیما !
    شبکه 4 سیمای جمهوری اسلامی شب جمعه در گفتگوئی تحت عنوان « گفتگوی فرهنگی » که یک مرد و دو زن در آن شرکت داشتند و درباره نقش زنان در جامعه اظهارنظر می کردند حجب و حیای دختران مذهبی را به معنای بی توجهی آنها به حقوق و نقش خود در جامعه تفسیر کرد!
    شطرنج ، فی نفسه حرام است
    فتوای ایت الله نوری همدانی ؛
    محضر حضرت ایت الله العظمی نوری همدانی ، سلام علیکم . لطفا نظر مبارک خود را در خصوص شطرنج اعلام فرمایید . برخی از مراجع تقلید شطرنج را فی نفسه حرام میدانند، نظر شما چیست ؟
    به مناسبت سالروز شهادت امام جواد ، جوان ترین امام معصوم (صلوات الله و سلامه علیه)
    هشتمین امام معصوم علیه السلام در انتظار پسر و شیعیان در تب و تاب رویت جمال جواد الائمه علیه السلام بودند. حدود چهل و هفتمین بهارعمرامام رضا علیه السلام سپرى مى شد اما هنوز فرزندى کاشانه پر فروغش را فروزان نساخته بود. از طرفى حضرت مورد طعنه دشمنان و زخم زبان آنها قرار داشت که گاه بوسیله نامه نیز آن حضرت را مورد آزار قرار مى دادند که نمونه آن را مى توان در مکتوب «حسین ابن قیاما» مشاهده کرد.
    دوران بارداری انسان می تواند 4 سال طول بکشد !
    مفتی مصری :
    در این فتوا آمده است: "مالک ابن انس، پایه‌گذارمکتب حقوقی مالکی در اهل سنت، گفته است که حاملگی ممکن است حتی تا چهارسال طول بکشد! در تاریخ، حاملگی‌هایی بوده‌اند که تا چهار سال هم طول کشیده‌اند!
    ممنوعیت قرآن و مفاتیح الجنان در نمایشگاه کتاب کویت
    وزیر اطلاع‏رسانی کویت، پس از مراسم افتتاحیه در پاسخ به خبرنگاران در مورد تعداد و نوع کتب ممنوعه در نمایشگاه امسال اعلام کرد: در نمایشگاه امسال 547 ناشر با 12231 عنوان کتاب جدید شرکت کرده‏اند که از تعدادی از کتابهای فتنه‏برانگیز و اهانت‏آمیز جلوگیری شده است!!
    جسارت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)در افغانستان !
    اقدامی بی سابقه !
    در ولایت هرات فرش کردن کاشی های گرانیتی که درآن نام پاک حضرت محمد (ص) حک شده و بر روی سطح ساختمان سه طبقه یی بیمارستانسوختگی هرات فرش شده است تایید میکند و میافزاید:این کاشی ها از سوی یک شرکت خصوصی افغانی از کشور ایران وارد افغانستان شده و سپس بر روی سطح بیمارستان فرش کاری شده بود.
    استفاده از موسیقی‌ در مراسم‌های عزاداری، بنا به رای مراجع رسماً حرام است
    آیت الله شبستری:
    آیت الله شبستری گفت: استفاده از زنجیرهای تیغ دار و عزاداری‌های برهنه که در دید نامحرم صورت می‌گیرد، حرام است.
    کتابهای
    معاون وزیر آموزش و پرورش عربستان دستور جمع‌آوری تعدادی از کتابها چون کتابهای "سیدقطب" را از کتابخانه‌های مدارس این کشور صادر کرد.
    چگونه وهابی‌ها مالکیت مکه و مدینه را از آن خود می‌دانند؟!
    آیت‌الله مکارم شیرازی:
    آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی حرکت‌های نابخردانه وهابی‌ها در مکه و مدینه گفت: آماده‌ایم با حضور رسانه‌های جهانی با وهابی‌های افراطی مناظره کنیم.
    اشتباه تقویم ها در ثبت روز شهادت حضرت امام جواد علیه السلام
    اختصاصی
    برخی سالها ماه ذیقعده 29 روز بوده است که طبیعتا روز بیست و نهم به عنوان روز شهادت مشخص می شده است اما در سال جاری که این ماه سی روزه شده است تقویم ها به اشبتاه همان روزی را که سال های قبل به عنوان روز شهادت مشخص کرده بودند، امسال ..
    توهین به قرآن در همایش سازمان میراث فرهنگی با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی بوده است
    پس از آنکه حامیان دولت مدعی وابستگی این گروه به سازمان تبلیغات اسلامی شدند و متقابلا سازمان تبلیغات اسلامی این اتهام را متوجه سازمان میراث فرهنگی ساخت، دیروز سایت اصلی حامیان دولت مدعی در اختیار داشتن نامه ای شد که تصویر کپی با اصل برابر شده آن موجود است. به نوشتها این سایت ، در این نامه با امضای رئیس ....
    اخرین تحولات اخیر کویت در پی تشنج افرینی سلفی ها علیه عالم شیعه
    اختصاصی
    آقای فالی نیز روز پنجشنبه 2 هفته قبل تهران را به مقصد کویت ترک کرد تا اسناد و مدارک خود را به وکلای خود برساند. در بدو ورود ایشان در فرودگاه کویت نیروهای وهابی که در سازمان امنیت نفوذ دارند وی پس از توقیف گذرنامه با ضرب و شتم به ایشان دستبند زده و چشمان وی را بسته و با اهانت وی را به یک مرکز پلیس در منطقه ...
    حراج خانه تاریخی شیخ بهایی و بی توجهی مسئولین!
    اثار ملی - مذهبی را حراج نکنید
    مالک خانه شیخ بهایی در این باره می گوید: در سال 73 خانه را خریداری کردیم و 3 سال مرمت آن به طول انجامید، سازمان میراث فرهنگی در این مدت هیچ کمکی به ما نکرد و تمام عملیات مرمت را با هزینه شخصی خود تا جایی که در توانمان بود ، انجام دادیم.
    از من خواسته اند از شیعه بودنم دست بردارم ‏
    پسر قرضاوی ، مفتی اهل سنت :
    شیخ یوسف قرضاوی پیشتر طی اظهاراتی ، نفوذ شیعیان در کشورهای عربی به ویژه مصر را به شدت مورد انتقاد قرار داده و آنان را گروهی بدعت گزار و معتقد به تحریف قرآن کریم دانسته است ‏.‏
    توزیع قرآن تحریف شده میان حجاج ایرانی!
    توسط انتشارات ملک فهد صورت می‌گیرد؛
    منابع آگاه از عربستان سعودی خبر می‌دهند، انتشارات ملک فهد که سالانه میلیون‌ها جلد قرآن مجید در قالب‌های بسیار زیبا منتشر و در داخل و خارج از عربستان سعودی توزیع می‌کند، قرآن‌هایی به حجاج ایرانی بیت الله الحرام هدیه می‌دهد که ترجمه‌ای تحریف شده از کلام وحی ارائه می‌دهد.
    ضرب و شتم یک روحانی ایرانی در حرم پیامبر (ص)
    یکی از روحانیون حاضر در حج امسال در مسجد پیامبر(ص ) مورد بی احترامی ماموران سعودی قرار گرفت و مضروب شد.
    میزان اثر بخشی برخورد پلیسی با پدیده ی بدحجابی
    اعلام نتایج نظر سنجی شیعه نیوز ؛( اختصاصی )
    برخورد پلیسی با پدیده بد حجابی موافقین و مخالفینی را به همراه داشته است .موافقین این طرح معتقد هستند که برخورد های پلیسی باعث ایجاد رعب و وحشت در دل افراد بد حجاب خواهد شد و انان را وادار به احترام به موازین شرعی اخلاقی میکند .عده ای دیگر معتقد هستند که بر خورد پلیسی مانند ...
    بی‌احترامی وهابیون به زائران در کنار بقیع ، امری معمول !
    توسط زندانبانان بقیع یا وهابیون ،صورت گرفت ؛
    وهابیون که سال‌هاست زائران مخصوصاً ایرانیان را در بقیع و حرم نبوی مورد آزاد و اذیت قرار می‌دهند؛ امسال نیز با توزیع بروشوهای تبلیغی و بعضاً رفتارهای ناشایست زائران را خصوصاً در کنار بقیع ناراحت می‌کنند.
    رییس فرقه سیک های هندوستان ، به زیارت خانه خدا رفت
    واقعه ای که اعجاب همگان را برانگیخت:
    اگرچه امروز می گویند که در مکه باید فقط مسلمانان بروند اما خود گرونانک- رییس فرقه سیک ها- در چند قرن پیش به حج رفته و از آنجا به ترکیه و ایران و تا کرمان هم رفته است.
    افشای چهره واقعی بهائیت در کتاب فریب
    "فریب" کتاب جدید یک عضو سابق فرقه گمراه بهائیت است که در این کتاب ماهیت واقعی این آئین انحرافی را افشا کرده است.
    مروری بر حیات پر برکت فقیه عالیقدر ایت الله میرزا جواد تبریزی (ره)
    به بهانه دومین سالگرد ارتحال ؛
    پس از چند سال تحصیل کم کم مرحوم میرزا (ره) احساس می کند که باید حوزه تبریز را ترک کرده و به حوزه علمیه قم منتقل شود تا مراتب علمی خود را آنجا کامل نماید. در سال 1364 هـ.ق در حالی که مرحوم میرزا (ره) 19 سال بیشتر نداشت. به قم منتقل می شوند و در درس آیت الله سید محمد حجت کوه کمری(ره) چهار سال اصول و فقه حاضر می شوند

    مراسم سوگواری شهادت  جضرت جواد الأ ئمه(علیه السلام) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع مزرعه نو با حضور جدی و خالصانه مردم، برگزار شد.

    در این مراسم  حجت الاسلام مهدی آتشکار با بیان آثار و برکات حضور در مجالس اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت شهادت آن امام بزرگوار پرداخت.

    این مراسم که همراه با پذیرایی و استقبال خوب مردم روبرو بود، با دعا و استمداد از آن ذوات مقدسه به پایان رسید.

    گفتنی است حجت الاسلام مهدی آتشکار از روحانیون طرح هجرت بلند مدت و مستقر در روستای مزرعه نو از توابع عقدا می باشد که در امور فرهنگی و قرآنی فعالیتهای چشمگیری در منطقه تبلیغی خود اجرا می نماید.


    <      1   2   3   4   5      >
    به روایت لینک:
    دفتر امام جمعه اردکان : [ بازدید ]
    تقویم مذهبی سال 1389 : تقویم مذهبی سال 1389 [ بازدید ]
    تقویم مذهبی سال 1388 : تقویم مذهبی سال 1388 [ بازدید ]
    اردکان نیوز : خبرنامه اردکان [ بازدید ]
    اوقات شرعی به افق اردکان : [ بازدید ]
    استفتائات جدید آیت مکارم شیرازی : استفتائات جدید [ بازدید ]
    ارسال استفتاء دفتر آیت الله نوری همدانی : استفتائات [ بازدید ]
    ارسال استفتاء به دفتر مقام معظم رهبری : استفتائات جدید مقام عظمای ولایت [ بازدید ]
    رساله اجوبه الاستفتائات مقام معظم رهبری : ویژه مقلدین آیت الله العظمی خامنه ای [ بازدید ]
    اخبار روز دنیا : [ بازدید ]
    *توجه : درج لینک های گوناگون به منزله تایید محتوای آنها نمی باشد!
    تمامی حقوق مادی و معنوی این مجموعه برای صاحب اثر محفوظ می باشد!
    کپی برداری از مطالب ، تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز می باشد.